REKLAMA

Ile tygodniowo przebiega frontrunner?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2022-02-20 11:40
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
15:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ruszy na zdrowie niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu dziś w pył zrobiliśmy już wielokrotnie wcześniej porozmawiamy gościem, który dla, którego bieganie stało się pasją, ale tyle zmieniło to jego życie co też pozwoliło mu być wzorem dla dla innych występuje bowiem nasz gość, którego grafika przedstawia w roli front runner, czyli tego, który wychodzi właśnie frontem do do innych, zachęcając ich choćby w mediach Rozwiń » społecznościowych do tego by ruszyli się z kanapy bądź też, że mawiają moi koledzy ska na plus ruszyli swoje 44 litery też nie będę zwlekał chciałbym przywitać pana Łukasza Kłosa dzień dobry panie Łukaszu witam serdecznie wszystkich Panie Marszałku panie Łukaszu jest niedziela jest godzina po przed dwunastą właściwie ile pan km ma za sobą jeśli chodzi o dzisiaj no dzisiaj mogę mówić, bo jeszcze w sumie nic, bo niedawno wstaliśmy, ale zaraz po rozmowie już ubieram buty jestem w górach i mam taką opracowaną trawkę nie 1015km, więc myślę, że około 15 km się będzie biegał, a tygodniowo ile pan przebiega ja nie jestem takim biegaczem, który robi duże kilometrach z racji swojego zawodu jest fizjoterapeutą no staram się to gdzieś tak z zbilansować żeby, żeby to było bardzo zdrowe i żeby jeszcze były wyniki, więc jestem tak około 50 km maksymalnie tygodni urody nawet może trochę przesadziłem, ale myślę o 4550 będzie, czyli otwiera pan kolejną kolejną kolejny temat, który chciałbym też poruszyć czy istnieje w ogóle zdrowa norma km, które należy przebiegać w ciągu tygodnia często bardzo osobnicy czy zależy od wieku od tego jak funkcjonuje aparat ruchu danego danego biegacza czy też od głowy po prostu no wpływa na to wiele czynników oczywiście zapotrzebowanie rynku powiedział, czyli i wiek i takiego Leszno to jest bardzo ważne niektórzy są w stanie przebiec codziennie po kilkanaście kilometrów, a niektórzy będą musieli robić przerwę tak jak ja jestem taką osobą, która twierdzi, że musimy zrobić taki bilans zbilansować to sobie i między bieganiem zrobić jeszcze regenerację dla naszego ciała tak, jakbyśmy sobie porównali moje ciało pana ciało to pan mógłby np. bilet codziennie nie byłoby to dla pana problemem jeśli miałyby nie manifestował się bólem, a nie to mogłoby takie my już za dużo, więc to jest bardzo zasadniczą czy jesteśmy starszymi osobami, tym bardziej musimy uważać kliknięcie regeneracji potrzebujemy wiąże się to też zostałem, o czym jest jak jesteś młodszy to możemy pozwolić na wiele, ale musimy też pamiętać, że późniejszym etapie naszego życia może nam się odbić się z tą oderwać, a więc nie ma takiego złotego środka, a prawdę, bo ja pracując sportowcami mam biegaczy, którzy nie robią przerwę i lata nie mają kontuzji, a są też tacy, którzy robią przerwy mało biegają, a mimo to banku, ale wie pan dla siebie nie chcę pana tutaj sprowadzać do takiej wąskiej w wąskiej drogi matematyka, który określi nam ile kilometrów dokładnie w jakim wieku jest potrzebna, ale też będąc terapeutą na bazie własnych doświadczeń widzi pan komu co służy prawda i co jest zdrową objętością nie wpływającą na aparat ruchu co jest już objętością która, która powoduje, że jednak pańskie ręce trzeba się dostać do to dokładnie widać, jeżeli moi pacjenci, czyli nasi biegacze nie robi obszar chcieli biegają codziennie, bo poczują się fajnie, ale nasze ciało do tego nie jest w stanie się zaadaptować i często to powoduje, że gdzieś ta granica zostanie przekroczona, więc myślę, że 3 biegi 4 przeplatane regeneracją byłyby najdroższe tak naprawdę pan zwraca uwagę uwagę na swój rekord życiowy na danych dystansach i proszę też pochwalić, jakie to, jakie są bowiem, że próbuje pan żonę 40 minut 10km chyba tak tak no myślę, że niema bardzo się tutaj chwalić, ale jako czterdziestolatek już prawie no to osiągnąłem jako amator modnym tak jak mówienie nie zajmie się tym zawodowo to na 5 km biegłem, a 1948 nowych niestety nie udało mi się jeszcze złamać tego co sobie zaplanowałem tamtym roku wcześniej zabrakło 17 sekund, więc mamy 4017 sekund nadwyżkę w półmaratonie mam w godzina 306 aktualnie i w maratonie 3 godziny 304 minuty i tu jeszcze mogę dodać, że tak naprawdę te wszystkie rekordy moje zrobiłem biegając tylko 3× w tygodniu brak jakiś takich specjalistycznych treningów, pomijając poprzedni rok, gdzie współpracowała z moim trenerem Cyganem i tam powrotu mam się po 3 ale, a jeśli miał pan widzi pan panie Kaziu, czyli uległ pan jednak tej pokusie z tej formy typowo rekreacyjnej jednak przeszedł pan takie same zawodowstwo prawda no znaczy to była chęć tego rekordu tak no też widzę śród biegaczy i moich pacjentów jest ten nacisk taki czyn czynami na początku, żeby biegać coraz szybciej byle szybciej bić rekordy i nie zawsze się łączy z tą naszą pasją nasza pasja później przeradza się taki, że muszę prawda muszę przebiec muszę zrobić wynik często na mecze ja byłem zaskoczony, kiedy jak biega metę nie zrobiłem tam jakiegoś większego lekko do tak naprawdę licznik kilometrów albo uśmiechnięty, a w jego stał dom chłopa, który dług dyktowania 50 ten lepszy był smutny, że przebieg tak inaczej się z braku praw danej to też pytanie, kiedy to jest pasja, kiedy się testom takim naciskiem na wynik dziennie daje nam to satysfakcja z tego się zatrzymałem widzę że, że tu młodych adeptów jest tak, że często się szybko wypalają biegania, bo nie ma nie ma wyniku, bo porównuje do kolegi koleżanki, a każdy jest tak naprawdę innej na inne wyniki nas stać od wielu lat pan biega i myślę, że 1616, bo zacząłem tak naprawdę przedstawiamy jak były egzaminy sportowe na studia tam sobą i zrobić test Coopera, więc tam zaczęły się moje takie pierwsze pierwsze przygody z bieganiem na studiach to ono sugerował różnie, więc zawsze czas na bieganie nie zawsze kraj, ale tak od studiów przedstawiam to jest 16 lat do dnia dzisiejszego i co bieganie zmieniło w pańskim życiu myślę, że zauważyłem, że jestem w stanie gen na czym może to jak to ująć na pewno postrzeganie zdrowe jest to zmieniła swoje nawyki, które gdzieś tam na studiach też wiemy nie zawsze są dobre widzę jak mogę pomóc w naszych jest w stanie pomoc dla moich pacjentów, którzy są biegaczami, bo wiem czym oni do mnie przychodu tak jak ubiegać też borykam się z różnymi kontuzjami różnymi bólami i tak naprawdę wierzcie nie do mnie przychodzą wiem co czują jak mówią dane kontuzji i to jest takie otworzyła swój umysł na na ten aparat ruchu to jest 1 rzecz na pewno pomaga mi to utrzymanie wychodzi, bo bardzo lubi jeśli my też 3 z nich nie biegał to problem ważył 2 lub 3× więcej są takie główne aspekty no na pewno jest w stanie przez bieganie wyrzucić ciebie wszystkie te informacje, które dostaje za dnia od moich pacjentów to po to jest ważne, żeby pan umysł był czysty ja, a jak się gromadzi na tej czasem smutnej dla Energi urząd to na to ile nasz organizm, więc stopy takie główne czynniki, które wyciągane z biegania na rząd będę drążył wobec tego był Ross był wart może być pańskim tropem 3× w tygodniu pan tego tak bym bierze pan zegarek w rękę i sprawdza pan nie wiem, żeby to było po godzinie czy też km dla pana istotny właśnie kilometraż nie dla mnie istotne, bo ja widzę, że zdecydowana większość biegaczy duży nacisk lobby na km, a ja naprawdę mały km, więc moje takie standardowe bieganie jeszcze przed poprzednim rokiem to było także we wtorek widywałem zaczyna jakiś system Factory czwartek i Wittem w zależności od Poznania liter albo sobota Monika Szela i mam klasycznej bieli to jest to 10 około czarne 10, a w weekend dłuższe wybieganie, ale nigdy tak naprawdę nie biegałem dłużej niż 6 km tak na na treningu uznał takie moje kluczowe liga Niemiec na tej podstawie byłem w stanie zrobić swoje wszystkie rekordy, pomijając poprzedni rok gdzie, gdzie razem z zapałem udało nam się trochę polepszyć wyniki do zdecydowanie myślę, że w tym roku też tak będzie, ale nadmienię, że to dalej te amatorskie bieganie nie chciałbym się kręcić te powiedzą nasi zawodowcy, bo to niczego dobrego w moim przypadku komputera nie prowadziło, ale i Wyderka używa i kilometr ile trafnie dla mnie istotne istotne dla mnie zrobienie samego kraju może nazywać tego treningiem tylko po prostu aktywnością fizyczną skoro można no mało restrykcyjnie do tego podchodzi mogła się by ja bawię się moim bieganiem i nie chciał nigdy nie chciała być aptekarzem takimi powiedzmy, że to ma być co o tym co do jakiegoś tam metra przyznał się, że bardzo mocno znikam analiza tego co jest moim zegarku, ale to bardziej chodzi o to, jakie mam tętno podczas treningu jak obciążamy nogi po to, też jest w stanie pokazać mówi Darek pokazuje wartości snu nie i tak spoczynkowego to bardziej na tym bazuje myślę, że takie zboczenie zawodowe i tu widzieć mój organizm jest gotowy na Szkota dłuższe bieganie czy potrzebuje więcej regeneracji czy czy po prostu dzisiaj, gdy akcje mocno kości im tylko nie stracę no dobrze czy bieganie spowodowało pan to Antoś powiedział, ale ja też chciałbym wnikliwie poznać odpowiedzi zmiany nawyków tak tak żywieniowych ni jak pewnie też ma pan poimprezować 2× się pewnie zastanowić warto to fajne pytanie i mógłby pan powiedzieć tu mieć naprawdę 180 wszystko wróciło, jakby jeszcze studentem na wiadomo, że był karta się planowo bardziej to co będzie się działo wieczorem nieco co będzie Izraela na na chwile obecną no to tutaj bardzo restrykcyjnie pod drodze, bo zdecydowanie wolę wynik niż ból głowy, który mnie po prostu zawsze męczył i jak ktoś proponuje że, choć na imprezę to jak się pan Adam chwalenie było być ten w radzie, ale tak naprawdę ta zabawa nie dam tyle co na ten bieg, a więc pójdę wieczorem stracę ten dzień biegowe czy po prostu ubiegł czy dzień bez tak aktywny dzień tak to wtedy się leży, a ja bardzo tego nie lubię to się nie bardzo mieniu nie jest w stanie sobie wybaczyć jakoś pójdzie ich gdzieś straszy ten będzie na grób dla i sobotę, gdzie panie Łukaszu jest pan zatem idealną idealnym kandydatem na front trenera pan taką rolę pełni czuje pan sobie odpowiedzialność, że jednak śledzą pana ludzie w mediach społecznościowych podążają pańskim krokiem też słuchają tak jak teraz i starają się wejść w ten świat aktywności właśnie za pana sprawą pan pan się czuje takim gościem, na którym ciąży pozytywna odpowiedzialność za innych dzięki czasem nie zdawałem sobie z tego sprawę, ale czuję też o tym olbrzymia odpowiedzialność, a jestem też taką osobą, która walczy z tym, żeby coś co pokazuje było mega prawdziwe mega zdrowe, bo wiem, że właśnie osoby, które nie są związane przykładowo z gepardem czy medycyną i ufają nam tak zamierzają nam to co to co pokazujemy co sądzą, więc ja bardzo merytorycznie podchodzę do tego co co pokazuje i no ja się cieszy ktoś na mnie jak duży napisze lub zapyta Łukasz jak zrobić Krajny to pokazało, że robią takie błędy i wnętrzności tak ściągnąć czy te ćwiczenie zdecydowanie lepsza niż niż inne, chociaż ci się wiele różnych innych specjalistów, których podziwiam, ale bardzo się cieszę, że mogę przekazywać wiedzę ja z moim przyjacielem od 78 lat prowadzę kanał taki na YouTubie poświęcony fizjoterapii i tam też dzieliliśmy z tą wiedzą, więc to jest taka kwintesencja tego, że mogę powiedzieć o swoim bieganiu i pokazać jak biegam i swojej pasji, którą oprócz biegania jest też z Cracovią czuję czuję odpowiedzialność, ale myślę, że ten egzamin daje przynajmniej na 4 ku warto zostać takim front runner biorąc pod uwagę, że jednak dyscyplina narzucona samemu sobie jest łatwiejsza do wyegzekwowania jeśli powiem tak powiedzieć myślę, że warto i myślę, że osoby, które chciałby z nami razem biega z nami tworzyć społeczność kontener to są osoby z pasją i one nie muszą tak nie musi tego reżimu prostuje robi to wsparcie, więc tylko szkodzi to bardzo lekko i to jest coś co co co bardzo ktoś nie motywuje ja pamiętam dostałem się w sumie już 3 lata temu próbowałem bardzo się dostać bardzo cieszy, że się dostają się do grupy z grupami uchwała i to jeszcze bardziej zmotywowany dobiegają, bo czasem są takie wzloty upadki podczas podczas naszej rynkowej kariery powiedzmy i tu dostał takiego potężnego kopa nie dość, że mogę sam cieszyć się z imitacji to jeszcze mógł się dzielić się z lewicą co jest planowana no dobrze to w takim razie bez możemy pokusić, jakie wnioski i zechce pan powiedzieć, że w nie wiem taką sentencją pewną zarazić naszych słuchaczy niezależnie od wieku oczywiście stan zdrowotny jest istotny warto wyjść nawet pospacerować niekoniecznie biegając pan jako front Aneta el ta twarz takiego rekreacyjnego biegania jest w stanie wyciągnąć, jakim hasłem ludzi z domów ja myślę, że nie, że tu nawet mnie, że powinność trzeba po prostu wejść z tą chwilą obecną patrząc jeszcze wody te 2 lata, które tutaj trochę zabrały nam życia no to pokazuje, że ten brak ruchu jest destrukcyjny, więc myślę, że wszyscy powinniśmy troszczyć się już takie powiedzmy nie musi biegać nie musi wskazać rok rekordów, więc wspinacze najwyższe szczyty gór wystarczy widziane pod Tychami sobie nasze płuca biorą tego lepszego powietrza krew w układzie krążenia znacznie bardziej krążyć to wpłynie na to, że i będziemy zdrowsi i fizycznie i psychicznie nasz umysł też inaczej będzie działo będzie pobudzony do działania będziemy w takim marazmie dnia to po prostu powinniśmy to robić tu dziękuję panu źle dziękuję panu bardzo za rozmowę Łukasz Kłos był z nami, który namawiał do biegania robi to permanentnie konfrontowane z resztą w tej chwili trwa nabór na kolejny front runner, więc mogą państwo też jeśli macie już jakieś doświadczenie niebagatelna przede wszystkim zdolność namawiania innych do do ruchu wziąć w tym udział wystarczy w mediach społecznościowych bądź w internecie poszukać informacji na ten temat Łukasz Kłos dziękuję panu bardzo za rozmowę bardzo dziękuję zaproszenie kłaniam się, a naszych słuchaczy zapraszam na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA