TOK 360 jest z nami dr Eryk Kłopotowski ekspert do spraw lotnictwa dzień dobry dobry wieczór dowiecie będziemy jeszcze rozmawiać o sankcjach nakładanych na Rosję, a dokładnie o trudnościach, jakie zaczyna, bo za chwilę zacznie przeżywać sektor lotniczy w Rosji, w które te sankcje bardzo mocno uderzają po tym, jak wiele państw europejskich zamknęło swoją przestrzeń powietrzną dla samolotów rosyjskich które, gdzie można polecić się z rosyjskich lotnisk jak bardzo naokoło
Rozwiń »
trzeba lecieć i czy w ogóle jest możliwość, żeby dolecieć np. z Moskwy do Berlina biorąc pod uwagę, że Rosja uruchomiła kontry sankcje zamknęła swoje niebo dla linii lotniczych z tych państw, które przedtem wykonały taki ruch pod adresem to jest trochę złożone pytanie czy można polecieć z Rosji do Berlina oficjalnie nie, ale są wyjątki, jeżeli to jest lot sam np. humanitarne, jeżeli to jest lot, a po obywateli, którzy utknęli np. gdzieś rosyjskich, którzy gdzieś utknęli w i przewoźnik otrzyma stosowne zgody wyłączające to tam blokadę to rzeczywiście takie pojedyncze no ten nadal się odbywają natomiast loty rozkładowe większości, a poza granice Rosji nie wylatują albo, jeżeli wylatują to latają na około tutaj najbliżej patrząc na trasy powiedzmy z Moskwy do Kaliningradu czy do Królewca może lepiej to te samoloty nie lecą nad lądem tylko tylko, omijając terytoria nie wszystkich krajów poszczególnych lecą nad Bałtykiem, a w, latając wracając do Królewca więc, śledząc trasy i tych z tych samolotów rzeczywiście wyglądają one przedziwnie często kosztują zarówno przewodników rosyjskich, jaki przewoźników europejskich czy ja wszystkim drukowanych krajów w dziele wiele godzin dodatkowych lotów nie, więc koszty takich operacji za pomocą bardzo dotkliwa, czyli Aerofłot chociażby Narodowy przewoźnik lotniczy Rosji nie może za bardzo teraz liczyć na to, że będzie miał zyski z działalności komercyjnej nie nie absolutnie nie tu oczywiście to jest pytanie czy my możemy mówić o zyskach z działalności komercyjnej czy możemy w ogóle stosować terminologię ekonomiczną w obecnej sytuacji, ponieważ 3, a tak naprawdę, a są głos z Rosji mówiąca o tym, że na leasingowane samoloty, które i nie będą już finansowane przez europejskich leasingodawców, a zostaną po prostu w Rosji na zabrane z lig z racji analizowane zostaną odebrane będą należały po prostu już teraz do Rosji do Aerofłotu i nie bardzo się będziemy przejmować tak naprawdę, a prawem własności ekonomia czy czymkolwiek będziemy sobie na dokonywać Stal loty tak jak nam się podoba również z narażeniem bezpieczeństwa było trzeba pamiętać o tym, że w każdy samolot co pewien czas bardzo ściśle określony czas w zależności od tego ile godzin, a spędził w powietrzu musi przejść odpowiedni przegląd, a tych serwisów już nie będą wykonywały firmy europejskie, które do tej pory robiły, a więc mówi się również o tym, że automatycznie wszystkie pozwolenia wszystkie zezwolenia na loty techniczne zezwolenia w tym sensie będą automatycznie przedłużona o kilka miesięcy co znacznie naraża bezpieczeństwo tych lotów no koń kolejna rzecz chcą trzeba zwrócić uwagę to brak część, a wielu analityków mówi o tym, że samoloty będą po prostu Kani realizowane, ponieważ producenci na samolot tuż firmy zajmujące się im ich serwisem mówią, że dostarcza części do Rosji nie będą będą też dostarczać tam swoich fachowców, a więc brakujące części przy jakichkolwiek usterkach, a będą pewnie brane z samolotów, które zostaną uziemione uziemionych zostać musi dostać dużo ze względu na liczbę stosowanych połączeń na świecie, a pamiętać trzeba też, że to duży kraj i jednak ruch lotniczy wewnątrz Rosji będzie się za zatrzymamy się chwilę na tych nacjonalizm one w samolotach, które są leasingowane z innych Ott od od innych producentów po co jest Rosji tak, aby taka taka decyzja znaczy skoro latanie nimi bez odpowiednich przeglądów może narażać na niebezpieczeństwo pasażerów jak jest dostęp do części jest ograniczony to nie jest działanie robienie na złość po prostu i innym odmrażają sobie, że to jest to jest trochę także na nie mają wyjścia znaczy tutaj nic innego nie wydarzy możemy potraktować to zero-jedynkowo powiedzieć no dobrze to uziemiona Flota nie latamy no ale popyt jest ruch jest nie możemy się poddać, więc będziemy udawać, że wszystko jest w porządku, że mnie, że możemy robić się tak jak mówi dekret, a nie tak jak mówi procedur bezpieczeństwa, a i to rozwiązywanie sytuacji problematycznych dekretem, a myślę, że będzie tutaj na jedynym rozwiązaniem, na które będą mogli opierać się opierać się prowadzący tę linię czy prowadzące serwisy, a o masie, bo innego wyjścia po prostu nie będzie, ale to jest coś chyba przepis zarówno katastrofy jak na załamanie się tego przewoźnika prędzej czy później, o ile te sankcje nie zostaną zdjęte zdecydowanie tak to tutaj nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości, że jest to bardzo niebezpieczna sytuacja dla dla pasażerów, jeżeli chodzi o przewoźnika to myślę, że będą tutaj komponowane w nim pieniądze, żeby po prostu utrzymywać jego funkcjonowanie i nikt nie będzie zwracał uwagi czy to czy to ma sens nie ma sensu jest to bezpieczne czy nie tylko będzie to podtrzymywane sztucznie twórcy w jaki w, jaki sposób, bo mam wrażenie, że mamy teraz trochę do czynienia z takim przedłużeniem sytuacji pandemii koronawirusa, kiedy też duża część samolotów była uziemiona w jaki sposób to osłabiło sektor lotniczy w Rosji to nie jest tak, że już jest od samego początku tych sankcji bardzo narażony i wrażliwe na na straty i taki podatny na na ewentualne załamanie oczywiście, że tak to znaczy, jeżeli przyłożymy do tego normalne miary ekonomiczne to to oznacza to katastrofę powinien powinno to oznaczać upadek tych spółek natomiast tak jak mówię z mojej ocenie, a nie możemy tutaj patrzeć ta na zwykłą ekonomii nad tą ekonomię kroi się wszyscy uczyliśmy i nie możemy tutaj mówić o stratach czy czy zyska czy inne, czyli rzetelność Ciach czy kosztach tylko o tym, że decyzyjną władz centralnych ta linia lotnicza będzie po prostu funkcjonowała z narażeniem życia w dres warunkiem ekonomicznym przewalają gigantyczne pieniądze nie zważając na zdrowie życie pasażerów o to, żeby zapewnić jakikolwiek transport wewnątrz przy kraju, który jest gigantycznie rozległej bez, a na linii lotniczej będzie trudno utrzymywać ruchy wewnątrz los bardzo dziękuję Eryk Kłopotowski ekspert do spraw lotnictwa był z nami za kilka ach, chwilę połączymy się Anna Gmiterek-Zabłocka dlatego, że to właśnie Anna Gmiterek-Zabłocka prowadzi dzisiaj mikrofon Radia TOK FM
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: TOK360
-
04:07 W studio: Michał Tragarz
-
03:30 W studio: Przemysław Pozowski
-
05:32 W studio: dr Dominika Pszczółkowska
-
05:53 W studio: dr Anna Cichecka
-
06:43 W studio: Adam Cioczek
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
25.09.2023 12:00 Dzień po wyborach
-
25.09.2023 13:20 Połączenie11:23 W studio: dr Sebastian Duda
-
25.09.2023 13:40 Połączenie10:38 W studio: Mariusz Cielma
-
25.09.2023 12:20 Wybory III RP49:06
-
25.09.2023 13:00 Połączenie10:31 W studio: Marta Szpala
-
-
25.09.2023 14:20 Połączenie11:10 W studio: Adam Balcer
-
25.09.2023 14:40 Magazyn Europejski13:01 W studio: prof. Artur Nowak-Far
-
25.09.2023 10:00 OFF Czarek34:05 W studio: Sara Orzechowska
-
-
25.09.2023 12:00 A teraz na poważnie12:43 W studio: Dorota Olko
-
25.09.2023 14:00 Połączenie10:41 W studio: Paweł Hekman
-
-
-
-
25.09.2023 17:00 Wywiad Polityczny14:48 W studio: Szymon Hołownia
-
-
25.09.2023 17:40 Wywiad Polityczny12:55 W studio: Kastor Kużelewski
-
25.09.2023 17:20 Wywiad Polityczny12:57 W studio: prof. Małgorzata Molęda-Zdziech
-
25.09.2023 15:20 Jest temat!13:01 W studio: Przemysław Wielgosz
-
25.09.2023 16:59 English Biz26:02 TYLKO W INTERNECIE
-
25.09.2023 15:40 Jest temat!14:21 W studio: Anna Pięta , Zofia Sanejko
-
25.09.2023 16:00 Jest temat!22:31 W studio: dr Helena Chmielewska-Szlajfer
-
25.09.2023 18:59 Cotygodniowe podsumowanie roku01:07:36 TYLKO W INTERNECIE
-
25.09.2023 19:59 Gościnnie: Polityka Insight podcast19:43 W studio: Kastor Kużelewski
-
25.09.2023 16:40 Jeszcze Więcej Sportu14:27 W studio: Szymon Szlendak
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL