REKLAMA

Jesteś hetero? Miałeś przygodę z osobą tej samej płci? Może jesteś heteroflexible?

SexPodcast
Data emisji:
2021-12-11 22:20
Audycja:
Czas trwania:
12:09 min.
Udostępnij:

Nie hetero, nie homo i nie bi. Co to znaczy być flexible w seksie? Czy takie pojęcie na określanie tożsamości seksualnej jest potrzebne? O tym rozmawiają dr Aleksandra Krasowska, psychiatra i seksuolog, oraz dr Robert Kowalczyk, psychoterapeuta i seksuolog. Rozwiń »
Partnerem podcastu jest Miralex, producent nawilżającego żelu intymnego dla kobiet Feminum. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
na audycję zapraszamy ranek z dystrybutor nawilżającego żelu intymnego dla kobiet Femina seks podcast wypatrzyła miasto zamknęło oczy tylko witała nas pan liczy 3 lata bez takich jak pan firmę 1 będzie rosła jeszcze raz w taki niepozorny prezes Pesy powiedział pan Otóż polskie wojsko oraz rodzinną dodatki my ruch soczewkami ośrodki lecznicze jako o protestach to, u którego oko równie głupi seks dzień dobry rozpoczynamy kolejny seks podcast przy mikrofonach dr Robert Rozwiń » Kowalczyk psychoterapeuta seksuolog dr Aleksandra Krasowska psychiatra seksuolog seks podcast wydaje Paweł Kierzniewski dzisiaj będziemy rozmawiać o język o języku jego ewolucji nowych terminach, które pojawiają się w naszej codziennej komunikacji, które nie zawsze muszą dla nas być bardzo jednoznaczne np. ostatnio w rozmowie naszej tutaj zakulisowej pojawiło się takie sformułowanie Homo Flex był hetero Flex szybu, więc Robert co to znaczy być Flexi ból w seksie i co to znaczy być Flexi ból, jeżeli chodzi o naszą tożsamość seksualną orientację seksualną to bardzo ciekawy i czeka okoliczność, jeżeli chodzi o terminologię z zakresu seksualności, jeżeli popatrzymy z punktu widzenia takich teorii kulturowych to płaci seksualne są konstrukcjami społecznym, ale muszę wyjaśnić pojęcie kurierowych właśnie wyjaśnieniem tej definicji to przepraszam jeszcze raz, ale zaczynam od początku nie kontynuuj tylko od początku definicja podajcie seksualność konstrukt ami społecznymi w tym sensie, że na faktyczną ludzka różnorodność biologiczną społeczną poszczególne kultury, nakładając tę pamięć ten turniej produkuje wzmacnia istniejące świadomości społecznej kategorię sprawiając, że większość ludzi rzeczywiście się w nich identyfikuje i pasuje do systemu nie znaczy taka chodzi o to, że pojawia się w danej kulturze jakiś pojęcie i ono nagle staje się takim przestrzenią, w której ludzie zaczynają się odnajdywać Okaj rozumiem teraz, czyli wyobraźmy sobie taką sytuację, że pojawia się określenie tutaj okresie określenie, które wcześniej padło hetero Flexi obu lub Homo Flex był to jak definiowany jest jako forma orientacji seksualnej lub sytuacyjnego zachowania seksualnego, który charakteryzuje minimalną aktywnością Homo lub heteroseksualną, która uważa się za, różnicując to znaczy czeka właśnie musimy to na konkrety, bo jak nie do końca roku czyli, jeżeli jestem osobą, która identyfikuje się jako hetero Flex wybór to znaczy, że generalnie moja potrzeba seksualna mój pociąg seksualny moje zainteresowania seksualne i podejmowane przeze mnie aktywności seksualne są skierowane wobec kogo wobec osób odmiennej płci i znowu przychodzimy tutaj oczywiście musimy zdefiniować pojęcie orientacji seksualnej, które w samej swojej definicji podstawowej trwały emocjonalny uczuciowy seksualny pociąg wobec określonej płci to jest bardzo określony system pojęć, bo często audycji mówimy o tożsamościach seksualnych takim szerszym dynamicznym zakresie natomiast tutaj tutaj można pójść tą odwołują się taki pierwotnej definicji, która pojawiła się pod koniec dziewiętnastego wieku definicji dotyczących orientacji seksualnych Homo hetero i tutaj czy teraz poczeka wracając do mojego pytania, jeżeli ja i identyfikuje się osoba hetero Flex było, czyli już wiemy, że dotyczy to jakiegoś zakresu to, że to jest kwestia orientacji seksualnej, która jest wobec osób o płci odmiennej no ale skoro hotelu Flex było to znaczy, że jednak jest jakaś przestrzeń, która będzie dotyczyła Flex było, czyli będzie dotyczyła też konkretnie osób, które są tej samej płci co ja tak, ale nie jest to jeszcze seksualność to jednak jest orientacja jeżelibyśmy powiat popatrzeć na to z tej perspektywy hetero bili i Homo jest od klasycznego ujęcia tego to jest to jest incydentalne zachowania homoseksualne, a jeszcze nie biseksualna to akurat tu en przypomina mi się skala jedzenia zeznawał chyba łatwiej w ten sposób na sposób wyjaśnić tylko, że to była skala orientacji zachowań seksualnych to jest także on stwierdził czy sklasyfikował mamy, więc ja, a środki mamy lata pięćdziesiąte stany Zjednoczone i Sejmu etymologię, dlaczego to jest ważne po popatrzył na osobę na człowieka tak jak patrzył też na badania, które wcześniej prowadził akurat robił badania na wadach i sklasyfikował zachowania seksualne trochę nie wchodząc na aspekt orientacji on ją np. z 1 strony to były ekskluzywne zachowania heteroseksualnej homoseksualnej wyłącznie wyłącznie takie tylko włącznie osoba miała z drugiej strony ekskluzywne zachowania homoseksualne i potem w tej skali stopniowo więcej niż więcej niż jedno czytam kilka zachowań właśnie taty, jakby podobnie prawda skala tak by budowała chodziła bezkarności drugą skrajność klub to takie wewnętrzne kategorią zbudował dziwi, że można było np. podejmować więcej zachowań homoseksualnych więcej heteroseksualnych, ale generalnie gdzieś te 2 skrajne bieguny uplasował właśnie tymi w związku z tymi kontaktami od heteroseksualnej homoseksualnej, dlatego że on zachowania prawda klasyfikował i teraz wyobraźmy, że mamy mamy taką formę orientacji seksualnych jak bowiem on robi on badał zachowania seksualne i on, tworząc z tą swoją siedmio punktową skalę od zera do 6 po kolei po kolei tam było właśnie ekskluzywny zachowania incydentalne więcej niż incydentalne itd. itd. tu wyobraźmy sobie właśnie, że mamy ten kawałek jedynki albo piątki powiedziałem skala 6 punktowa 0 oznaczało ekskluzywne wyłączne zachowania heteroseksualne szóstka ekskluzywne wyłączne zachowania homoseksualne, a Jedynka to był dowód incydentalne zachowania homoseksualne, czyli hetero incydentalne zachowania homoseksualne skończone satysfakcja seksualna tak, bo kim ja i tras przeszliśmy ona kategorię orientacji, czyli pewną gotowością emocjonalną uczuciową seksualną, czyli nie samo zachowanie, ale ten element, który byśmy określili bliżej kategorii orientacji pewnego wyboru wyboru innego wyboru zachowania czyli, jeżeli byśmy popatrzyli NATO Otóż orientację seksualną niejako taki trój podziału, czyli homolobby heteroseksualizm no to wtedy moglibyśmy ich koledzy popatrzyli NATO nad konstrukcją w ramach takiego właśnie continuum pomiędzy taką taką taką powiedzmy do ekskluzywną oraz łączną wyłączny homoseksualizm wyłącznie heteroseksualni mają to wtedy będzie tak te hotelu Flex było to jest to jest to jest coś co jest blisko tych biegunów też naszych tych blisko tych takich ekskluzywną blisko ekskluzywności, ale nie oznacza wyłączności tak wraca z definicji, którą powiedziałem na samym początku, że to jest taki kawałek w moim odczuciu porządkujący taki, który nie jest rozumie takiej kategorii orientacji, a nie tylko z kategorii zachowania seksualnego, bo oczywiste jest to, że zachowania nie zawsze podejmowane są zgodnie z orientacją, ale i też tak może być mogą być osoby heteroseksualne, którą będą podobne zachowania homoseksualne np. świadczące usługi seksualne liczyliśmy oni to świadczy tutaj wchodzimy właśnie taki kawał tożsamością podać żyjemy teraz moim zdaniem w takich czasach tożsamościowych, kiedy jest potrzeba takiego czegoś głębszego niż zachowanie dopisania do tego takiej kategorii identyfikacyjnej może to jakby to jego odpowiedź na to potrzeba że, że zachowanie zachowaniem, ale kim ja jestem, jeżeli miałem takie zachowanie skończyło się z satysfakcją nie czuje się osobą biseksualną czuje się osobą heteroseksualną, a mam to zachowanie nie chce go jakiś sposób deprecjonować jako zachowania, które wyłącznie włącznie tylko nie wiem jakimś aspektem wyboru wyboru z punktu widzenia behawioralną zachowań no dobrze, ale to w takim chodzi po to, pojęcie, bo można osiągnąć na potrzebne, bo zaczęła od tego że, żebyśmy wspomnieć tylko język o tym dlaczego pojawiają się takie terminy o tym poco nam to jest czymś w tejże zaspokajać potrzeby nie organizują i to, że musi jakoś określić tak mamy teraz taką wyszliśmy tej teorii teorii kulturowych prawda Victorii absolutnie różnorodności się wydaje, że był taki moment kiedy, kiedy te teorie stały się, jakby takiej dyskusji w nauce też się też seksuologii wiodące, że mamy taki taki jak bardzo szeroki bardzo szeroki prąd, który w nauce, który pojawił się od lat dziewięćdziesiątych głównie prąd, który opisuje społeczność LGBT i członków tego taki taka zmiana zmiana zmiana, jeżeli chodzi o właśnie sam sam język i tutaj tutaj mówimy o czymś takim, że wytworzył się mnóstwo różnych kategorii i stąd odchodzimy od końca orientacji na rzecz tożsamości jako na rzeczy pojęcia, kto jest o wiele bardziej dynamiczne szersza i szersze targi, które właśnie zakłada pewną zmienność, gdyż zakłada pewną różnorodność, że nie zawsze mamy język pojęć, który w sposób odpowiedni definiują definiują to doświadczenie, które które, który ma pacjent, gdyż pacjenci moim nie tylko pacjenci też w ogóle ludzie ludzie tak ale, ale odnoszę też do gabinetu, że np. coś nie wystarcza i ktoś bardziej dopasowuje się do kategorii niż rzeczywiście przeżywa się przeżywa się w danej kategorii i ta potrzeba porządkowania prawda niestety wcześniej były 3 szufladki im niby pojemne ale, ale wydaje się niekoniecznie nie wystarczały i stąd i stąd potrzeba wejścia od pojęcia tożsamości większa swoboda dają się teraz, ale też rozumiem, że za tym idzie też ta potrzeba, żeby być bardziej precyzyjnym języku, żeby łatwiej też nazywać się opisywać doświadczenia Ania świadczenia dokładnie na emocjonalne uczuciowe, a nie tylko te z zachowania nie tylko zachowania, ale też, żeby też mieć w jaki sposób nazwać to kim jesteśmy, jaką mamy potrzeba no nie, używając pojęć, które nie do końca odpowiadają, usiłując bez takiego siłowania na siłę spasowania się pewien paradygmat który, który nie dokończono leży ja też rozumiem potrzeby to nie da się zmienia tak jak my się zmienia zmieniają się nasze potrzeby zmierz zmieniać nasza świadomość siebie własnych potrzeb własnej seksualności rozwija się też wiedza dotyczy, więc mogliście wyjść dzięki czemu też język będzie ewoluował myślę to jest taki trend, który będziemy obserwować przez kolejne lata i właściwie tak długo jak będziemy się zmieniać ewoluować tak długo będzie ewoluowała również język i wyjść od tego socjalistycznego języka takiego, który właśnie bardzo taki wąski precyzyjny prawda na rzecz jednak pewnej pewnej płynności są osoby, które jak powiedział dziękuję, że opisują prawda wręcz właśnie od by gdy opisują jako bardzo otwartą kategorię i która i właśnie ten element eksperymentu doświadczenia jest tutaj kluczowe myślę, że jeszcze będziemy ten wątek poruszać na pewno audycji pojawi się ten temat także zachęcamy państwa do wysłuchiwania naszej seks audycję w każdą niedzielę dwudziesty trzecie zapraszamy też na nasze media społecznościowe pod hasłem seks w toku na Instagramie oraz Facebooku dzisiaj już dziękuję bardzo, wysłuchanie sex podcastu do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SEXPODCAST

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA