REKLAMA

Test: Jaguar F-Pace

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-03-17 19:40
Czas trwania:
14:23 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór ja czy zapowiadane czy nie zapowiadany wczoraj bohater naszej audycji Jaguar f-pace, ale po faceliftingu, bo jaguara f-pace to jest tak sobie ostatnio zaczęli zastanawiać się jacy są konkurenci jednego z konkurentów mieliśmy całkiem niedawno, bo to Porsche Macan 6 lat temu byłem na pierwszych jazdach nie zgadza szrot make ME, ale poczekaj, bo nie wiesz, dlaczego pije 6 lat temu Rozwiń » byłem na pierwszych jazdach jaguarem koniec zimy 2016 roku no i samochód 470 długości metr metr 90 parę szerokości spory bagażnik albo na duży bagażnik 650l, ale niezbyt ciężki i zaskakująca tak wyglądający wg mnie no nawet do Schlecka linia nadwozia no i dlaczego za częstym Macan, bo konkurentów to ja widzę wielu i wcale Macan nie jest jedynym dobrem to jest jedyny samochód, którym tam mówiono z kim chciano się mierzyć to właśnie był Macan, który miał premierę prawie wszystko było porównywane do Macana, czyli producent Jaguar chciał, żeby ten samochód był co najmniej tak dobry jak Macan, który już wtedy był na rynku przypomnę od od 2 lat no i rozmiary wskazują na to, że stosów klasy średniej napęd ma albo na tył albo na obie osie w tej chwili w Polsce są chyba oferowane tylko na obie osie w tej chwili też jest tylko 8 biegowa skrzynia automatyczna na początku było też skrzynie sześcio stopniowe z tego co pamiętam na tych zjazdach to były albo dwulitrowe 300 konne albo woli benzyny albo też słabsze Dizzy to jak ty się, że ty widzisz właśnie boja mam tutaj listę swoich konkurentów, gdzie ty widzisz konkurentów np. z, bo Porsche Macan jest wymóg nie, owszem, jak niejedynym jak to mówiono niekoniecznie trzeba do Porsche Macan, ale Porsche Macan przymierzyć ale gdzie tu budżetu są inni konkurenci tego SUV-a to znaczy tak jak konkurencję widać widzę przede wszystkim w pozostałych niemieckich Markach premium, czyli audi 5 wójt 3 i Mercedes glc natomiast akurat, jeżeli chodzi o porównanie z nakazem to ja nie potrafię go nie potrafię znaleźć jest tak wyjątkowy samochód mówi o wpisie i w dodatku miał okazję do końca 1 wątek jest tak wyjątkowy samochód, że ciężko mi go ciężko ciężko mi go nawet ustawić obok tej niemieckiej konkurencji, bo jest jednak trochę inne na, a jeszcze volvo XC osiągnie to w ogóle tutaj nie pozwoliły volvo zupełnie nie pasuje, ale rozmiarowi jest to samo to jeździłem tą pierwszą przed wojski klienta takimi dieslami słabymi jeździłem pierwszą wersją pasa jeździłem dieslem z automatem takim dwulitrowym około 200 koni nie urzekł mnie ten samochód wydawał mi się, a bardzo zwyczajne znacie te nastawy zawieszenia brakowało w tym samochodzie i jak i jakiejkolwiek, a on też obsługa tego samochodu i też wykończenie w tej wersji przed listem no to było takie skromniejsze przypomni przypomni sobie pewnie jeździłeś taką wersję z takim nie za wielkim ekranem na konsoli środkowej takich jak np. dostarczali oni oraz usługi przypominał on właśnie w obsłudze, ale to był taki skromny samochód wtedy były 2 wersje 8 calowej 10 teraz po faceliftingu już mamy tę wersję już ponad 11 celowo, ale są dziś ten efekt nawet podoba od początku nie podobał mi się ten EPS, który wszedł 2 lata później tamten ileż jeszcze gorzej z, a to niedobrze też mieliśmy państwa niedawno ramka, ale także pamiętam mówi o tych wrażeniach jest przez 6 sprzed 4 lat, czyli to premierowe wrażenia, bo diesla wtedy pamiętam słabiutkiego dostaliśmy zapaść no dobra wróćmy do naszego bohatera wydawał się trochę banalne taki nie wyróżniających się nie bardzo uśrednione, jeżeli chodzi o właściwości jezdne totalnie niezdecydowane to jest bardzo nietypowa konstrukcja, bo to jest samochód z aluminium, a i to jest są plusy minusy minusy są takie, że to bardzo trudno naprawiali samochód taki kolej kolizjach wymagające naprawdę specjalistycznego Hel wymagający specjalistę przede wszystkim oprócz tego specjalistycznej technologii, ale aluminiowe nadwozie podwozie ma swoje plusy w postaci zupełnie innej sztywności i zupełnie inna sztywność połączenia z dobrymi nas z dobrymi postawami zawieszenia układu kierowniczego potrafi dać naprawdę sporo frajdy zjazdy i wydaje mi się, że przedmiotowe egzemplarze żonatego ten potencjał był w nich niewykorzystanym, zwłaszcza że słabszych silnikach natomiast ja teraz wiemy Gazy jak tylko do jeszcze skończymy przed lipcową kopałem wtedy moje pierwsze wrażenia były dość pozytywna, ale jakoś układ kierowniczy takim wydawał wtedy niezbyt bezpośredni trochę trochę wita przeszkadzało i może za miękkie zawieszenie będziemy rozległe Łany był ten samochód trochę oczy to bardzo chwali no natomiast teraz okazję pojeździć dwulitrówka 250 koni z napędem 4 koła taki samochód kosztuje 328 000zł oczywiście z automatem 8 stopniowym jeździło się tym bardzo przyjemnie jedyne malutkie zastrzeżenie było takie, że ten silnik był, że ten silnik był słaby do tego auta do liczby 250 koni to powinno jakoś jeździć ale pan jest najsłabiej najsłabszą benzyną brakowało werwy i zdecydowania brakowało mówi ale, ale słabszy też nie daje, ale dostaliśmy chwilę potem sfera i to już jest coś zupełnie innego to tylko powiem, zanim przejdziemy do tych naszych co się zmieniło wysoka czujesz, że sporo się zmieniło ten ekran multimediów, które ma 11,5 cala tak jak wspomniałem to jest wewnętrzna zmiana trochę nowa oprogramowanie, ale na zewnątrz bis to spojrzał to co piszą producenci to jedno ale, ale jak spojrzysz to jednak różnice są zauważalne to są inne zderzaki chłodnica i inna inne światła tylne lampy też inne natomiast rysuje nadal po z zewnątrz są ustalamy, że tartę po faceliftingu nie zaszkodziło mu tak nie zrobił bardzo atrakcyjny samochód Fuck nie są, a ja jako zapomniał, że wcale nie jest takim ogromnym jak pomyślałam sobie państwo rany największy to pewnie będzie jakiś Kloc, ale przy klatce to mogą być wręcz rowery tak zresztą wręcz rowerem sportem z tym silnikiem 550 koni jeździliśmy chyba pół roku temu no dobrze podoba nam się z zewnątrz facelifting pomógł nawet natomiast w środku to jest dość ładna, ale pan, że ten ekran, bo ostatnio tematy bardziej narzekały na nowe systemy multimedialne ja np. nie za bardzo nie za bardzo mi się na karę na środku po prostu podoba może ja umiem obsługiwać, ale jakoś tak no są tym samochodem zrobiłem ponad 1000 km teraz wydałem ponad 1000zł na paliwo no prawie 15 i pokazywał zużycie krew na setkę na tobie pokazywał coś więcej natomiast przejechał Polskę wzdłuż i o dobrze słucha tego samochodu się przyzwyczaiłem mam tutaj parę takich drobnych zastrzeżeń to znaczy np. Echa jest pokrętło taka Rolka zrobienia ciszej głośniej kierownicy i trzeba naprawdę kilka razy, żeby zrobić głośniej, bo kilka razy zrobił ciszy malutka bar obok tej wolnej od dzieci w lewo przycisk prawo to nie jest fizyczne tylko on jest takim czarnym połyskujący plastiku i czasem macie rolką Góra to się włącza przycisk stać, a czasem temu przycisk wprawo, czyli do przodu trzeba było bardzo mocno wcisnąć jak ja żeby, żeby zadziałał i w skrócie powiedział, że tak kierownictwo jest trudna w obsłudze to tam wszystko się źle obsługuje na kierownicy nie są łaziki jak w mercedesie, ale trzeba coś tam poprawić drugi taki panel dotykowy faktyczne mamy pod ekranem służy do obsługi klimatyzacji i on też mam wrażenie, że działa trochę w zależności od tego jaka jest temperatura nie chodzimy do innego samochodu, a i np. mamy włączoną klimatyzację, którą chcemy natychmiast wyłączyć, bo bom bom słychać po mnie tak co musiał wyłączać klimatyzację a bo to naprawdę szkodzi to tam mogą dziury w tym plastiku nie zrobiła, ale to błąd w żołnierzy zgadzam nie macie to rozgorzeje to najbardziej Polacy lepiej ta kolejna kolejna taka śmieszna rzecz w samochodzie była mianowicie taka zauważyliśmy to w trasie jechaliśmy właśnie na zamek norma do zamku na Dolnym Śląsku i to z 4 dni w murach 16 wiecznych też służą państwu i zauważyliśmy, że jeżeli się w trakcie jazdy włączy światło w kabinie to nie da się go wyłączyć nie da się go wyłączyć trzeba się zatrzymać otworzyć drzwi zamknąć drzwi zamknąć samochód otworzyć samochód otworzyć drzwi zamknąć drzwi Sławku używaj obaj nasi, ale także resort chce też wrażenia z zadań dotyczących związku wnoszono proszono, a dopiero wtedy można to i dopiero wtedy to światełko gaśnie, jeżeli w trakcie jazdy autostradą na chwilę sobie zapalić światło nie z lewej nie sprawa tylko centralne to podobnie musi się zatrzymać, żeby wyłączyć to są takie drobne wady związane z oprogramowaniem, ale cała reszta jest bajkowa do jeśli chodzi o wrażenia zjazdy 1 rzecz mnie drażniła niestety nie byłem w stanie z tym oswoić w każdym trybie, bo miał w jeździe Eco normal sport samochód za głośny rozumie, że to specjalnie, że to producent umiał zrobić, żeby cisza po prostu cały czas ma taki sportowy dźwięk, który na dłuższą metę nie no po prostu irytował to co ciebie też, czyli te przyciski do poprawki, bo nie byłem w stanie wyłączyć klimatyzację, ale już jest ich lepsze zawieszenie wg mnie przynajmniej w tym 550 konnym i lepszy układ kierowniczy wygodne fotele nie przyjechałem tylu kilometrów co ty, ale myślę, że 200 kilkadziesiąt i właściwie w czasie jazdy oprócz tego dźwięku to chyba nic mi doskwierało bardzo bardzo bagażnik był jest wciąż był ich poprzedników w tym przestronny no chyba, jeżeli wyjeżdżasz na Kena na na urlop to nie brakowało tam miejsca w bagażniku prawda automat dobrze działa o np. a Libią niczego w tym samochodzie nie brakowało jechałem pięciolatkom sześciolatkom albo raczej sprawie sześciolatków prawie 7 latką, a one sobie siedziały z tyłu i ten samochód, owszem jest głośne, a taki właśnie ma być, że to jest nowe najmocniejsza wyczynowa niemal wersja natomiast powiedzmy jeszcze uważam, że to jest bardzo ważne, że ten samochód ma tak doskonale dobrane zawieszenie do nadwozia tak doskonale dobrany układ kierowniczy do możliwości nadwozia do możliwości silnika, że dla mnie jest to jeden z absolutnie najlepszych samochodów, jakimi w życiu jeździłem ja dawno nie miałem z niczego takiego ogromnego, a fanów takiej radości takiej dzikiej dzikiej dzikiej radości, bo to jest niesamowita katapulta jeszcze w tym samochodzie bowiem lepiej niż w oczy bawiłem to też mnie nie od nich państwo jak nie, żeby nie odnieśli państwo wrażenia, że dostają małpiego rozumu gdziekolwiek na drodze nie dostałem natomiast każde ruszenie tym samochodem każde dodanie gazu każde włączenie się do ruchu na autostradzie jest niesamowicie satysfakcjonująca, jakby czuł i czuje się tak jakbym miał znowu 1618 lat odmłodził mnie ten samochód niesamowicie uważam, że test no po prostu coś niesamowitego pęd tego auta, ale też możliwości wynikające z naprawdę doskonale dobranego zawieszenia moim zdaniem biją na głowę wszystkie ich psy banki ich z literką AM biją na głowę wszystkie mercedesy z literką z liter z literami AMG i tak samo Audit SK 7 czy skupieni nie mają co również co miał fenomenalny jest ten głos to prawda to jest to silnik ośmiocylindrowy to też dźwięk przecież jest z kompresorem warto podkreślić najtańsza benzyna 320 000zł to jest co, dlaczego była trochę za słaba tak 250 koni najsłabszy diesel to będzie zdecydowanie za słaby, bo nawet EPO się te 163 konie to jest 300 000, czyli bardzo dużo, ale trzeba kupić mocniejszego diesla na pewno nasz 550 konny w taki bez doposażenia kosztuje 570 000 ja się z tobą zgodzę tutaj, że to jest bardzo dobry samochód ja bym go, owszem jest inny, ale miałem również dużą frajdę większą niż te wszystkie niemieckie co ty co wymieniłeś większą niż volvo większy łączny Lexus jakiś nic porównałbym go zaczynie porównał miał równie dużą frajdę jak Porsche Macan była po prostu bardzo cenię Macana i wiem, że tak mocnego Macana nie ma bez 440 konny niewiele szybszy turbo, ale te oba samochody to naprawdę jest bardzo dobra robota, ale dziś mówiliśmy o jaguarze Station, a głównie wersji SVS IS to jest FV to jest chyba Sperz 2 KUL czy coś takiego czy specjalny pojazd i to się zgadza, że to dla mnie Jaguar nie ma konkurencji we współczesnym świecie motoryzacji absolutny majstersztyk naprawdę z najlepszych samochodów ani w życiu jeździłem jeździłem prawie wszystkim, a na tym kończymy kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA