REKLAMA

"Unsound" pandemii się nie dał. Specjalna nagroda „Polityki” dla twórców Festiwalu

Kultura Osobista
Data emisji:
2022-02-23 11:40
Audycja:
W studio:
Czas trwania:
14:20 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista dzień dobry przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska dzisiaj gościnią kultury osobistej Małgorzata USA dyrektorka wykonawcza festiwalu muzyki elektronicznej eksperymentalnej, a sąd, a także współ dyrektorka artystyczna Warszawskiego interdyscyplinarnego festiwalu efemeryda Witaj serdecznie dzień dobry Witaj w RPA razem z matem Schulzem dostała się go kilka tygodni temu nagrodę specjalną tygodnika polityka nagrody kultura zdalna za kreatywne podejście do trudnych Rozwiń » warunków i połączenie dobrze zaplanowanej edycji online z odbywającą się już fizycznie kolejną odsłoną imprezy za przeniesienie do przestrzeni wirtualnej i utrzymanie międzynarodowej społeczności związanej z tym organizowanym od lat krakowskim festiwalem muzycznym, czyli sąd pierwsza myśl po usłyszeniu werdyktu i po usłyszeniu tego uzasadnienia, jaka była no było było mi bardzo bardzo miło było to naczynie było to dla mnie zaskoczenie, gdy usłyszałam ten czwartek, bo byliśmy razem z kuratorem programu 1 Michał Kulik, odbierając nagrodę wspólnie też w imieniu całego zespołu w imieniu mata, który nie mógł tam być, więc wiedziałam co się wydarzy natomiast usłyszeć to na miejscu i czekając właśnie na odbiór nagrody było naprawdę bardzo miła i wzruszające no, tym bardziej że nagroda przyszła w momencie, w którym też, jakby chodził z nas powoli ten stres ostatnich 2 lat, która była naprawdę dużym wyzwaniem jeśli chodzi o działanie i dlatego tym bardziej takie wyróżnienie przyszło wobec, które jak dopadły nas już emocje po sam jest jest zima i generalnie robi się smutno, więc więc, tym bardziej jestem bardziej mi było zostać docenionym Bono było było bardzo trudno dalej jest nam trudno, a takie właśnie miała dostrzeżenia też sprawiają, że nie tylko wśród dostrzeżenie przez naszą publiczność artystów, ale też własne jak wejście trochę poza ten bezpośredni sądowe bezpośrednio grupa odbiorców pan zostać jest oczywiście ważne i też na pewno nam pomoże Sand pandemii się nie dał nam za to przede wszystkim powędrowała do was nagroda tygodnika polityka, ale myślę, że wielu z nas z wielu słuchaczy TOK FM nadal zachodzi w głowę jak ci się to wraz z całym zespołem oczywiście udał ja też cały czas zastanawiam jak to się udało, bo rzeczywiście to czasem jak sobie myślę o tych ostatnich właśnie 2 latach tej adaptacji tego modelu bardzo fizycznego i takiego, na którym w ramach, którego polecaliśmy głównie na tym fizycznym spotkaniu z odbiorcami po festiwale wydaje mi się, że to co to co dzieje się online wirtualnie jednak nadal w kontekście tego porównania do wydarzenia rzeczywistego no nie jest tym samym to jest tworzenie zupełnie innego rodzaju działania natomiast wydaje się, że udało się to głównie dzięki przeniesieniu tej całej negatywnej energii niepokoju stresu i ukierunkowanie go jak w twórczą stronę czy przed przekuć tej tego niepokoju na pracę kreatywną i wydaje mi się że, że takie właśnie zmiana kierunku myślenia z oka to jest to nie jest koniec świata jesteśmy festiwalem eksperymentalnym innowacyjne szukającym różnych nowych form wyrazu po niego 2020 pomimo koszmaru tego co się działo i czy z tego zagrożenia życia niepokoju z drugiej strony też widzieliśmy tutaj jakąś taką wysoki moment, w którym po 18 latach robienia festiwalu też pewnego rodzaju kreatywne wyzwania Ukrainą możemy użyć straciliśmy część dofinansowania miejsc działać dużo mniejszej skali natomiast z drugiej strony mogliśmy też przekuć ten nasz niepokoi i stres twórczą pracę i to wydaje mi się była była też gwarancja tego płynie nie gwarantuje, ale efekty tego właśnie sukces tego wydarzenia to że, że w ramach naszych ograniczonych test możliwości i składu zespołu, a stwierdziliśmy, że zrobimy to co potrafimy najlepiej, czyli poszukamy rozwiązań, które pozwolą nam wykorzystać zastaną wirtualną rzeczywistość ciekawy sposób w nowych no i pan z tym przy tym pracowaliśmy z artystami artystkami, którzy świetnie się czują w przestrzeni wirtualnej, którzy świetnie się czują też w taki nieoczywiste rozwiązania artystycznych zarówno właśnie, organizując wirtualną edycję czy, zapraszając twórców i twórczynie do tworzenia nowych kompozycji la na wydawnictwa płytowe czy czy tekstów, bo co jest stricte festiwalem muzycznym tylko takim g różnych działań artystycznych jest jej słowo pisane sztuki wizualne i właśnie wszystkie działania z pogranicza różnych gatunków i chyba to właśnie to właśnie lekarz pomogło ta różnorodna z sposobów wypowiedzi osób, z którymi na stałe pracujemy i ta taka trochę też futurystyczna wizja nastawienie do do budowania programu działań nic tak jak powiedziałem nie zastąpi kontaktu bezpośredniego wspólnego przeżywania, ale jednak, gdyby nie pandemia pewnie nie byłoby International, czyli swoistego pandemicznego Dziennika jedynego w swoim rodzaju dokładnie jak każda z nas i ma ksiądz dyrektor artystyczny ja też mam Bagram tor dziennikarski i Michał, z którą pracować nad książką każdy z nas pracowało ze słowem jakoś uczestniczy miała z nim do czynienia bardziej więc, więc tutaj jak chęć stworzenia takiego zapisu od tej pan tego pamiętnika z pandemii padła nam głowy jako zupełnie naturalnie i przez to, że właśnie mieliśmy też natłoku pracy związanego z produkcją typową produkcją festiwalową, a to właśnie możliwość skupienia się na słowie pisanym rozmowy z autorami autorkami tekstach praca nad tym poniekąd Dziennikiem zbiorem esejów tekstów, a dom miała też takich chyba charakter projekt terapeutyczny dla nas dla wszystkich którzy, którzy tę książkę współtworzyli więc, więc tak to poniekąd właśnie to wyzwanie pandemii tutaj pomogło mam pewien sposób też odkryć jakieś nowe możliwości i działania spojrzymy w przyszłość, bo muszę zapytać co w tegorocznym sądem znamy już daty dziewiąty 16 października, jaki będzie ten może już miejmy nadzieję post pandemiczne festiwal dzisiaj zniesiono większość restrykcji np. w Polsce także musi być wyjątkowo, bo to przecież dwudziesta jubileuszowa edycja tak zdecydowanie pracujemy pełną parą nad obchodami dwudziestej edycji sądu w Krakowie tak jak wspomniałem wywiad z 16 października będziemy w w Krakowie celebrować na nowo festiwal mam nadzieję po pełnym pełnej skali czy takie przed pandemicznej skali, chociaż wydaje się, że dużo też tych aut hybrydowych rozwiązań, które wprowadziliśmy z nami zostaną typu transmisję na żywo programu edukacyjnego dziennego i też właśnie działalność wydawnicza wy jak te elementy na pewno z nami zostaną, ale chcielibyśmy już pełnej skali wrócić do organizacji koncertów i wydarzeń muzycznych no i też wracając celebrując and Sand dwudziesta edycja chcą w tym roku też nie zapominam wojny w miastach, w których sam się odbywa, więc w czerwcu pędzę organizować trzecią mikro i przymusową edycję efemerydy, czyli tej interdyscyplinarnej mniejszej młodszej siostry, a sam w Polsce no, a w listopadzie zwróćmy też do nowego Jorku, więc mamy strasznie strasznie dużo wzięliśmy na siebie, ale pomimo tego, że przez 2 lata byliśmy aktywni to jednak dużo chciałbym wrócić jak, więc festiwalem celebrować celebrować fizyczna fizyczne czy hybrydowe hybrydowe odsłonę ANSA rządu w tym roku jeśli chodzi o temat przewodni to coś już możesz zdradzić zdradził już wkrótce będzie to bardzo przewrotne, ale chyba aktualnym motyw też estetyczny i czy ciekawe wizualnie poniekąd więc, więc nie będę zdradzać dzisiaj nic, ale w ciągu kilku kilku dni czy Max tygodnie okaże się okaże się, jaki to będzie motyw, ale na pewno nie będzie to stricte jubileusz czy benefis, chociaż będziemy go poniekąd poniekąd klasy obchodzić także przed przez podobno planujecie dalsze działania związane z waszym wydawnictwem, dzięki któremu powstało wspomniane International, a tak, więc też ta właśnie edycja też siano i wydawnictwa płytowe książkowe też zainspirowały nas do rejestrowania większej ilości wydarzeń, które odbywały to sens sądu i też namawianie współpracy z artystami nad jej na zamawianie nowych utworów muzycznych i tak wtedy Piątak już wychodzi wychodzi na razie tylko cyfrowo płyta budzi większy będąca dokumentacją pierwszego projektu UE większy który, który powstał też inicjatywy Nikolasa Darek, który zaprosił 16 artystów artystki to takiego wspólnego korporacyjnego występu nagranie z tego z tego występu będzie właśnie często będzie głodno trzonem albumu moje więc, które wchodzi w ten piątek, a w marcu w też nakładem naszej tutaj mikro wytwórni wejdzie też przepiękna płyta kominy tej szkole dźwięk kompozycja waszych Lwowskiej i Jurkiem, z której wersja teatralna koncertowa miała też swoją premierę na sam zeszłorocznym, bo w zeszłym roku też podkreśla udało się nam w dość w sumie nie nie całkiem ograniczonej formie zorganizować edycję festiwalu w Krakowie właśnie też z tym elementem hybrydowym, ale poniekąd stacjonarnych i patrzeć na festiwalową publiczność i myślisz, że to ciągle ci sami zaś wielbiciele czy jednak masz dowody na to, że grono się poszerza powiększa może też pandemia spowodowała ita hybrydowo dość, że no właśnie, że jest nas więcej że, że dołączają kolejni zdecydowanie widać wśród odbiorców sądu entuzjazm, ale dalej jest tu ja witam w szczególności wzeszłym roku na krakowskiej mniejsze niż zwykle, ale dość bogatej edycji i rzeczywiście też widać dużo młodszych ludzi którzy, którzy odkrywają Ant ca to też kwestia pewnych zabiegów programowych które, które będziemy kontynuować, żeby ten, żeby co był też jak najbardziej dostępne dla ludzi od najmłodszych powiedz tak trzydziestego roku życia do właśnie tej starszej publiczności, która jest z nami przez ostatnie 20 lat, bo są też tacy także tutaj publiczność sądową jestem spokojna i rzeczywiście mamy cały czas grono grono fanów, którzy przyjeżdżają do Krakowa i z różnych miast w Polsce i polskiej z c, gdy innych krajów z całego świata tak naprawdę, więc to też nasza wielka duma i i radość się, że ludzie nadal chcą śledzić to co robimy brać udział w tych wszystkich eksperymentach, które dla nich szykujemy, a i tak też będzie w tym roku mam nadzieję mam nadzieję, że pandemia nas znów nie zaskoczy albo inne kryzysy, które my, które powoli czają się za rokiem także niepokój myślę, że nie znika i pomimo powiem tego, że obostrzenia znikają to pojawiają się coraz nowe wyzwania, więc też tutaj myślimy o naszych też naszych przyjaciołach i artysta artystka z Ukrainy, zwłaszcza w tych dniach, więc myślę, że no po myśli bardzo to co się co się zdarzy literze, gdy w kontekście planowania dużego Międzynarodowego wydarzenia, jakby ten aspekt jest cały czas dla nas bardzo ważne Małgorzata Płaza dyrektorka wykonawcza festiwalu muzyki elektronicznej eksperymentalnej szansą także współ dyrektor artystyczny Warszawskiego interdyscyplinarnego festiwalu SMR była gościnią kultury osobistej bardzo dziękuję dziękuję bardzo, dziękuję panu Markowi za pomoc w przygotowaniu programu jeszcze polecam państwu dzisiejszy numer tygodnika polityka tam rozmowa Bartka Chacińskiego z Ralfem Kamińskim laureatem paszportu polityki w kategorii muzyka za rok 2021 Marta Perchuć-Burzyńska do usłyszenia czas na informacje w TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA