REKLAMA

Test: Tesla 3

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-12-14 19:40
Czas trwania:
14:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór Sławku dobry wieczór tresuje wyczuwam uczyły podekscytowanie tak takie duże podekscytowanie u mnie, dlatego że będziemy dzisiaj mówić o przekazywać wrażenia zjazdy kolejnym modelem Tesli, który jest już bardzo znany jest świetnie sprzedającym się samochodem nawet był taki miesiąc w Europie chyba październik albo wrześniu, że ten model najlepiej się sprzedawał w Rozwiń » całej Europie wśród wszystkich od ostatnich 3 przypłynęły Chin być może 3 statki przypłynęły tak jak podawała się ostatnio na to przez pierwszej dziesiątki z kolei wyleciał volkswagen golf historia się zmienia dynamicznie bardzo historia tworzy tworzy się na naszych oczach bardzo ciekawe czasy jeśli chodzi o motoryzację natomiast sama Tesla to jest firma którą, której mówiliśmy bardzo dawno musieliśmy mówić o nich na początku już, kiedy nasz program w radiu TOK FM się pojawił, dlatego że Tesla istnieje lat 18 tyle lat ile nasz program i z tego co pamiętam to nie jest dziś patrzy na mijanie jeździłem być może tobie się udało jeździć samochodem my Tesla roadster pamiętasz było to samochód opartych była współpraca nawet z Lotusem tak na co oni brali nadwozia Lotusa zaliczam, a akumulatorki paluszki ta, a i robili to na samochód elektrody bardzo fajne bardzo prostą kilka lat przygotowywano mówiono o tym produkcja rozpoczęła się w 2008 roku kilkaset sztuk chyba tych samochodów w ogóle nie tylko zostało sprzedanych potem potem kolejny taki ważny model, który już chyba jeździliśmy przypomni mi dobrze pamiętam, który był kolejny model to był czas PS no właśnie to był samochód, który naprawdę dużo namieszał w głowach, a czy namieszał na rynku motoryzacyjnym wg ciebie czy Eska w stanach na pewno zaistniała, ale poza poza Stanami, bo to jest już Eska, żebym też teraz w Norwegii, ale tak globalnie tonie w Chinach, bo to osoba to już prawie 10 lat, kiedy ta SK to jest duży samochód wyższa klasa wyższa prawie 5m długości liftback z napędem na tył albo na obie osie bardzo ładny samochód pamiętam jak byłem w Amsterdamie kilka lat temu na jazdach testowych nie pamiętam, że to był Hyundai czy Opal czy jakiś samochód elektryczny to zauważam bardzo dużo już wtedy ponad 5 lat temu tych Tesli jest na taksówkach w Amsterdamie i Holandii ten samochód zaistniał w Europie w Holandii zaistniał w Norwegii no cóż, ale również są to w Holandii wszystkie elektryczne nowości od razu wśród parafian bił rekordy popularności co drugi opel Ampera sprzedawane w Europie pochodzić ma przeszłość holenderska taksówka jakieś 102 pół 1000 sztuk Tesli roadster powstało, bo tak coś nie grało i staże i pół 1000 lokali, czyli w sumie to rzeczywiście też niedużo, ale jednak kilkaset sztuk prawda no to narodowe, czyli tak mamy TSUE z początku narzekaliśmy na jakość wykonania wykończenia tych samochodów potem miałem okazję dużo pojeździć to są ich zresztą kilka razy, a właśnie, bo poczeka, bo ty miałeś, owszem, ale powiedzmy co jest też lex Tesla to duży duży SUV przecież też ponad 5m długości i oczywiście wszystkie z napędem elektrycznym no na bazie modelu sprawdza, bo wnętrze jest właściwie identyczne ja latać w tych Tesla działem pamiętam, że też trochę narzekałem na jakość, ale to było 8 lat temu 7 i też spasowania nie podobał się już co ten ekran w środku uważam, że to jest jakiś dla mnie to widzimy się, ale okazało się, że jednak to łatwe w obsłudze zaczynam ja sobie z tym radziłem, że to takie ekrany byliśmy w gmachu fordzie Mustangu też ogromny krok również w ten osób z słuchaj no tak kilka takich uwag ogólnych, jeżeli chodzi o te samochody to fani jeżdżą inaczej ja nie potrafi zachwycać się osiągami już bardzo bardzo dawna uważam, że są zupełnie niepotrzebne nadmiarem koni i tym wszystkim, a teraz imponuje mi zasięg IFM tak, jeżeli chodzi o obsługę tych samochodów aż boję dużych ekranów, ale boi się dlatego żona są bardzo często nielogiczne i nieczytelne i Zobacz też zwrócić to proszę 1 rzecz uwagę jak Tesla w porównaniu do tych tzw. tradycyjnych Marek jak volvo, gdzie tam urzeka mnie wkurza przez wiele lat przyzwyczaiłem się, ale nadal uważam, żeby to było dobre jak koncern Pesa z tymi ekranami, w których musisz się przekrzykiwać, żeby włączyć klimatyzacji albo wyłączyć radio z tymi beznadziejnym kamerami, jakie to wszystko jest skostniała w porównaniu z Teslą, gdzie dostaje aktualizację przez internet nagle okazuje, że masz jakieś zupełnie nowe sankcje to jest mam wrażenie, że Tesla, jeżeli chodzi obsługa została zaprojektowana, a przez ludzi, którzy się na tym znają i którzy uwzględniają i testują na sobie tak i przetestowali to na 1000 osób i wysłuchali się w ich głos natomiast w starych Markach jest w raporcie jest to kraj, ale w niektórych Markach jest także jest jak jest co zrobić tak, ale w Tesli mam wrażenie, że jednak oczywiście na przyszły ty Ilonie Musk mówiliśmy nieraz wiemy o nim dużo czytaliśmy o nim dużo not jest to wizjoner oczywiście popełniał błędy, ale jak jakim kto nie popełnia błędy ktoś, kto nic nie robi przecież to jest człowiek, który myśli przyszłościowo dlatego w tych Tesla są rozwiązania, które w innych Markach też nie przychodzą do głowy tym projektantom czy producenta czy może księgowym nie wiem natomiast przejdźmy do bohatera naszej audycji to jest model 3 to jest samochód produkowany od lat 4 jako też oglądałem już na targach przez 3 lata temu na pewno zagranicą jedne z ostatnich jakiż normalnych targów pewnie, które wtedy były, gdzie było mnóstwo wystawców jeszcze, bo potem to już jeszcze przed pandemią zaczęły się te targi zwijać Tesla, żeby tak uświadomić słuchaczom jaki, jaki to jest rozmiar to jest samochód czterodrzwiowy sedan z napędem na tym albo na obie osie 470 długości metr 85 szerokość dość niski nr 45 bagażnik ponad 400l to wszystko wszystko wygląda i na papierze i w naturze całkiem ładnie, bo powiem że, zanim były pierwsze jazdy próbne miał okazję też długo się zapoznać z tym samochodem nikt nie przeganiał nie było żadnych kolejek obejrzałem go po raz kolejny z zewnątrz usiadłem do środka przygotował się do tej obsługi pomyślałem sobie posiedzę tu 1015 minut wszystko opanujemy nie była może to takie intuicyjne gmachu było łatwiej, ale większość rzeczy już udało mi się bez żadnych instrukcji obsługi potem bez pytania tych fachowców opanować jak ocenia w ogóle wygląd test 3 wiesz co nam się najbardziej od własnych wszystkich samochodów, a czy jest ona ma w sobie z 1 o wieś brakuje mi tam czegoś brakuje mi tam, a brakuje mi tam projektu, bo ten samochód on jest banalny, a on nie ma w sobie nic takiego pociągającego ładnego on taki właśnie on jest, ale wiesz co ty mówisz banalne, ale on jest wg prostych jest taki prosty sposób zaprojektowany, ale dzięki temu nic to mnie razi no nie mogę powiedzieć, że ten samochód jest udziwnione, że to jest chcieli na siłę coś zrobić z kolei też nie nie jest, że jak na nie jest brzydki i wierz mi się to po prostu ta stylizacja podobno staram się znaleźć tam wieczną lubimy czasami coś znaleźliby się przyczepić staram się znaleźć jakieś rzeczy na zewnątrz którymi tam nie grały po prostu uważam, że to jest, ale łamie samo wojny ta jest spółką jest Kozia brakuje mi tutaj brakuje tutaj trochę szaleństwa awangardy, na którą potem zresztą często lubią narzekać, ale brakuje mi czegoś takiego, że widzisz nie zastanawia się to jakiś chiński wynalazek co jest brakuje mi czegoś jeszcze samochody one są pozbawione charakteru, jeżeli chodzi o to jak wyglądają na zewnątrz tak nie ma charakteru teraz patrzą czy rumba tak, ale tu patrzę tak to takie ładne mondeo jak tak oglądam zdjęcia z tyłu np. okej dobra ale, ale to akurat będzie nie razi mnie się widziałem przecież to tam były w różnych kolorach te samochody były białe granatowe szare i powiem, że do żadnych nad białym wygląda przynajmniej akceptowalny wsiadam do środka i owszem, pamiętam jak wyglądała Tesla stan jest inaczej ten ekran ustawiony prawda pamiętasz to test PS czy Tesla x tam ekrany są pionowe, czyli tamy ten krótszy bok test jest w Tesli x jest tak jakby nie jak to opisać jest węższy niż wyższy tak rozumiesz natomiast tutaj w modelu 3 to tak, jakbyśmy laptopa po prostu tak jak pracujesz na laptopie Tomasz na konsoli środkowej laptopa takiego kilkunastu celowego ten laptop wysoka jest jakość wykończenia jest wg mnie bardzo dobra w tej chwili okazuje się zostać w stanach były Consumer Report specjalnie się gryzły to jak Amerykanie oceniają samochody okazuje się, że Tesla jest najlepiej wykonanym samochodem jakościowo wg Amerykanów wg klientów, więc jakoś poprawiło natomiast jeszcze czegoś tu jednak brakuje albo metodologia badań się zmieniło może tak, ale nadal to inne Tesla też źle wypadają, czyli Eska i Koziej może nieźle ekran wysoka jest łatwy w obsłudze, chociaż też prosiłem o pomoc jak ustawić np. lusterka, bo trzeba najpierw weź mnie na ekranie środkowym, żeby potem tymi 2 pokrętłami na kierownicy ustawić lusterko natomiast brakuje mi trochę tabu są w środku wieś jednak za bardzo łyso to znaczy jest wielki ekran konsoli środkowej naprawdę przyjazny dość dla kierowcy szybko jak już się nauczył z niego to tak tak natomiast no wśród kierowców nie ma nic jak widzisz na zdjęciu przed pasażerem nie ma nic i pojazdy nie były długi tam przyjechałem niecałe 100 km pewnie niecałą godzinę i z tym oswoiłam, ale tak się zastanawiam się naprawdę chciałbym, żeby jeździć na co dzień takim samochodem to było chyba trochę za krótko, żeby podjąć ostateczną decyzję czy akceptuje czy nie nie wiem, jaki jest twoje twoja opinia na temat takiego wnętrza, bo jednak Zobacz Tesli S-max przed sobą normalne zegary czy normalne zagarnąć wyświetlacz ciekłokrystaliczny to jest tak inne wnętrza takie bardziej normalne prawda zobaczy na trójkę, jaką wygląda nie ja wiem no, więc uznałem ten samochód no to jest takie bardzo proste ascetyczne rozważyć ale, ale wiesz z drugiej strony potrzebuje dużo więcej do nieba tam wszystko jest na tym ekranie więcej, ale wiesz co jest najważniejsze to jednak była jakość wykończenia zaskoczyła mnie pozytywnie, ale najbardziej pozytywnie zaskoczył jak ten samochód jeździ ja dostałem akurat do testowania wersje są najmocniejszą, o ile wiem najmocniejszą oferowaną w Polsce ona się nazywa performans to mam 480 koni 2 silniki napęd na wszystkie koła pojemność akumulatora około 80 kilowatogodzin co daje ci teoretyczny zasięg 500km, bo standard 5 to jest 400 km ślą ograniczy 570 ten miał około 500 wiadomo, że nie było szans w ciągu godziny to przejechać, ale pojąć przede wszystkim, że ten samochód te 3233 sekundy do setki to chyba jeden z niewielu elektrycznych samochodów, który po pierwsze jest firm jeszcze w Porsche Taycan miał takie wrażenie, że Porsche Taycan jest łatwy wprowadzeniu jest taki bardzo dobrze zrobiony, żeby to moc przenieść nawet na obie na oba koła no to wieś 480 koni to jest dużo w takim samochodzie prawda sam wiesz, bo jeździło się czasami się zastanowić, jaki sens natomiast być może w tej najmocniejszej wersji taki sens skoro zrobili układ napędowy, który dobrze współpracuje z zawieszeniem i układem kierowniczym to pewnie klienci znajdą, więc tutaj tutaj żadnych zastrzeżeń i naprawdę z żalem oddawałem ten samochód będziemy mieli wkrótce na początku przyszłego roku mam nadzieję, bo w tej chwili niestety nawet takie premiery i nie mówiąc w ogóle jazdach testowych czy parku prasowym to w Polsce nie ma Tesli, ale w ogóle są zamknięte nad jazdy testowe dla klientów do końca roku, gdyby ktoś chciał tak z ulicy przy chyba ze względu na pandemię od połowy listopada, ale mam nadzieję z tego się do co dowiedziałem, że jak to wszystko uspokoi, że będziemy mieli okazję dziś rosną i gra i mam nadzieję, że już też na dłużej dostaniemy ją po prostu może nawet na 2 dni zobaczymy i jeżeli mnie pytasz o to czy ten zasięg jest realny do osiągnięcia na podstawie tego co ja boja wyjechałem na autostradę pojechałem też autostradą większość km trasą szybkiego ruchu trochę pojeździć po mieście i PIT tak jak spadał ten zasięg to wydaje mi się, że może tych 500 by nie osiągną, ale to zbliżało się to tej teoretycznej wartości, która jest deklarowana to może nie jest tak jak w koreańskich samochodach my osiągamy bez problemu, ale no, ale tak, ale nadal nadal to ostatnie pytanie no ostatni pytać padał deszcz nie czyni miała okazję przetestować wycieraczek, bo nie wiem czy wieszano tam wycieraczki są domyślnie w trybie auto, ale jeżeli coś zmienić, bo sobie auto nie radzi przez często radzi to musisz się przez ekran wywoływać funkcjonalne to w tonie nie było deszczu jeździłem w tych różnych trybach jazdy w tej takim łagodnym nie pamiętam ktoś po angielsku nazywa tam były takie śmieszne jest tych najbardziej dynamicznym każdy z bardzo sprawny widać różnice w prowadzeniu samochodu znaczy to ma sens to niema tak, że tam tryb załóżmy dynamiczny sportowy nie ma sensu tu na sens natomiast wyższe uważa most w tej chwili Tesla miała do tej pory jeszcze całkiem niedawno nawet w Polsce Niemczech Stanach bardzo dobre ceny, ale Niemcy zauważyłeś ja ostatnio śledzę informacje o 80zł jazdach ceny wszystkich modeli Tesli idą szybko w górę modelu 3 poszły w górę o 10 000 i droższych modeli o 15 000, więc poniżej 219220 000 nie kupisz to jest napęd na tył los graniczy z 260 000, a ten którymi jeździłem to jest 280 000, a mówi możemy mu kłaniał się pięknie i mówiliśmy o Tesli model 3, czyli świetnie sprzedającym się najlepiej sprzedającym się modelu Tesli dziękujemy jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA