REKLAMA

"Piosenki o Miłości". To prosta i szczera historia. Nie chcieliśmy udawać czegoś, czym ta opowieść nie jest

Kultura Osobista
Data emisji:
2022-03-29 11:40
Audycja:
Czas trwania:
13:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista dzień dobry przed mikrofonem Marta Perchuć Burzyńska gościem kultury osobistej jest dzisiaj reżyser scenarzysta Tomasz Chabowski witam serdecznie dzień dobry będziemy rozmawiać o piosenkach o miłości, czyli firmy, który od kilku dni na ekranach naszych kin filmie, który zdobył główną nagrodę sekcji mikro budżety na ostatnim festiwalu polskich filmów fabularnych w Gdyni ta piosenka, którą państwo słyszeli to zimny ogień ze ścieżki dźwiękowej filmu tak Rozwiń » sobie pomyślałam, bo wczoraj Oskara zdobył film Koda jak mówiła w kulturze osobistej Karolina Pasternak film o prostych emocjach, które być może dzisiaj najbardziej brakuje i pomyślał sobie o tej wygranej i o tym z Ukrainy powiedział w kontekście piosenek o miłości, że takich emocji, ale także taki autentyczności szczerości w opowieści filmowej dawno bardzo nie widziałem na ekranie stąd moje pytanie czy proste szczere historie przychodzą tak po prostu 2 dziękuję przede wszystkim za komplementy 3 one przychodzą tak po prostu wydaje mi się że, że tak no nie chcieliśmy w tym naszym filmie przekombinować chcieliśmy opowiedzieć prostą historię szczerą taką czułą naturalną i widzieliśmy że, że to jest nasza siła i nie chcieliśmy by udawać czegoś czym ta historia nie jest z tych wszystkich właśnie elementów podstaw firmy piosenki piosenki miłość łatwo się pisze, bo to jest w ogóle bardzo ciekawa historia jak scenariusz powstawał piosenki powstawały na końcu tak tak dokładnie piosenki o inaczej jednak czy 2 powstałe już na takim etapie wczesnym, a potem jak już mieliśmy ustalony datę wejścia na plan zdjęciowy to musieliśmy się do piosenki 3 z nich zrobić no i z kompozytorem Camille Holden Krzyżakiem pojechaliśmy godzinę za Warszawę do małego domku nad rzeką tam jest powstały pozostałe utwory ale, toteż była taka przyjemna praca, ponieważ wiedząc już kim jest postać z mojej perspektywy tekściarza wiedząc kim jest postać co czuje w danej scenie i co ona chce do danej scenie przekazać to było proste napisania, bo Alicja tutaj też zdradza słuchaczom, że jest taką postacią, która komunikuje się przez te piosenki i w scenariuszu, a tam, gdzie miał być piosenki była tylko informacja, że tu będzie piosenka zawiera zawierająca dane informacje daną emocję i potem łatwo było już to egzekwować w piosenki miłość to jest to jest historia uczucia relacji chłopaka z uprzywilejowanego domu takiej wielkomiejskiej bańki i dziewczyny z prowincji, która w mieście musi sobie radzić bez niczyjej pomocy, ale nie miłość pytam jeśli pozwolisz tylko przepaść przepaść klasowa coś, czego w naszym świecie miało nie być ataku jedna z ekranu z dużym impetem tak wygląda Polska wygląda Warszawa jest pełna takich właśnie podział wydaje się, że musimy odkopać tę rozmowę i te pojęcia właśnie klasowo ości, ponieważ mam takie wrażenie, że po osiemdziesiątym dziewiątym roku one stały się niemodne i nie fajne, a one bardzo dobrze mogą nazywać problemy, z którymi młodzi ludzie się mierzą obecnie mam wraże mam wrażenie że, że jest, że w wykształcenie się teraz w Polsce taka taka taka nowa, a nowy podział klasowy, ale musimy dobrze zdiagnozował musimy sobie zacząć o tym opowiadać to jest też element tego filmu taka takie otwarcie na rozmowę i rozmowa o przywilejach i o o tym, jaka jaką, jaka jest różnica między ludźmi, którzy mają dostęp do kultury mają dostęp mieszkają w wielkim mieście mają zapewnione też takie podstawowe warunki życia jak mieszkanie, a podczas, gdy ludzie, którzy są sprawy uncja zmniejszy miast, a z tym tego nie mają i ten start nie jest nigdy równe foty jest też tak gdzieś na takim bardzo odległym poziomie, ale jest też ten film, bo tak naprawdę jest o miłości tak naprawdę jest miłość jest refleksją na temat tego na temat możliwości miłości tak to nazwał, czyli że jest możliwość na miłość jest taki moment, którym ona ma szansę być, ale jeżeli nie zauważymy go, jeżeli przysłaniają na naszą wizję jakieś się właśnie ambicjach w przypadku Roberta to tam może lecieć to jest my o tym jest ten film o tej możliwości tym momencie, w którym ona może się zdarzyć miłość czarnobiałych barwach czemu czemu czarno dają barwach, toteż taki element, który który, na które się zdecydowałem bardzo wcześnie, żeby to był czarno-biały film, ale chciałem, żeby był taki, ponieważ chciałem, żeby odwołać się do starych filmów polskich nie tylko polskiej francuskiej nowej fali i pokazać, że ten film właśnie jest taką prostą historią, jaka była opowiadana kilka, a 10 kilkadziesiąt lat temu byłem taki prosty sygnał SOS do widza, że to jest historia, która jest taka, jaka ma być, czyli prosta taka dotycząca cechę prosta dotycząca dużych dużych problemów w w rolach głównych Justyna Święs debiutująca w kinie wokalistka dumping i nie debiutujący już raczej rozpędzony w swojej karierze Tomasz Włosok to nieprzypadkowe spotkania były jak przypuszczam tak no, a w przypadku Tomka ja już go ceniłem podziwiałem w 2017 roku wtedy też pierwszy pomysł na na ten film się wtedy już przed tym pomysłem do szkoły Wajdy tam rozwija i wtedy też zaprosiłem tam Kana scenę próbną tylko niestety wtedy Tomek nie znalazł dla mnie czasu miał zdjęcia do jakiegoś filmu serialu nie pamiętam no wtedy nie udało się z Tomkiem spotkać, ale udało się wtedy 2017 od roku spotkać z Justyną i ona przyszła też scenę próbną odegrać jak zobaczyłem ją w postaci Alicji wiedziałem, że ten film ma szansę powstać, ponieważ znaleźliśmy kogoś, kto to uniesie, kto wcieli się w tę utalentowaną bardzo je, a dziewczyna Alicja na tą Mac, kiedy dostaliśmy zielone światło z polskiego Instytutu sztuki filmowej umów w 10002020 dwudziestym roku przyszedł i okazało się, że ta intuicja sprzed 3 lat też była właściwa, bo też okazało się, że jest właściwą osobą do postaci Roberta w no właśnie mamy tutaj z 1 strony historię miłosną zaśpiewaną w piosenkach uczucie Alicji Roberta Roberta do Alicji, ale mamy również równoległą historię ojca głównego bohatera celebryty, którego nazwisko pozwala wznowi na o wiele więcej niż niż innym w jego sytuacji tutaj wybitna rola Andrzeja Grabowskiego wiem, że wiele osób podkreśla, ale rzeczywiście to jest rola, jakby napisane dla niego trochę ze względu czy tak było od powinnam spytać ze względu na to czym sam mierzył się swojej aktorskiej drodze szczerze odpowiem, że nie to nie było także to oba rola pisana dla Andrzeja Grabowskiego ona była taką jakość mają refleksją na temat różnych postaci m.in. też pewnie pana Andrzeja ale, przekazując myśląc potem o tym kto mógłby się wcielić w postać, że Rosińskiego przedmiotowe Andrzej Grabowski i wtedy zobaczyłem jak bardzo on pasuje no o tej postaci jak bardzo też ten kontekst zewnętrzny nie filmowy w żaden zewnętrzny kim jest Andrzej Grabowski, z czym się mierzył swego czasu jako osoba, która wciela się w postać w serialu sitcomu owym i tym odium, które na niego z tego powodu spłynęło jest podobny problem z tym mierzy się Andrzej Jaroszyński filmy piosenki miłości i gdy pan Andrzej przeczytał scenariusz zadzwonił do mnie powiedział, że bardzo bardzo się podoba i powiedział, że ja wiem panie Tomku, dlaczego pan mi to zaproponował i już tedy mieliśmy to porozumienie, że obydwoje jesteśmy na tej samej stronie i tego samego samego chcemy od tej postaci i też zależy nam na takim trochę rozmyciu tych rozmycie tego co jest filmowe tego co jest wewnętrzne, żeby to było takie Bled, czyli takiego właśnie nieostre i pan Andrzej też wydaje się, że znalazł tę przyjemność zabawianie się nawet nie ty nie z tym kim on jest w świecie realnym kandydować tylko z tym z tą AM jego jego wizerunkiem ekipa, tworząc piosenki miłość to są jak się okazuje w większości debiutanci tak jest stoi na czele tak z producentką z montażystą kompozytorem muzyki z Justyną Święs z zespołu dumping również pierwszy raz w roli aktorskiej, jaki to miało może scenografka, gdyż jak to miało późna na waszą pracy tak wspólnie stąpać po raz pierwszy mimo wszystko na zupełnie poważnie, mimo że mikro budżetowo po po filmowym ludzie to było bardzo wydaje się, że budujące, bo odpowiedni był od odpowiedni podział między ty tymi ludźmi, którzy doświadczenie mają tymi, którzy wiedzą co robią np. operatorka Weronika Bilska jest osobą wybitnie doświadczoną wybitnie zdolną i teraz posiadanie takiej osoby w tym moim pionie reżyserską Opera operatorskim było strzałem dziesiątkę, a z resztą zespołu było także, że wszystkim bardzo zależało na tym, żeby ten projekt zrealizować mieliśmy takie poczucie grania do wspólnej bramki i to czym był nasz brak doświadczenia, jaką można postrzegać kominów, ale on też swój Rewers był też plusem w postaci wielkiej chęci takiej determinacji do tego, żeby i zapału, żeby to zrobić, więc tak by nie było tylko ryzykiem, ale też, bo korzyścią tak się też zastanawiałam oglądając film, jaki wpływ na jego produkcję i na to co widzimy nagrania miały ograniczenia budżetowe właśnie temu mikro budżetowi nie zawdzięczamy tego również, że ten willi, gdzie ten film jest taki dobry, że że, że to jest naprawdę kameralne kino na najwyższym poziomie, że może przy większych finansach byście jakąś stronę skręcili, którego najnormalniej w świecie zepsuła dziękuję, bo to tam był komplement, ale nie zgadzam się z takim postawieniem sprawy, bo ten film nie jest taki, jaki jest ze względu na ograniczenia tylko on jest taki, jaki jest, a ograniczenia były jakimiś przeszkodami, które musieliśmy pokonać w realizacji tego tej wizji ostatnio trafia na taki dokument nazywać nazwał się kierunkowskazy, które rozesłał wszystkim szefom pionów, w którym opisałem czym ten film ma być właśnie są te rozważania na temat gorzki całości lekkości, że to ma być taki trochę nazwałem to wtedy frant francuski film w pierwszej części rzekami kamera ma być rozczula ana to wszystko co potem strach pojawiło się firmie na koniec spełniało te kierunkowskazy, które napisałem jeszcze przed realizacją więc, więc pomysł był na ten film taki jak on był ostatecznie, a przeszkody były czymś co mam pewne nie pomagało, ale musieliśmy pokonać no tak już od Patrycja Piero montażysta na spotkaniu z okazji Orłów mówiła, że mikro budżet sprawił, że ekipa była bardzo dobrze przygotowana do zdjęć i że no właśnie mikro budżet oznacza większa dyscyplina też nie jest najlepszą osobą, która by mogła o tym mówić, ponieważ ten budżet był też moim debiutem i ja nie wiem jak wygląda i Narodowy Fn Mag budżet dokładnie, ale starają się być też przygotowane starają się, żeby wszyscy byli przygotowani do każdej widzieli, jaki film robię robimy i może właśnie to sprawiło, że może ta presja tego mikro budżetu a, ale obie strony właśnie wydaje się, że trzeba być przygotowanym w pracę i to nie wynika z tego, że mikro budżet tylko po prostu o tego, że wiedzieliśmy co chcemy opowiedzieć, jakie to ma być bardzo państwu polecam piosenki miłości reżyser filmu scenarzysta Tomasz Chabowski był gościem kultury osobistej bardzo dziękuję te dziękuję jeszcze taka informacja, bo zapowiedzi producentki Marty Brzezińskiej wiem, że dystrybutor Gutek film postanowił wzbogacić piosenki miłości ukraińską listę dialogową, żeby też Ukraińcy mieszkający teraz w Polsce mogli film obejrzeć Merta Perchuć Burzyńska do usłyszenia bardzo dziękuję panu Markowi za pomoc w przygotowaniu programu teraz czas na informacje w TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA