REKLAMA

Ładowanie ze zwykłego gniazdka w ścianie? Co Polacy wiedzą o autach elektrycznych?

Auto w firmie
Data emisji:
2022-03-21 04:30
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
29:59 min.
Udostępnij:

Elektromobilność w szybkim tempie zmienia oblicze współczesnej motoryzacji. Zespół analityczny InsightOut Lab wraz z marką Volkswagen od dwóch lat prowadzi projekt badawczy poświęcony elektromobilności. Najnowszy raport rozprawia się m.in. z mitami dotyczącymi samochodów jeżdżących na prąd, a przede wszystkim porusza kluczowe aspekty dotyczące elektrycznej rewolucji na rynku motoryzacyjnym. O tym, czy hybryda zalicza się do samochodów elektrycznych? Czym są BEV-y i PHEV-y i dlaczego 97 proc. użytkowników elektryków nie zamieniłoby ich na auta spalinowe,opowiada w rozmowie z Tomaszem Szmandrą Mariusz Pleban, szef InsightOut Lab. Rozwiń »

Partnerem podcastu jest marka Volkswagen, dostawca samochodów elektrycznych, ID3 i ID4. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest Marka volkswagen dostawcy samochodów elektrycznych i 3 i-li 4 auto w firmie zaprasza Tomasz Szmandra witam państwa w kolejnej audycji cyklu auto w firmie chcielibyśmy wrócić do tematu szeroko pojętej elektromobilności, która w szybkim tempie zmienia oblicze współczesnej motoryzacji zespół analityczny więcej aut dla razem z marką volkswagen od 2 lat prowadzi projekt badawczy poświęcony właśnie elektromobilności najnowszy raport rozprawia się m.in. z Rozwiń » mitami krążącymi na temat samochodów na prąd, a przede wszystkim porusza kluczowe aspekty dotyczące elektrycznej rewolucji na rynku motoryzacyjnym i właśnie na ten temat porozmawiamy dzisiaj z Mariuszem plebanem szefem więcej aut lat dzień dobry panu dzień dobry ma początku proszę powiedzieć, dlaczego więcej aut dla zajmuje się badaniami w zakresie elektromobilności co konkretnie analizujecie jesteśmy zainteresowani różnymi przełomowymi tematami w tym także analizujemy już od długiego czasu kwestia dotycząca nowoczesnej mobilności skupiliśmy się 2 lata temu bardzo mocno na elektromobilności, gdyż założyliśmy został obszar który, a w ta innych miejscach świata jest tematem rzeczywiście bardzo zaawansowanym natomiast w Polsce był dopiero na samym początku swojego swojego rozwoju i właśnie 2 lata temu tak jak pan wspomniana samym początku zajęliśmy się tworzeniu nowego programu programu badawczego zrealizowaliśmy razem z marką w volkswagen realizujemy cały czas mam komfort wagę, a ten projekt badawczy jest skierowany na zdobywanie informacji w jaki sposób co myślą Polacy co ich motywuje co ich blokuje w kontekście samochodów elektrycznych chcemy wiedzieć więcej na temat postaw na temat właśnie kwestii dotyczących mentalności, a i teraz rzeczywiście opracowaliśmy już takie wydanie zbiorcze, czyli raport dwuletnie 2 roczne z 2 lat naszych naszych badań, którzy to pokazuje większy lepszy przekrój polskiego społeczeństwa myślenia tak naprawdę na temat elektromobilności w naszym w naszym kraju, a volkswageny są stałym partnerem natomiast w tym roku porcie patronat honorowy, a gdzieś ma polskie Stowarzyszenie paliw alternatywnych, które dołączyło także na formie ma być patronem honorowym natomiast Instytut terapii volkswagen, a są członkami PSPA dziś mamy mamy także dostęp do bardzo ciekawego panelu badawczego, czyli do użytkowników samochodów elektrycznych zrzeszonych w i klub Polska myślę jeszcze mogę siedzieć na sam koniec, że jesteśmy także wydawcą podcastu elektrycznie tematycznie, który tylko jedynie mówi o kwestie dotyczące elektromobilności zachęca bardzo mocno wysłuchania elektrycznie tematycznie no tak na ulicach widzimy coraz więcej samochodów elektrycznych, ale także hybrydowych czy hybrydowych typu plug-in dla przeciętnego Kowalskiego, który interesuje się może zbytnio elektromobilnością może się wydawać dość skomplikowany jak dużym skrócie na przykładach konkretnych modeli można zdefiniować różne rodzaje napędów wykorzystujących energię elektryczną tak to może nie do końca być rzeczywiście jasne co jest to nie jest samochodom elektrycznym, a my naszych badaniach też zauważamy, że Polacy bardzo często mylą się i niekoniecznie dobrze definiując co jest, a co nie jest autem elektrycznym, a postaram się to jak najprościej na jak najłatwiej, a rzeczywiście wyjaśnić mam na świecie przyjmuje się, że auta elektryczne to te, które są wyposażone we wtyczkę to jest bardzo ważne, żeby zapamiętać samochód ma wtyczkę to znaczy, że jest samochodem elektrycznym, a z punktu widzenia definicji różnych organizacji także tych, którzy liczą sprzedaż używanie samochodów elektrycznych na całym na całym świecie, a więc, jeżeli samochód ma wtyczkę jest samochodem elektrycznym natomiast tu nie jest od samego końca koniec naszej zabawy, bo tutaj pojawia się drugi bardzo ważny element podział tak naprawdę na 2 rodzaje samochodów elektrycznych, czyli te, które są 100%owymi elektrykami, a ich 100% elektryki tak naprawdę są nazywane tzw. bywamy, czyli Patryk elektrycy iqos, a i to są samochody, które są wyposażone we wtyczkę baterie i nic poza tym oznaczeń nie mają Baku paliwa mają silnika spalinowego, a w 100%, jeżdżąc na nich jeździmy rzeczywiście samochodami elektrycznymi z punktu widzenia gamy samochodów volkswagena jest np. rodzina Aidy, czyli IT 3 IT 4 i 5 to są auta, które są rzeczywiście stuprocentowymi elektrykami zamiast drugi typ aut to są tzw. heavy, czyli hybrydy plug-in, a Plug in ani Heydrich Kos to są samochody też wtyczką też z baterią natomiast one są wyposażone także w drugi system, czyli silnik spalinowy i akt benzyną i upraszczając można powiedzieć, że to jest takie 2 w 11 słowem i auta mają, a zwłaszcza zalet dla tych, którzy ich końca jeszcze są przekonani do przejścia w 100% na samochody elektryczne na teraz są zainteresowani wejściem w elektromobilności decydują się na taki wariant przejściowy, czyli posiadanie 2 systemów, a możliwość jeżdżenia, aby na prądzie albo równolegle np. na benzynie te samochody oczywiście z punktu widzenia jazdy na silniku elektrycznym mają rzeczywiście mniejszy zasięg, bo czas, więc około 50 km natomiast samochody elektryczne stuprocentowe mają rzeczywiście większe zasięgi samych bateriach mogą dojechać na poziomie niż 500km albo nawet więcej tylko jeszcze 1 rzecz tłumacza na punkty widzenia hybryd plug-in oczywiście te 50 km tech mówiłem to jest zasięg tylko na baterii można jechać dłużej, korzystając z silnika spalinowego takimi typami samochodów hybryd typu plug-in jest chociażby Tiguan, a hybryda plug-in, a więc tak to rzeczywiście wygląda musimy pamiętać o tym, że żadne inne auto nie jest traktowana jako elektryczne, czyli proszę nie mylić standardowych hybryd samochodami elektrycznymi, ponieważ chyba standardowa nie jest w stanie przez dłuższy czas jechać tylko jedynie wyłącznie na na silniku elektrycznym na baterie taktycznych nie jest w stanie być budowana, a z kontaktu z sieci, czyli generalnie hybryd do samochodów elektrycznych jako takich nie zaliczamy dziękujemy za to wyjaśnienie chciałbym jeszcze zapytać czy państwa badanie pokazuje również co najbardziej zmienia się w myśleniu Polaków na temat samochodów elektrycznych chcemy tych aut tak naprawdę czy też ich nie chcemy Polacy chcą samochodów elektrycznych i to potwierdza naszych badaniach zainteresowanie badamy głównie w 2 obszarach to znaczy 1 test zwane sentyment nastawienie do aut elektrycznych, a drugi jest już rzeczywista deklaracja rozważenia zakupu tego typu auta tu można spodziewać, że wyniki są trochę inna w tym pierwszym przypadku, czyli tam, gdzie sprawdzamy sentyment nastawienie aut elektrycznych, a wyniki są na poziomie mniej więcej 50% 3753%, a one różnią od momentu samego samego badania Polacy rzeczywiście, a na pytanie dotyczące czy chciałbyś mieć auto elektryczne odpowiadają na poziomie mniej więcej 47%, że tak a, czyli po jest nastawiona pozytywnie do takiego takiego obrazu, a natomiast zupełnie inaczej wygląda rzeczywiście wyglądają zupełnie inaczej wyniki na poziomie konkretnie deklaracji, a tutaj aspekt zadajmy pytanie bardzo konkretnie to znaczy czy rozważyć zakup samochodu elektrycznego, czyli takiego, który wyposażony, a we wtyczkę baterie bez Baku paliwa, a tu rozważanie zakupu jest już bardzo konkretne pytanie to jest takie sprawdzam, a i tu mamy wyniki na poziomie 19%, czyli obecnie 19% Polaków, czyli co piąty rozważa bierze pod uwagę zakup takiego auta pytanie może być takie czy bardziej Polacy myślą o tym czy ma to być samochód stuprocentowo elektrycznym hybryda typu plug-in, a nad tym chwilę Polacy preferują hybrydy typu plug-in i więcej Polaków z tych, którzy rozważają zakup tego typu auta rozważa zakup hybrydy typu plug-in odrobinę mniejsza grupa rozważa 100%owego, a elektryka, a natomiast pytanie, jaki możemy sobie dodatkowo zależy to kto może mieć takie auta elektryczne i tutaj rzeczywiście z punktu widzenia bycia gotowym na elektromobilność w Polsce jest ogromna rzesza ludzi, którzy mieszkają w Polsce w kontekście ceny możemy spojrzeć na to w ten sposób, że auto może kosztować zdecydowanie z takiego używania, czyli od momentu zakupu do momentu sprzedaży, a tego samochodu po kilku latach, a to auto może kosztować zdecydowanie mniej niż auto spalinowe, czyli w tym sensie w zasadzie każdy może być zainteresowanych rozważa zakup nowego auta dilera natomiast w kontekście wygodnego taniego ładowania najlepiej mają oczywiście ci, którzy mieszkają w domach lub segmentach mają garaż, a w nim np. gniazdko elektryczne tu uwaga, bo wg badań i set klubu i marki volkswagen nadal 23 ludzi na w Polsce Polaków nie wie, że auta elektryczne można ładować ze zwykłego gniazdka, a jeżeli zostawimy podłączony na noc jak smartfon rano mamy po prostu naładowane autor rzeczywiście jest także można auto elektryczne ładować ze zwykłego normalnego gniazdka, które jest ścianę, a jeszcze 1 rzecz chciałem dodać jest to, że nie znaczy, że tylko mieszkanie w domu bądź w segmencie pozwala nam o używanie na kupowanie auta elektrycznego węgorza, a nasze badania wskazują, że 38% użytkowników samochodów elektrycznych i to mówimy w tym momencie tych czystych elektryka, czyli 100% elektrycznych samochodów w oczy i 38% użytkowników tych aut mieszka w budynkach wielorodzinnych, a choć 24% także użytkowników nie ma możliwości ładowania w miejscu zamieszkania są użytkownicy nadal statystycznie zadowoleni albo bardzo zadowoleni z użytkowania tych aut na miasto oczami świadomość, że auto elektryczne też bardzo komfortowe rozwiązanie, zwłaszcza wtedy, kiedy rzeczywiście możemy ładować auto, a w domu, a tu chyba jeszcze aspekt związany z badaniem, a użytkowników samochodów elektrycznych jest bardzo ważne 1 to znaczy czy użytkownicy chcieliby zamienić na auto spalinowe, a i nieważne czy są to osoby, które mieszkają w bankach rodzinnych czy w domach jednorodzinnych, a 97% użytkowników elektryków nie myśli o zamianie tego typu auta na spalinowy, o czym wobec tego kojarzą się na samochody elektryczne wiadomo przecież nie zawsze kojarzą się one pozytywnie z czego wynika z auta elektryczne dla użytkowników już mówię o użytkownikach samochodów elektrycznych to przede wszystkim auta i tu bym chciał postawić kropkę w bardzo często mówi się w autach elektrycznych jako o trochę takich obrazach w przyszłości bądź o produktach, które nie są dostępne w powiedzmy w Polsce co nie sprawdza absolutnie tych samochodów jest teraz więcej, a dla użytkowników są po prostu normalne auto więcej zwracają uwagę oczywiście także kwestie dotyczące zasięgu i różnego rodzaju technologii, które są w tych samochodach natomiast użytkownicy zwracają uwagę na standardowe normalne elementy, które są w każdym innym na aucie już nie muszę pamięć takich prostych rzeczach jak fotel event jak bagażnik jak obręcze np. z alufelgi tego typu rzeczy są także oczywiście brany pod uwagę oni też rzeczywiście myśli natomiast co myśli przeciętny Polak wtedy, kiedy myśli, a o samochodzie elektrycznym rynek to wygląda trochę inaczej, ponieważ osoby, które nie są użytkownikami samochodów elektrycznych po pierwsze, kojarzą samochody elektryczne z przyszłością i wtedy, kiedy badamy respondentów okazuje się, że nie mówimy o przyszłość, która jest daleko przyszłością to też pewnego rodzaju przyszłej zaakceptowana co znaczy, że nie ma na innej opcji na samochody rzeczywiście wchodzą i a trochę nie ma innego innego wyjścia, więc ta przyszłość zarówno technologiczne zaawansowanie jak rzeczywiście pewnego rodzaju nieuchronność pojawienia się tych aut na polskich drogach zwiększą rzeczywiście stopniu jak uczy też warto tu pod tym kątem zrobić małą dygresję spojrzeć na to, że w Polsce wiele zmian może następować rzeczywiście w tempie nawet szybszy niż w krajach Europy zachodniej, a dziś jesteśmy jakieś 105 lat specjalnie odliczą z drugiej strony 105 lat za innymi krajami, ale inne kraje zaczynały na długo przeznaczy na porozumieniu paryskim przed dyrektywami unijnymi zmianami mentalności producentów aut, a w Polsce byśmy na poziomie nowego mniej więcej z roku 2010 czy Holandii mniej więcej w roku 2014 pod wieloma względami mówiony żywności parku samochodów elektrycznych bądź poziom w sprzedaży a, ale mamy zdecydowanie mniej czasu 2030 roku, czyli do tego roku, gdzie mnóstwo producentów deklaruje, że przestanie produkować samochody spalinowe skupi się jedynie produkcji samochodów elektrycznych musimy też o tym, że te lata przed nami, a konkretne lata są rzeczywiście bardzo blisko 203020352040 to są różne deklaracji, a końca produkcji samochodów spalinowych, czyli będzie taki moment, kiedy w ofercie producentów i tu już niebawem będą tylko samochody na tylko samochody na elektryczne, a i ja myślę, że jakby kończąc mówienie już o tym skojarzenia, czyli o przyszłości poziom kiedyś William Gibson przyszło się teraz tylko jest nierówno rozłożone to wystarczy spojrzeć dosłownie na to co się dzieje, a na poziomie samej Europy, a versus Polska w Polsce mamy rzeczywiście kilka tysięcy nowych aut sprzedawanych każdego roku elektryczne kontrast na poziomie Europy jest zdecydowanie ponad 2 000 000, a udziały sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie są na poziomie 19% w stosunku do pełnych do pełnej liczby sprzedanych samochodów, a w Europie w zeszłym roku, a ta orzeczona w Norwegii, której powiedziałem wcześniej tak rzeczywiście dał jeszcze kraj, który z punktu widzenia nasycenia samochodami elektrycznymi jest absolutnie światowym nr. 1 na tam dane są porażające wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży w Norwegii w zeszłym, a w zeszłym roku i udziały samochodów elektrycznych to jest ponad 8087%, a w pełnej sprzedaży natomiast rekord padł w styczniu tego roku a gdzie 95% samochodów sprzedanych tu były samochody elektryczne, czyli tylko 12120 aut, które wyjechało dilerów na było wyposażone w silnik spalinowy reszta pozostały 19 aut na 20 to były samochody elektryczne, czyli pełne elektryki albo tzw. hybrydy typu plug-in Polacy rzeczywiście myślą o 1 słowem o tym, że samochody arktyczne są przyszłością kojarzenie także tak powiedziałem wcześniej kwestii dotyczących, a z osób z kojarzą także z technologiami nowoczesnymi także kojarzą rzeczywiście z ekologią, a co, dlaczego powiedział pan ASA z początku, zadając pytanie też myśli o samochodach elektryczny w sposób negatywny, bo takie skojarzenia też pojawiają natomiast powodu bardzo często biorą się z braku wiedzy stereotypów ponieważ, jeżeli zestawimy odpowiedzi negatywne z poziomem wiedzy na temat schematów elektrycznych to zdecydowanie osoby, które jest mniej na temat samochodów elektrycznych mają więcej, a więcej negatywnych myśli na ich temat, a od miasta trzymamy kciuki tak naprawdę, że wraz ze wzrostem świadomości na temat elektromobilności na będzie zdecydowanie go w geometrycznym tempie następować zainteresowanie autami elektrycznymi czy, więc zmienia się postrzeganie auta elektrycznego, jeżeli już posiada lub w przypadku pojazdów służbowych po prostu używa się takiego pojazdu, a tak to zdecydowania absolutnie, ponieważ używanie samochodu elektrycznego różni się od używania samochodu spalinowego chociażby w kontekście ładowania o versus tankowania tankujemy na stacji benzynowych zimna stację benzynową oraz na jakiś czas natomiast ładowanie odbywa się w domu co znaczy miejsce zamieszkania, a uwaga naprawdę osoby, które używają samochodów elektrycznych nie mają zwanego ręczyć za ITI, a my, czyli tego strachu przed skończonym zasięgiem, a dlatego, że idealnym dowodem na to jest fakt, że bardzo i inaczej nie ładują samochodów codziennie nasze badania wskazują, że bardzo duża grupa respondentów notuje jedynie mniej więcej raz na tydzień, a auta muszą mieć na danego samochodu na tzw. full potem tzw. korek każdy każdego razu, kiedy wjeżdżał autem ze swojego garażu swego miejsca parkingowego, a użytkownicy aut nie boją się absolutnie kwestii dotyczących zasięgu mają zdecydowanie większą wiedzę na temat tego na ile bateria pozwala planować drogę no i tutaj też różnice są ogromne pomiędzy użytkownikami pomiędzy pełną populację Polaków bardzo duża grupa Polaków myśli nadal, że samochody elektryczne są wyposażone w baterie, które pozwalają na przejechanie najdalej 200km natomiast z punktu widzenia oferty projektowe, które w tej chwili jest dostępna na rynku najczęściej samochody elektryczne mają już zdecydowanie ponad 300 km, a nie chociażby samochody z dziedziny IT na volkswagena w przy większej baterii pozwalają na przejechanie ponad 500km z tego sobie także zdają sobie świetnie, a użytkownicy samochodów elektrycznych nie jest dla nich także problemem absolutnie zatrzymanie się np. w trakcie podróży, a w trakcie wakacji na chwilę na naładowanie samochodu po drodze, a wykorzystują ten czas w różny sposób m.in. na kawę lamp na sprawdzenie co słychać w Social mediach natomiast użytkownicy też nie boją się wyjeżdżać tak jak już wspomniałem właśnie w na długie wyjazdy, a wakacyjna, a duża część z nich robi dystans w 1 stronę na poziomie 300600km, a nawet podejmuje decyzję wyjazdu dalszy, czyli nawet na poziomie ponad 1000 bądź ponad 2000 km inną stronę i toteż nasze badania pokazują, że tak jest to się dzieje rzeczywiście na poziomie samych samych użytkowników jeśli firma będzie pan także w użytkowaniu samochodów elektrycznych firmach, toteż zmienia coraz więcej firm nastawionych na zakupy samochodów elektrycznych, zwłaszcza że pojawiło się też dopłaty także dla przedsiębiorców na to pozwala zwiększyć park maszynowy samochodów elektrycznych we flotach firmowych jest piekielnie ważne z punktu widzenia całej akcji mobilności, bo mniej więcej 34 zakupów samochodów w tej chwili w Polsce wykonywanych jest przez firmy z 9 samochodów elektrycznych jest wprowadzanych poprzez firmy więcej po tym, jak import samochodów elektrycznych na wraz z czasem pojawia się na rynku drugiej ręki, czyli samochodów używanych, które także samo pewnego rodzaju filarem budowy parku maszynowego elektrycznego w w kraju wszystkim powinno zależeć na tym, żeby samochodów elektrycznych było jak najwięcej, żeby samochody spalinowe z czasem tak naprawdę rzeczywiście były w wspierana przez samochody elektryczne zarówno na piśmie samochodów nowych jak nas na poziomie samochodów, a używane no to, jeżeli kupimy auto elektryczne czy możemy być kojarzeni z jakimiś konkretnymi cechami, jeżeli tak jak pytanie, ponieważ ci, którzy kupią teraz auto elektryczne podziemna na początku, że to świetny moment na kupienie samochodu elektrycznego, bo rzeczywiście ceny w tej chwili osiągnięte i mogą być relatywnie niskie ze względu na dopłatę na rządowe do samochodów elektrycznych natomiast taką dodatkową, a gratyfikacją o nich jako sensie kojarzenia może być też będziemy kojarzeni automatycznie z osobami, które są technologicznie zaawansowana to zliczyć najczęstsza odpowiedź, a propos skojarzeń z osobami, które jeżdżą samochodami elektrycznymi, a użytkownicy aut elektrycznych są rzeczywiście traktowania ci, którzy są bardziej zaawansowani technologicznie na drugie skojarzenia to też jest na poziomie bardzo wysokim skojarzenia na poziomie ekologii grupa duża grupa respondentów odpowiada rzeczywiście, że ekologia to jest ten obszar, który kojarzy mi się z użytkownikami samochodów elektrycznych w końcu trzecia grupa skojarzeń bardzo ciekawa także sporządzenia rozwoju elektromobilności jest to, że użytkownicy samochodów elektrycznych podjęli dobrą decyzję czy taką z takim zdaniem zgadzają się respondenci to ciekawe bo, tym bardziej potwierdza w tym momencie ogólna, a ogólny poziom akceptacji zainteresowania elektromobilnością w Polsce ciekawi mnie również czy z raportu dowiemy się co najbardziej blokuje Polaków przed zakupem auta elektrycznego, a co tak naprawdę motywuje ich do zakupu takiego pojazdu, a tak to jest ciekawe pytanie rzeczywiście blokad jest dużo i Lecha było także blokad było także bardzo dużo, a w społeczeństwach mieszkających w innych krajach, gdzie rzeczywiście rozwój elektromobilności jest już na wyższym zdecydowanie, a poziomie, a te same problemy powtarzają się dokładnie na każdym rynku także w pojawił się teraz razem z rozwojem tej dziedziny w Polsce, czyli mówimy o ogólnych strony patrzymy na ładowanie chociażby, a mówi się również jest brak ładowarek publicznych natomiast tak jak dzień wcześniej po pierwsze na ponad 80% ładowanie odbywa się w domu nad trzeba zwrócić uwagę, że od Warty publicznej nie są kluczowe z punktu widzenia używania samochodów elektrycznych kluczowe w sensie używania z samochodu na co dzień, używając go prywatnie miastu głowy musimy mieć średni przebieg samochodu w ogóle samochodów w Polsce też między 36 km wg danych GUS-u więc, że 30 km dziennie przejeżdżam samochodem to jest jedyny fragment w pojemności baterii samochodu elektrycznego, a w obecnym czasie zamiast liczba ładowarek stacji ładowania w Polsce rozwija się bardzo mocno i stacji ładowania tych publicznych stacji ładowania jest już prawie 21000 i będzie się system rozwijać się, a w także bardzo szybkim szybkim tempie, a drugi przez typów takich blokad to jest kwestia zasięgu takie podziały wcześniej wspominałem osoby, które nie używają nie miał do czynienia z samochodami elektrycznymi na myśl, że zasięg są mała natomiast prawda jest taka, że te zasięgi są rzeczywiście bardzo dużo wystarczy spokojnie na używanie samochodu codziennie bądź dojechanie na pomiędzy 12 miastem, a odległe nawet o kilkaset kilometrów, więc nie ma absolutnie żadnego problemu trzeci przecież kwestia ceny Polacy to też raport pokazuje pokazują, że ten samochód drogi, ale tani to znaczy Polacy postrzegają, że cena auta bardzo wysoka natomiast rzeczywiście postrzegają samochód elektrycznego tani w użytkowaniu bardzo dobrze w serii pytań, które zadaliśmy respondentom sprawdzaliśmy też m.in. kwestię dotyczącą, jeżeli samochód, a kosztowałby więcej, a natomiast używanie tego samochodu byłoby tańsza, a drugi samochód kosztowałby mniej natomiast używanie byłoby droższe i na koniec dnia wyszłoby na to są kwoty, którą byśmy preferowali wolelibyśmy zapłacić więcej na początku natomiast potem mnie po ich trakcie użytkowane przez dany dowód na to, że samochód elektryczny znowu pasuje w takim układzie w naszej mentalności nawet w sytuacji, której ewentualnie na samym początku okazałoby się, że samochód katalogową kosztowałby więcej od miast, a propos ceny trzeba mieć głowy, że mam instytucja finansująca zakup samochodów także dla przedsiębiorców mają naprawdę ciekawe oferty i to oferty, zwłaszcza w tych zakupach abonamentowych np. pozwalają na osiągnięcie cen na poziomie samochodów spalinowych bądź nawet niższych już poziom samego zakupu czystego auto jako Platformę nie wspomnę samym użytkowaniu, które rzeczywiście biorąc pod uwagę koszty prądu versus verso benzyny cały czas stawiają samochody elektryczne jako samochody, które są tańsze w użytkowaniu niższe samochody spalinowe stąd te powody, dla których ewentualnie Polacy na nie mają ochoty kupować aut elektrycznych przycięte powody nie są do końca prawdziwe albo zdecydowanie kości nie mają zastosowania można w końcu tylko powiem, że Apropos cenę trzeba wziąć pod uwagę wysoką cenę zdołano samochody są po prostu więcej warto przy sprzedaży z tego powodu także, a można liczyć na nas na wyższą wartość tego auta w momencie sprzedawania o tym dlaczego kupują kupują także chcą mieć nowoczesne auto i chce mieć auto, które pasuje do technologii, które otaczają decydentów, czyli te osoby, które decydują się na skupienie, a tego samochodu myślę, że taką analogią może być nie wiem kwestia używania był fałsz SA zaczyn nie chcę używać haseł nie są duże, acz DVD skoro mogą zimować rzeczywiście obraz jakości i 4 Ka to pewnie tego typu więcej analogia, która mnie, więc mogłoby pokazać myślenia skojarzeń z wysokimi technologiami także bardzo ważnym elementem doświadczenia tutaj, a zauważamy, że te osoby, które mają doświadczenie wjeździe testowej, a ktoś ze znajomych sąsiadów lub sąsiadów, a posiada samochody elektryczne to osoby mają zdecydowanie większą tendencję do bycia zainteresowanymi zakupem samochodami, a elektrycznym, a to także ewentualnie chęć kupienia samochodu ekologicznego nawet w Polsce tak naprawdę przy miksie energetycznym, które mamy w kraju, a wg wielu instytucji między nimi transport Environment samochód elektryczny dalej jest bardziej ekologiczne niż samochód spalinowa jeszcze trzeba, więc głowy bardzo ważny aspekt to znaczy zielone taryfy jeszcze 1 bardzo ważny aspekt znaczy posiadanie fotowoltaiki w domu jeśli ktoś ma fotowoltaikę w domu to my wiemy o tym, że jest ponad 2× bardziej zainteresowany zakupem samochodu elektrycznego prawie 50% osób, które posiadają fotowoltaikę są zainteresowane rozważają zakup samochodu elektrycznego na ich końcu myślą także także Polacy o tym, że to auto cicha i emitujące mniej spalin jest bardzo ważne z punktu widzenia takich lokalnych zanieczyszczają już w lokalnych mówi w tym momencie, a w na garażu zamkniętym podziemnym czy ewentualnie przed domem sąsiada przy swoim dałem to auto proszę pamiętać nie ma rury wydechowej mówi tutaj oczywiście stuprocentowym Elektryku to auto nie ma rury wydechowej, więc można spokojnie spożywać hot doga albo sałatkę razem z rodziną, stojąc przy włączonym silniku i nie ma żadnego problemu oddychamy świeżym absolutnie powietrza no tak to bardzo istotny atut samochodów elektrycznych jak wynika chociażby z naszej rozmowy przeprowadzone przez państwa badanie porusza bardzo wiele istotnych zagadnień dotyczących samochodów elektrycznych, a więc na koniec zapytam jeszcze czy gdzie można przeczytać, że raport, a raport można przeczytać na stronie internetowej set out Club kropkę kończy test instynkt aut lat kropkę com, a myślę, że takie wszystkie poprzednie raporty o ten raport także my będzie cieszyć dużym zainteresowaniem mediów w Polsce, a więc myślę, że dużo elementów tego raportu będzie przytaczanych przez ulubione, który przez organ media, więc będzie można przeczytać dziś posłuchać zobaczyć materiałów z ulubionych mediów, ale także zapraszamy do oglądania podcastu, którym wspomniałem o samym początku, czyli faktycznie tematycznie one dostępne na wszystkich najważniejszych platformach podcast Perskiej, czyli na Apple Podcasts na Google Podcasts Spotify Nowin wielu innych platformach także od ostatniego odcinka przeszliśmy na wersji wideo, więc jesteśmy dostępni także na YouTubie myślę, że koniecznie koniecznie trzeba słuchać elektrycznie tematycznych zapraszam to my też gorąco zachęcamy do zapoznania się z treścią tego ciekawego raportu, a naszym gościem był dzisiaj Mariusz Pleban szef więcej aut dla dziękujemy bardzo dziękuję bardzo, za zaproszenie dziękuję bardzo, myślę, że jeżeli słuchamy tego przed weekendem to plan na weekend jest bardzo prosty pójdźmy do dilera zapytajmy o jazdę testową autem elektrycznym i odnosi się w tym momencie do kwestii dotyczących doświadczenia, że ktoś doświadczył auta elektrycznego to rzeczywiście kompletnie inaczej o nim myślę zachęcam do 2 świadczenia dziękuję bardzo, dziękuję raz jeszcze dziękuję również naszym słuchaczom kłania się państwu Tomasz Szmandra do usłyszenia auto firmie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: AUTO W FIRMIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA