kultura na weekend Bartek Chaciński to jest kolejny odcinek naszego podcastu kultura na weekend dziś opowiadać będziemy o formacji, która nazwa polskie znaki i którą tworzą Radek Łukasiewicz znany z pustek m.in. ale też duetu Bisz Radex Jarosław ważny i Janusz Zdunek znani no przede wszystkim ze składu grupy kult i która formacja właśnie powinna się przyjęło się mówić coś takiego Super grupa nagrała i opublikowała właśnie płytę zatytułowaną rzeczy ostatnie, a ze
Rozwiń »
mną jest Radek Łukasiewicz Witaj dzień dobry część zacznijmy od tego jesteśmy w Wałbrzychu, bo premiera płyty rzeczy ostatnie zbiegła się w czasie z premierą spektaklu złoty pociąg Superstar w lesie nie mylę w teatrze dramatycznym im Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu powiedz co to za spektakl, jaka jest rola muzyki jest to spektakl w reżyserii re Aneta Groszyńska jej ta, z którą się z nami odę środek czasu współpracowaliśmy wcześniej mi i w klubie komediowym przejrzymy innych sytuacjach, a meta jest no chyba już jest piąty spektakl w Wałbrzychu, która w sejmie no i jeżeli punkt ma przejść od razu do roli muzyki i to są w spektaklu 4 piosenki bardzo ważna dla, a dla gdzieś tam, bo klub rozwoju sytuacji, a takie momenty powiedzmy języka Love to te piosenki o tym mówiono, iż sporo muzyki ilustracyjnej, więc ja bardzo lubię w ogóle komponować do teatru bardzo lubię też w teatrze piosenki w momencie, kiedy mogę naprawdę zrobić to co chce i zapraszają reżyserzy którzy, którzy wiedzą, czego można oczekiwać próbują Miro my, żeby nie próbują oczekiwać ode mnie, żebym robił jakieś rzeczy, do których nie jestem stworzony to jest sytuacja idealna właściwie, bo one tam miejsca nie ufa jestem bardzo dozwolone szczególnie tych piosenek, ale muzyka instrumentalna też naprawdę tam a bo pomaga w tej w tej narracji aspektami w 2 zdaniach jest po prostu taką miejscami może nawet para para dokumentalną opowieścią legendzie złotym pociągu, który pod Wałbrzychem wiadomo lasach na, bo przez dziesiąte pierwszym kilometrze hymn trasy kolejowej miał zostać porzucone przez hitlerowców uciekających przed armią by czerwoną w czterdziestym piątym roku i 2015 roku po ta legenda w Polsce mocno uderzyła nawet były takie sytuacje, że tam, bo produkcja hollywoodzka, a na Stevena Spielberga zastanawiała się czy nie płacić kolejnej części Indiany Jonesa, a więc jest masa anegdot z tym związane ja oczywiście też znajdują w odzwierciedla nie z fabuła ta może być ciekawa rzecz ten spektakl z całą pewnością, ale zastanawiam się na ile to to, że w 2 premier się zbiegły w czasie na ile to jest efekt zaplanowany na ile jednak przypadkowy wynikający z tego z tych różnych opóźnień, które i na scenach teatralnych są ostatnio, bo wiemy, że masa po przekładanych premier i są na nastanie muzycznej, chociaż z drugiej strony od razu należałoby dodać, że rzeczy ostatnie to jest opowieść o stosunkowo opowieść o śmierci, więc okres wielkopostnych chyba był planowany jako jakoś w założeniach tego tego przedsięwzięcia powiedz jak jak to było tak, choć zbieżność premiera spektaklu i płyty to są też zupełny przypadek to są rzeczy zupełnie oddzielna natomiast jeśli chodzi o płytę to no to planowaliśmy już mody jej czasu właśnie na tego państwa 25marca i utrzymaliśmy ta ten da te mimo okoliczności, a wiadomo, że tak jak wspomniała okoliczności są trudne i dla kultury też jest część z komunikacją po prostu media są zajęte czymś innym i ludzie swoją energię, a składają i wspomaganie co jest bardzo budujące, ale też po prostu z myślenia o po jakimś potencjalnym lęku, więc ciężej się przebić z informacją o jakimś wydarzeniu kulturalnym płycie tak dalej, ale nasza płyta jest bardzo specyficzna i a chcemy chcemy wierzyć że, że po prostu możemy wydać w tym czasie nie będzie to zakład ogromną szkodą dla popularności to jest rzecz bardzo właśnie wyjątkowa też właśnie z tego powodu, że z tych głowy mamy myśląc o tej płycie jednak jakąś rolę taką terapeutyczną muzyki to znaczy, żeby oswajać przemijanie konfrontować Calling przed śmiercią, a patrzeć jak twórcy ludowi, a pisali pożegnania np. Rodzino tak dalej czy ze świata różnymi elementami tego świata są bardzo pouczające, że się z bardzo, a moim zdaniem potrzebne w tych czasach to właśnie sięgnęliście po teksty i po utwory z takiego śpiewnika żałobnego Ludowego rzeczy, które gdzieś tam na scenach pojawiały w interpretacjach takich bardziej na ludowo pojawiały się też wersje takie klasycznej w klasy w klasycznych aranżacjach bardziej klasycznych to jest pierwsze chyba spotkanie takie w przy takiej skali przynajmniej tego repertuaru żałobnego z muzyką rozrywkową współczesną nowoczesną muzyką rozrywkową z wokalistami, bo od tego nie powinniśmy zacząć, bo o nim oni oni są bardzo ważni tutaj właśnie jest ze szczytu list przebojów Sanaa Michał Szpak vito Bambino itd. itd. cała plejada wokalistów pomysł powiedz, kiedy się narodził ten pomysł i właśnie w jaki sposób kto, kto was co do tego pomysłu przyniósł co wniósł i skąd też współpraca waszej trójki tego tego tego tria, które bazowego, które odpowiada za za muzykę Zeta aranżację produkcja z chłopakami z Jarkiem z Jankiem spotkaliśmy się w w składzie Buldog ja byłem tam gitarzystą koncertowym przez 2 lata gdzieś na przełomie roku 2012 trzynastego bardzo się polubiliśmy ja zresztą jeśli chodzi o Janusza Zdunka to, a muzycznie miałem wobec niego zawsze bardzo duży respekt wręcz taki dług wdzięczności, bo jestem z tego pokolenia, a powiedzmy urodzonego w latach osiemdziesiątych, które dla, którego jaz był bardzo ważnym ruchem w Polskiej muzyce TIT płyty rasowe jako tam właśnie nastolatek 151618 latek to były takie moje pierwsze chyba odkrycia polskiej muzyki niezależnej nawet one bardziej niż pan krok, a wtedy to był moment tak ku stałem z ustawą machina, bo PiS OBRUM i tam były artykuły o jasno owcach byli trochę kreowani na naszych herosów, ale też płyty właśnie arytmii Perfect son, czyli Mazur emeryta, który jak się punkt w tym składzie Janek do nas, bo będą trębacze bardzo ważnym członkiem i były dla mnie naprawdę istotne, więc też mogą z nim potem zagrać po latach to było dla mnie naprawdę gra miłe doświadczenie a, a Jarek ważny jest po prostu przebiło osobą z kolegą i a tak naprawdę wtedy już sobie liczyliśmy pewnie jakieś 910 lat temu pierwsze rozmowy o tym, że Jarek jako mieszkaniec oryginalnie Polesia lubelskiego, a lubi zbierać różne archiwa śpiewniki wciągał o o po jakich rodzinach, a z dawnymi jakimiś tekstami pieśniami i nagrywał panie z kół gospodyń wiejskich na telefon i przez to, że miał taką zajawkę domorosłego etno muzykologa zbierał dużo tych materiałów, a w parlamencie mówił o tym Jankowi też oczywiście i w i się okazało, że w tych materiałach bardzo dużo otworów o śmierci tekstów o śmierci to nie przywiązywaliśmy się tak bardzo muzyki, bo ta muzyka nigdy nie była zapisywana to znaczy te pieśni, z których skorzystaliśmy funkcjonowały tylko właściwie zapisie słownym albo w przekazie ustnym czasami jakimś melodiami granymi natomiast, o ile tekst się w ogóle nie zmieniały, czyli ten sam tekst należał będzie właśnie na Roztoczu czy przyzna Mazowszu różnił się na skład 2 Persami to Wacka melodie, do których docieraliśmy były kompletnie inne czasami były naprawdę duże zmiany normą spełnia inne metrum itd. więc w związku z tym muzycznie czuliśmy, że mamy do tego Hydro swobodę i nic szczerze miasta myślimy o tym, że malowaliśmy się do starego obraz po prostu z naszym składem z naszą muzyką i a to podejście takie współczesne nowoczesne, którym mówisz, a no to jest, chyba że rzeczywiście najbardziej moja działka do ochrony te zadania, czyli Jarek ten skład materiałowy tekstowy Janusz jako akademik napisał te w aranżację by smyczkowe Identity, a ja zająłem się jego osadzeniem tego w ramach współczesnych to znaczy współczesną produkcją i takim z wyrazem, który dla współczesnego słuchacza będzie czymś się nie odstraszającym, bo tak jak wspomniałeś o kilka z tych pieśni rzeczywiście można dziś znaleźć w internecie z nagrania współczesnych to są bardzo jakieś takie nagrania im trudno na ogół białym śpiewem, czyli coś co do szerszego grona słuchaczy nie stanie się przewidziano na swoją formę, a naszym, a no i naszym zdaniem teksty są na tyle mocne dobre są taką ważną częścią kultury, że pokłóciliśmy się to taki przejazd naszego patriotyzmu, a żeby to naprawdę spróbować pokazać szerzej i nam go w moim przekonaniu do tego namówił chłopaków najlepszym sposobem, żeby osiągnąć było osadzenie ich właśnie we współczesności stąd właśnie tak bardzo współczesne podejście łącznie z dobrem wokalisty właśnie w tym ci wokaliści bardzo pomagają na różne sposoby bardzo są różne estetyki wokalne też i zresztą cały repertuar jest by bardzo różnorodnie zaangażowany natomiast powiedz jak się udało tych wokalistów ściągnąć bo, bo Sanah to jest w tej chwili to stopów wiemy, że w zestawieniach rocznych, a nawet przyćmiła Mate to jest najlepiej sprzedającą się w ogóle postać w Polskim show-biznesie i jak to się przychodzi się do Sanah mówi się czy zaśpiewasz piosenkę o śmierci ona oczywiście oczywiście oczywiście tak to nie wydaje się wersja to nie wydaje się lekiem ani ani łatwe, żeby namówić taką osobę do do śpiewania tego typu repertuaru wbrew pozorom pandemia była tutaj naszym sojusznikiem bo, a zaczęliśmy pracować nad tą płytą w marcu 2020 Jarek do mnie zadzwonił mówi nie mówiąc po prostu, że tyle już wiadomo o tej płycie nie będzie lepszego momentu mieliśmy mamy trasy zatrzymana plan inne zatrzymane po prostu zacznijmy no i ten to był czas tego pierwszego lockdownu, kiedy się w ogóle nie spotykaliśmy z innymi ludźmi te, więc powiedzmy, że pod koniec marca na początku kwietnia zaczęliśmy sobie robić takie godzinne na zoomie ten z próby dyskusyjne i przez kilka spotkań 56 takich spotkań tak naprawdę dyskutowaliśmy o tym jak to ma wyglądać a w jakiej formie byśmy widzieli jednak próbowaliśmy dyskutować tę płytę, zanim przyszedł powiedzmy my zaczęliśmy się jakoś trochę bardziej spotykać zrobiło się pomysł bezpiecznie i zaczęliśmy wtedy ową już pracował aż nad muzyką, ale ta pandemia pomogła tak naprawdę trochę w kontakcie z ludźmi, którzy pewnie normalnie nie mieli czasu, żeby posłuchać Dembowski dać się namówić IQ w przypuszczam, że tak było rządzę ja oczywiście była zachwycona tym pomysłem, tym bardziej że ona ma jednak takie o pół no przynajmniej zamiłowanie do do ludowi dowodowych temat uzyska, a no pokochała tę od strony samego początku podobnie było z Michałem ssakiem, który przypuszczam, że w normalnych czasach też byłbym bardzo bardzo zajęty, a tutaj dostał nawet najtrudniejszych, bo na punkcie najdłuższy, a więc z den pandemia pomogła także pomogła w tym, że udało się zgromadzić taki szeroki skład instrumentalny od tej gra orkiestra i Identity i ja też mają czas na tę produkcję, bo to jest rzeczywiście oni nie oszukujmy się w normalnych czasach, które miała wydajesz swoje płyty koncertuje tak dalej dużo ciężej mówił głos znaleźć czas na produkowanie płyty te, z którą ciężko będzie zagrać koncert mieliśmy jakiś teraz w ogóle plany, ale z powodu sytuacji z Ukrainą, a zostały znowu przełożone, a więc nowe to nie jest łatwa płyta to nie oczywisty wybór dla muzyka, który żyje z muzyki, żeby sobie taką płytę nagrać trochę taka fanaberia można powiedzieć, ale tylko przez pandemię było nas na nią stać no właśnie takie nieustające pytanie o kontekst ostatnio wypadające przez ostatnie sezony, bo nie było normalnego sezonu od kilku lat w kulturze w ogóle teraz wydajecie płytę właśnie taką planowaną na być może już schyłek mieliśmy nadzieję tego tego takiego najgorszego okresu na schyłek pandemii, ale wydajecie ją na nie tylko przyszła wojna i właśnie ten ten ten klimat się to dookoła zupełnie zmienił, choć no tak jak mówiłeś no dalej jest to płyta oznaczeniu terapeutycznymi opowiada o śmierci więc, więc to nie jest to nie jest coś co co co zgrzyta pewnie jeśli chodzi o atmosferę samych nagrań natomiast odeszło 22 wokalistów, z którymi pracowaliście bardzo wąski i Mark Lane gan to jest dla no to oczywiście też znowu płyta o śmierci ale, ale do-li w jaki sposób wpływa na na w wasz odbiór tego projektu dzisiaj też co powoduje w waszych dalszych planach coś takiego to co niedobrze jak fakty nie do przewidzenia, ale fakty związane z rzeczami ostatecznymi, które śpiewacie przyznam szczerze, że pierwszy raz w życiu stan w takiej sytuacji i na nam trochę pozostaje tylko zachowywać jakieś tutaj resztki czarnego humoru, a powtarzam regularnie, że wszyscy, którzy nagrali tę kwotę euro po prostu niektórzy wcześniej ani później to jest jedyny właściwie co mogę sobie Izbą no bo nic innego nie przychodził do głowy ja na pewno jako osoba, która spędziła z tym materiałem bardzo długo, bo myślę, że dobry rok włożyłem tam produkcję swojej pracy świec następny, a aranżowania miksowania nagrywania wokalistów to i tak takie silne obcowanie z tym materiałem na pewno, a wpłynęła na moją postawę wobec z także przy ostatecznych śmierci tak dalej z kolei pozytywnie w sensie takim, że o myślę, że jestem spokojniejszy, jeżeli chodzi uznajemy, że ta śmierć jest częścią życia, a to po prostu miał już wiem, że najważniejsze jest to, żeby ją zaakceptować, żeby się trochę mniej bać, jeżeli komukolwiek zrobić to w głowę podobnie jak mi to myślę, że to będzie sukces, bo jednak śmierć jako społeczeństwo jako popkultura jednak zarzucamy poza margines nie ma na nią miejsca oprócz komiksowego przedstawienia śmierci Slima czy takiego bardzo reporterskiego to właściwie nie ma momentu, żeby się pożegnać zastaną tak jakby te, a te pieśni tekst towarzyszyły czuwaniu najczęściej albo towarzyszyły zaprowadzenia na cmentarz czy utrudni ciała, czyli tym wszystkim procesom, które sprawiały, że człowiek mógł oswoić takie ciało zostało szczelnie w domu, a ja do takiego, czego jestem przyzwyczajony, bo mieszkałem na wsi jednak niedaleko Warszawy, ale no jak pamiętam z ostrow ku, czyli 30 km od Warszawy jeszcze 20000304. roku, a właściwie normą było, że ciało zostało w domu babci dziadka cioci wujka i po prostu się w tym czasie spędzał czas odkładał się pod spodem lód dotykało całowało po zbierało byłem przy tym jako dziecko jako nastolatek wielokrotnie dzisiaj tego w ogóle nie mamy mieszkańcy dużych miast i wsi także, bo już w Ostrówku został tak jak się domyśleć korzysta z usług domów pogrzebowych wołomińskich np. w sektory i i to przestało być normą to znaczy prawie nikt już tak cała w domu nie przechowuje mnie, jeżeli zostanie sposób, a z takim mieście jak Warszawa gotowości od dekad to już nie funkcjonuje i mam wrażenie, że przez to straciliśmy bardzo ważny element tego pożegnania i terapii przez to trapi, która elementu, który ułatwia nam to przechodzenie żonę jesteśmy jesteśmy w tej kwestii mam wrażenie po prostu nie nie mamy tracimy po prostu narzędzia, zachwycając jednocześnie taką, a kulturą jak Hello i jak Santa muerte nie wiemy jak ogół jako monstrum kompletnie nie pamiętamy o tym, że nasza twórczość ludowa te myśli te teksty te słowa zdalna wypowiedziała, a co za tym szło, jakby ułatwiało poradzenie sobie by mu człowiekowi z tym temat akcji to jest, bo mam nadzieję taka rzecz, która może po tej płycie pozostanie, że te teksty ludowe zostaną dane dalej i po posłużą komuś może być bardzo też not PS w ten sposób dyskretnie i elegancko obecnie się z tymi utworami, które macie w repertuarze, bo ta płyta wychodzi teraz Mark Lane gan zmarł 22lutego to jest bardzo bardzo zresztą, że żegnany przez wszystkich miłośników współczesnego rocka g jiu przez wiele wiele wielu fanów także w Polsce, którzy go doskonale znali no oczywiście w ręka świerzbi prawda, żeby wypuścić taki utwór na singlu w takim momencie zapewne, chociaż ręka świerzbi raczej wydawców pewnie niż twórców w takich sytuacjach powiedz może już od nawet nie chcę pytać, ale powiedz jak udało Marka Flanagana namówić do współpracy w ogóle przekonać do tego projektu i opowiedzieć o tym projekcie i co to jest utwór, który śpiewa, bo to jest ciekawe jest piosenka aniele stróżu po angielsku a kto jest mu najpierw może bowiem o tym spotkaniu to nagranie utworu z Markiem to dla mnie spełnienie marzeń to pod wieloma względami, a więc mogę się tylko czy zaszczycony, że rząd udało się to zrobić, że zdążyliśmy poznam jest nim, a Donatan pana mam, a krzew wytwórni SA, po którym mamy kontakt do no kilka lat temu to wytwórnia bardzo interesował się pustkami, a koniec końców nie doszło do podpisania kontraktu, ale jesteśmy gdzieś tam w kontakcie IAI sprawdzamy co się go słychać i jako powiedziałem, że na to ma być pracuje nad tą płytą, iż stanowią właśnie mogą skontaktować z Markiem to powiedział, że nie robi takich rzeczy mamy widzieli też taki projekt, że warto takie spotkanie rezerw używać jej to była bardzo krótka piłka właściwie w połączą nas mailowo, a wysłałem kilka nagrań kilka domów Jack Markowi, który powiedział że, a ja sobie filary to jest to co napisał w ogóle w 1 zdaniu, po czym napisał rząd pracuje bardzo szybko i a właściwie, jeżeli będę miał dla niego tonację już to w ciągu kilku dni to nagra, a i ja i to było to po prostu Marcie zachwycił tak naprawdę o tym projektem i PIT stopie, bo to jest wariacja na temat właśnie pieśniach wiele, a w kieszeni, z której jak podmiot liryczny prosi anioła stróża, żeby w tej ostatniej drodze go o nie prowadził, a żeby oszczędzić mu cześć ca no, więc z Izby z muzyką oczywiście są spodziewaliśmy zupełnie po swojemu tak się w dużej mierze bazował na oryginale czy też dopowiedzmy testy tekst Polski, które po prostu został przełożony na angielski testy tego część tej samej tradycji, której opowiadamy prawda część tej samej tradycji natomiast został trochę zmodyfikowane, a u piosenką Fiony, a powiedzmy, że to to ta wersja angielska mocno bazuje na matę rodowym polskim tekście w mojej po prostu Mark nagrał, a u siebie z Irlandii przyjmą w Irlandii ten, a swoją partię wyszło mi odesłałem mu, iż były zachwycone jej, jakby byliśmy potem rzeczywiście w kontakcie natomiast na to co się stało potem no my też nie chcieliśmy by wykorzystywać wcześniej też szybę Marka jako jakiś taki duży singel, bo wiadomo, że to mogłoby trochę nawet odciągnąć uwagę od kosztem wartości nawet tej płyty po prostu uznaliśmy, że opuścimy ten utwór razem chcą płytą, że wszystkie single le też ciężko mówić o singlach przykład takiej pieśni i śmierci, ale wszystkim utwory zapowiadające było 5 nie wykorzystaliśmy do tego utworu z Markiem tylko po prostu wypuszczamy go już razem z całą płytę tak też całe przedsięwzięcie właśnie nieobejmujące tylko muzyki był by były takie działania o charakterze festiwalowym takie mini festiwalu jest film dokumentalny Niemcom z ciąż powstało ostatecznie ten film dokumentalny film dokumentalny o o powstawaniu tej płyty i o w ogóle o zainteresowaniu tą o kulturą ludową mówiącą o śmierci, a on ku powstaje jest na właściwe jest na finiszu są jakieś ostatnie tam szli, więc nie jestem teraz akurat w tym momencie w kontakcie z reżyserem ja Burnsa, który ten dokument robi natomiast myślę, że tylko kurz opadnie po premierze to zaraz się tutaj będziemy będzie rozmawiać, kiedy ma zamiar ten materiał publiczność ta jest na pewno też ten temat śmierci w muzyce bo jakby pociągnięty przez przez rozmówców naprawdę wyspecjalizowanych w temacie z my jesteśmy takim może na witaminę, a tego tego tematu, a są jednak osoby takie jak u ani Fronczek np. założycielka Instytutu dobrej śmierci, które ma już można powiedzieć, że mają ogromne doświadczenie z aut z mówieniem o tym w zmienianiu jakby, a takiego myślenia oni o obrządku pogrzebowym o o pożegnaniu żałoby tak dalej tak dalej, więc ten dokument zapowiada też bardzo ciekawie mer strony taki merytoryczny, gdybyśmy powiedzieć jeszcze o innych działaniach, które na, które się zdecydowali się właśnie jak to jest jak jest z planowaniem w tej chwili wierze jest ciężko planu arco wiek jest 6 no niestety muszę powiedzieć jak z przykrością mieliśmy na kwiecień zaplanowane 2 duże koncerty jest nam z sali Lutosławskiego, bo radiowe centrum kultury ludowej bardzo zresztą to płyta, a świat by przychodziło, a drugi koncert po prostu duży koncert telewizyjny, którzy też miał wielkim tygodniu przez wieś wielka mocą i chciał być mali oba ze względu na sytuację z uchodźcami Ukraina zostały przełożone na nie wiadomo kiedy, więc szczerze mówiąc jesteśmy w zawieszeniu chciałbym naprawdę umieć lepsze wieści zaprosić kilka dużych koncertów w odpowiednich sama do tego przeznaczonych, ale nie mogę szczerze mówiąc to co powiedziałem na początku, że jakby ta, że mieliśmy nadzieję na odmrożenie rzeczywiście styczeń luty trochę takie były, bo festiwale muzyczne zaczęły blokować artystów tak jak kiedyś sądzę że, gdyby wszystko szło w tym kierunku to temu ten sezon letni festiwalowy by już 34 przypominał ten z dziewiętnastego roku, a no i z tu zaczęły się znowu jakiś ów układ pod nogi mamy mamy dużo ofert jako muzycy grania koncertów charytatywnych i oczywiście zawsze przyjmiemy te pół te propozycje, bo należy wspierać Ukraińców każdą możliwą metodą no natomiast 3 wznowy nastąpiło takie no Ros regulowanie kursu, który myśleliśmy, że gdzieś tam po prostu tak nie ma nie możemy myśleć ze spokojem naszej przyszłości jako muzycy bardzo ciężko cokolwiek zaplanować można więc tylko by posłuchać płyty rzeczy ostatnie polskich znaków, a pytanie na koniec zaskoczenia czy będą jeszcze jakieś nowe pustki te rzeczywiście zaskoczenia ja jestem od tej gminy miałem takim, a dostaje takie miłe sygnały, że nasz materiał żyje, bo tu np. i 1 bardzo ciekawy projekt umowy się odezwał po piosenkę inny serial świat doznał naszą piosenkę w w ciągu w na początku lutego to było też dla mnie znamiennej wysłałem to właśnie Krzyśkowi no to najlepszy chyba 3 propozycje koncertowe dla pustek ludzie nie wiedzieli po prostu zawiesiliśmy działalność, więc trudno gdzieś tam drożeje szczerze mówiąc no pytają ludzie gotowi w trakcie pandemii wiadomo, że odwieszenie zespołu nie miał żadnego sensu on może moglibyśmy o tym rozmawiać, bo jesteśmy ze sobą w ryby w dobrych stosunkach wszystko jest okej po prostu różne życiowe sytuacje sprawiły, że przestaliśmy grać natomiast no znowu ta sytuacja, którą mamy no nie napawa optymizmem o przyszłość sceny muzycznej im więcej by w pojawia się pytanie, jeżeli się aktywujemy to to czy zagram jakieś koncerny czy to będzie możliwe czy będzie można się promować je się cieszę w ogóle rozmawiamy dzisiaj mamy coś na kształt wywiadu, bo pewnie dwa-trzy tygodnie temu to nie byłoby takie proste teraz troszeczkę widzę, że się sytuacja zmienia się, że media otwierają, że jesteśmy zaproszeniami jak dorabia jakiegoś silnego drugiego itd. to jest to jest Super natomiast na to sytuacja dla nas znowu oznaczała jakiś zamarzania to jest myślę, że też sporo poważny test dla nas wszystkich to jest test test coś co obejmuje również dziennikarze i takie początkowe zagubienie, ale też koncentrację na tematach goście wyłącznie dotyczących wojny no też właściwie te hierarchie ważności i miejsca na łamach, skąd to wszystko trzeba pokładać odnowa po raz kolejny, ale to tylko taka uwaga na marginesie ode mnie mam nadzieję, że te pustki nowe jednak będą i koncerty polskich znaków również dla to tylko że, żeby rozbudzić jakieś apetyty ja mam, a właściwie jak tylko zakończenie prac nad polskimi znakami niż pół roku temu zajęłam się bierzcie zupełnie inną rzeczą, a którą można w normalnym czasie pewnie jeszcze przed wakacjami byśmy jakiś się pierwszą zapowiedź wypuścili teraz nie mam kiedy nastąpi, ale mamy coś nowego co szykuje, więc generalnie firmy, ale dzisiaj premiera płyty dzisiaj premiera spektaklu złoty pociąg Superstar w teatrze dramatycznym w Wałbrzychu bardzo dziękuję Radek Łukasiewicz gitarzysta wokalista kompozytor producent muzyczny był moim państwa gościem dziękuję bardzo, i do usłyszenia następny piątek znowu jesteśmy w kulturze na weekend Bartek Chaciński dziękuję za uwag
Zwiń «