REKLAMA

Fabryki kabli i wiązek, Michelin w Rosji, nowości Opla oraz awaryjność aut elektrycznych

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-03-18 19:40
Czas trwania:
13:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
do wysłuchania podcastu zaprasza subaru import Polska dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór mamy piątek i takie krótkie podsumowanie była tego co w związku z wojną Ukrainie wielkim świecie motoryzacji się dzieje i co z tego wszystkiego może wyniknąć mówiliśmy dużo w ostatnim czasie tej o tym co się w Ukrainie produkuje, jeżeli chodzi o motoryzacyjne pod zespoły bardzo często wspominaliśmy o związkach Rozwiń » elektrycznych instalacjach elektrycznych przyjrzałem się bardzo dokładnie temu jest firma Leoni niemiecka firma, która Ukrainie ma swoją siedzibę ma 2 fabryki 1 podkom my ją drugą pod Lwowem jedno kom drugą pod Lwowem zatrudnia 7000 osób ci wcale tak mało no jest dostawcą kompletnych wiązek elektrycznych i pomników, jakby tych podzespołów elektrycznych związane właśnie z okablowaniem do wielu różnych europejskich Marek robią dla aut dla aut dla volkswagena prawdopodobnie również dla BMW no bo BMW już stanęło z powodu braku tych podzespołów elektrycznych i też poszperać trochę pytałem i to obserwowałem w jaki sposób ta czy faktycznie jest tak jak się wydawało kiedyś taki wobec byłem, że to jest głównie ręczna robota tak głównie ręczna robota dopóki ta fabryka zostanie jakiś bezpieczny sposób ewakuowanej wywiezione niestety oprzyrządowanie schemat to są takie specjalne stoły do produkcji tych do produkcji tych wiązek elektrycznych często zwijana ręcznie to to nie jest coś co roboty mogą robić roboty mogą przygotowywać związki mogą przygotowywać kable ściągać z nich izolację zakuwać końcówki ale, ale skurcze ręczna robota i nie da się tych ludzi zastąpić z dnia na dzień niestety znaczy albo stety i no myślę, że naj prostszym rozwiązaniem problemu branży motoryzacyjnej jednocześnie wszystkich naszych problemów byłoby, gdyby wojna się w Diabły skończyła ludzie wrócili do do swojej rutyny do swoich obowiązków do swoich zajęć do swojej pracy bez tego bez tego podejrzewam, że będzie ciężko o oby jak najszybciej, bo rzeczywiście tutaj jakiś jakieś dobre sygnały przynajmniej są może nie wynik jeśli chodzi o motoryzację ty mówiłaś o związkach w takim razie oponach grupa myślał francuska firma to jest największy producent opon w Rosji zagranicznych pierwszy producent z zagranicy, który otworzył fabrykę 18 lat temu po 1000 osób tam jest zatrudnionych i okazuje się, że sprzedaż tej firmy to jest 2% całkowitej sprzedaży grubym grupy myślę 1% produkcji światowej do samochodów osobowych, ale już teraz pytanie czy za późno czy dobrze, że w ogóle to zrobili na torze dobrze to na pewno, ale minęły 3 dodać 3 tygodnie trzeba było od początku wojny, żeby grupa myślę, kiedy to na początku tygodnia ogłosiła, że zawiesza działalność w Rosji wstrzymuje eksport opon do tego kraju to jest no o chyba wielu firmach oponiarskich akuratnie mówiliśmy natomiast jeśli chodzi o to chodzi oto produkcje z fabryki w Rosji, a to z tej jest z tej fabryki, która teraz produkcja została zatrzymana właśnie w tym tygodniu większość produkcji przeznaczona na rynek rosyjski, ale jednak część miała być eksportowana do krajów Europy północnej to domyślam się, że chodzi tutaj Skandynawia to są przyszło ono nie tylko do samochodów, ale również samolotów rowerów no i motocykli pewnie też 170 krajach, gdzie działa myślę, a Rosja to jest 2% sprzedaży było, bo w tej chwili to nie bez no dobra do tych wątków dookoła wojny będziemy wracać pewnie jeszcze nie raz, dlatego że wpływ branży motoryzacyjnej jest ogromne przeogromne to wszystko w dalszym ciągu się dopiero wykluwa i kształtuje zobaczymy co przyniesie kolejny tydzień mają teraz taką ciekawostkę ze Stanów zjednoczonych, gdzie już po raz kolejny wraca pomysł obligatoryjnego montowania w samochodach detektorów alkoholu dotykowych są takie urządzenia dotkniesz i palcem i oprogramowanie odpowiednie czujniki będą w stanie wychwycić Niemasz przypadkiem alkoholu we krwi no takie oparte na płytkach wziewnych, czyli popularnie zwane alkomatami urządzenia to one są już od bardzo dawna stosowane i niekoniecznie jako wyposażenie obowiązkowe samochodów ale, ale tutaj ta technologia jest już dawno opracowana dotykowa pojawiła się całkiem niedawno bardzo poważnie to rozważane też zastanawiam się czy nie będziemy mieli tylko w Europie za jakiś czas powinniśmy mieć moim zdaniem to nie jest jakiś gigantyczny koszt to inna sprawa, że podejrzewam że, gdyby popatrzeć na statystyki tutaj europejskie polskie to okazałoby się, że ci, którzy jeżdżą nowymi samochodami pewnie rzadziej trochę siadają za kółko pod wpływem alkoholu absolutnie nie próbuje tutaj zasugerować, że nie siadają w ogóle, ale wydaje się że, gdybyśmy w tym roku wprowadzili taki przepis, że musi być każdy samochód wyposażony w alkomat to myślę, że dopiero za 58 lat poczuliśmy pozytywny wpływ takiego rozwiązania na bezpieczeństwo na drogach no tak zdecydowanie tylko z tym oszukiwaniem sprzętu to zdaje się też stawania się znajdą jacyś zobaczymy jak to będzie działać opel swoje pamiętasz iloma elektrycznymi plami jeździliśmy wszystkimi produkowanymi dawno ostatnio corsę prawda napęd 2 taki sam jak ostatnio umowę z 2008 ostatnio oko ostatnio Persom to takie 2 nowe modele, ale był też przecież kiedyś opel Ampera był też nie jeździliśmy no właśnie, ale wiecznie jeździliśmy 1, który jest produkowany atak teraz sobie przypomniałem jak to wygląda w ogóle nie wiedziałem, że coś takiego wciąż jest produkowany jest właśnie pojazd czterokołowy nazywa się opel Rocks on ma prędkość maksymalną 45 km na godzinę baterię pojemności niewiele ponad 5 kilowatogodziną silnik o mocy 88 koni i to jest w ogóle jeden z z nas najtańszy wóz z pojazdów Jeślinie najtańszy elektryczny samochód na sprzedaży na, dlaczego zaczyna maty elektryczne mogą okazać się nazywa opel rok z UE okej Rocks no ale to wiadoma elektryczny Zobacz na zdjęciu takimi jak nigdy w Polsce nie widziałem pewnie go nie ma w ofercie nawet w Niemczech można go można go miesięcznie z ławek na los, które mi po prostu no no no ale to jest tutaj pod nazwą opla, ale ja dziś oplu jedni oficjalnie, nic więc słuchaj no, więc tato to mamy, ale słyszałeś o policji z dnia zastanawialiśmy się czy będzie produkowany czy nie oper rosnąć to wiemy na razie będzie produkowany opel Insignia druga generacja już jest z nami 5 lat pierwsza generacja już 14 Krosno też już 5 lat no i okazuje się, że są to są chyba insygnia to chyba jeszcze na taką starą Platformę dzieje prawda natomiast już nowa z dnia będzie nowa Insignia będzie to też segment do Krosna ten segment malutki już będą nowe Platformy natomiast będą już samochody elektryczne to będą samochody elektryczne na różnych platformach jedno na tej małej no to pewnie też Fiat 500 będzie na tej Platformie i okazuje się, że będą tam instalacje mogą być instalacje 800 walutowe już w tej większej, czyli Miss dni baterie produkowane w Niemczech zasięgi na pewno Wissy dni to może być teoretycznie ma być, bo to jeszcze nie tak prędko nawet 700800 km wg WLTP w Kauflandzie to pewnie co najmniej przynajmniej do informacji wynika koło koło 500 ja się cieszę, gdyby insygnia nie nie wypadła z produkcji bardzo bardzo lubię ten co prawda to jest bardzo udany samochód zresztą mieliśmy go znowu tam pewnie pół roku temu jeśli chodzi o akumulatory to w tej na jej do tej na jej mniejszej Platformy to będą nawet tak tak słabiutki jak 37 kilowatogodzin do takiej największej Platformy, która ma symbol Estelle będą akumulatory nawet między 160 kilo wody kilowatogodzino pojemności 200 kilowatogodzin no z tym, że to jest, który rok to piszą za kilka lat, ale wiesz za kilka lat chyba nawet nie ma konkretnej daty tej informacji natomiast cieszy mnie najbardziej to, że insygnia nie idzie do nie odejdzie do lamusa prawdopodobnie w połowie dekady to będzie aktu z informacji można można się domyślić, ale tak wielu więcej szczegółów to niema no dobrze to w takim razie jeszcze moment przejdziemy do samochodów elektrycznych, bo takie bardzo ciekawe zestawienie, kto przygotował, a brytyjska organizacja konsumencka What 48 000 kierowców łącznie 57 000 samochodów zostało przebadane na przebadanych właściciela samochodu zostali przepytani warunek używanie tych aut przez co najmniej 4 lata była ankieta ankieta, która śledziła liczba awarii nieudanych rozruchów i czas spędzony na naprawę samochodu i mam tutaj co jest bardzo ciekawe też bardzo ciekawe zestawienie, dlatego że on nam pokazuje, jaki jest, jaka jest awaryjność aktualnie samochodów elektrycznych, więc ogólnie samochodów z co najmniej 1 awarią było ponad 22% z czego samochodów elektrycznych 31% Didi 29 samochodów typu hybryda plug-in 27 zwykła benzyna 18, a najlepiej na tym w tym wszystkim wypadła zwykła hybryda w domyśle Toyota 17%, czyli FR wynika z tego, że samochody, które są zwykłymi hybrydami wśród użytkowników 50 kilku tysięcy samochodów, którzy jeździli tymi samochodami minimum 4 lata no to tylko 17% miało do czynienia z z 1 awarią natomiast, jeżeli chodzi o taką awarię, która w samochód unieruchomiła czy nie nie dało się uruchomić trzeba było holować to średnia dla wszystkich to jest 490% 7, jeżeli chodzi o samochody z napędem elektrycznym i 8% diesel 7% hybryda Plug in plug-in 54 benzyna okazuje się najmniej problematycznym samochodem 3,5%, czyli nic co trzeci i pół samochód na 100 my z silnikiem benzynowym był z nim taki problem, że trzeba było holować do serwisu naprawić, bo jeżeli chodzi o zwykłą hybrydę 560%, czyli samochody elektryczne, ale w tym momencie może mówić, że są proste no może psują się tak się zastanawiam tylko wtedy w trakcie, gdy mówi tam mecz ma w tych statystykach, jakie elementy tych elektryka najbardziej najczęściej szwankują, niemniej to warto też musimy się zainteresować nowocześnie zbyt mało jeszcze osób znanych w Polsce, które by się borykały od paru lat jest awaria samochodu lekarzu trochę maja wiem wiem, ale Zobacz jakieś 1,5% rocznej sprzedaży nowych aut elektrycznych oraz jeszcze bardzo małe próbki finałów musimy kończyć Sławku życzę państwu miłego spokojnego weekendu to codzienny magazyn motoryzacyjny kolejny poniedziałek składają się pięknie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA