REKLAMA

Czas, czyli udręka - o wyjątkowości brytyjskiego serialu "Time"

Po sezonie
Data emisji:
2021-12-23 20:00
Audycja:
Czas trwania:
49:07 min.
Udostępnij:

Lewis Arnold to reżyser, na którego wypada zwracać coraz większa uwagę: po świetnym "Des", teraz przedstawił równie doskonały "Czas". W obu wypadkach wziął na warsztat tematy oklepane, które współczesna telewizja uwielbia. Ale tak, jak przemoc seksualna w "Des" została pokazana w zupełnie inny od dominującego dziś sposobu, tak i więzienna codzienność w "Time" nie przypomina niczego, co przeciętny, nawet względnie wyrobiony, widz ma w pamięci.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja posadzenie dzisiaj porozmawiamy o serialu o wdzięcznej wdzięcznym tytule Time, czyli czas tak jest to produkcja brytyjska i to będzie ważnym wręcz, gdy w dodatku BBC w dostatku BBC co jest nieprzypadkowa to 3 odcinki 3 odcinka 3 odcinki niespełna godzinne historia bardzo oszczędni pozorna, bo to jest opowieść o tytuł tai odnosi się do wielu różnych znaczeń między nimi do odsiadki i akcesoria toczy się Rozwiń » więzieniu jedną z brytyjskich więzień, do którego trafia w faktach po pięćdziesiątce, który był wcześniej nauczycielem gra sią win trafia za kraty za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym jest kompletnie przystosowane do bycia w tym miejscu jest oczywiście członkiem czy nie umie się zawalczyć nie jest agresywne tak jak większość jego współwięźniów i trafia nagle do tego dziwnego świata przemocy owego, a jego maszynowni sojusznikiem, ale innym bohaterem, którego losy śledzimy strażnik więzienny, który pracuje w tym więzieniu jest oficerem z ponad dwudziestoletnim stażem chcę pewnego dnia zostaje postawiony pod ścianą lub jego syn odsiaduje wyrok w innym więzieniu, o czym dowiadują się osadzeni ktoś nadzoruje nasz bohater i stawiają ultimatum albo zaczną pracować dla mafii przemycając rzeczy do ośrodka będzie albo jego syn będzie musiał płacić czy zostanie zaatakowany jego bezpieczeństwo będzie zagrożone i śledzimy historię tych 2 bohaterów na przestrzeni długiego czasu ponad dwuletniej odsiadki tego pierwszego bohaterów mamy do czynienia z tańca z takiej serii, którym mam wrażenie zapowiada się jako historia więzienną przymocował okazuje się historią zupełnie w innym gatunku załączyć dramatem psychologicznym połączonym z moralitet temu i to dało się nawet ciekawe, że się takim jak gotowa do rozmowy i intrygujące, zwłaszcza w dzisiejszych czasach seriale prześcigają się na tempo na moc na pewien siła uderzenia jako, o jaką próbują mieć coraz rzadziej próbują opowiadać historię w sposób stonowany skromny jakoś tam dojrzałem również ta historia bardzo próbuje przełamać pewien dominujący ton w telewizji opowiada w sposób, który się już nie opowiada do tego kinowy w sposób kinowy w sposób dający czas Aten tytułowy czas widzowi, żeby się zaprzyjaźnić bohaterem ale, żeby zrozumieć i daje czas aktorom, żeby zbudować swoje postaci niewiele się podobał, ale tam usłyszy my się podoba, ale mam jedno zastrzeżenie 1 rzeczy nie rozumiem, dlaczego to nie jest film nawet film niech będzie nie niekoniecznie rozbuchany rozbudowane, a właśnie trzyczęściowa trzyczęściowa opowieść jest to jest w tym przekazywana komisji seria ale, ale tak naprawdę to jest to jest coś co oglądać to trzeba też oglądać jedno w sumie razem, bo powiadają, że tam w ogóle nie ma zastosowany jakiś takich rzeczy, które tutaj na razie nie zgadza, dlatego że myślę, że w serialu przeskok czasowy może pokazać dużo mocniej niż w filmie i przecież jest podzielone na części to możesz jeszcze jakby ten Time in wydłużyć tak powiedział i moim zdaniem to jest z tego dlatego ten serial był głównie dlatego, żeby tam filmy nie udałoby się z tą kumulacji nie udałoby się przez połączenie by 1 blok nie udałoby się właśnie pokazać tych odsłon czasowych, które tam są tak dobrze rozegranej tak myślę, że z tą nie wiem jak z dnia nie przekonuje mnie ten argument, bo w nie wymiata jak ja to patrzą na ten serial, który uważam za naprawdę bardzo interesujący ciekawe, ale patrzą na niego jak tak naprawdę na na w podzielony na 3 części dosyć jednorodny film tak naprawdę wszystko w moim mieście jedno rzeczy chciałam chodzić, a propos tego, że ktoś też pytania, dlaczego w my coraz częściej chcemy pod chcemy takiego podziału na minister, bo to, że chętnie oglądamy to akurat mogę zrozumieć sama jestem fanką często, kiedy mam wybrać się serial, który ma kolejny sezon 1010 sezonów 50 to wolę obejrzeć coś jest krótkie zwarte co wyczerpać co nie jest przegadane, bo np. serial ma 1 podstawową zaletę nie jest przegadany nam tego prawdopodobnie odwoła się tam rozwijał bardziej jednak w pewnym momencie stał się nudny jak też zostałaby ta główna idea zjedzona, ale w no nie ze mną nie dyskusyjna jest dla mnie akurat ten podział średnie zgodzę z tym, że ten serial jest, że Sejm mógł być filmem niespójnym wrażenie właśnie wprost przeciwnie tutaj to może bardzo solidarnej może wynika z tego, że się zajmuje też pisaniem scenariuszy jak śmie mnie to interesuje przyglądał się bardzo zawsze tej formalnej stronie uważam, że to jest bardzo ciekawy patent zastosowany przez twórców on może nie jest jak dopiero po chwili go złapałem, że pierwszy odcinek na świat jest bardzo ekspozycyjne co się dzieje bardzo powoli właściwie nie ma w nim zawiązanej akcji jako takiej bardzo dobrze rysowane portrety psychologiczne i świat bohaterów, ale pierwszy odcinek z takim kompletnie wyprany z akcji podczas drugi jest samo akcją cały cała intryga naszego szantażu na strażników pewnych Gierek wojenek wewnątrz więzienia zgłasza wzięli 3 lata, ale nie musimy tego dzieci już są filmy które, które tak bawią się narracją przesuwają ten to te szybkości i w albo które, które rozciągają się epopeja minowe wszystkie strony już oryginalne rozwiązania tego jest klasyczna nowe stroje projektowano na 3 aktywność po prostu jak każdy porządny film, ale może wnieść swoje zupełnie coś nie rozumiem co wyniknęło z tego byłby to film w sensie, dlaczego jego minister ja, dlaczego komisariatu ma być zarzut czynienie zarzutu po prostu to jest raczej moja w moje pytanie, dlaczego z twórcy zdecydowali się, dlaczego na to hasło uda, bo tyle ten dzień czując, że na to, że taka odpowiedź, dlaczego nie trochę, dlatego że my się, że my w Polsce nie mamy w ogóle tradycje, ale też Stanach nie ma właściwie tradycji miniserialu tak naprawdę miniserial jako jego ojczyzną jest trochę wielka Brytania jeśli chodzi o ostatniej dekady i unieść tradycja telewizyjnej produkcji to jest robione właśnie z myślą o krótkich krótka historia, ale takich opowiadanych w letniej w sposób niecelowy myślę, że to po prostu kwestia tego rolniczym przeznaczeniu tego gatunku, a ta historia się filmowo wyższe niż prośba trzygodzinny film myślę, że czas trwania jest istotne w lesie oczywiście jeśli chodzi o wydarzenia też na pewno dałoby się skumulować, ale ja mógłbym spokojnie godzinę 40, ale wtedy nie wybrzmiały pewnie te rzeczy wybrzmiewają moim zdaniem przynajmniej na pełnym dystansie na tych 33 godzinach opowieści i to, że tam milczenie w tym serialu tak zresztą w kinie milczenie mówi czasami więcej niż dialogi nie ma się wydarzy to jest to da się uzasadnić, że to jest, dlaczego to serial, dlaczego jest tak rozbudowany ja uważam, że ten sztywny podział właśnie takie dotykanie każdej z tych 3 całości jest bardzo tutaj swoje robi, jakby to połączyć razem moim zdaniem efekt byłby słabszy tak ja to tak odbieram na leczenie przykład chodzi o historii porad przejdźmy do ery, ale rzeczywiście wie np. jeśli ich o mnie, choć ten serial zrobił na mnie dość spory piorunujące wrażenie głównie przez to w jaki sposób pokazuje się tam rzeczywistość więzienną i to przez to, że ten facet jest taki niedoświadczone bardzo zwyczajne bardzo wycofany nie umie się bić nie chcę się bić, a to on jest rzeczywiście takim każdym z nas, które może do tego więzienia trafić mało takich filmów wbrew pozorom, które pokazują zamknięte światy, wprowadzając widza tak jakby sam tam chodził bardzo łatwo jest trzonem w innym utożsamić bardzo łatwo spojrzeć na tę rzeczywistość jego oczami to rzeczywiście pisane po mistrzowsku jeśli chodzi o wzbudzanie w nas tego doświadczenia grozy napięcia obrzydzenia i poczucia za zaszczyt czas zamknięcia tego czy co on doświadcza też tak czytelna, że się od niemalże fizycznie od odczuwa także włączymy sobie pierwszy odcinek któregoś wieczora tak myślałem też tak miło rozluźnienie przez MAK tak dzieje dziękuję wie, gdzie mogę za do jest tak naprawdę bardzo mocne znaczy to jest to co mówisz cisza milczeć nie tam jak teraz pasuje do filmu o zakonnika ach to jest film o nieprawdopodobnym nieprawdopodobnej przemocy, jakiej ludzi więzieniu doświadczają i to nawet nie chodzi o przemoc ze strony współwięźniów, która jest faktem, która jest tak jedną z tych głównych treści, że w ogóle doświadczenie zamknięcia jest samo w sobie doświadczeniem upiornej wprost przemocy to jest ocen tak zamiast się dialog, kiedy rodzice odwiedzają naszego bohatera i rozmawiają o tym ten rząd winien jest bohater hrabina w donosie stały się bezpieczniejsze miejsca stają się dzieje tak jakby to było jakoś nagrodzony jego ojciec starszy pan mówi taka sama izolacja jest kara do twojej to więzienie skierowanie do rzeczy będą Military, ale oczywiście to jest niesamowite akt pokazują to sposób pokazywania więziennego świata dla mnie to jest jakoś imponujący z 1 strony mamy poczucie takiego zajmującego dostarczenia i pełnej przemocy w tym jest, żeby instytucjonalnej nawet i przemocy też zagrożenia ze strony współwięźniów, a jednocześnie udaje się uniknąć takiego tonu, który takich klisz to widzieliśmy setki razy tak brutalnego więzienia wciąż chodzimy ktoś ubierania się jak mawia się pierwsza w taki już 3, jakie to mocno wszystko za te są Konrad Wolski metr no może te elementy tam są tak, bo tam jest przemoc brutalność i przemoc jest taka właśnie właśnie strasznie taka namacalna dawno też nie działaniami lokalnego, ale nie ma właśnie w i gdy to jak my wchodzimy w ten zespół wskazał, że tam jest w ogóle się bardzo podoba rola Seana wina tego jak on pokazuje człowieka, który zostaje z sytuacji znajduje się nagle w sytuacji, w której której nie rozumie, ale też to, że on, toteż wydaje oryginalne, że on mimo wszystko nie daje się wciągnąć w wiernej przemocy zazwyczaj te filmy są tak skonstruowane wchodzi niewinny tam następuje wielkie pranie jego jego osobowości wychodzi morderca i za ich by bardzo dużo filmów seriali, które w ten sposób są konstruowane w oczach zniszczone albo Armanda naga albo przełamany w jaki sposób, ale o takie nie rozumieliśmy kiedyś serialu są znakomitym długa noc właśnie też skojarzy też chciałam o nim powiedzieć dokładnie stanęło droga trochę na tą mroczną stronę, że nagle więzienie staje się zaproszeniem do przejścia nad ciemną stronę lustra nie natomiast tutaj w ogóle tego nie ma i to się wydaje wspomóc się od królowej, ale szlachetny bardzo szanuje twórców za to, że potrafili może teraz właśnie powiedziałem coś co mi się wydaje jakoś celne i ja to nie ukrywam też coś mi najbardziej zaimponowało w tym serialu, mimo że kompletnie się sam sobie tego spodziewał, że ten serial jest jednocześnie o przemocy, a znośnie to co ja mówię o tej ciszy, że to jest trochę otworzy też jakieś Micah ją przecież to jest trochę Mnichu o tym bohater jest trochę taką postacią i celuje mi to jest adresowanie człowieka, który bardzo głębokie poczucie winy jak poczucie potrzebnej pokuty wciela w życie jest coś takiego właśnie jak hagiografii filmowych w tym, jaka jest stosowany rozumiem, o czym ty mówisz, ale chodziło po prostu o to, że ten opis Ostaszewska odbywane cisza, jakbyśmy się za bardzo medytacyjne wydał, choć rzeczywiście to ten bohater próbuje zrobić to faktycznie próbuje przetrwać jakoś to wszystko, próbując sobie pomieścić tak wypowiedział, więc to jest niewątpliwie taki wysiłek no duchowy i psychiczne, który jest bardzo wyraźnie pokazany i w tym sensie to jest racja natomiast mi chodziło o to, żeby pokazać, żeby źle, żeby nasi słuchacze dobrze zrozumieli klimat tego filmu, który w moim odczuciu w tym nie jest wcale aż taki po pierwsze nie ten film się łatwo ograć ten serial się łatwo oglądanie z niego łatwo wchodzi to nie jest tak, że to jest, że to jest jakieś takie kino artystyczne strasznie wysokiej poprzeczce to jest jednak bardzo dostępnego i przystępnego mają zająć się tak celowo robiono, żebyśmy właśnie właśnie w ten świat dość łatwo, a zarazem poczuli jego niewygodę i to się tutaj zaskakujący sposób udało zaskakująco sprawnie jest zrobione i tak jak nasze w ogóle nie zacina także jestem pod wielkim wrażeniem tego właśnie jak jak to jest dobrze przemyślane znaczek wniesienie jak grają sytuację więzienia jak się nie ekscytują nie ma szturmują nie ma tego takiego właśnie szczeniackie go pokrywania tematem męskiego świata czy ja po prostu nie czerpie znaczą uważam, że wszelkie takie ekscytował się takimi bardzo trudnymi sytuacjami jest szkodliwa tak myślę, a tego tutaj w ogóle nie ma to jest naprawdę pokazany jako doświadczenie takie jak to nas właśnie doświadczenie, które rzeczywiście zmienia tego człowieka i myślę, że to jest w tym sensie jest taki film jak w takim taki przełomowy sytuacji życzenia zarząd sytuacji, która właśnie jest przewlekła ona trwa ileż te dni są tam odliczane ważna jest naprawdę tra duże wrażenie tak w posiedzeniu strony właśnie brutalnej mamy tutaj wszystkie te elementy, które znamy tych filmów właśnie faszyzujących przemoc nie, a zniszczone są pokazane w taki sposób, że nie czujemy tego wynoszenia właśnie na jakiś ołtarz pop kulturowy, a z drugiej strony to jest szczekał zająć tym łamią pewien porządek, bo z drugiej strony cały czas właściwie od 0103. odcinka jest taki w niektórych momentach oprocentowanie tych osadzonych w bardzo ludzki sposób to znaczy oni nigdy nie przestają w oczach filmowców w oczach autorów być ludźmi nawet wychudzona przeszły jak są przez przeszukiwanie przed spotkaniem z rodziną jest to pokazane w sposób budził nas uczucie widzimy w nich ofiary czy jakiegoś systemu wzięły w nich jakieś takie ich Poniewierka jakieś takie upokorzenie i wprowadzanie do pewnych ról przesłanie, jakie są ich wciskanie w pewien schemat aniżeli pokazywanie pewnego piekło w tym należytych zgodność wszystkich osadzonych to bardzo fajne wręczeniu ją też w tym świecie z 1 strony mamy totalny przemoc owców brutalnych kolesi, a z drugiej strony mamy ludzi, którzy się wydaje jakimiś takimi zresztą tego co zrobili co sprawiło trafili za kraty zachowują swe człowieczeństwo nie jest jakoś poruszający w sobie wątek faceta, który uczy się pisać za kratami jest bardzo ciekawa postać mówi uważam, że to jest coś, aby chciał obejrzeć serial tylko o nim jest taka postać współwięźnia, który siedzi w tej samej celi w 62, który w 1 ze scen tłumaczy, dlaczego zabił człowieka w bójce i poziom pewne auto analizy bohaterów, których dokonują pewnego dnia głosowania psychologicznego tychże są zdolni i jest jakoś imponujące, że widzimy te z grudzień to nie wszystko czarno białymi Ferdka dodajmy, że ten bohater ostatecznie przegrywa staje się narkomanem, chociaż mówi, że nigdy w życiu na wolności nie nie próbował narkotyków ostatecznie jest, więc przegranymi co też to też jest po, jakby ten serial mnie się w nim podobało to, że on stawia widza w takiej dosyć 3 schematyczne sytuacji znaczy widzimy kolejne schematy którymi posługują się historia więzienne i one się rozgrywają w nieoczywisty sposób nie wszystko się tam podoba, bo np. nie wzrusza mnie do końca wątek człowieka generała na rękach mądrego, który uczy się pisać, bo nie dla mnie one dla mnie dziecka za za ckliwy, ale w raczej w tym tej w trzeciej części i w tym ratowaniu głównego bohatera to jest dla mnie już takie ciotkę za dużo Hallem, ale sam fakt, że bohaterowie są tacy nie oczywiście są to jest niezwykle ciekawe i to trzeba przyznać tej rozmawiamy trochę brytyjskich serialach przed w wejdziemy na antenę i to jest oczywiście umiejętność brytyjscy Brytyjczyków, którzy bardzo często sięgają po jest dosyć schematyczne sytuację nawet podziałem schematycznych bohaterów, bo też mieliśmy wielu takich niewinnych, którzy przez przypadek znajdują się mniejsze lub większy w więzieniu, ale to, że ostatecznie ten serial idzie w takim nieoczywistym kierunku i bohaterowie w różny radni też w jakim sensie właściwie żaden z nich nie idzie utartą ścieżką dla mnie też bardzo ciekawe i tutaj zarząd ta postać grana przez Seana wina z poz spójrzmy w jaki sposób on gra o właściwy jest takim dosyć chłodne trochę zdystansowany nawet jest przerażony to nie wpada jakoś w panikę nie jest przerysowany 1 słowem ten bohater, które ze ów mówi, że moglibyśmy się z nim utożsamić na tak utożsamiamy się właśnie dlatego żony taki ratownicy ze słów normalny, że on nie ma sobie żadnych takich cech, które powodowały, że myślimy, a świr albo o dziwak to jest człowiek z honorem i podążamy, dlatego że one on, ale to jest myśmy się też, że to jest mniej na poziomie samego wykroczy samej kreacji pos znaczy samego napisania postaci bardziej jednak to jest wpisane w to jak sią bin prowadzi to postać nie ja myślę, że ta postać tak napisane bardzo celowe świadome, iż ten zabieg zamierzony znaczy, żeby pokazać w ogóle myślę, że to jest przede wszystkim treść tego filmu, żeby pokazać, że w gruncie rzeczy dość łatwo wymontować więzieniu wystarczy mieć kłopoty w życiu, czyli to co co akurat ma ta postać to, że pije prawa i pytanie jakby, dlaczego PiS to jest moment odsunięte, jakby skupiamy się na tym, że trafił do Niemiec do miejsca, do którego co, do którego nie przypuszczał, że się tam znajdzie to jest myślę ten punkt wyjścia, który właśnie o każdym z nas nikt z nas nie sądzi, że kiedykolwiek wyląduje więzieniu myślę, że w ogóle nikt na tym świecie wszędzie tam trafi nie wiem jak może ktoś coś tam był może przypuszczać, że jest tam wróci ale, ale nie sądzę, żeby ludzie mieli taką refleksję, że to jest miejsce dla nich, a nie dla kogoś innego i myślę że, że pokazanie tego, że ten właściwy cel tej historii ona jest o tym to znaczy nawet nie jakaś historia o odkupieniu, o co teoretycznie też jakoś treścią uważam, że to jest historia głównie o doświadczeniu, że tutaj ten największy dramat oraz odbywa się właśnie w tej w tej sferze, a nie w tym, że nawet w tym co się w nim jako jako takim wydarza w tym więzieniu żadnych roślin ma szansę przetrwać tylko raczej to coś się to nasze wejście do tego świata dostępność w ogóle ciekawe, że w wielkiej Brytanii ten serial, kiedy o nim pisano pisano, że właśnie krytyką jakąś próbą analizy świata więziennego, ale w zrozumieniu tego działania mechanizmu, o co w ogóle wiedzieć czym jest więc, że tak w 2 to jest oczywiście nie spotkałem też twórca tego serialu w tym on zresztą mieliśmy kiedyś na nas, bo uznaliśmy, że SLD jest ten sam autor siedzimy Gove napisał ten napisał Time i to jest taki twórca, który w ogóle w wielkie pytanie da się poznać jako taki specjalista od badania właśnie różnych zamkniętych światów ja realizowane pewnych schematów międzyludzkich, które uruchamiają się w różnych kontekstach jakiś taki serial Rick o wojsku on zabił Broken kościele on jest autorem w ogóle w Polsce najbardziej kojarzony jako scenarzysta filmu ksiądz Antoni bard, który był wielkim skandalem tak 90 jest, ale właśnie na tym serialowym poletku on bardzo uważnie przygląda się działają mikro światy i próbuje znajdować pewne mechanizmy, które w ludzkich zachowań uruchamiane są poprzez ten kontekst w tym się znajdują w tym się zresztą więzienie stało się dla niego takim, który jak badać, gdyż przygoda pod mikroskopem jak tam mer wpływają się pewne cząsteczki i traktuje trochę ten ten świat taki zestaw wpływających na siebie sił tech, ale w 2 jednak będę się trzymać tego, że mimo wszystko wolę nie używa do powiedzenia to jest historia schematu to, żeby bohaterem np. nie ulega naciskom, że jednak ostatecznie w sytuacji, w której każdy by się ugiął, bo przemoc myślę tutaj w tym momencie, kiedy on wychodzi na przepustkę i nie wykonuje rozkazu też, że to jest tak, że to są takie takie momenty, które rozkazu nie wiem jak nazwać tego szefa szefa więzienia takiego w gangstera który, który rozdaje karty więzieniu są takie sytuacje, która co zaskakujące dla widza czysto dramaturgiczne na czym mówiąc wprost my tego nie spodziewamy to jest bardzo w ciekawe, bo rzadko wykorzystywane w jakichkolwiek opowieściach narracyjnych jednak bardzo często jak myślą jest znowu wiedziałam, że tak się zdarzy, a tutaj to jest w, mimo że historia nie jest skomplikowane te mocno tutaj nie tylko są fantastyczne my, jakby postaci zarysowane głębokie psychologicznie zależności między nimi, ale też sytuacja jakich oni ani się znajdują wydawałoby się oczywiste mają nieoczywiste zakończenie i to powoduje, że ten ser jest też atrakcyjny dla widza w oglądaniu niektórym bardzo zaimponował tym, bo mówimy o tej postaci, więc ja chciałbym to teraz spuentował może, że bardzo zaimponował Szubin w tej roli, bo to jest aktor, który przez lata był duszą gwiazdą oczywiście w brytyjskim amerykańskim kie, ale też z czasem został wypchnięty takie role filmowych ekranowych twardzieli bardzo często grał oczywiście film akcji niekoniecznie najwyższej próby oraz grze o tron wiążąca pamiętać o tym, że było dużo zarzucić nam rząd za młodu był pięknym mężczyzną dalej jest bardzo senatora, ale myślę, że to jest taki typ przypadek kariery aktorskiej, gdzie te FIZ zdominowała całą resztę to znaczy, że po prostu to jest tak jak z pięknymi kobietami zginie nagle po prostu się okazuje, że nie ma po niemal jak wyjść z tej pułapki, że za ładne do ról poważnych to nie jest przypadek wynagradzana, który jest po prostu brzydactwo niewiele nieprawdopodobnie utalentowanym kochany, ale mało pisanym, a trzon będzie po prostu piękność ciała, z którą i, jakby to, że się starzeje wreszcie można wyjąć posadzić na tych normalnych rolach, że nie jestem jakimś aniołem po prostu taki dach odnoszenia garnitur nawet do zgodności nie to wiecie sobie przez to, że grał tak dużo w tych filmach akcji ochłonąć był obsadzany głównie jako tzw Wall i zazwyczaj giną w tych firmach nawet w grze o tron jest rekordzistą jeśli chodzi o ilość ruchu, który zginął także bowiem będzie też chyba gra tutaj tego stopnia, że w momencie sam już zirytował tym rosła 29 filmów, w których pan grał jego bohater ginął już zająć się zirytował zaczął odmawiać takich ról osobowe klubowych także teraz państwo oglądać filmy gaszą, mimo że pewnie nie umrze w te 1 plus też może też zmieniło się w grze co również zostałem oszukany przez jury w jak widziałem siana gmina, stając się tak duże aktor tak znana postać, że ktoś takiego bohatera wprowadzona ekran to jest coś co będzie ze mną przez kolejnych 5 sezonów, a tutaj będę kapitulacji, a głównym bohaterem na tym polega zabawa, ale tutaj rzeczywiście odchodzi od takiego właśnie w od tego wizerunku bo grzały tron był taki dobry bohater myślę, że dużo bardziej, ale twardziej, ale i tak szlachetny do bólu, a tutaj, jakby oczywiście myślę, że trudno akurat teraz z tą rolą porównywać, ale z drugiej strony sądzę, że wielu takich gniewem w współczesnych widzów seriali głównie kojarzy go z z tą rolą tutaj też, jakby odchodzi trochę tego schematu odsuwa się od tamtej roli takiego herosa taką wolę bardzo poruszający w swojej właśnie takiej kruchości tej nieporadności w tym jak tutaj potrafi zagrać to przez strach, ale też w UE jednak my się podoba to, że to jest jednocześnie i analizą danych systemu o opowieścią o więziennictwie takim o o tym co się dzieje człowiek czyta się w wojnę tego typu machiny natomiast z drugiej strony to jest bardzo prywatną opowieść o odkupieniu próbie odpokutować i ten wątek zamyka film tego listu, który bohater próbuje wysłać list do żony za zabitego przez siebie człowieka jak taka próba znalezienia wybaczenia, ale też to, że mam wrażenie nie na ile to jest można interpretację z mojej strony, że ten bohater stosowane także każdy swoje więzienne cierpienie trochę traktuję jako zasłużone zaś jako taką jako element pewnego, że rośnie bunt przeciwko temu bo jakby wieś zasłużył na miejsce w tym się znalazł to jest też element Mn budowania postaci dla mnie bardzo bardzo, wpuszczając niem sią, więc rzeczywiście robi na mnie duże wrażenie tutaj, ale też rozmów jego partnerek rano, czyli ten drugi bohater ten też rów równie mocnej ciekawa postać testowe w rękaw ciekawsza, a nawet czeka faktor mimo osłabienia świetnym aktorem, ale z Węgrami nie ukrywam, że to jest powód dla tego co seriale proponowałem, bo sięga się z aktorów, który jak się gdzieś pojawia to ja oglądam niezależnie od to będzie reklama masła czy ekranizacje powieści ja oglądam kwestię Graham jest jeden z najwybitniejszych aktorów brytyjskich powiązań współcześnie facet przez wiele wiele lat nie mógł się przebić do ministra łączy nas dziś gra w produkcjach gra jakiś kompletny ogony i to trwało bardzo długo jak za swojego wyglądu niezbyt RL efektownego, ale nie pięknego brzydki jest przez otwór, ale jest też przeciągające się bardzo to znaczy tam Jacek w obrazie mad 68 z taką twarzą co w tym aktorstwie sukcesach ruchu pojechałem usłyszałem, że wielka droga tania bardzie, bo na pewno nie wchodzi do Polski skoro nawet biega za projekty w Polsce to zjazd ze szczęścia oczywiście musimy krzywy zgryz jak słowa aktor brytyjski, który jakoś nie przeszkadzać może w polskich szkołach czy państwo ze stron sprawdza się z igrzysk czy też studentów jak jest odrobinę krzywy to niestety źle widziałem rozpada się w przedbiegach natomiast w księgach rzeczywiście tego filii, która jest specyficzna, która sprawia, że dzisiaj jest bardzo zajętym aktorem przez wiele lat nie pomagała natomiast to ona przesądziła o tym jego sukcesie i o tym, że w tym momencie przed przełom do SEK taka jest męska wersja Mel stąd to w nocy tak coś jest, ale on takim jednością w 2 właściwie pierwszy przekręt Guya Ritchiego, które sięgają dzieci znany z zamiłowania do prawdziwka różnego typu ex zobaczą na castingu odzieży podawał się jego morda chce i to koniec castingu na dnie muszą grać rozpoznał, że chce mieć taką inicjatywą się w filmie, bo w tym świecie właśnie gangsterskim, ale pozbawionym dla muru tylko taki właśnie gaz Gary, czego potrzebujemy właśnie prawdziwych chłopaków oświetlona i później druga rola, która go dotyczy wniosek burek windy implant udział zagrał takiego przywódcę chuliganów i tam nagle wszyscy zobaczyli, że ten facet, który grywał dotychczas jakiś tam taksówkarzy i organy może być świetny jest tak wysoka świadomość tego widzieć jako Ala Capone właśnie zakazanym imperium w tej chwili jest jedną z gwiazdą w wielkiej Brytanii w sensie on jest absolutnie doceniany i wszyscy tu były zaliczane do tego panteonu największych w swoim pokoleniu, a to co jest ciekawe, że mimo tego zaczął robić, kiedy zaczął też wielkich produkcjach też za oceanem właśnie to jest właśnie został wierny temu telewizyjną biznesowi brytyjskiemu bardzo dużo gra się w filmach telewizyjnych zwanych przez ITV Channel Four czy BBC i tam też u wzmacnia jego kompozycje się na tym rynku brytyjskim, bo też wszyscy za sprawę to jest po prostu geniusz jeśli chodzi o pewną umiejętność tworzenia portretu psychologicznego i tworzenia go w sposób, którego nawet nie da się za bardzo opisać poszerza myślimy o tym bohaterze, którego gra strażnik, który jest klawisz więzienny, który stara się być uczciwy wobec swoich podwładnych wcześniej nie boi się przemocy wobec nich jak jest stanowczy to nie jest ani żaden Święty ani jakiś Super wyrazisty właśnie negatywny bohater, który chce też widzieliśmy w setkach zwalniały one zwyczajny, ale on ma w sobie zwiał jak dla mnie ten ta postać wyniesie jedno dodaje, że ten wątek jest bardzo interesujące to jest, ale ta postać ma w sobie dzięki oczywiście aktorowi niesamowite ciepło, bo tam jest taki moment, kiedy on przychodzi do głównego bohatera w oddaję mu list, który później w został napisany do matki ofiary przez naszego głównego bohatera napina granego przez Seana wina i on właściwie stoi w przy wejściu tej ceny i z nim rozmawia ma w sobie rodzaj takiego wewnętrznego ich głębokiego współczucia zrozumienia i takimi ta to powoduje, że ta postać jest wiarygodna takie tych ułamki emocji, które ten aktor przemyca dosyć takich zwykłych sytuacjach rozmów to jest moim zdaniem specjalność Ivana g jako aktora to znaczy po to, zróżnicowanie tonów to, że potrafi w ciągu sekundy 6 z jakiś niewinności bezradności takiej nie ma rzeczy czegoś bardzo koniecznego do niesłychanie brutalnych w ogóle sceny do jakiej takiej stanowczości bardzo dużo to rząd rzeczywiście ma bardzo szeroki wachlarz taki emocjonalny i równocześnie Th nie wiadomo, jakimi środkami to zrealizowane, bo wojskowo bardzo przekonujący, a zarazem bardzo subtelne w tym co co pokazuje to faktycznie jest to jest to to jest jakiś wielki talent wielka umiejętność to są potrafi pokazać przed przed kamerą to tutaj zostają umiejętnie wykorzystany, choć na dobrą sprawę rzeczywiście nie jest to rola napisana spektakularnie wniosek fajerwerki tam właściwie można powiedzieć nic nie dzieje poza Lema trudnej sytuacji dylematem moralnym, który jest do do niezwykle dramatyczny tak naprawdę ale, żeby jak bardzo lubię sposób w jaki on a kto się twórcy serialu, bo to nie tylko zasługa Grahama te najbardziej takie napięcia sytuacja w tych teoretycznie emocje są najwyżej potrafią opowiedzieć w sposób totalnie wyprany z takiego łatwego pompowanie emocji miesiąc to tam emocje są one są okazują się, gdzie indziej nie myśmy spodziewali to mieć w zespole, ale też krótki krajowy państwo może wahać się, że w sytuacji, w której bohater musi skonfrontować, jakby sceną musi zapłacić za to co zrobił bohater stronę Grahama zostaje przyłapany na na tym, że pracuje jednak do tych mafiosów, że jednak uległ szantażowi tam można by zbudować wiadomo, jakie napięcie jakąś kłótnię z wielkiego tutaj mamy 82złamany osoby szefową rozumieli dramat jego chce nawet próbuje tłumaczyć się też wszystko wypowiedziane na takiej pozornej obojętności w tej obojętność jest tyle emocji wielu filmowych kłótniach nie widziałem takiego takiej namiętności kwiatami albo wcale wtedy, kiedy jego były więzień jest kurierem i kiedy się z wytrzymał przewozić narkotyki daje mu co i on siedzi taki w samochodzie jakiś Niewiem złamany i pytano nas natomiast środki tam znajdziesz kamizelkę z dla każdego coś miłego w środku właśnie dnia w warstwie dialogu niewiele się dzieje, ale w tym Niewiem ze spojrzenia sytuacji jak jak ona została ona zna budowana tam dzieje wszystko i ten serial wydaje się, że składa właśnie takiej pozornie banalnej historii takiej sytuacji może, które powodują, że nam się w Gruzji oraz ręce przesadziła sam jesteś taki jest tam zresztą w tej scenie 1 ze sceny ze spotkania z kurierem, kiedy był osadzony w tym zakładzie taki fenomenalny dialog jest jak to usłyszałem od razu FFF kiedyś napisać coś takiego Chełm miło, kiedy ten posiedzeń rozmawiają ten jego były więzień wspomina, że pan dobrym lub nieuczciwe, że tam twarde, ale uczciwy i na koniec mówi dobry był pana strażnik się, że teraz już był po naszej strony i nagle okazuje, że takie jedno słowo tak jednak wycieczka fraza od razu ten bohater inaczej sam siebie postrzegania do niego stały też się fenomenalny jest dla mnie subtelność efekt jest napisane ile tam jest tego typu smaczków, jakby coś co jest, a wszelkie serial jest niepozorny wrzesień nie ma tutaj niczego co było takim właśnie po amerykańsku, czyli pointę, że nagle mamy coś sprzedać ten serial to jest nasza wieś jakich coś co jest marketingowym strzałem senator się nie ma niczego co powinno być tak takim walorem szczególnym, a z drugiej strony, jakby życie urzekające w tym jakieś prawdziwe jak jest psychologicznie subtelnej, jakie zagrany no bo to jest po prostu bardzo dobrze zrobiony realizm, który wiadomo jest bardzo trudne tak na dobrą sprawę by trzymanie się realistycznej konwencji nie wypadanie nie jest zadaniem naprawdę arcytrudnym i to się tutaj udało i to rzeczywiście bardzo konsekwentnie przeprowadzonej moim zdaniem to co te powiedziały czy to nie podbijanie emocji to po prostu jest właśnie z tego ducha realizmu, którego się twórcy bardzo trzymają, czyli to, że tak na dobrą sprawę najtrudniejsze momenty w życiu wydarzają się tak po prostu to są rozmowy, które się po prostu nawet nie podnosi głosu zwyczajnie to nie jest to nie jest słaby amerykański serial wszyscy płaczą po to jest po prostu coś, gdzie rzeczywiście ta stylistyka jest od początku do końca bardzo spójnie trzymana i ona też w pewnym sensie treścią to znaczy treść nie odstaje tutaj ten wybór formy bardzo uzasadniony tym twórcy wiedzą, dlaczego nam to tak nie inaczej pokazują i doskonale wiedzą, że my nie będziemy re my nie potrzebujemy Kotwicz, żeby reagować tak jak oni chcą to jest zapisane w dynamice tej historii to nie musisz mieć śmiechu osłoni nie wiem płaczący dzień realista, żeby wiedzieć, kiedy się wzruszyć, a niestety mam wrażenie, że bardzo często twórcy telewizyjni, zwłaszcza telewizyjnych, zwłaszcza tych nowych seriali mają ograniczone zaufanie do kompetencji, więc są niestety źle się kończy zazwyczaj tak byliśmy hektara jeszcze musiał wspomnieć, bo się bardzo podoba to z 1 strony tutaj w takich ruchach obsadzały Inter łamiemy pewne schematy szambie, który gra właśnie mężczyzna raczej słabego normalnego takiego człowieka przeciętnego, który nie ma sobie żadnego heroizmu i chęci walki co zupełnie, jakbyśmy przyjrzeli fotografie na finał zawsze wojuje nawet wg strony mamy także strony wojuje i ten gen wojownika, gdy zostaje zaprzeczono aktorskie pluła z sesji Graham, który na obcasie zagrać oczywiście wszystko, który też często zbudowanej w parlamencie było także zaciętego obsadzać, zwłaszcza po roli zakazane imperium tam grał, ale po ale, ale pomieszczenie na szczycie tylko dach do hamującego się swojej pozycji i tam było właśnie to, o czym opowiedziała się idealnie można było zaoferować gość, który w miejsce nie jest jakimś takim podziemnym gangsterem nagle robi wybuch w tej scenie, kiedy on zaczyna być brutalny to było zwierze to to było dzikie zwierzę Mirosław bywało w płynie czas obsadzany w role w takich właśnie nieobliczalnych złych facetów, a tutaj jest na koncie na koniec Cichosz jest zbudowana ta względnej ciszy temu, że na takim w spokoju natomiast podoba się ruch ludowy, który Niemcy rzucili się na to uwagę, że tutaj głównego ja jestem czy Psycho fanem serialu EIN w dniu 9 może to coś wytłumaczyć, ale że tym szefem więzienia tam taki irlandzki aktor, grając każdy, który jest takim czasie pociągającym za sznurki, które zajmą w drugiej był postacią tzw. tom jego tego przez 3 sezony chyba ścigano uznać to naprawdę pociąga za sznurki w tym przestępczym świecie i tam grałyśmy właśnie okazję to zostaje obsadzony jakiegoś czas więzienia pociąga za sznurki wydało się jakimś Niemcy zamierzonym, ale całkiem udanym żartem zaszczytem każdy też jest czysty kadr obsada wybornie wykonana goście to nie jest facet jest nie jest tzw. zły Rusek zmieni Lecha, który rozumiemy, że najsilniejsze, więc władze po prostu nie wygląda jak pan księgowy z byłych już Belfastu uwagę od razu wiemy, że to o lata to należy właśnie celowi nie, że taka osoba, która najmniej wygląda najwięcej znaczy, że to jest po prostu taki zabieg, żeby się schować w Bytomiu micra w jakąś rozbudować wiadomo, że ten, który będzie największym krzykaczy w gruncie rzeczy w tej hierarchii czy nisko o tak, że to jest myślę, że to w cały ten serial tak zresztą budowane nie zadać teraz to powiedziałem, że ktoś jest obsadzony wbrew temu czym się kojarzy TVP 1 tylko zasadzony zgodnie z teściową sobie myślę rząd niedługo będzie będzie dużo grał, bo myślę, że ma twarz, które się nie da zobaczyć ten zły, choć ta część Nelson Jones, który w tej właśnie złego chłopaka z więzienia przemoc owca, który terroryzuje, że hitlerowcy efekt tego co to jest twarze, ale w ogóle stron to jest energia, bo to one rzeczywiście zwierzakiem tak jeszcze 1 fakt za chwilę nie będzie wszędzie myślę, że będzie rząd za parę miesięcy lat będzie oczywiście bardzo dużo grało by po pierwsze jest dyrektorem drugie życie ma niezwykłą fizyczność, czego się zdarzyć zauważa nie da się go pominąć też chciał powiedzieć o tym mówiliśmy to jest strony o aktora oczywiście, którzy w większym stopniu pełniej niż amerykańskich serialach są w tej twórcami sukcesu tego serialu i o scenarzyście, który właśnie jest takim specjalistą od przyglądania się mechanizmom społecznym natomiast ciekawe czy to, że tutaj w przeciwieństwie do amerykańskich seriali reżyserem tego jest 1 osoba czy Luis Arnaud też tak jest reżyser który, który ma bardzo specyficznych Syrii, bo on ze sobą nie myśli, ale też Broad Church takie totalnie różne zechce, ale z drugiej bardzo poznawali na postać na brytyjskim rynku mam wrażenie, że tutaj też jak pokazuje pewną klasę reżyserską też trochę co o tym powiedzieliśmy, ale że to, że potrafi się ukryć w tym serialu, że mam wrażenie, że ten serial zapowiadany wprowadzony bardzo pewną ręką jak bardzo świadomy jest opowiadany nie ma tutaj niczego co by się wymykało reżyserii, a z drugiej strony nie ma próby narzucenia jakiegoś takiego stylu w tym to sam styl byłby ważniejszych bohaterów, że sposób, jaki jest opowiadana jest bardzo służebną zniesiony absolutnie wypracowane dojrzałe i wszystkie środki, które tutaj używają twórcy euro w tym, żeby mówić Puszcza w tym trochę też moje ręce jedna z najtrudniejszych rzeczy w reżyserii, żeby nie sposób jest zawsze mówić własnym tonem, jakim takim wyrazistym głośnym ten sam jest opowiadany w sposób taki, jakiego opowiadać pół szeptem to jest bardzo trudne rozstanie taką to jest z 1 strony przezroczysta, a nie jest reżyserią stylu zerowego to jest naprawdę bardzo świadomie prowadzona opowieść ale, żeby nie było tak słodko potem z tego serialu wychodzi na czystej naszej rozmowy wychodzi, że tam siedzą w ciszy nic nie dzieje dlatego tam temu próbował zaprzeczać temu ten serial uzupełnienie, gdy taki nie jest tam sceny przemocy to w co wynika z tego rolę realizm, który mówił Kuba zoo są z dnia nie wiem czy widziałam w może w takim filmie prorok francuski zboża od wielu wielu lat nie widziałam tak brutalnej więziennej przemocy, jaka tam się odbywa być może robi to wrażenie, dlatego że jak i ofiarami tej przemocy są ci cisi biedni ludzie, którzy próbują się dostosować, ale w, ale brutalność tego tego serialu no muszę powiedzieć, że w pewnych momentach była na granicy jakiegoś takiego doświadczenia nowa ale, ale tutaj jednak chciał zaznaczyć, bo myślę że, toteż ważna jak ta przemoc pokazywana, bo nam się wydawało słyszymy przemoc flaki będą tam chorowały i okresie będzie lało wcale tych Jean-Claude Vandamme wejdzie stacjach wcale tych, jakby tych szlaków tam właśnie w ogóle nie ma krwi jest relatywnie niewiele natomiast energia wzrostu taka interakcja między bohaterami są takie, że się odruchowo boimy to i jak są skontrastowane ten, który atakuje te, które są atakowane to jaka tam jest między nimi Energa to jest niezwykłe czy to właśnie dokładnie bardzo dobra precyzyjna reżyseria bardzo precyzyjnie przemyślane, jakby ten świat to co się chce pokazać to widać wzrostu bardzo dobrze zaplanowane i przemoc nie jest właśnie nie jest tym co nam się wydaje taką przemocą przemocą może być gest przemocą może być z plus ujęcie czy nawet, że chciała krzyczą na siebie doszukać w tych scenach przemocowych bardzo mocno jest takie tam jest taki taki moment rzeczy uwagę, że jednak bardziej brutalnych akcji, które tam pokazano poparzenie ogra nie jest jest aktor zasugerowane zaledwie tego nie widzimy, ale robi tak upiorne wrażenie na nie widzą, że to doskonale to właśnie to opowiadanie mocnej historii bardzo subtelnymi środkami, ale z takimi celnie, jakby stosowanymi, więc w pewnym sensie to są Bartek daje się obronić tezy o tym chcę się od granic, bo po prostu oni wiedzą jak jak dawkować pewne rzeczy jak pokazać nie muszą być bardzo taki tacy jak kto powiedzieć no to nie musi być w ekspresyjny, ale tam z dlatego powiedziałem o tym krzyków tam jest taka scena, kiedy nasz bohater rozmawia przez telefon i nagle obok inny więzień zaczyna krzyczeć do telefonu rozwala słuchawkę nagle chce wokół tego tego człowieka jak zaczyna, że jej jakieś dziwne szarpanina ruchy i rodzina, która jest po drugiej stronie słyszy tylko ważne te krzyki i w ten sposób zbudowany ten ten ten etap to przemoc, które mówi, że to są te zabiegi albo wstrząsająca scena kiedy, bo nie do przemocy właściwie właśnie w jakim sensie nie dochodzi na pytania nie dochodzi nie dochodzi w, kiedy próbują mu podpalić stopy jak też tylko groźba, ale to po to jest tak wstrząsająca scena, że z no no to powiedzieć, że ciarki chodzą po plecach to jest naprawdę mało to zresztą bardzo ciekawe jak sceny przy telefonie są rozgrywane tak jak powtarzalność pewnych scen powtarzalność pewnych ujęć powtarzalności rzeczywistości więziennej jest wykorzystana, a zarazem nie jest nużąca tylko jest po prostu jakimś za każdym razem ze sceny są rozegrany inaczej równocześnie my też nas tak trochę jak zwierzęta tresuje do tego, żebyśmy się zaczyna interesować, kiedy widzimy, że posiadacz podchodzi do telefonu dojdzie znowu coś wydarzy upiornego i tak rzeczywiście jest za 1 telefon życie to jest argument za tym, żeby to był jednak serial ten telefon nie wraca w każdym odcinku jest specjalny figurą, ale być stopniowane, a są też bardzo świadomie wprowadzone tutaj tutaj coś na scenach ostatnio naszego telefonu, który właśnie przypominało tego faceta, który krzyczy tam też spotyka kilka wątków na zostaje zamkniętych 1 scenie ten bohater krzyczy to właśnie poparzony pierwszego odcinka znajdzie się tutaj domykają świat, ale to rzeczywiście jest to koniec sceny filmują, że scena bohater rozmawia obok krzyczy drugi gość to co się nie zagrażają ilość napięć, które z tych jak narasta jak najlepszym czujemy tylko pewien niepokój na pierwszym także coś się nie w porządku potem niepokój potem czujemy ten strach, a potem właściwy jest zamierzali pójść w pozostałych rozrywka rolę to jest, ale też właśnie niezwykłe jak jest to opowiadano, że jednocześnie osie dokładnie twórcy wiedzą, kiedy można nam emocjonalnie przywalić jak, kiedy chcą opowiadać o jakieś subtelności biologicznej wiedzą jak to zrobić, żeby nie było nudne to te dychotomia pewnych różnicowanie tempa tutaj działo zawsze na korzyść serialu my też musimy kończyć pytanie było nudno w Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA