REKLAMA

Test: Skoda Enyaq Coupe i Renault Arkana

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-03-22 19:40
Czas trwania:
13:42 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
do wysłuchania podcastu zaprasza subaru import Polska dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam pięknie witamy dobry wieczór dzisiaj proszę państwa 1 zupełne nowości i 1 samochód, który już mieliśmy w ubiegłym roku, ale innym zupełnie napędem pod maską zaczniemy od skody Enyaq ktoś mógłby się dziwić wrzesień AK już 2× omawialiśmy rok temu przecież pierwsze jazdy premierowe potem mieliśmy ani lokalna na Rozwiń » kilka dni chyba wakacji po wakacjach, więc już niejaka powinniśmy znać świetnie no to przypomnę tylko krótko to oceniać, żeby tutaj już ten pierwszy elektryczny samochód skodę na Platformie MLB, bo przecież była też Skoda, jaką nosi nazwę Citigo elektryczny silnik kupi szkoda najtańszych to był wtedy samochód elektryczny dostępny wraca po raz czy na pewno na wagę, aby zarówno jako volkswagena wrócił właśnie to jest dobra wiadomość taka dobra, ale tak szybciutko przemknąć się nad tą szkodą, że to jest premiera jesienna 2020 stycznia potem jazdy w ubiegłym roku tak jak wspomniałem bliźniak volkswagena audi 4 to jest SUV segment 47065 długości szerokość metr 90 bagażnik 586l ktoś by mógł się pukać głowę gości miał mówić jako coupé daje wymiary jak no ale pomyłki nie ma ani jak ma identyczne wymiary identyczne naprawdę oprócz pojemności bagażnika, bo masz bagażnik wyniku coupé jest 15l mniejszy czyli, czyli zamiast 586l ma 570l nie wiem czy pamiętasz czy to była nasza wspólna opinia czy tylko moja, że jednak coś przemawiała za tym, że ten Ania coupé bardziej bardziej nam się podobał niż swą odwagę Night 4 nie wiem czy to po prostu był wygląd jak oceniać tego, jaka w ogóle to od zwykłego to chyba, bo w jest co może trochę nad interpretuje swoje wrażenia, ale czasem odnoszę wrażenie, że Skoda się bardziej stara to nawet po oktawie widać po golfie, a po Super bije po postacie przez pewien czas to jest trochę takiej zasadzie, że volkswagen wchodzi z tym ID 3 potem do 4, a cały na niebiesko mówi patrzcie Elana zrobiliśmy najlepszy samochód elektryczny na świecie i w ogóle i w ogóle wiesz, a potem skody dostają tę Platformę podłogową pojeżdżą tym trochę pojeżdżą tym ID 4 i mówią tak dobra pozwać jest to powód wcale nie jest dobre auto trzeba sporo poprawić no mam wrażenie, że żyje się to udało i jeśli mam być szczery to do mnie ten jak bardziej przemawia to ani jedno z działań do mnie nie przemawia, ale jeżeli już coś bardziej do auta Skoda jest jakaś taka bardziej sympatyczną twarz nie wiem dlaczego, ale chyba wygląd dla mnie tylko natomiast jeszcze jest odważny ruch schody, bo Skoda nie robi w nie ma w Polsce w ofercie najtańszego ani AK, czyli tego 50 kilowatogodziną jest z baterią o pojemności 50 kilowatogodzinę dzięki temu audi A4 kosztuje tam 160 chyba parę tysięcy najtańsze jak 180, bo po prostu nie ma słabych akumulatorów, a ile kosztuje kupę, a nie wiemy tego w ogóle jesteś ciekawostka niestety niezbyt dobra bonie niejaka ani jaka kupa w tej chwili produkuje się, bo po prostu fabryka stanęła z powodu braku części czy półprzewodników dokładnie nie wiem, ale do rzeczy jeszcze na koniec, bo na koniec, bo to krótkie jazdy, więc będziemy mieli na dłuższy jest poza tym samochód jest jak zwykłe jak, więc cóż powiedzieć napęd na tyły miałem okazję jeździć 3 silnikami RSM 200300 koni z silnikiem o mocy 265 koni tam są 2 silniki naprzód na tych, bo to napęd na obie osie i takim słabszym 204 konie prawdę mówiąc jeśli chodzi o przyspieszenie czy to jest 7 czy to jest 6 po czy to jest 8,5 to tego nie odczuwasz ten moment obrotowy cały czas dostępny w stworzenie nie dziś tego samochodu oraz rozszerzenie tego orzeczenia dostarcza to nie dostarcza przyjemności takie jak samochodzie z silnikiem spalinowym, gdzie ta to współgranie kierowcy z maszyną jak głupia dzieci nie to nie zabrzmiało dla wielu jest bardziej odczuwalne, a tutaj ma tylko po prostu jak w tramwaju przyspiesza to przyspiesza tyle po coś w drążyć temat w środku zmian żadnych nie zauważyłem, czyli duży ekran dotykowy dla mnie łatwy w obsłudze na środku trochę wystającej przed taka Budka przed kierowcą, ale to znane już ze składania zwykłej swoją wagę natomiast, jakie są różnice oprócz tego, że trochę mniejszy bagażnik doszła wersja RS to przede wszystkim standardzie jest panoramiczny dach, który oczywiście można tam osłonką dodatkową zasłaniać, ale jakoś, mimo że jeździłem w słońcu to tam gorąco nie było, chociaż teraz nie ma jakichś wysokich temperatur kilkanaście stopni było natomiast jeśli chodzi o współczynnik oporu powietrza oczywiście mniejszy, bo tam za 23 zamiast 25 wszystkie wrażenia były pozytywne, bo po prostu nie jakiem lubiłem jeździć, więc zdziwiłbym się, gdyby był ładniejszy maniakiem kupę narzekał, bo nie ma nie ma 2 zdań, że wiata uważam, że te wszystkie pomysły volkswagena koncern volkswagena, które stosują np. audi czy teraz skodzie, czyli zrobią wersję coupé ze zwykłej wersji SUV-a są dane dla mnie trochę mniejszy bagażnik samochodu wg nie są ładniejsze to samo dotyczy dotyczy to niejaka coupé cen nie ma w Polsce w Polsce zasięgi to są raczej takie koło 500km teoretycznie najmocniejsza wersja przypomnę jeszcze, bo to też ważne, bo RSM żadnym nie mogliśmy jeździć, bo dopiero po jest rejestr 300 koni przyspieszenie do 6 setki 6 pół sekundy prędkość maksymalna 180 km na godzinę, czyli uwaga RS jeździ może jeździć szybciej niż wszystkie inne niejaki, bo wszystkie inne, jakie mają prędkość maksymalną i 160 km na godzinę na koniec jeszcze cenę przypomnę bazowanie AK, bo nie wiem dokładnie opowiedział też 189 000 natomiast Cooper RS prawdopodobnie będzie kosztował ponad 250 000, ale jak mówiłem cennika jeszcze nie mamy dobrze po samochodzie trochę podobnym, ale jednak trochę innym to jest terenu arkana mieliśmy z nim pierwszy kontakt kilka lat temu, kiedy to ładne zgrabne auto zostało zapowiedziane na rynek rosyjski co trochę zdezorientowało europejskich konsumentów, którzy to nie 18 dziewiętnasty rok do opowiedzieli się i to wtedy Samsungu, jeżeli dobrze pamiętam było zrobione, czyli koreańskiej Platformie, bo koncerny Reno z tym Samsungiem jest związane przecież tym działem motoryzacyjnym trasę działu Samsunga w czasie będzie inaczej nazywał się ostatnio czytałem mniejsza z tym no i zobaczyliśmy to arkana to i to tak wiele osób powiedziało karty są modne auto dajcie nam to Ireną mam to dało co prawda nie wprowadza tego wzrost, jeżeli dobrze pamiętam tylko produkuje we Francji chyba to sobie zaraz jeszcze no to jest właśnie tak jak mówisz jest podobny samochód, bo to jest to jest to też SUV coupé prawda i to był 2019 rok, kiedy w Rosji ten sam tzw. prowadzonym, ale faktycznie od początku bałam się podobały jeszcze zanim żeśmy zobaczyli w Polsce w Polsce pierwszy raz mieliśmy okazję jeździć chyba wakacje zeszłego roku, więc te arkana była produkowana w 2 miejscach Zaporoże Ukraina Moskwa natomiast wersja europejska jest produkowana w Korei w Pusan, więc tutaj pomyliłem trochę tej europejskiej wersji żadnych szans grania sam rozmiar trochę mniejszy niż ten niejako, którym mówiliśmy przed chwilą kupę 4 pół metra długości i jeździliśmy ostatnio jeździliśmy z tym współ roku temu dostaliśmy po raz pierwszy samochód na testy to była wersja benzynowa z automatyczną skrzynią nie pamiętam to miało 140 koni ciężko dlatego 60 zwierza się tor, bo tak do tego dwusprzęgłowa skrzynia 7 stopniowa i bardzo fajnie się jeździło to był naprawdę samochód, którego już przy nie mogli nachwalić zwinny lekki sprężysty fajnie, przyspieszając taki dynamiczny świeży i to całkiem nieźle wyglądającej to taki przyjemny samochód teraz odebrałem wersję hybrydową to wersja hybrydowa jest trochę inna, ale najpierw państwu powiem może i jaka jest, bo to jest dość dziwna mamy tutaj silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona 94 konie do tego silnik elektryczny 50 koni jeszcze 1 silnik elektryczny 20 koni, który pełni rolę rozrusznika generatora i synchronizatora tego wszystkiego akumulator jest niewielki on ma i nieco ponad jedno kilowatogodzinę moc tego napędu hybrydowego to jest 143 konie i tras to jest dziwna sprawa do tego, że to jest skrzynia biegów, jakiej nie ma nigdzie indziej czy jeśli są przerwać na moment my jeździliśmy Megan c kombi tym samym napędem rok temu 16 właśnie 140 parkach są okazją multi mogła ona się nazywa dokładnie i to jest taka skrzynia, która zachowuje jak skrzynia bezstopniowa, ale ona ma przełożenia na ma 4 przyłożenia dla silnika spalinowego 2 przyłożenia dla silnika elektrycznego jak to działa działa także od czasu do czasu słychać czuć, że ta zmiana biegów jakoś następuje trzeba przyznać, że jest to zoptymalizowane całkiem nieźle, a tu nie ma tak jak w niektórych francuskich innych samochodach koncernu kiedyś PEESA teraz Stellantis, czyli po rzutach np. że gdzieś tam w tych Hybrydach szarpnie coś kopnie gdzieś tam coś nie załączyła trochę tym samochodem jeździłem i nie zauważyłem nieprawidłowej pracy skrzyni biegów ona jest specyficzna, ale nie sprawia wrażenia popsute albo takiej, która się zaraz popsuje to jest bardzo dobry i też była, jakby plus tak drugi plus jest taki, że to naprawdę mało pali i faktycznie ten samochód został chyba zoptymalizowane pod kątem, żeby jak najmniej paliło tutaj przyjemność zjazdy sprężystość tego samochodu, jeżeli chodzi o układ napędowy ona poszła na trochę drugi plan to nie jest tak przyjemne auto jak jak zwykła wersja z silnikiem 1160 koni z automatem tamten jest taki od zera do prędkości maksymalnej przewidywalnej za każdym razem taki sam tutaj w tym samochodzie trochę za dużo dzieje, bo jednak ten napęd jest po prostu potwornie skomplikowany, ale jakoś to jeździ, a i to nie jest problem to dobrze, czyli podsumuje, podsumowując skrzyni jeszcze tak króciutko to ona jest lepszy lepiej to 3 jeździ w porównaniu z tamtą nie stopniową lud nie są tam właśnie roztop owe 2 przy główkach prawda to, ale dobre tak tam to było dobre to jest dziwne, ale chcę jeszcze 1 rzeczy powiedzieć ten samochód za ciężki jeździ nim się zupełnie inaczej jeździ nim się dużo mniej przyjemnie niż autem z tylko wyłącznie silnikiem spalinowym mało tego gdzieś to te dodatkowo pewnie ze 150kg żelastwa, które wozimy w tym samochodzie to oczywiście pozytywnie wpłynęło na zużycie paliwa, które pewnie z liter albo 1,5l mniejsze niż na samochodzie tylko wyłącznie silnikiem spalinowym, ale np. jeżeli pokonujemy jakąś nierówność w poprzek drogi to dzisiaj miałem coś takiego jak ja dojadę, gdzie był remontowany fragment to taki dwu centymetrowy uskok czy na skok raczej to słowo daję myślę, że koła podpadają Micha tak jak wszyscy chyba nazwać hałas, który za hałas i jakby to uderzenie w nadwozie ono zostało stłumione no nie zostało stłumione prawdopodobnie, dlatego że samochód jest po prostu trochę już strzały już prawie 100 kilo cięższy przyspieszenie przez prawie 2 sekundy gorszy to z tak z danych technicznych wynika to jest wyczuwalny tak, a cena jedno rzeczy mam wrażenie, że samochód był dużo tańsze teraz najtańszy kosztuje 124 000 silnik 1340 koni 1360 kosztuje 140 000 na taka hybryda kosztuje 132 000, choć musiały podrożeć, bo mam stare cenniki wtedy było 113 no to podrożało AIM, że z tymi nowymi cennikami ten samochód się trochę mniej podoba napędem hybrydowym już w ogóle co już tak był drogi prawda kończy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA