REKLAMA

Operatorek wciąż mało i zarabiają mniej od mężczyzn - o autorkach zdjęć opowiada Weronika Bilska

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-02-19 10:20
Prowadzący:
Czas trwania:
24:31 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia dzień dobry raz jeszcze, a z nami jest teraz Weronika Bilska jedna z najzdolniejszych polskich operatorem autorka zdjęć do wielu filmów no pozwolę sobie wymienić chociażby przez ostatnich lat, które bardzo dobrze państwo znacie, czyli bowiem nie jest sexy moje wspaniałe życie, bo nie jest sexy w reżyserii Katarzyny Klimkiewicz moje wspaniałe życie Łukasza Grzegorzka zresztą również z tym reżyserem zrobiliście też Rozwiń » kampera oraz córkę trenera oraz piosenki o miłości Tomasza Grabowskiego to jest z kolei film, który za kilka tygodni wejdzie do kin także mam nadzieję, że jeszcze o nim trochę powiemy, ale zaczynamy naszą rozmowę od tych celem rozmów o płci już sobie obiecałem, że no jeśli nie będę musiała nie będę wypytywać moich gości o gości nie opłaci tylko pracę na, ale tak to od czasu do czasu, bywa że od tych o tych sprawach genderowych w środowisku filmowym trzeba porozmawiać, a teraz pojawiła się taka okazja przy okazji Oscarów Otóż do tej rozmowy skłonił mnie artykuł w syna nie na stronach z Jemenu, który właśnie podkreślał, że no mamy nareszcie drugi raz w historii autorkę zdjęć nominowano do Oscara naj faktycznie ten artykuł udowadnia, że ta branża właśnie operatorów filmowych operatorów filmowych jest ciągle najbardziej Musk lin zupełną działką w Hollywood no i stąd właśnie wybacz Weronika, ale znów zacznę naszą rozmowę od od tego pewni czy ten artykuł, który też sam przed naszą rozmową czy on w jaki sposób zaskoczył czy te czy te dane, które są tam pokazywane, czyli np. tylko 6% 250 najlepiej zarabiających filmów w stanach Zjednoczonych w zeszłym roku miało no kobieta była autorką zdjęć to właśnie wynika z raportu opracowanego przez centrum badań nad kobietami w telewizji filmie w San Diego nie jest także była zaskoczona racz nam zasmucona, bo jakoś może chyba tylko fantazjował na temat zagranicznych produkcji, które myślałam, że mają właśnie powiedzmy tamtą skalę troszkę inaczej rozłożono niż np. w Polsce, bo mogę się były też tylko za siebie, więc pomogę pani, że wśród nieraz mówił natomiast z tego co rozumiem jest tam podane to wynika to również chyba przede wszystkim z podstaw mianowicie taki, że wciąż o wiele mniej kobiet w ogóle do tego zawodu z startuje już od na poziomie szkoły wciąż mało kobiet się na końcu po tych szkołach przebieg, a no i wciąż mało jest dopuszczone są też dużych produkcji, bo fakt, że one są zawodowo czynne myślę, że wtedy procentowo wygląda inaczej, ale już w przypadku dużych produkcji no to rzeczywiście zdecydowanie rzadziej dostają szansę niż mężczyźni tak rozumiem tego artykułu i tak faktycznie pokrywa się to moje wyobrażenia na temat sytuacji w filmie niezależni 40 oczywiście Polska czy czy za granicą mówiąc szeroko pojętą zagranica, czyli stany są tutaj wysoko postawioną poprzeczką no ale ale rozumiem, że tam podobnie myślałam, że jest trochę inaczej, ale okazuje się, że nie Ari Wegner, która wypowiada się właśnie w tym artykule o autorką zdjęć do wspaniałych psich pazurów w reżyserii rękę piąty w ogóle ten film, który dostał najwięcej w tym roku nominacje oscarowe, czyli aż 12 Jona faktycznie podkreśla, że ten system po prostu od dawna działa w ten sposób, że są kobiety w zawodzie no właśnie tylko ten procent też w szkołach jest bardzo bardzo mały no akurat była się z tego co wiemy na takim wyjątkowym roku aż 3 dziewczyny były u ciebie w grupie, ale sama mówiła, że to, że to jest, że to był taki trochę ewenement to był taki trochę rock wyjątkowe eksperyment Experience tak czy tak to zostało podane przez Bogdana Dziworskiego, który wówczas decydował o faktycznie składzie osobowym na moim roku były 3 dziewczyny po 5 chłopców nie było nas ośmioro tak jest średniej zresztą no taka średnia ilość osób na roku do władzy czy Katowicach, więc tyle, bo parlament później chyba może to powtórzyło niż robiłam tego aż tak bardzo natomiast pamiętam to hasło, które wtedy padło, że eksperyment róbmy, że skoro sobie owce nie zawsze radzą to weźmy 1 czy 2 więcej dziewczynę, bo średnia to było powiedzmy ma 2 dziewczyny na roku albo 1 oczywiście wynika to co z tego pamiętajmy, że jak ja wstawałam do szkoły jedno to naprawdę tych dziewczyn nie zdawało tak dużo znowu zawsze tych podział był taki, że powiedzmy procentowo z co roku było coraz więcej zainteresowanych dziewczyn, które przy podchodziły do egzaminu natomiast w dalszym ciągu nie mogę powiedzieć uczciwie, że to była proporcja 5050 może miłość to teraz nie wiem nie mam dostępu do danych, ale chyba wątpi jednak, żeby tak było, ale może faktycznie na pozycji więcej natomiast wątpi, żeby się tak tekstur równoważyły te proporcje jedno to skoro już na wstępie tak niewiele dziewczyn dostaje to przecież jest bardziej brutalny później, który w ogóle portal, bo nie było też, że to jest także tylko dziś w tym zawodzie mają ciężko się, że to w ogóle branża filmowa dość niewdzięcznym zawodem, jeżeli chodzi o operatorów ja znam też całą masę przez zdolnych operatorów chłopców mężczyzn, którzy no nie nie liczą się spełnieni zawodowo i liczą, że rzeźby są na tym poziomie, którą chcieli, więc nie czy to tylko dziewczyn oczywiście jest to inna proporcja tutaj w związku z tym, że nasi nas jest mniej, więc tych dziewczyn wypada po drodze no to kraj bardziej brutalna, ale chcę tylko podkreślić, że jest to na tyle też się, bo chyba wymagająca dział każe równie dobrze zna również tych właśnie mężczyzn, którzy nie czują się sugestie usatysfakcjonowani z miejsca zawodowego, w którym się znaleźli wynika z tego, że coś jest mało produkt może kręci się coraz coraz więcej to jest mało jakościowych produkty, że nie ma czym wybierać za dużo operatorów jak psy kilku czynników w tym jako pierwszy podejmie dopiero teraz zacząć jakoś lepiej rozumieć ten jakiś rodzaj może schemat to nie jest dobre słowo było jak Kalanick miała wiedzę co mam teraz w kontekście tych różnych przypadków zdarzeń losowych szczęścia trochę nieszczęścia i tak trudne rzeczy Bóg działa przez, jaką się w UE tylko czy wybory zakończą się wiąże tak nieprzewidywalnością ja nie mam pewności, żebym tak chętnie szła do szkoły filmowej, mimo że po prostu, kto pławi się słowa absolutnie, więc ta piękna jest ostro się na początku ma sens, bo jeżeli człowiek miałby świadomość przez jakie musi przejść wymagające poprzeczki zapewnia wcześnie by odpuścił, więc w moim przypadku jest tak, że teraz jestem w stanie jakoś chyba łatwiej nazwać co działa co nie działa jak gdzieś coś właśnie rozkłada tym ten czynnik, że ktoś pracuje ktoś poczuje, więc ktoś pracuje mniej w pierwszej kolejności ja się, że to jest także jest mała ilość produkcji takich czynności do tej produkcji paradoksalnie jest to, więc właśnie to jest w ogóle paradoks, że tak naprawdę to powiedziałbym, że operator jest dużo oczywiście na rynku, ale powódź też jest dużo jeśli chodzi o przełożenie, że właśnie jedni są angażowani części drudzy mniej z mojej perspektywy mogę się mylić, ale mam poczucie, że tutaj ogromny czynnik, który się pojawił jak ja wychodziłam ze szkoły w 2011 roku dopiero tak naprawdę Zeta rewolucja cyfrowa się rozpoczynała cały w Tomsku przerabiano taśmy tutaj nagle trzeba było się też zupełnie nowym wyzwaniem zawodowym jednak kamery Grecji później Aleksa teraz strony nic wszystko tego z zrewolucjonizował w ogóle z pracą na planie i rewolucja polegała na tym mimo, zanim taki jest trochę wstyd trzeba być niemiłosiernie sprawnym znaczy, że bardzo trudnych warunkach, których się plany rozgrywają coraz większej ilości scen trzeba zachować jakość ta sprawność jest kluczowa często w wyborze składu osobowego do filmów seriali produkcji tak dalej tak mi się wydaje to znaczy, że nagle okazało, że bardzo zdolni operatorzy o ogromnym talentem po prostu np. nie wyrabiali tempa i to tempo zabójcze to znaczy ja wcale nie jestem za tym wcale nie wiem oczywiście mi je tutaj im osądzać jak mini to wychodzi raz lepiej, zgłaszając faktycznie stało się także, angażując się różne produkcje po szkole znacząco je wyrabiać nawyk, kto zna go takiego właśnie pełnej sprawności, która polega na tym, że szóstką, że wiele rzeczy muszą robić samodzielnie przez wielu rzeczy muszą przechodzić gdzieś tam w bardzo ograniczony składzie osobowym to wyrabiało we mnie pewien taki nawyk no właśnie takiego się szybkiej analizy szybkiego reagowania na zmienne warunki techniczne na z filmowe cokolwiek to zdarza ZUS od dokumentu po błędach nie ma istotnego znaczenia Thomas to bez udziału naturalnie to przesada siwymi wyrabiało w momencie, kiedy topiono, a teraz na swój pierwszy pan serialu to było dla mnie naturalne, że muszę właśnie tak bardzo ograniczonym czasie z ustawić światło ustawić się inscenizacji stąd wszystko i teraz, dochodząc do płyty wydaje mi się, że często właśnie to nie większość rynków wynika z tego, że te wymagania były często niestety sprawiają, że ten przesiew gniewnie mnie nawet nie wiąże się do końca talentem są właśnie z tą sprawnością pracy i to być może tutaj co powiem, ale no mam takie poczucie, że ten rynek wymaga tej samej jakości coraz krótszym odstępie czasu i z to przerażające bardzo ciekawej niestety w w większości dziedzin pracy mam wrażenie od dokładnie to samo mogłabym powiedzieć o dziennikarstwie i to i to faktycznie jest jest bardzo bardzo smutne oczy covid jakoś w tym momencie już tak powiem odpuścił na planach, bo słuchałem tego wywiadu z 2020 roku z października, kiedy mówiła, że faktycznie to był taki szok dla wszystkich duża produkty się zatrzymało też były duże logistyczne problemy, bo nie wiadomo było można ruszyć z tymi planami filmowymi cienia czy to po 2 latach po 1,5 roku czy to już troszkę uspokoiło i np. co nie wiem testy codzienne albo po prostu styl pracy zmienił co ja mogę być władza tylko za projekty, które robiła razem rzecz, gdy sytuacja różna w moim przypadku jest także ja sobie tam właśnie sprawę, że tych produkcji jest tyle na rynku, że jest bardzo proszę z ze skompletowaniem składu osobowego np. technicznej technicznej, czyli technicznego składu osobowego, czyli pionu w związku gotowanie pionu operatorskiego, bo wszyscy są gdzieś tam na zdjęciach niezbyt się fakt jest taki, że po prostu tego się nie da zatrzymać korzystać tego nie zatrzymał covid to komplikuje to znaczy, że to nie jest teraz tak wcześnie myślę, że tak było, że covid był w stanie spowodować zerwanie zdjęcia, bo ich przesunięcia to teraz jest także one są czasowo wstrzymana i potem uruchamiane są ponownie powiedzmy, że na dajmy na to oczywiście nikt nie niezastąpiony na planie poza aktorami, bo nawet Zara można zastąpić przepraszam dopowiem, ale takie są fakty, więc tym momencie, kiedy już aktorzy główni przechodzili taką ideę bądź ci, którzy są dziś są istotni w stanach no to już po ogórki tak jakby uczyła w przypadku tak sami się okazało, że myśmy 2 ze 100 je w związku właśnie z tymi winami oczywiście do poważnie skomplikowało cały harmonogram, ale zdjęcia odbywały się po tych przerwach i te wszystkie produkty, o których słyszałam, żeby zsumowana one dalej się by uruchamiały tak oczywiście testy gdzieś tam się pojawiał codziennie natomiast czułam, że to jest to był raczej rodzaj takiego obowiązku producenta, żeby zapewnić tego typu właśnie procedury na planie niższym faktycznej konieczności, bo większość osób nie mówię oczywiście wszystkich czuła, że to trochę nie ma i tak właściwie przełożenia, ponieważ będą co dzień te w różnym składzie nawet wśród odmian zmiennej składu aktorskiego czy statystów niż niemożliwe, żeby zachować jakąś taką absolutną no nie wiem bezpieczny sposób na bezpieczeństwo, więc tak naprawdę było oczekiwanie na to, żeby ze strzeżonych produkcji wróci sportem zdjęcia i zamykać temat i tak czuję, że gdzieś też w innych produkcjach łączy ona nie są już na, że jak co jakiś zerwane zdjęcia to powiedziałbym, że chyba bardziej na tle jakiś takich problemów produkcyjnych finansowych niż sprawnych powodów covidowych po covid to tylko opóźnia trochę, ale nie zatrzymuje już tak jak to było działo się wcześniej za dużo z tych produkcji tak, żeby to się mogło tak zrywać za kilka tygodni do kina wejdą piosenki o miłości Tomasza Grabowskiego film nagrodzony w Gdyni zresztą też film, który no i czekać na swoją premierę teraz nareszcie będziemy mogli oglądać w całej Polsce też taka produkcja ciekawa wydaje mi się bardzo operatorskich go punktu widzenia film czarno-biały nie będę tutaj się wymądrzać oddam ci i głosy o tym jak myśleliście o zdjęcia w tym filmie Rosja popisał się bardzo cieszę, że piosenki nazwy swojego dystrybutora to w ogóle zgód, tak więc jest taki może nie marzeń absolutnie jest przy części wartości w ogóle wydawać dotyczy też wychowywała filmowo na nowych horyzontach ta Acta Acta tak oczywiście, więc tutaj mam absolutnie taki rodzaj jakieś takie pismo z wielkiej satysfakcji radość, że rzeczywiście to jest no po prostu mają mały spełnienia ze w przypadku mojego wspaniałego rzeczy wydarzyło się podobnie, bo też to nadal chowały i miał poczucie, że na pewno to była przepiękna opieka i że to jest przepiękna widownia ja tutaj widowni też należy, więc to jest podwójna dla mnie radość, że oba filmy zostały przez przez nich akcje przyjęte mówi przez krótka, więc to takim słowem wstępu jeśli chodzi o samą realizację filmu no to ja muszę powiedzieć, że generalnie, zanim byśmy weszli na zdjęcia pisanek w zeszłym roku to ja z Tomkiem poznała jeszcze w szkole Wajdy bodajże 2 lata wcześniej przed wejściem na plan, więc mieć pierwszy kontakt mieliśmy pierwszą przymiarkę w ogóle jakiś taki próbnej scenę, ale ten kontakt był bardzo myślę dla nas obojga dobry ciekawy stymulujące duży wtedy taki właśnie coś wydarzyło dla mnie jakiś się pierwszych rozumiem myśli, które dziś temat dwom zaszczepić co do tej i tej historii i to mnie siedziało powiedzmy 2 lata, zanim wrócił do mnie szczęśliwie z budżetem co prawda oczywistymi budżetowym, ale jednak dopięte z Martą Kaczyńską, która zdecydowała się produkować, bo myślę, że ja takich sytuacji, w których naprawdę Wierzeje w bardzo fajne ciekawe projekty mam w szkole Wajdy był dla sceny przerabiam ileż niewiele z nich się przebija tu też smutno, ale to jest oczywiście prawo rynku, więc podwójnie ucieszyło to że, że Tomek wrócił i wrócił właśnie z możliwością realizacji tego filmu z klubu rzucam ja wiem jak jest, ale jakoś nie miał wątpliwości, że to film Warta Schulz absolutnie wszelkiej i 3 i poświęcenia na to, żeby się zaangażować wojskowa historia i jeśli chodzi o zdjęcia myślę, że to jest także od początku gdzieś jak rozmawiać o historii od historii z Tomkiem wymienialiśmy się referencjami jakimś takim kluczami, które nas gdzieś tam właśnie uruchamiają to była mowa jest takiej wolności dzikości kamerę przez wolność dzikość kamery mam mieliśmy oboje na myśli to, żeby dawać sobie szansę w realizowaniu sceny na taki właśnie dłuższe przebiegi i z kilku ustawień, ale że dajmy na to mamy po prostu bazy musimy mieć 2 ustawienia na pewno demontażu, a trzeci jest taki w tzw. Stali ten trzeci trzecie ustawienie kamery, które było to właśnie wtedy sobie nie uśnie planowała np. kwestii dialogowych kontynuacji czy do końca się po prostu płynęła gdzieś tam próbują zwrócić uwagę na jakiś inny element wstanie, które nie zarejestrował się poddał ustawę i to był gdzieś nas na nasz realizacyjnych klucz, ale o tyle wizualnie ważne, że ja dostawałam wolność od Tomka, który oczywiście miał kilka swoich zawsze wytycznych co chciałby zobaczyć czy nie Nike na czym chciałby się skupić i próbować w ten sposób realizować to myślę, że się w gruncie rzeczy by sprawdziło, bo bardzo rzecz bardzo dużo rzeczy właśnie Tomek, czując opowiadał na tyle sugestywnie, że ja, a tło wam po prostu przyłożyć Legia potrafiła na język wizualny i tak no tak tak tak mogę streścić bardzo budujące było chyba to, że przy jakichś kolejnych kładkach montażowych w jak on analizował właśnie co zrobiliśmy, a myśmy oczywiście stały kontakt na planie czułam jak najbardziej właśnie, bo z Super kierowana przez członka i osób wymiana myśli tak dalej to mi powiedział, bo dla mnie bardzo budujące, że jak zobaczy materiały i sygnalizował Senat miał poczucie, że to, że to nie jest to co on sobie myśleć każda lepsza złych to wielki książę zdalnie no tak jak zwykle bardzo cieszymy powiedział, że mogę tego, że ogona materiał czuł jakąś tam intuicyjnie próbę jeszcze inne zbył sposobu myślenia, jaki tam różnych takich przebiegach sama struktury pływam wnieść, że bardzo podobało, więc to było dzisiaj no mówię, że ta współpraca dla mnie o tyle dziś właśnie Super, że czuje by zrobić to absurd zaufanie jego stronę i też po prostu bardzo łączą historię to, że ten czarno-biały film czy dla ciebie jako dla operator to zwykle mają znaczenie operator myśli po poza kolorami to znaczy nie ukrywam, że akurat czarno Biel wyszła od Tomka to nie mój pomysł-li raczej miałam pod poczucie, że jak wnieść 80 w kolorze, ale był absolutnie dużą atencją podeszłam do dobry pomysł Tomka powiedział, że spoko rzeczywiście któregoś z gminy zaczęłam myśleć już w tym w tej historii czarna bieli, ale podkreślam, że to właśnie było od początku wizja Tomka nie moja, a utratę istotnych ja po prostu oczywiście się w tym widzę skręciłam nogę, jeżeli mam osobiście widzę siebie, gdyby miała wybór no to nie jest także, że od razu było dla mnie oczywiste i jakby żeby to była myśl kropką tylko raczej pewnym uwagom nowa jeszcze w kolorze myślę, że to było coś takiego, więc cieszę się, że z tą białą natomiast tu akurat podkreślam jest to bardzo autorskie myślenia to Kamp wizualna akcja jeszcze zapytać jeszcze na koniec jedno i jedno pytanie, które od dawna chodzi po po głowie i też trochę łączy z piosenkami, bo tam mamy Justynę Święs z zespołu dumping powiedzmy czy dla ciebie praca z aktorami profesjonalnymi aktorami nieprofesjonalnymi różni się mocno to już szczyt jest broszka reżysera, który ma po prostu tak ustawić sobie to nie obchodzi czy ktoś, kto się tym zajmuje profesjonalnie czy nie, dlatego że Grzegorza licznego też bardzo często zdarzała się właśnie z aktorami nieprofesjonalnymi to znaczy ja dla mnie nie ma większego znaczenia dla mnie jest większe wiele znaczy nie ma w ogóle sama relacja z osobami mającymi udział w filmie i to niema znaczenia czy są aktorzy profesjonalni nie powstanie tylko jak mam rodzaj z nimi kontaktu, bo bywają produkcje, w których po prostu moja rola jest trochę inna i mieć za powiedzmy ma troszkę inną wizję tego ekspozycja powinna komunikować bądź komunikować z aktorami to też szanuje i powiedzmy tej relacji głęboki nie ma, a są takie produkcje, które nie utrącenie najbardziej, że gdzieś właśnie mam szansę tu relacje budować i być nieco bliżej jak właśnie samych scen samych prób, które bardzo dla mnie istotne próby aktorskie i wracając do pytania nie ma wówczas dla mnie znaczenia czy odpowiedzialny czy jak tylko jako mit jak jak bardzo tak powiem do siebie dopuszcza je bardzo mi ufa oczywiście Jano zaufaniem przez pracować udział 2 strony, ale wszystko z mojej perspektywy, że rozumiałam, a wzrosła, ale rozumiem w ten sposób, żeby nie zawłaszczać przestrzeni, która służy do budowania tego przedstawionego świata i to nawet nie chodzi o odległość kamery doktora tylko w ogóle też czy taki rodzaj pracy, która daje też możliwość na zmiany w nim nie znosi znaczników niewłaściwość takiego, że też postu ma stanąć tu ABC zdarzają się takie filmy to też ma sens, ale osobiście uważam, że jeżeli jest, jeżeli mamy walczyć o żywotność świata w filmie no to on musi być swobodne i najbardziej lubi właśnie z tą, w której aktor rozumie czy proszony czy nie ja też ze zrozumieniem podchodzę po prostu tam jak najwięcej swobody, jeżeli się pojawi zmiana spokój to po prostu ja mogę to technicznie dostosować do warunków czy to światło czy stolik bądź, żeby ta swoboda tam pojawiła, żeby za wszelką cenę zawalczyć o to po prostu spontaniczność i no i żywotnością tak to rozumiem Bronka bardzo dziękuje przypominam, że zaczęliśmy naszą rozmowę od takiego artykułu, dlaczego tegoroczna kary mogą być przełomowe dla autorek zdjęć ten artykuł znalazłam na stronie CNN zresztą upubliczniła go na Facebooku z tego co pani Renata czarnkowska, więc bardzo dziękuję za za to właśnie jej wpis tutaj zachęcił mnie do rozmowy zainspirował mnie do rozmowy z tobą do poruszenia tego tematu jeszcze widzisz zapytam na koniec czy operatorki w Polsce zarabiają mniej czy temat tabu ja myślę, że w ogóle temat zarobków w Polsce temat tabu, a spóźnia i tych tematów tabu jest kilka i jednym z nich są finanse, więc nie zaskoczy myślę mówiąc, że jeżeli chodzi o zarobki kobiet operatorem powiem uczciwie naprawdę najbardziej mogę, że dla mnie w ogóle sytuacja, że tak powiem stawek w moim zawodzie jest dość trudna, bo to, że jest stwarzają się dopiero związki zawodowe, które próbują regulować różne Formuły bardzo szybko się okazało, że przecież w rozmowach, których jeszcze brałam udział w trakcie lockdownu były umowę rozmowy bardzo szybko okazało, że wielu filmowcom nie jest na rękę regulacja tych kwestii, bo każdy ma swoje interesy i które też dziś rozumiem, ale nagle okazało się, że jak dla mnie związki zawodowe, które mają się zajmować wszystkim tylko kwestiami zawodowymi to żadne związki zawodowe jest by UE po prostu odkryło tylko właśnie to, że lekko tabu jest trudne do pokonania i mojej perspektywy jest to od kilku miesięcy w agencji maszyn spark z czegoś bardzo cieszy, bo PiS zmian poczucie, że mogą być zaopiekowane mogą mieć dostęp do danych, do których ja jako operator woli strzec nie miał absolutnie żadnej szansy, więc nie ukrywam, że na maksa wielokrotnie, podpisując umowy bez świadomości rynku akcji rynków tak podpisywałam gorszą umowę z konta sfinansowania moich kolegów to wiem i to nawet nie kwestia tego, że mam pretensji, bo nie ukrywam to też męskość tylko męska, bo często podpisywałam umowy producent wątkami i kobietami i naprawdę chcę podkreślić dojazd na mojej pracy, że ja się czuję wykorzystywana przez mężczyzn tylko tu dział strony paradoksalnie kurację i takie różne doświadczenia, które miałam w kimś takim właśnie zakresie no nie do końca życia sfer mam akurat po stronie kobiet mężczyzn to jest oczywiście na temat trybu nie chcę teraz, gdy Płotka poruszać, ale tak temat finansowania tej ustawy ktoś temat tabu i tak myślę, że tematem torsu trudno, ale nie, dlatego że chciał go zakrywać tylko po prostu nie mam do tego dostępu, ale wywodzę się do wielu moich koleżanek tak myślę, że mamy nieco mniejsze stawki od naszych kolegów tak po prostu jest wielu lat i to jest też myślę, że to się zmienia, ale no faktycznie takie są Weronika bardzo dziękuję myślę, że nie raz jeszcze będziemy wracać do do rozmów i tych i filmach i życzę dużo sukcesów dziękuję bardzo, osuszenia mamy bardzo gorąco polecamy piosenki miłości, które niedługo się pojawią w kinach Tomasza Grabowskiego zresztą jeszcze proszę państwa za kilka tygodni będziemy gościć twórców w studiu, więc proszę nasłuchiwać i nie regulować radioodbiorników bardzo dziękuje i spokojnego weekendu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA