REKLAMA

Rekrutacja z pomysłem. Nie trzeba nawet wymagać CV (materiały partnera)

Podcast sponsorowany
Data emisji:
2022-03-23 05:10
Czas trwania:
20:15 min.
Udostępnij:

Czy da się z sukcesem przeprowadzić rekrutację, nie prosząc ludzi o przesyłanie CV? Na ile ważny może być sam pomysł na przekonanie ludzi do pracy w danej firmie? O tym w rozmowie z Anną Stachowską mówią laureaci konkursu Liderzy Rekrutacji w kategorii Efektywność, organizowanego przez OLX.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę dzień dobry państwu przy mikrofonie Anna Stachowska najlepsze rekrutację nowy raport no i telewizja śniadaniowa, czyli OLX know how 2022 już za nami czas liczną cha 2022 zaprezentowano proszę państwa nowy raport dotyczący pracodawców pracowników, a także wyłoniono laureatów konkursu liderzy rekrutacji zostali oni nagrodzeni za najbardziej spektakularne kampanie rekrutacyjne na rynku pracy się 3 kategoriach to jest Rozwiń » innowacyjność efektywność oraz kreatywność przewodniczącym jury tegorocznej edycji konkursu był Paweł Świderski dyrektor kategorii praca Helix w składzie kapituły znaleźli się eksperci praktycy z wieloletnim doświadczeniem dzisiaj porozmawiamy z laureatami tegorocznej edycji konkursu liderzy rekrutacji w kategorii efektywność, a ranna jest młodszy menadżer do spraw budowania wizerunku pracodawcy Biedronka dzień dobry dzień dobre i Olga Lasoń dyrektor zarządzający dom mediowy czarna owca dzień dobry dzień dobre i Karol Szczawiński prezes zarządu agencji uszka odpowiedzialne za obszar employer brandingowe dzień dobry dzień dobry państwu raz jeszcze i na wstępie też proszę przyjąć moje gratulacje z powodu nagrody agencja uszka stworzyła we współpracy z domem mediowym czarna owca taką kampanię rekrutacyjną dla sieci Biedronka Biedronka to my codziennie i stworzyli państwo taką na efektywniejszą kampanie i zebraliśmy ponad 3000 aplikacji miesiąc jak to możliwe no tak faktycznie mają wyniki, które osiągnęliśmy były imponujące myślę sobie, że Karol z ulgą opowiedzą o tym państwu więcej, a ja po prostu w imieniu całego zespołu Biedronki tak bardzo podziękować za gratulację efekty były zdecydowanie ponadprzeciętne nota kampania, którą stworzyliśmy razem z zespołem Biedronki, współpracując ściśle z domem mediowym czarna owca okazała się najaktywniejsza słusznie chce na tym wstępie naszej rozmowy podziękować całemu zespołowi, które tym brało udział to na co zwracam uwagę to co jest ważne, żeby takie rezultaty móc osiągać to bardzo bliska współpraca na każdym polu klient tam no i zaangażowane zespół to były te 2 klucze do sukcesu naszych działań ponadprzeciętna to znaczy ponad 3000 aplikacji w toku tej kampanii co przerosło nasze zakładana w rezultacie od ponad 1400% no jak wiemy w każdym regionie są inne potrzeby rekrutacyjne no wiele grup docelowych geolokalizacja no taki uproszczony proces rekrutacyjny bez CV w momencie startu tej kampanii sieć sklepów Biedronka notowała około 2 tysięcy wakatów na stanowiska w całej Polsce co było w ogóle głównym celem działań kampanijnych myślę sobie, że wyszliśmy z takiego założenia wykorzystania potencjału kampanii wizerunkowej Biedronki, która pojawiła się po raz pierwszy w telewizji, a nasza kampania Biedronka to codziennie pierwszy Flight tak jak wspomniałam obejmował telewizję Outdoor chcieliśmy, żeby poza wizerunkiem zaopiekowała też ona właśnie cele rekrutacyjne, bo co jest istotna, o czym musimy pamiętać, że potrzeby rekrutacyjne biorący tak naprawdę potrafią się zmienić z dnia na dzień u nas zdarza się, że w poniedziałek wakat jest wolny, a na koniec tygodnia już miejsce szykujemy na przyjęcie nowej osoby, więc takie właściwe uruchomienie kampanii wiązało się z nadzieją, że zaspokoimy potrzeby rekrutacyjne w regionach szczególnie tych regionach, które tego wsparcia pilnie potrzebowały dlatego też podjęliśmy decyzję, że będziemy prowadzić kampanie na bazie aplikacji spontanicznych na stanowiska początkowe zarówno w sklepach jak i magazynach dla takich osób, która nam po prostu chcą pracować biegającej do nas dołączyć dokładnej służb tutaj można dodać cel naszej kampanii Lustig efektywnościowych, ale tak jak to nazwaliśmy chodziło o spontaniczne aplikacja to znaczy na poziomie deklaracji chęci pracę we bieżące nie wymagaliśmy informację o tym czy ktoś chce pracować w sklepie czy ktoś chce pracować w magazynie chodziło nam o to, żeby wykorzystać potencjał, która dała kampania telewizyjna i dzięki temu udało się nam zgromadzić pokaźną bazę kandydatów gotowych do podjęcia pracy Biedronka no właśnie teraz najbardziej ciekawe informacje jak w ogóle przebiegał cały proces rekrutacyjny np. czy wymagał załączenia CV, bo teraz też wiemy, że takie aplikacje czy też takie procesy rekrutacyjne odbywają się właśnie bez takiego wymogu, że to i trzeba dołączyć tak dla nas istotne było to, żeby wykorzystać całe spektrum lejka konwersji, która w takiej kampanii możemy zagospodarować dlatego co do procesu rekrutacyjnego to zacznę od tego, że w kampanii wykorzystane, bo plan uchwalić to, dlatego że no rzadko jest także kandydat, który widzi naszą reklamę w internacie byśmy od razu skierowali do formularza aplikacyjnego on rzadko jest gotów tak od razu aplikować ciasto chce dowiedzieć więcej dlatego nasza strona, która posłużyła nam w tej kampanii była takim miejscem, na którym opowiadaliśmy o możliwościach rozwoju Biedronka o szerokim spektrum benefitów jak Biedronka jako pracodawca oferuje dopiero stamtąd przechodziliśmy do TSA tak jak pani zauważyła zrezygnowaliśmy wymagania, czyli jedno ze względu na konwersję ze względu na to, że lepiej jest jeśli kandydaci mogą złożyć aplikację bezpośrednio, korzystając ze swojego telefonu komórkowego jeśli wymagamy wino to jest trudna tutaj myślę, że ten wątek jeszcze warto rozszerzyć no tak ja myślę, że tak jak powiedział Karol dla nas bardzo ważne było to się uczymy naszych kandydatów wiemy już oni aplikują części telefonów, więc naprawdę tą kampanią wykonaliśmy taki trochę ukłon ich stronę i założyliśmy, że większość z nich po prostu posiada dokumentów CV swoich smartfonach, a idący od początku, czyli jak przebiegał ten proces tak naprawdę zebraliśmy od rekruterów regionalnych zapotrzebowania poszczególnych lokalizacjach założyliśmy odpowiedni proces stworzyliśmy formularz, który w pełni opiekował nasze wymagania względem kandydatów, które z reguły tacy kandydaci mają w CV, a następnie rozpoczęliśmy działania mediowe, które tak naprawdę co tydzień aktualizować my nowe lokalizacje i bieżące zapotrzebowania do kogo właściwie była skierowana cała ta komunikacja, kto tak de facto był tą grupą docelową najważniejszy przy określeniu grupy naszej docelowej była tak naprawdę geolokalizacja, czyli to, gdzie ci użytkownicy nasze my nasi potencjalni pracownicy mogą przebywać tutaj przede wszystkim korzystaliśmy oparliśmy też całe naszego targetu rwanie na realnych potrzebach płynących z regionów czy nie mieliśmy wskazane, które z województw są w tym momencie najbardziej potrzebującymi i to tam lokowali my po prostu większość środków mediowych czyni kładliśmy taki nacisk w naszej kampanii na te miejsca poza sobą geolokalizację też oczywiście dochodzą tutaj jak demografia, czyli o partię z gotowania na wieku, ale także takie rzeczy jak zainteresowania czy zachowania użytkowników sieci to co jest ważne to tutaj nie szukaliśmy tylko użytkowników, którzy są pewni jak powiedzą, że chcą to pracę zmienić natomiast ważne było dla nas też to, żeby znaleźć tych, którzy nawet tej pracy nie myślał o zmianie prace nad i przekonać do tego, że Biedronka jest dla nich dobrym miejscem do pracy zdecydował się też państwo działania no w kilku kanałach, bo to był Facebook instagram i Gusa i w serwisie OLX no też w kampanii zostały wykorzystane zdjęcia pracowników Biedronki, kto wpadł na takie pomysły tak to odnośnie doboru kanałów kwestia była taka, że chcieliśmy, aby zaopiekować, jakby cały leje, czyli dotrzeć do użytkowników właśnie, którzy na nie wiedzą, że szukają pracy może powoli się dopiero na nią rozglądają i tutaj właśnie w tym celu stosowaliśmy Facebooka Instagrama i serwis nikt natomiast USA zaczną tutaj ten lejek zamykał, odpowiadając na pojawiający się popyt, czyli na użytkowników, którzy już szukali pracy bądź na konkretnych stanowiskach albo po prostu pracy w Biedronce tak jak tutaj dodał 1 słowem, zanim przejdziemy do kwestii kreacyjnej wykorzystania pracowników duża tak jak tutaj padło funkcjonujemy na rynku, na którym tylko 20% kandydatów szuka aktywnie pracy wszyscy pozostali znakomita większość to są osoby, które będą skłonne zmienić pracę jeśli ta praca do nich przejdę dlatego szerokie wykorzystanie kanałów było też po to, żeby trafić nie tylko do osób, które aktywnie szukają przeglądają ogłoszenia, ale do tych, które jeśli trafią na fakty, które interesują będą składnię aplikować i to udało się nadrobić tak płynnie, przechodząc do wykorzystania wizerunku naszych pracowników to, że byli oni obecni w tych mediach społecznościowych w trakcie kampanii czy brali udział w samej kampanii tak naprawdę wynikiem naszej strategii, bo od kilku lat nasze działania wizerunkowe angażujemy tylko pracowników naszej sieci wierzymy, że po pierwsze, buduje to naszą wiarygodność bo kto lepiej opowie o tej pracy niż sam pracownik po drugie, takie zaproszenie ich do udziału czy to w sesji zdjęciowej czy do udziału w filmie jest z tego rodzaju form docenienia na pewno pracowników, którzy lubią pracować, którzy chcą pokazać szerszej publice ENA po trzecie w ramach takiego planu zdjęciowego filmowego staramy się zapewnić naszym pracownikom fajne miłe wspomnienia z planu bowiem, że jest miła odskocznia od codziennej pracy tak naprawdę Biedronka jest tutaj świetnym przykładem pracodawcy, który od dawna rozumie, że komunikacja employer brandingowe musi być autentyczna to autentyczność buduje wykorzystanie prawdziwych pracowników ani aktorów, którzy za chwilkę się pojawią w tym, a za kilka tygodni bądź miesięcy w innym spocie reklamowym dlatego też musimy tę komunikację budować tak, żeby ona była wiarygodna autentyczna skupiona na ludziach ta kampania rekrutacyjna Biedronka to my codziennie to jest też przykład no w jaki sposób należy prowadzić w ogóle projekty i też jak współpracować na linii agencja klient i teraz drodzy goście zdać się nam na czym polega dokładnie wasz sukces, dlaczego ta kampania no została nagrodzona i dlaczego stało się tak wielkim sukcesem z tego miejsca raz jeszcze dziękujemy żyli o ligę za docenienie naszych działań potem, zgłaszając się do konkursu troszkę chcieliśmy odbić od rynku rezultaty, które osiągnęliśmy taki pierwszy punkt, na które zwrócił uwagę to komunikacja i to może brzmi banalnie, ale mam na myśli tutaj to, że im większą organizacją współpracujemy w tym trudniej jest zachowawczą bliską relację z klientem, która pozwala na bieżącą wymianę informacji co do potrzeb rekrutacyjnych co do tego co wpływa na to, żeby ta kampania była na bieżąco optymalizowane na i to jest taki pierwszy punkt, na które zwróciliśmy uwagę, kto od początku do końca udało nam się dowieźć dzięki czemu też nie zatrzymaliśmy się na dużo niższych w celach, które stosowaliśmy na początku tylko dzięki tej współpracy udało nam się je przewieźć, a ja dodam, że myślę sobie, że nasz sukces tak naprawdę takie obopólne, a może w naszym przypadku nawet trój pól albo formalne, jeżeli takie są istnienia zrozumienie, bo jak Biedronka zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy klientem wymagającym, ale zarówno uszka jak i owca jest też w naszym zadaniu sprostały rozumieli nasi zmieniający się potrzeby i taką konieczność elastycznego podejścia, bo z tego skoro się sobie, że traktujemy się bardzo partnersko i nawet chyba zaryzykuję stwierdzenia przyjacielsko poniekąd, a to powoduje, że nam się po prostu dobrze pracuje jak wiemy dobra praca atmosfera no potrafi przełożyć na satysfakcjonujące efekty i tutaj takim kluczem jest ten wzajemny szacunek do siebie samych i własnego czasu co jest jeszcze też warte zauważenia myślę, że warto dodać to na tej kampanii nasze wspólne działania się nie skończyły, a my cały czas razem współpracujemy, bo po prostu przemija mówiąc głosem Biedronki czujemy się duża, a tak zaangażowani w profesjonalnym towarzystwie są zarówno uszka jak owce jeszcze do nas takiego praktycznego bardziej punktu widzenia odnośnie tej komunikacji to też ważna jest ten dialog między nami, a przede wszystkim organ do tego, że biorąc jest ogromnym pracodawcą co widać chociażby polityka wakatów, które musieliśmy zapewnić, iż te potrzeby rekrutacyjne ciągle zmieniają to jest naprawdę bardzo dynamiczna na sprawa i maja tak by dom mediowy, które też kampanię prowadził chcieliśmy na te potrzeby reagować, czyli musieliśmy dość szybko dostosowywać naszą kampania ne do tych realnych potrzeb, żeby z 1 strony nie trafiać tam, gdzie nie potrzebujemy prowadzić rekrutacji, a jednak skupiać na tych działaniach w tych miejscach, które są, jakby nam potrzebne i które po prostu potrzebujemy zapełnić do morza brzmi jest prosta natomiast na przy współpracy właśnie tak dużymi firmami na nie zawsze ten dialog jest taki łatwy do osiągnięcia tak nie ma przy tym komunikacji, a tutaj tak naprawdę głosu Airport dzięki takiemu bezpośredniemu kontaktowi z tą potrzebą na mogliśmy naprawdę na bieżąco te działania optymalizować dzięki temu po prostu pole przez nasze wyniki, czyli coraz efektywniej i też taniej pozyskiwać aplikacja czy państwo drodzy słuchacze zwrócili uwagę na to jak państwo już współpracują nawet w naszej rozmowie to wszystko jest uzupełniane także widać już nawet tutaj słychać, że tak naprawdę fantastycznie się rozumiecie i tworzyć naprawdę taki zgrany Team istotną rolę w prowadzeniu kampanii grały takie cotygodniowe spotkania z reporterami i też podobno specjalnie przygotowane taki plan na kolejne 7 czy to też dobrze się sprawdziło byłem tak ja musi nam szczerze, żeby po stronie Biedronki bardzo współpracowały z nami robione, więc my co tydzień centralnie tak naprawdę prosiliśmy naszych rekruterów o uzupełnianie informacji na temat bieżących potrzeb spotykaliśmy się zmienia też powstaną to cela tabela z możliwością uzupełniania tam, gdzie te problemy rekrutacyjne były wysokie czy lokalizacji sprawiał problemy my to kontynuowaliśmy albo tak naprawdę rozpoczynaliśmy działania ze współpracą z ulgi i tak myślę, że też współpraca między nami, czyli kraje między centralą, a właśnie rekrutami w regionie, a łącznie jest prawie 40 osób pozwoliła optymalizować kampanie i elastycznie reagować tak co można dodać, iż jeśli się komunikujemy, o czym wspomniałem wcześniej jesteśmy w stanie optymalizować czy jesteśmy w stanie na bieżąco reagować na zmieniające się potrzeba rekrutacyjna właśnie dopasowywać tą kampanię do bieżących warunków musimy się wymieniać danymi na każdym poziomie też taki sposób, żeby zadbać o kandydatek wspiera to znaczy nie przytłoczy działu rekrutacji po stronie klienta, żeby ci kandydaci dostali w miarę szybko odpowiedź na swoją aplikacja dlatego też na każdym etapie tutaj się wymienialiśmy informacjami i komunikowali się rzeczywiście te spotkania z rekrutami były raz na tydzień, ale taka komunikacja w grupie projektowej odbywała się dużo częściej po co jest najważniejsze, żeby na bieżąco rozumieć, jaki biznes, na jaką potrzebę mamy odpowiedzieć jak się zmieniają warunki, w których funkcjonują czy efekty tych waszych działań rekrutacyjnych na przyszły wasze oczekiwania no cóż normy jak osiągnęliśmy 14× lepszy rezultat niższy spodziewaliśmy to znaczy, jakby przystępując do tej kampanii otwarcie mówiąc nie spodziewaliśmy się, że uda nam się przy tak niskim koszcie generować aplikacja to jakby tyle tytułem wstępu co do tego czy te oczekiwania zostały były wyższe niż spodziewaliśmy tak ja myślę, że przyjęliśmy bardzo bezpieczne założenia, bo to było nasze pierwsze podejście do takiej kampanii bez konieczności dołączenia, więc my no nie wiedzieliśmy jak przełoży się na rzeczywiste zgłoszenia, a tu myślę, że każdy z nas Miłoszem zaskoczył i myślą też sobie, że właściwie dobrze mieć takie poczucie świadomość kandydaci tak chętnie aplikują do Biedronki, a tu wychodzenie naprzeciw chociażby w postaci braku konieczności dołączenia CV przykłada się na rzeczywistą liczbą zgłoszeń do nas, czyli tak rozumie, że właściwie ta funkcja aplikacji bez CV przyniosła w konsekwencji najwięcej kliknięć tak zdecydowanie nie tylko nikt nie, bo mieście tak słowem wyjaśnienia niekoniecznie na Glinicach nam zależy też, jakby to co wyróżniało nasza kampania to, że zwracaliśmy uwagę nie na to jak dana kreacja klika bądź dany kanał tak naprawdę technika tylko bardzo tutaj byśmy się na tym na ocenie tej efektywności poprzez bezpośrednią po prostu aplikację, czyli po prostu poszliśmy krok dalej, żeby bezpośrednio śledzić aplikację i tak zdecydowanie kreację akcja mieliśmy ten przekaz wyraźnie zaznaczone, że aplikacja jest możliwa bez CV wniosło na najlepsze efekty właśnie pod kątem tych pozyskiwanych aplikacji tak, a trudno jest odpowiedzieć, która jednoznacznie kreacja była najlepsza dlatego byliśmy na Facebooku na Instagramie wykorzystaliśmy daje jak dba w portalu, ale ich praca, żeby traktować kandydatów na każdym etapie lejka i na poziomie przekazu rzeczywiście najlepsze były te komunikaty, w których mówiliśmy o tym, że możesz do nas aplikować taras bez zbędnych utrudnień, czyli bez CV ważne też jest to, żeby optymalizować na poziomie kreacji to znacie po to, się wymieniamy danymi, żeby sprawdzać, które kreacja nam się klikają, a idąc dalej, które przekładają się na to naszą ostateczną konwencję, którą jest aplikacja rano w ten sposób działaliśmy to tak na koniec naszego spotkania chciałam jeszcze raz zapytać co teraz tak perspektywę uważacie, że przyczyniło się do tego, że osiągnęliście tak duże sukcesy jesteście laureatami nagrody i co było też najistotniejsze przed rozpoczęciem tego procesu rekrutacyjnego co zapewniło wam 1 słowem ten sukces no niezależnie myślę od skali biznesu zrozumienie potrzeb zrozumienie rynku specyfika każdego z regionów nasza rozmowa i otwartość ME musieliśmy słać tego co dzieje się w regionach i odpowiedź na ich potrzeby naszych sklepów jest ponad 3000 do tego mamy 16 centrów dystrybucyjnych tak naprawdę w ciągu miesiąca aplikuje do nas nawet 20 000 kandydatów do różnych obszarów, więc na pewno nasza skala jest dużym wyzwaniem, bo zdajemy sobie sprawę, że w każdej części Polski kandydat jest inny ma inne potrzeby wymagania inaczej aplikuje, a także ważne na pewno to, aby się uelastycznić na tyle na ile jest to możliwe, bo te działania rekrutacyjne prowadzimy wspólnie mamy 1 cel, więc ja bym powiedziała, że jest to na pewno rozmowa zrozumienia tak jak dodał, że cóż najpierw musimy przeanalizować potrzeby i właśnie zrozumieć biznes potem musimy poznać dobrze grupę docelową jej motywacja potem musimy zaplanować media te, które kupujemy jak we z portali społecznościowych, ale też daje dbają jak misja chociażby z wykorzystaniem portalu OLX analityka wszystko musimy mierzyć o to dbał zespołu czarnej obce no i oczywiście, zanim zaczniemy ustalmy sobie ślą komunikacji klient agencja tak, żeby nic nam w akcje nie umykało takim ostatnim punktem jest oczywiście zabezpieczenie zasobów działu rekrutacji na obsługę tych, że zgłoszeń co tak czuję, słuchając państwa, że nie powiedzieliście jeszcze ostatniego słowa w kwestii nagród, że kolejne kampanie przed wami coś tak czuję, że będzie równie efektywnie i teraz bardzo państwu gratulujemy życzymy kolejnych pomysłowej kampanii nowatorskich rozwiązań przypomnę dzisiaj moim gościem byli laureaci tegorocznej edycji konkursu liderzy rekrutacji w kategorii efektywność agencja uszka stworzyła we współpracy z domem mediowym czarna owca kampanię rekrutacyjną dla sieci Biedronka Biedronka tomy codziennie moimi gośćmi dzisiaj byli Adriana jest młodszym na rzecz do spraw budowania wizerunku pracodawcy Biedronka Olga Lasoń dyrektor zarządzający dom mediowy czarna owca i pan Karol Szczawiński prezes zarządu agencji uszka odpowiedzialny za obszar implozji branding owych pięknie państwu dziękuję życzę kolejnych efektywnych kampanii bardzo dziękujemy mamy nadzieję, że to czym się podzielić się będzie pomocne dla słuchaczy zaplanowaniu tego typu działań dziękujemy dziękujemy dziękuję pięknie rozmowy prowadziła Anna Stachowska do usłyszenia zapraszamy państwa na nasze kolejne spotkania Zwiń «

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA