REKLAMA

Test: Opel Astra

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-02-22 19:40
Czas trwania:
13:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór, a z nami jest zupełnie nowy opel astra szósta generacja oczekiwana już od kilku miesięcy mieliśmy okazję już mówić na jesieni o tej ostrze więcej, dlatego że była prezentacja statyczna po wakacjach, ale pozwoli związku albo ja ciebie może spytam, zanim ob ja jeździłem tą nową astrą, więc może bym się po produkował trochę później za parę minut przypomnijmy w Rozwiń » ogóle to jest stroną to chyba wszyscy wiedzą, że samochód kompaktowy produkowany od lat 30 związał się za trochę jak byśmy przypomnieli to jest pies np. nie nowa co robi kod wiem, że wszyscy wiedzą czym jest astra, a strata jest po prostu samochód jak wspomniałeś kompaktowy i druga Dead drugi przymiotnik szalenie szalenie popularny, bo to jest auto które zazwyczaj jest drogie zazwyczaj jest dostępna jest produkowane w ogromnych ilościach, a i bardzo często też jest wygrana jako samochód służbowy w związku z tym tych samochodów naprawdę to taki pierwszy wybór flot bez przez lata był w związku z tym tego naprawdę jest sporo na rynku i oprócz tego jeszcze nigdy nie były samochody porywające czy projektem wnętrza cechę czy projektem, a karoserii natomiast to zawsze robiło to nigdy nie były samochody zła może w ten sposób powinny zawsze były takie samochody która, ale po prostu dawał rada tak, ale mieliśmy w każdą generacją słucha AK jeździliśmy każdą jazd to tak no trudno, żeby jeździć wiesz chyba nie ma rodziny, która by nie miało, jaki jakiejś styczności z astrą do zdziwił się przez 30 lat jest to niezwykle popularny był samochód mniej udane bardziej udane kwestia gustu uczyć się podoba czy nie czwarta była za ciężko pamiętam piąta z kolei jest dość ładna produkowane od 6 lat, bo wciąż jeszcze można kupić ale, ale w tej chwili wydaje mi się, że z tego co widziałem w rozmowie w Opolu jednak była pewna spadek sprzedaży jak to zwykle przy zmianie generacji klienci oczekują na nową wiedzą, że 308 się pojawiło wiedzą, że to będzie coś wspólnego z 308, ale jest pytanie czy czy te samochody, bo nie chce też nie mówmy o 308 za dużo, ale jedno jedno mam pytanie czy do samochodu są różne nie do pomyślenia, ale tak na pierwszy rzut oka to oba wasze zmieniły bardzo je 300 ósemka astra czy, który jest dla ciebie jakimś nowocześniejszym albo samochodem, który dłużej się i będzie starał czy to już niema sobie na to pytanie moim zdaniem obydwa są bardzo obydwa są bardzo do siebie po cha, a 1 drugiemu nadano odrębny wizerunek przy pomocy tych samych narzędzi zwróć uwagę, że to 2 samochody, jeżeli pani popatrzy to tutaj nie ma cech wspólnych, jeżeli chodzi o auta owego raju wierze, choć jak wygląda jednocześnie jest w nich jakieś takie wspólne dna takie może nie uderzające podobieństwo właśnie jak jakiś taki ślad prowadząca go, ale obie generacje bardzo zmieniły to jest zupełnie na 300 ósemka z wyglądu zresztą nie tylko nowa Platforma MP 2 już tak będziemy do środka wnętrza też są zupełnie nowe opel astra, bo na nim już może skoncentrujmy tej szóstej generacji i z zewnątrz z przodu to pod producent nawet tak nam tutaj sugerował na jesieni zauważyliśmy Toma po podobieństwo do mokki tego grilla w środku również 2 ekrany 1 obok drugiego to nie jest tak jak w peugeocie, którym z 1 i zegary są pod daszkiem obok jest ekran dotykowy to są 2 obok siebie takie zegary 10 celowe to jest też podobne do mokki samochód zauważ, że on nie, o czym trudno może nawet zauważyć, bo myślę, że zwiększy on nie urósł na długość on urósł na szerokość 6000m i to jest najważniejsza zmiana jeśli chodzi o rozmiary i bagażnik też zwiększą 60l w wersji hybrydowej ładowanych z gniazdka jest tylko 10l większy, bo jednak te akumulatory tam zajmują miejsce, jeżeli dobrze Sławku słucha jeszcze chciałby jedno ważne pytanie za zadać tak to być samochód podoba, a który się podoba bardziej, dlaczego Peugeot a, a słuchaj to co tak to pytanie, gdybyśmy zadał pytanie przed tym jazdami ja bym powiedział, zanim ruszyłem i tak Unia po 2 dniach, bo to 2 dni jazdy jeździłem różnymi silnikami tobym powiedział Peugeot zdecydowanie i właściwie jeżdżą bardzo podobnie, ale po mi się bardziej podoba po prostu jest wygląda na bardziej sportowy samochód taki taki klimat na sportowe ja lubię natomiast szukaj teraz bardziej się do tego opla i im bardziej zbliżałem to drugiego dnia stwierdziłem, że właściwie oba są dobra na rzeczy to jest opel astra kombi, którym jeździliśmy został, więc nie powiem nie odpowiem na to pytanie one są jednak są różne aktywa są różne, ale czy nie wydaje ci się, bo to trochę tak jest, że Zegna Echa, że jednak w ramach koncernu bardziej pilnowane są te marki, które są bliższe naszemu sercu nie i książką wznieść się na te wyżyny by byłyby tak bardzo pokochać coś co się pojawiło tak całkiem niedawno, czyli mówię tutaj o oplu Annę, który stał się on za częścią koncernu PEESA, czyli pazia citroen, a potem wszystko stało się częścią koncernu Stellantis i nie ma takiego wrażenia, że jednak Peugeot jest zaprojektowany w taki sposób zarówno z zewnątrz jak i w środku i wykonane ciut lepiej nie znaczy jeśli chodzi o jakość wykończenia nie Peugeot dobrze niech będzie troszeczkę jestem skłonny dać plus za wygląd peugeotowi i jakby miał nim jeździć przez mniejszą Stochowi wolał opel astra jest taki trochę jest ta stylizacja taka sterylne jest taka nie chciałbym użyć słowa niejaka, ale jest umowy neutralna ale, ale nowoczesna właśnie wdrażać Sławku, a oraz napraw Peugeot jest taki bardziej ma jakiś charakter przynajmniej dla mnie, ale i, ale jeśli chodzi o wnętrze to powiem ci, że dużo dużo wygodniej i dużo lepiej to wygląda dużo wygodniej obsługuje plastra i tutaj ponieważ, ponieważ nasze potyczki z peugeotem jest jeśli byśmy drugim peugeotem z wyższym wyposażeniem z mocniejszym silnikiem Okaj dla mnie Super jeździć automatem z tą hybrydą, ale nadal obsługa niechęć nie jest trudniejsza niż tej biedniejszej wersji, którą mieliśmy z ręczną skrzynią biegów natomiast jeszcze o czym mówić teraz, bo nie mówi o 2 peugeota, którym jeździliśmy, że kolejny, po którym jeździliśmy z wysokiej wersji wyposażenia droższy jest jeszcze trudniejszy w obsłudze niż podstawowych to, z którym mieliśmy problem natomiast Lou astra no no trudny może dojść był zawieszał się nie mieliśmy trudno było przejść między postanowili osiągać wersja produkcyjna mogła mogła, ale mimo wszystko po 2 zjazdach po 2 dniach jazdy oplem stwierdzam, że łatwiejszy w obsłudze ma więcej dotykowych przycisków co jest jednak przyjemniejsze i nie stresuje tak to są dotykowe przyciski no po prostu klawisze takie, a że chodzi o fizyczności fizyczne ta zaczyna nie tylko płaszczyzny zapamięta, że w peugeocie główne rzeczy obsługiwały dotykając płaszczyzny no dobra mieliśmy w żadnym razie, gdzie ma pokrętło klimatyzacji, a przeciw do wyboru temperatury w PE w oplu, bo nie wiem, gdzie w tej chwili, bo sztab nie pamiętam po prawej stronie gdzieś ale, że to jest ja nawet nie wiem co jest tam nowa natomiast na pewno jest to na pewno jest no i po pokrętło chyba natomiast jest to zdecydowanie łatwiejsze, ale Sojusz nie wydaje ci się pan w portach udziwnione w środku nie to jest takie zrobienia okej nie wiesz co on jedynie trochę na siłę wieś czegoś co, ale przypomnieć sobie mokre, że jeżeli mogę się podobała no mniejsza po prostu bardzo podoba okazem wnętrz w środku być może dlatego po roku, bo rok temu w styczniu była premiera mokki, jeżeli wsiadłem do tego tutaj do tej astry nawet rok temu uważam, że OKS dziwnie ona być może tak było to tutaj czuję też dobrze w tym, tym bardziej, że ma w komisie 2 miesiące temu dobra lasu otworzyłem Sławku tutaj mąż mnie, więc jak to wygląda, jeżeli nas łączyć albo wyłączyć klimatyzację wygląda na to, że musi się wpiąć w mini tamtego szukać natomiast zarówno w peugeocie 308 nowym jak w tym oplu ma taki parapet i na tym parapecie to też pewnie to jest różnie w zależności od wersji, ale na tym parapecie masz z lewej z prawej strony czerwono niebieskie do regulacji temperatury, a nie SOR jest przeciw jest oddzielny przycisk ca, a są, ale wiesz co to co mówi to oczywiście rację z tym parapety tylko doczekać by dokończyć Sławku masz przyciski fizyczne czy też na takich par panelach, ale wyczuwalnej wyodrębnione nie są one ukryte w mini przyciski do wentylowania foteli do grzania foteli do grzania kierownicy nawet regulacji nawiewu do łączenia na podgrzewanie przedniej albo, że szyby albo z tyłu i obsługa tego opla bez 2 zdań będzie po prostu łatwiejsza MON i na taki tutaj to chyba w jak zresztą pojeździć, bo wejdą do parku na wiosnę to myślę, że zdania nie zmieni, ale teraz ruszamy słuchaj, bo pierwszego dnia wziąłem to jasny był wybory po szansę wezmę będę staroświecki będę staroświecki, tym bardziej że hybryda doładowana wnioskach i z lotniska pojechałam z dieslem słali do to jest fantastyczne silnika i nie wiem po prostu, dlaczego inne marki niektóre robią okej 15130 znamy go ostatnio przez sprzed pół roku ostatnie spotkanie w peugeocie 308 ten sam diesel pod maską cła świetnie współpracujący z 8 stopniowym automatem czego, czego nie byłem pewien, bo przecież ręczną skrzynią biegów jeździliśmy kiedyś palił mi słuchaj na 50km pamiętam pierwsza runda była 4,5l może to była też obwodnica przecież jazda 120 jazda uliczkami miejskimi trochę poza miastem fantastycznych wizjach zdania nie zmieniam zresztą chyba też miała dobre zdanie w peugeocie albo bardzo dobre i to tonie było zaskoczenie żony wciąż fantastyczne było zaskoczenie, że opel nadal rzuca pod maskę to jeszcze 8 stopniowym automatem drugi dzień kawa pierwszego dnia to była hybryda doładowana gniazdka również automatem 16180, czyli trochę słabsza niż w peugeocie no cóż mogę powiedzieć wg mnie też ten automat dobrze współpracuje to zresztą udany automat od kilku lat przy mamy nowy Polski jest ośrodek prawda no i osiągi co najmniej wystarczająco świadomi pół sekundy do setki jedyny minus tych hybryd no to jest mniejszy bagażnik 70l jak podkreślają w oplu od paru lat mają te wygodne fotele więc, gdyby nie podkreślali to po prostu stwierdził okej po 2 dniach jazdy 200300km nic nie boli, więc są dobre ale, ale podobno oprócz wciąż są te Super fotele wysokość no to, jeżeli chodzi o fotel to jest bardzo ważna sprawa nie da się także ocenić po w ciągu 2 dni 200300km, ale też nie wszystkie prace to docenią, bo każdy jest trochę inne ma różne schorzenia, zwłaszcza jak lata lecą tam już wychodzą pewne rzeczy tak i uśredniając to wszystko fotele w Oplach EGR chyba o tym AG radio one są odprawiły one są one są dobre to one są dary, bo tutaj to jest ważne większy bagażnik jest duży plus odświeżony wygląd też myślę, chociaż wiesz to 3 będzie się swoich tak jak mogą się porównać mogę starą matką nową porównaj opla astry starą, czyli piątą generację szóstą tu jest jest pewien szok dla właścicieli astry albo dla tych, którzy od paru lat czekają na nową generację, ale swoje ceny 82 000 za udanego diesla, który tym razem nie jeździłem 12110 koni jak żyć dla nie jest lato wszyscy wędrówka udaną 1110 szkoli znamy ją chyba też docenione tak no to tutaj prawdopodobnie też rozczarowania nie będzie 103 000 za diesla 15138 stopniowym automatem to już 120 000, dlatego że wskakujemy w kolejną wersję droższą wyposażenia nocą ruszy, podsumowując wiesz co trudno tutaj było jak to zwykle po pierwszych jazdach, żeby coś doskwierało po 2 dniach natomiast dużo lepiej ten leczenie trochę lepiej ten samochód wygląda w naturze nawet niż prezentacji statycznej, chociaż to jest tak i w jakby powiedzieć jak ty byś określił wyglądu, bo brakuje takiego słowa, żeby nie skrzywdzić jest taki właśnie taka Sterna stylizacja przyszłościowa, ale taka do mało porywająca bym powiedział komisarz SUV może to walka to Kopciuszek może Kopciuszek przyszłościowy Kopciuszek niemiecki no dobra granice wzrostu kończymy szósta generacja opla astry pierwsze wrażenia diesel 15130 hybryda 16180 czekamy na kombi i czekamy na elektryka w przyszłym roku czekamy na dłuższe jazdy z parku prasowego egzemplarzy w jakimś kończy się to codzienny magazyn motoryzacyjny do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej! Dostęp do nagradzanych podcastów, wszystkich audycji z anteny oraz Radio TOK FM bez reklam w świątecznej zniżce.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA