czwarte 7kwietnia rozpoczynamy popołudnie Radia TOK FM program przygotowała Katarzyna Morawska ja nazywam się Filip Kekusz dzień dobry państwu będziemy państwem do godziny 1640 jest teraz z nami Bogdan Mizerski psycholog ze specjalnością kliniczną terapeuta dzieci młodzieży z ADHD zespołem Aspergera Fundacja avant dzień dobry panie profesorze nie profesorze dzień dobry głęboka Mizerski witam szanownych państwa w dzień dobry przepraszam najmocniej, aby potworna nagonka na
Rozwiń »
dziecko jak w świecie dorosłych ani zamienia się terrorystę to jest tekst portalu tokfm PL, który dzisiaj ukazał się na tym portalu tak przygotowali Konrad przodek Michał Janczura to jest historia, w której ten przymiotnik potworny nagonce jest jak najbardziej na miejscu to jest bardzo szczegółowy opis losów jedenastoletniego w tej chwili chłopca z zespołem Aspergera bardzo ciężko koszmarnie potraktowanego przez swoich biologicznych rodziców przez ojczyma przez instytucje, do których trafią i który w końcu w wieku lat 8 znalazł kochających rodziców zastępczych, którzy dokonali naprawdę heroicznego wysiłku, żeby zdiagnozować to co działo się chłopcem dowiedzieć wszystkiego jego przyszłości, a potem na tyle na ile tylko można pozwolić mu na naukę w publicznym systemie edukacji i to jakiś czas funkcjonowała do momentu, w którym chłopcu napisał portal 24 Gliwice i ten portale w swoim artykule nazwał go terrorystą jedenastoletniego chłopca w artykule znalazły się informacje o tym, że Antek jest postrachem nauczycieli uczniów, że po próbował 3 nauczycielki z informacji naszych reporterów i rodziców Antka wynika, że nie było do końca tak, niemniej chłopiec został poddany bardzo dużemu ostracyzmowi ze strony rodziców pojawiły się wezwania do tego, żeby wyrzucić go z klasy ze szkoły zostało na policję skierowane zawiadomienie przeciwko chłopców z Aspergerem o tym, że ów chłopiec jest skrajnie zdemoralizowany i to jest wstrząsająca historia Warta przeczytania na pewno po tym, długim wstępie chciałbym zapytać ile takich historii pan słyszał, a ilu takich historiach mogliśmy nie słyszeć ja myślę, że ja słyszę prawie codziennie o takich historiach 90% dzieci, które do mnie trafiają no może nie aż tak kraj jest traktowane, ale przechodzą podobne historie to znaczy są poddawane ostracyzmowi tutaj są rozmowy rodziców są te sądy kapturowe różne rzeczy, ale to, jakby dla mnie jest to absolutnie standard to jest to co często uczniowie i rodzice uczniów, którzy mają kontakt z dziećmi z zespołem Aspergera widzą tak powierzchownie normalnych relacjach w szkole, ale chciałbym się spytać o to, czego my nie widzimy, z czym borykają się rodzice dzieci z zespołem Aspergera co jest dla nich taką codziennością którą, który możemy nawet nie myśleć, kiedy myślimy po prostu o wychowaniu dziecka i pół to jest temat na bardzo długi wykład tak czy dziecko z zespołem Aspergera to przede wszystkim tutaj te w tym artykule to to jest nie tylko zespół Aspergera tam jeszcze jest kilka innych innych rzeczy, które jeszcze dodatkowo komplikują sytuację, ale typowym ZS zespole Aspergera najpierw takim co naj lep PiS najbardziej widać to jest stabilność emocjonalna to znaczy dziecko potrafi nam by zbudzić się o wysportowanego powodu i wybuchnąć naprawdę od pstryknięcia palcami i to jest rzeczywiście potrafi być bardzo uciążliwe dla otoczenia, ale istnieją metody, żeby unikać takich takich sytuacji i dla mnie najbardziej bolesne jest to, że my np. dajemy nauczycielom narzędzia pt. jak ryby jak robić się z tym dzieckiem, żeby było fajnie, żeby to dziecko było ich dobrze funkcjonowało, a oni mówią dobrze dobrze tak tak tak, a potem potem słyszy słyszymy, ale tego się nie da zastosować on nadal wybucha nadal jest problem w tym, że chodzi no wiem, że oni nawet nie spróbowali zastosować na naszych metod, więc trzeba to jest największa naszym problemem, że wielu nauczycieli nawet nie próbuje to, iż do tego do tych dzieci, a próbuje karami uwagami, krzycząc tata dzieci by spowodować, żeby dzieci są fajniej i bezproblemowo funkcjonowały to co się nie ETA a jakie to są metody, bo może jest także one są kłopotliwe długotrwałe i sprawiają, że nauczyciel nie może poświęcić pozostałym dzieciom tyle uwagi ile ile ile ile powinien poświęcić znaczy trzeba tak zapisać się wielkimi literami kary na takie dzieci działają to po prostu tak czy kilka stawali stawianie rzędu pałek nie wiem krzyczał nie na nich szarpanie czy tego po prostu powoduje pogorszenie sytuacji druga rzecz te dzieci np. łatwo ulegają przegłosowaniu to znaczy, jeżeli jest za głośno za dużo krzyku za dużo światła, jakie zapachy czasem i ich poziom emocji nagle może w sposób niekontrolowany pójść w górę pierwsza np. czasem takie dzieci powinny mieć miejsca lądowania to tak nazywam, czyli miejsca, gdzie jak wody to dzieci ćwiczymy także jak czuję, że jeszcze przez co wie, że masz za dużo tych bodźców to trzeba się schronić w miejsce ciche spokojne, czyli podpowiemy zawsze powiedzieć to powiedziane, że jak już nie wytrzymują to chyba się tu itu jest pytam sam bezpieczne miejsce i jest ważne, żeby tam nie było za zasadne, niemniej nie było za co ciekawie no bo czasem bywa także dziecko ląduje w gabinecie psychologa dostaje herbatkę zostaje tutaj miła rozmowa uśmiech tego widzieć dzieci po prostu zaczął uciekać to tego miejsca Tammy Faye, ale nie po prostu powinno jeszcze być ciche miejsce spokojne PIT dotyczy chcecie gdzieś by dziecko mogło zwyczajnie odpocząć bo gdy następuje trzeba losowanie to następuje eksplozja to po prostu i przecież trzeba pamiętać, że to nie zależy od dziecka to nie zależy od rodziców dziecka tego nie można przekonać dziecka, że tak nie wolno, że to jest absolutnie od niego zależy ten wybuch jest do powstrzymania już następuje czy można co najwyżej pracować nad tym, żeby ten, żeby nie doprowadzać do tego wybuchu, czyli wcześniej, czyli np. jeżeli widzę, że dziecko już tutaj zaczyna kipieć już zaczyna wykonywać nerwowe ruchy już oczy biegają to ja też mamy szansę wtedy jakoś zadziałać, ale znowu jak ja krzyknę na niego jak warg ne jak tego no to wybuch ma natychmiast się w, czyli raczej spokojem raczej uchwaleniem raczej to ocenia niem tego wysiłku dziecka albo dziecko się za za wszelką cenę stara, żeby do tego by było nie dożyło to nie jest tak rząd chce nie to jest to staje się niezależna od jego intelektu to emocje szaleją na intelekt bardzo chcę, żeby go nie nie było, więc auto bardzo doceniam, że tutaj bardzo się stara i Touch i wtedy jest szansa by ćwiczenia dziecka że, żeby się, żeby tego typu wybuchy następowały i to i to działa, bo pracujemy z dziećmi na co dzień mamy tych dzieci pod opieką bardzo dużo, więc i to powiedz mamie, że skuteczność rzędu 7080% tak czy to idzie to daje się z tymi dziećmi zrobić, bo tak by zacząć dorosłe to samo to nie tylko ja mówię o dzieciach tak naprawdę, gdzie dzieci dorośli mają to samo, jaki jest wybuch no to człowiek nie kontroluje siebie powie coś fajnego coś zaczyna wreszcie Dantego zniszczy skrzywdzić kogoś potem wybuch kończy wyrzuty sumienia zostają i więcej 500 jest naprawdę dzieci dorośli nie lubią wybuchać dzieciom bardzo Niemkę wybuchać bardzo tego nie grali bardzo się starają do tego, żeby do tego nie doszło tylko musimy dać i dzieciom i dorosłych narzędzia jak sobie z tym poradzić jak zapytał jak zrobić, gdyby wybuchł nie było, a pana praktyki wynika, że być może świadomość Aspergera i towarzyszących mu dolegliwości wśród nauczycieli wśród rodziców dzieci, które obcują z takimi dziećmi za program zwiększa się w ostatnich latach czy to wciąż jest absolutnie biała plama trzeba za każdym razem na nowo tłumaczy, że to jest sytuacja niezależna, że dziecko nie jest skrajnie zdemoralizowany tylko w ten sposób po prostu funkcjonuje to od nas zależy, jaką zapewnimy warunki do tego, żeby funkcjonowało w sposób, który będzie komfortowe dla wszystkich dla niego dla branży to jest u nas psy nadal Orka z 1 są jest to Orka na ugorze nadal świadomość tego jak postępować z tymi dziećmi, iż wśród fachowców i wśród rodziców jest bardzo bardzo niewielka, a druga sprawa ja rozumiem tych innych, choć są po prostu one oni widzą tego tego naszego lat Bergera jako zagrożenie dla takich dzieci im się wyłącza lęk, ale jest emocją bardzo niszczącą, która wyłącza człowiekowi intelekt, czyli po prostu w tym momencie jak człowiek jest podany rynkowi to zaczyna robić absolutnie czasem Chile rzeczy i ja rozumiem, że ludzie pod wpływem lęku mogą mogą wymyślać najróżniejsze rzeczy w szczególności wymyślać oskarżenia, ale tylko po to, żeby chronić własne dzieci Dato rozumiem, że rzecz, że to wynika z lęku, gdyby ci ryt do tych rodziców dotrzeć wcześniej, zanim będą im się ten lęk łączy to by to ta sytuacja zupełnie inaczej wyglądała bo by się wtedy tłumaczyło, że tutaj jest taka taka sytuacja, że tutaj nic twa w waszym dzieciom nie grozi, że to dziecko w coraz wyżej pokrzyczy z drugiej strony nauczycielom wytłumaczyć, ale znowu wytłumaczyć tylko co z tego jak tłumaczy, a to tłumaczenie się daje tutaj cieszmy Apart kule było coś takiego, że nie łapać tego dziecka, bo porosły, bo jako susły łapie przetrzymamy bili będziemy chcieli go unieruchomić żądam wybuchnie chlubą, a kolejne bodźce do, a tutaj nauczyciel złapał darami go próbował przetrzymywać na ciekły uknuto nie miał wyboru to to i to nie była kwestia złego wychowania czy rzek czy ten czy złe coli po prostu ten dzieciak nimi tak było tak jest skonstruowany, że danej sytuacji musiałby puchnąć i jest to tory z 1 strony nauczycieli trzeba uczyć jak jak Polak czas jest z nimi ćwiczyć to czy sama nauka nie wystarcza my często robimy w różnych szkołach szkolenia właśnie dla nauczycieli i mówimy ćwiczymy je jak sobie z takimi dziećmi jak radzić no to nie jest prosta sprawa to trzeba bardzo wiele nawyków sobie wykorzenić takich takiej typowo nauczycielskich tak, że postawienie pałki nie poprawi dziecka tego, zwłaszcza tylko lekko poruszyliśmy ten temat w tej rozmowie był z nami Bogdan Mizerski psycholog ze specjalnością kliniczną terapeuta dzieci młodzieży z ADHD zespołem Aspergera Fundacja sama bardzo dziękuję dziękuję zachęcam państwa do przeczytania tekstu, który był punktem wyjścia na dla naszej rozmowy to jest tekst potworna nagonka na dziecko jak w świecie dorosłych ani zamienia się terrorysta tekst autorstwa Konrada Prządka Michała, który jest na portalu tokfm PL za kilka chwil informację
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM
-
12:42 W studio: Michał Kacewicz
-
10:55 W studio: Joanna Mielczarek
-
13:54 W studio: Krzysztof Kurdyła
-
12:53 W studio: gen. Tomasz Bąk
-
10:51 W studio: Marian Prysiazhniuk
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
05.06.2023 08:20 Poranek Radia TOK FM24:57 W studio: Agata Kondzińska , Jacek Nizinkiewicz
-
05.06.2023 06:59 Mała władza51:00 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 07:20 Poranek Radia TOK FM13:31 W studio: Ryszard Kalisz
-
05.06.2023 08:00 Poranek Radia TOK FM12:16 W studio: Piotr Zgorzelski
-
05.06.2023 07:40 Poranek Radia TOK FM13:39 W studio: Adam Szłapka
-
-
05.06.2023 06:59 Codzienny podcast gospodarczy09:01 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 06:00 Pierwsze Śniadanie w TOK-u12:51 W studio: prof. Tomasz Słomka
-
-
-
05.06.2023 06:20 Pierwsze Śniadanie w TOK-u07:34 W studio: Marek Józefiak
-
-
-
05.06.2023 06:59 Poradnik prawny
-
-
-
05.06.2023 12:54 Twój Problem - Moja Sprawa13:25 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 11:00 OFF Czarek24:47 W studio: prof. Magdalena Heydel
-
05.06.2023 12:40 A teraz na poważnie14:09 W studio: prof. Rafał Chwedoruk
-
05.06.2023 13:00 Połączenie23:33 W studio: Patryk Kugiel
-
05.06.2023 14:00 Połączenie11:15 W studio: Piotr Andrusieczko
-
-
05.06.2023 12:00 A teraz na poważnie10:28 W studio: Andrzej Andrysiak
-
05.06.2023 17:20 Wywiad Polityczny27:20 W studio: Patryk Michalski , Roman Imielski
-
05.06.2023 14:40 Magazyn Europejski16:16 W studio: Andrzej Halicki
-
05.06.2023 12:20 A teraz na poważnie13:13 W studio: Tomasz Siemoniak
-
05.06.2023 15:45 Gościnnie: Wysokie Obcasy49:40 TYLKO W INTERNECIE
-
-
05.06.2023 14:20 Połączenie08:31 W studio: Anna Słojewska
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL