REKLAMA

Przyszłość motoryzacji według Toyoty oraz nowy rodzaj baterii

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-12-15 19:40
Czas trwania:
13:05 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan mikrofonach dobry wieczór Sławku dobry wieczór Jacku rodzą państwu środa to rozpoczynamy naprawdę wysokiego c, bo ostatnio dużo informacji było, a czasami trochę sprzecznych na temat planów toyoty dotyczącej elektryfikacji modeli widzę sprzeczności nie widzę, że to, że to Polski będzie ciekawa Sojusz nagle zacznie ją nie w tym co ja powiem to właśnie sprzeczności żadnej nie ma Rozwiń » wreszcie spójna strategia to taka wrzutka zupełnie wczoraj przedstawiona przez prezesa toyoty, więc to nie jest jakiś tam byle jaki przedstawiciel firmy nazywała się konferencja, której to, że był ogłoszony Batory i straty wiz no to jest tylko rozwój segmentu samochodów elektrycznych Bob nie zostały zarzucone ogniwa paliwowe, czyli samochody na wodór z silnikami elektrycznymi napędzającymi koła hybrydy też jeszcze nie idą do lamusa no ale jednak mimo wszystko do roku 2030 okazuje się, że Toyota ma zamiar sprzedawać w Europie Ameryce północnej Chinach wyłącznie auta elektryczne tuż za 9 lat autor od roku 2035 to już na całym świecie, więc to jest ambitny plan, chociaż wiele firm wiele firm oraz Kasię, która mafia Toyota Toyota zadeklarowała, że od 2035 roku nie będzie robić samochodów spalinowych zimno, a 2030 wyłącznie auta elektryczne ma sprzedawać w Ameryce północnej Europie Chinach na przyznał, że to wszystko jest rewolucja do sześcianu nawet nie do kwadratu jak ja mówiłem ostatni zresztą pan Marcin rozmawialiśmy będzie też ociekają dotąd, że ty masz nie wie, ale raczej ja nie widzę nigdzie deklaracji, że samochody mają być elektryczne w roku 2030 miała stałoby to w ogromnej Anna w ogromnej kontrze do tego wszystkiego co ostatnio się, proponując dzieje mamy bardzo trudno zauważyć, że z tego piątego kanału samochody mają być na neutralne, jeżeli chodzi o emisję, a o to to jest coś zupełnie innego Sławek niż przesiadka na samochody elektryczne Lexus jama willą i mam inną informację to zeroemisyjne może żyć tak zrozumiałeś to znaczy, że nie emitują spalin zrób tak, ale zeroemisyjny elektryczny to są 2 różne rzeczy, jeżeli popatrzymy na to wszystko w kontekście tego, o czym mówi Toyota od pewnego czasu organizuje dokoła siebie grupę znajomych ta grupa znajomych to mazda subaru kawasaki Yamaha i 5 film suzuki nie cukinie te 5 firm stworzyło koalicję, która no no no mówiliśmy już dzień tego koalicja przeciwko elektromobilności dlatego wspomniałem na początku audycji, że trochę się to wszystko gryzie, bo ledwo żeśmy sami oczekiwali słuchali wcale się to nie gryzie zaczynają się, kto posłużył się oko, ale pozwól jeszcze dokończyć to co zacząłem, bo boja chciałem powiedzieć jeszcze dlaczego, jakie modele pierwsze 5 będzie co na to Lexus, który przynależy do toyoty przede wszystkim Toyota zapowiada że, dlaczego tak przyspiesza, bo będzie stosowała takie bardzo wydajne ogniwa ze stałym elektrolitem, który też mówiliśmy tydzień 2 tygodnie temu to jest zapewni większe zasięgi większą gęstość energii w tych akumulatora ach, no ale też będą samochody Lexusa przecież to takie z osiągami testy, czyli przyspieszenia trochę ponad 2 sekundy elektryczne zasięg około 700km teoretyczne przynajmniej natomiast od czego zacznie Toyota Toyota zacznie od modelu bez 4 x, widząc Giro crossowym i potem kolejne modeli serii Beim PZ, czyli te zeroemisyjne mały crossover średni crossover i sedany duży sedan segmentu de sedan segmentu c czyli, czyli kompaktowe oraz SUV-y bardzo duży SUV Niemcy widział zdjęcia z tej konferencji ty widziałeś te samochody, które są przepiękne czy nie oglądała widziałem widziałem oczywiście widzę to jak spojrzysz to to wygląda to imponująco natomiast psy no kolorowo fajnie tak to tyle jeśli mam takie oficjalne informacje tutaj mamy naoglądałem mam zdjęcia no widzę tutaj też prezesa, który sobie chodzi po scenie, więc natomiast dokończy to co mówi się tej koalicji, bo to też ważne, że rzeczywiście noszą tak przede wszystkim mam wrażenie, że któryś z nas coś pomieszał myślę, że sobie to jeszcze sprawdzimy na spokojnie natomiast przeproszą, ale pies chce na kolana mały pies oczywiście chęć, żeby się nie zmieścił natomiast tak Lexus jest faktycznie marką, która od 2030 roku w Europie od 2035 roku na całym świecie będzie sprzedawała wyłącznie samochody elektryczne od nas, jeżeli chodzi o Toyota Toyota w roku 2035 ma osiągnąć tę neutralność co nie oznacza, że będą to samochody elektryczne, choć oczywiście być mogą i raz tak ma przez kilka ostatnich tygodni słyszeliśmy dużo mówiliśmy o tym, że Toyota prezes toyoty bardzo protestuje przeciwko temu, żebyśmy bez refleksji przechodzili na ziemi w elektromobilność, żebyśmy najpierw zadbali o to, żeby te samochody by miało było, gdzie ładować, żeby był prąd, czyli łączy się również z budową całej infrastruktury również z rozbudową infrastruktury elektrycznej, a być może również będzie koniecznych kilka kolejnych bloków elektrowni atomowych w samej Japonii, żeby to wszystko obsłużyć to są ogromne z rzeczy, ale też ogromne wyzwania związane choćby z tym, że może okazać się także przesiadka na samochody elektryczne zmienia branżę motoryzacyjną w ten sposób, że w samej Japonii jak to pan prezes toyoty w czarnych oczywiście kolorach rysował pracę może stracić kilka milionów osób, które nie będą już potrzebne, a zresztą sama Japonia może też stracić na morze też stracić na rangę jednego z największych producentów samochodów na świecie m.in. właśnie przez to, że samochody produkuje się trochę inaczej i tyle natomiast ja nie widzę sprzeczności wieś, dlatego że ja to gdybym ja był prezesem toyoty moim kolejnym ruchem byłoby pokazanie 15 elektrycznych samochodów bliżej nieokreślonej przyszłości, bo zupełnie inna jest twoja pozycja negocjatora, kiedy nie ma w ofercie żadnego samochodu elektrycznego i od wszystkich słyszysz no tak protestujecie, bo nie potraficie zrobić samochodu elektrycznego, chociaż zrobienie samochodu elektrycznego tak naprawdę banalnie proste firmy jak grzyby po deszczu, ale zobaczy jak to jednak szybko się zmieniło przypomni sobie takie sprzed 3 do 5 lat w ogóle czy rozmowy to, o czym marzyć, że elektryki to gdzie tam w ogóle na razie tylko hybrydy i bardzo szybko to jednak bardzo sobie to się wszystko bardzo szybko zmieniło się przez te ostatnie 3 lata bardzo szybko wszystko zmieniło dookoła nas przecież my żeśmy też w najśmielszych snach nie przewidywali, że w roku 2021 samochodach elektrycznych będziemy mówili częściej niż samochodach spalinowych rzek będzie wiza najazdy testowe to będą w redakcji otwierane korki bezalkoholowego szampana, bo w końcu będzie można pojechać gdzieś dalej jak jest zima, ale ostatnio jednak trochę wychodzi trochę mamy nie kończy toyoty diesli mogli pozwolić moim zdaniem jest to ruch absolutnie po pierwsze, przewidywalne, a po drugie, genialny w swojej prostocie w tym momencie po pierwsze nie ma wyjścia, bo przepisy w Europie są, jakie są może się zmienić może się nie zmienią pewnie się zmienią natomiast jest, jaki jest nie ma wyboru musi powiedzieć będę produkować samochody wyłącznie elektryczne będą produkować samochody elektryczne, proszę bardzo, 15 nowych modeli przyszła nie mogli przez 2 ostatnie tygodnie zrobić to za problem makiety naciskać to wieś od najmniejszego największego to przecież normalne ale, ale w tym momencie przeciwnicy toyoty i ich podejścia do elektromobilności do przesiadki na samochody elektryczne w tym tak bardzo bezrefleksyjny sposób na hurra mają wytrącony bardzo poważny argument ręki polegający na tym, że to jest przecież nie ma samochodów elektrycznych, bo nie potrafią dlatego protestują, a nie mamy, proszę bardzo, baza 1 tutaj czeka, ale partię no ja się tak zastanawiam teraz tutaj wczytuje się tą informacją nie zmienia zeznań jest po angielsku czytam po francusku samochody zeroemisyjne, czyli to będą elektryczne wodorowe nad silnikami przy kołach plus samochody w to wchodzą jeszcze hybrydy ładowane z wnioskami, które mogą jechać na samym prądzie, a jeszcze co nie sądzę, żeby stoją też to bawiła na, ale może np. samochody na energię na energię elektryczną dobrze przejdźmy może Toyota MR Jacku słonecznej słuchaj to przejdźmy do tego zobaczymy jak będzie nam się jeździć w przyszłym roku tym BZ 4 x, bo Lexusa omawialiśmy ich 300 pierwszą toyotę pewnie w połowie roku dopiero poznamy ty miałeś jeszcze i z tego co mówiła jakąś ciekawą informację na temat nowych technologii akumulatorów są pewnym mamy 1 ciekawą informację to im o tym z izraelskim pomyślę, że to może szybko tak jedno z Realu taka firma, która nazywa się z tą dot IT firma, która chce to jest technologia to nie są baterie tylko to jest technologia technologia w tym momencie bardzo często np. kodu, a oprogramowanie coś co zarządza i pomaga ostatnio przecież chyba 60 jak ktoś ma pole stara elektryczny samochód volvo na taki chińską volvo, a to ostatnie przesłali aktualizację 60 koni więcej, więc jak ja w tym momencie ten Coco soft jest równie ważny co H2O, czyli koła opony kierownica, a karoseria ta firma brawo dla po stara jak w Tesli robią to osób jest to firma, która tak degradacja akumulatorów, czyli to, że akumulatory z biegiem lat zmniejszają swoją pojemność no to jest coś, o czym będziemy mówić za 5 lat, ale już teraz możemy powiedzieć, jeżeli ktoś kupił Leafa 10 lat temu, a to ma w tym momencie realnego zasięgu 60 km to jest proszę państwa i 60 km tam było chyba 150 fabrycznie teraz jest 60, a więc to jest po 10 latach przebieg między 100200 000 km absolutnie wystarczy, że bez samochodu, który nie nadawał się do niczego zrobił się samochód, który nie nadaje się jeszcze bardziej do niczego, a i teraz ten pomysł izraelski polega na tym, że będzie to wszystko zarządzane przez jakiś dodatkowy dodatkowe oprogramowanie i te akumulatory one się przecież składają z tysięcy małych akumulatorków, a i mają one być w momencie, kiedy będą np. przeciążona albo kiedy będą gorszej kondycji mają one być odłączane dzięki czemu nie zostaną zniszczone na tym polega cały problem znacie na tym polega cały pomysł, tak więc my mamy za Superba wieś, bo my my trochę tutaj, ale jeśli oczywiście zależy nam na tym, żeby przez akumulatory długo długo utrzymywały swoje właściwości, ale pomyśl też i przypomni sobie co się dzieje ze zwykłymi akumulatorami, że przecież on średnio nadaje do użytku czasami po 3 latach czasami po 5 mówi o takim akumulatorze, który włączony silnik często nie dziwmy się taka jest technologia one tracą pojemność niezależnie od tego czy napędzając samochód czy służącego włączania, ale tylko Mazur Sławku twój ruch do samochodu kosztuje od 150 do 1000zł, jeżeli tylko ja rozumiem nie no ja pana senatora Józefa kosztuje, ale w serwisie 60 000 trzeba sprawy, ale nie dziwmy się, że nie zapewnia zasięgu po tylu latach powiat musi tracić swoje właśnie mówimy o obowiązku musimy chyba kończyliśmy teraz ostatnią już mamy dużo ciekawych informacji i myślę, że jutro nasza zupełna nowość to jest 9 tak to jutro koniec Stępień Apple misji z nią postscriptum być skryptu być może Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA