REKLAMA

Test: Jeep Compass

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-12-09 19:40
Czas trwania:
13:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy się dobry wieczór co ciekawego dzisiaj, a mamy samochód, który już mieliśmy do czynienia od wielokrotnie to jest jeep, ale z modelem kompas nasze doświadczenia sprzed lat ponad 10 były bardzo nieudane niem czy pamiętasz jeszcze był taki drugi model Patriot to jest Sowę to są niezbyt duże SUV-y mają poniżej 4 pół metra na szczęście tego patriota z tego co wiem też w Rozwiń » Europie nie ma prawda i chyba w ogóle nie mogą od 5 lat nie ma na pewno w Europie wcześniej wycofano w stanach jeszcze był w tej chwili mamy w Polsce w ofercie Renegade to taki najmniejszy kanciasty mamy Cherokee Grand Cherokee słynnego Grand Cherokee mamy też pierwszego fakt pickupa Gladiatora, którego będziemy testować już w grudniu, chociaż mieliśmy testować w sierpniu, ale ktoś rozbił no imamy Wranglera taką typową terenówką, ale wróćmy do bohatera audycji kompas nie pamiętasz tego kompasu i 9 dziś już 15 lat temu 13, ale ten kompas z tego co pamięta to również słabo chyba był przez nas oceniany co Patriot było to były samochody pokrewne natomiast uciekał, bo takie dywagacje Sławku tylko przeszedł do rzeczy, a na, że tego samochodu z poprzednikiem nie łączy na szczęście nic poza nazwą narciarzy Compass jest ładnym autem ale od kiedy ładnym druga generacja od 5 lat już, więc to już nowator 102 generacja jest od 5 lat, a my teraz mamy już generacji po takim solidni faceliftingu tak mamy ceny zaczynają się od 100 000zł za wersję z napędem naprzód silnikiem benzynowym 1330 koni można kupić też diesla 16130 kosztuje 120 000, ale wyposażenie jest już dużo bogatsze odpowiednik benzyna kosztuje 113 000, więc różnica w cenie 7000 między dieslem, a benzyną jest też wersja 150 koniec silnika 16 i jest też wersja doładowana gniazdka w 2 wariantach mocy, czyli można kupić słabszą hybryda doładowana gniazdka 13190 koni albo mocniejszą opartą o silnik o tej samej pojemności, ale wtedy koni mamy już znacznie bardziej, ale warto też podkreślić, że te napędy pojawiły się już przed Five Finger, czyli na jesieni ubiegłego roku mieliśmy okazji nimi jeździć, ale ważne jest to, że w tej chwili samochód po faceliftingu to nie tylko różni się na zewnątrz wg mnie nie wiem czy się z tym zgodzisz stylizacja nadwozia trochę się zmieniła są inne reflektory jest inna atrapa chłodnicy okej, ale największe zmiany to są w środku tam jest inna kierownica to też widać by porównuje w tej chwili zdjęcia, ale przede wszystkim konsola środkowa zupełnie inna dużo łatwiejsza w obsłudze i zła to jest tak 10 calowy ekran bardzo się, że są to samochód ładne zgrabne trzeba to oddać zdziwiło mnie jak uników jakoś ze stanowym jak już wysoki, że osoby, gdyż to metr 82 wiesz mam tu nie dam szerokość 3m 82 wysokość ma 65 to nie taki wysoki nie przesuwane są także w każdą długość 440, czyli to jest taki 1 ta kategoria najlepiej sprzedających się SUV-ów crossoverów teraz tak jak otworzyć drzwi faktycznie w usiądzie na tym fotelu i tak się rozejrzeć się jeszcze bez uruchamiania silnika to bardzo ładne auto kurs kawał dobrej roboty niewykonane fajnie wykończone deska rozdzielcza ładna to ekrany jakoś tak fajnie wkomponowana ten środkowy i ten, a i ten przed oczami, a przed oczami kierowcy, jakby jak do tej pory nie mam żadnych nowych mamy taką wersję Żydzi nawet Niemcy tam są analogowe zegary my mamy taki cyfrowe wszystkie są wyświetlacze przed kierowcą również to bardzo podoba ja bym zadziwiony ja pierwszy problem jak sobie zadziwiony jak przed wakacjami jeździłem po raz pierwszy tymi samochodami po faceliftingu tylko 13 tym najtańszym mówiło się nam kosztuje 100 000 tak 13 najtańsze są, ale problem, że tam jest wszystko, że zegary są złe dla ciebie tak też zegary są źle zaprojektowane tam jest tyle naciąganych informacji dużo koloru, że dużo, że jakby zorientowanie się na pierwszy rzut oka co, gdzie jest, ale potem też na drugi na trzeci to to taka dotyczy to jest do zmiany na tym ma szansę na siekane przeładowane informacjami totalnie nie trochę warunkach trochę kiedyś to było audi ostatnio w mercedesie zauważamy, że ja bym połowę tych cyferek tych liczb, które widzę przed oczami wyrzucił, ale jeszcze tam nie ma no termometru, a nie ma dzisiaj szukałem temperatury czy -1+1 pozostaną także co z tą go leżały też nie mogłem znaleźć ani na konsoli środkowej ani przed na ekranie przed przed kierowcą to zła wieś, gdzie to jest, ale jest jest dniem ukrytym Eni musi ciągnąć palcem w dół, żeby się pojawiła ikonka, na którym masz temperaturę na zewnątrz na takich temperaturach oscylujących w okolicach zera zależy twoje bezpieczeństwo dla jak nie daj Bóg się wydaje, że jest jeszcze na plusie jest na minusie to po prostu może wylecieć z drogi natomiast akurat kilka ostatnich dni pokazały jak bardzo jest ważne to, żeby mieć termometr w samochodzie a, a w tym w tym samochodzie ten termometr jest osoba pochowana para każdy na desce rozdzielczej mnóstwo na tym ekranie mnóstwo, a informacja lepiej nie dali tego samego już końca między tym co przed kierowcą konsolą środkową tam z kolei nie ma żadnej bardzo prawda oprócz biało białego i białej, czyli wyświetlanych liczb i ciemnego tła to jest czytelne to nie męczy i tam to obsługa wg mnie jest naprawdę dużo lepsza przede wszystkim niż poprzedników, czyli przed wojski Stingiem i tam raczej bym zbyt wielu zastrzeżeń nie miał zdaje się, że nasza wersja chyba nie ma nawigacji albo z niej korzystałem korzystałem z telefonu nie wiem czy te nigdy nie korzystał z nawigacji wbudowanej czy prób nie korzystam od lat już no dobrze, ale bardzo bardzo dawna, ale jest telefon przynajmniej dobrze grające nawet co ciekawe, a dobrze teraz ten napęd rok temu go poznaliśmy my go poznaliśmy też przed liftingiem zdaje się jeździliśmy na wiosnę tym słabszym 190 konnym on daje przyspieszenie ten układ napędowy 240 konny 7 z kawałkiem do setki tam są bezstopniowe skrzynie biegów o działaniu nie przepraszam 86 możecie sprawdzić, bo nie chcę tutaj myślę rzeczywiście była była 8 to faktycznie by był się nie dziwił żona czasami źle działa 6 no to widzisz, ale 6 w takim razie to powinna wg niej działać trochę lepiej, bo to niestety jak w dawnym koncernie PEESA, czyli Stellantis obecnym pamiętasz jak to bywa w tych doładowany z wniosku, że te skrzynie jakoś nie ogarniają tego układu napędowego są szarpnięcia czasami są wycia na pewno nie można jeździć w trybie sport tu niestety się powtarza ten napęd jest fatalny napęd jest fatalny to znaczy były pewnym ja rozumiem, że coś na 240 koni 7 sekund do setki tylko to są to to jest totalnie bez sensu, dlatego że tym samochodem jazda w sposób bardziej dynamiczny jest udręką jest udręką tak czy inaczej natomiast, że chcemy jechać dynamicznie to jest po prostu męczące, dlatego że ten samochód totalnie nie lubi męcząc dynamicznej jazdy pali przy tak tak niewiarygodne ilości paliwa trzeba zapomnieć też w trybie sport na pewno ja się głównie auto prawda i też usiłowałem tam wjechać w jakiś łagodny teren to tam akurat wtedy ta skrzynia dobrze działa, ale to nie jest samochód terenowy, ale tak, bo ona jest ona działa najlepiej, jeżeli jest dziś ta tradycja jeśli powiesz to po co robić wersję, która ma 240 koni albo nawet 190 skoro to się nadaje, a tylko wyłącznie do tego, żeby jeździć tą ultra delikatnie, ale nawet wtedy nawet wtedy nie działa trochę również większe mówi nie działa tak jak samochodach np. koreańskich tylko działa w ten sposób, że nagle coś cię kopnie, że nagle coś na działaczy czuję, że coś tam się załączyła w tym momencie co trzeba albo wyłączyło mnie też zdarzają się także to się np. podczas zwalniania się świadomość WST osie wywoła zmienia się dynamika hamowania jak podsumował to, że niestety ten układ napędowy z tą skrzynią działa rzadko bardzo dobrze, bo skoro ty mówisz ja to potwierdzam, że zmieszczą też zastanawia, a nie można tym jeździć dynamicznie, żeby korzystać 240 koni to potwierdzą, bo ten tryb sport w ogóle nie powinno być, bo wtedy to jest wycie i też zastanawiać czy wrzucić ten szósty czy wiem, skąd przyszło do głowy, że tam 8 biegów chyba, dlatego że tak słabo działa wieś, bo 8 stopniowi co też dlatego tak, bo to źle działa słuchaj i mało tego ja się na początku Drapa po głowie czy też jakiś dziwny rodzaj skrzyni auta źle zaprogramowane, a może skrzynia zautomatyzowana, bo ostatni raz czymś tak dziwnie pracującym mieliśmy były właśnie będę mieliśmy z czymś takim do czynienia przy przestrzeniach zautomatyzowanych, więc mówię to jest wielki inwestuje samochodu tak, ale są tylko mecz może też się pomyliło źle działającym układem napędowym Wda 7, gdzie tam jest 8 stopniowy automat i tam pamięta mogło no to sąsiad jest 6 okazuje się, że mniejsza liczba biegów tuż niestety nie pomaga ja tylko przypomnę, że jeździłem na pierwszych jazdach przed wakacjami 1350 to chyba była najtańsza wersja tak jak blisko 100 000 ona oczywiście kolejny może trochę za mało mocy, ale tam przychodzili ta skrzynia pasowała, bo to był zwykły zwykły silnik benzynowy czterocylindrowy 130 albo 150 koni i do takiego oto nasze nadaje tam może też kupić ręczną skrzynię biegów chyba potwierdza to co już rok temu mówiłem przy tych pierwszych jazdach rzeczywiście to przerost formy nad treścią niepotrzebne są takie moce, jeżeli one nie są w stanie współpracować z taką skrzynią biegów znaczy, bo to, jeżeli chodzi o jakieś takie proste wersja wart jest fajny samochód, ale chyba dajmy jeszcze powiedzieć kilka rzeczy, które w tym samochodzie w tej najbardziej wypasionej niestety w wersji nie dawały mi życie nie dawał mi jeździć pierwszą rzeczą jest to, że cały czas czy mimo, że to 240 koni cały czas mam wrażenie, że ten samochód ciągnie przyczepa kolejna rzecz jest taka, że systemy bezpieczeństwa w tym aucie są niebezpieczne mówię tutaj zarówno system wspomagający nagłe hamowanie, które Piszcie i po prostu za każdym razem, kiedy nie piszą żadne inne samochody są lepiej skalibrowane system utrzymujący tor jazdy jest źle skalibrowane i Anne i tak na dobrą sprawę ten samochód ciągle wykonuje jakieś ruchy kierownicą ciągle nie da się tym wybierze coś w miarę wąską drogę gdzieś pod miastem ratusz kupuje jeepa nie tylko na miasto, ale na ból Warta tylko kupuje, dlatego że mieszkasz gdzieś na wsi musi dziś dojechać do dużego miasta takie czy jakimiś wąskimi drogami, które nie są autostradą to ten samochód w ciągu 2 arbitrów naszą ciągle jest duża część rośnie, bo to wyłączyłem można go na konsoli środkowej jednak 1 można wyłączyć takie zawody w tym miejscu przycisk kolejna kolejna rzecz jest taka od przyszłego roku nowo homologowane samochody będą miały aktywne ograniczniki prędkości, a będziemy o tym więcej mówić więcej dowiemy natomiast ja mam wrażenie, że w tym samochodzie albo coś takiego już było, bo ma też system odczytywania znaków drogowych ten system źle działa to znaczy ja sobie drogą, gdzie można jechać 100 na godzinę albo jadę sobie autostradą, gdzie do 140 na godzinę i za krótko nim jeździłem jeszcze do mnie wróci też to przekonuje, ale mam wrażenie, że on w momencie, kiedy ma złą informację czytaną jakiegoś znaku starego ani odnotował tego jesteśmy na nowej drodze pokazuje się na wyświetlaczu, że prędkość jest ograniczona do 50 na godzinę, ale z radą, ale mam wrażenie ziemi próbuje zdusić moc silnika, kiedy próbuje jechać 11020, czyli wszystko ponad to co mu się wydaje, że powinienem nie będzie to już nie są przymiarki właśnie do tego nowego systemu który, jeżeli będzie tak działał to będą elektronicy mimozy co wynika, że na koniec, że to jest chyba podobny podobna sytuacja w przypadku des 7, że nie brać tych układów doładowany wnioskach hybryd tylko kupić sobie albo Dizzy albo benzynę, bo tu też dziś będzie pod maską i wtedy samochodach okazuje się zupełnie inaczej jeżdżą mamy mnóstwo z dnia niemającej zostaje no ale są przez te dobre auto mnóstwo pieniędzy zostaje w kieszeni i tyle, więc ja polecam jeepa Compassa to po faceliftingu boi się podoba z zewnątrz w środku z silnikiem nie będzie to 13 turbo 150 koni dieslem 16 Multijet w tym samochodzie nie jeździłem, ale pamiętam, że to oszczędna wersja może też by się spraw tak kłaniam się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutro w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA