partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę dzień dobry przy mikrofonie Anna Stachowska proszę państwa klapki marki Kubota plus unikatowe skarpety w prezencie za przejście do drugiego etapu rekrutacji brzmi bardzo zachęcające by przyciągnąć uwagę programistów firma z Shark spadło na taki pomysł stworzenia kampanii rekrutacyjnej opartej na 2 stereotypach, a ta kreatywność została doceniona w ogólnopolskim konkursie liderzy rekrutacji organizowanym przez OLX praca
Rozwiń »
znajdzie porozmawiam ze zwycięzcami tegorocznej edycji konkursu w kategorii kreatywność dzisiaj naszymi gośćmi są Klaudia Raczek marketing manager dzień dobrem dzień dobre i Małgorzata Żuk lider działu rekrutacji dzień dobry dzień dobry obie panie z firmy Shark jeszcze raz przede wszystkim chciałam panią bardzo serdecznie pogratulować nagrody są pani najbardziej kreatywnymi liderkami rekrutacji brzmi bardzo dumnie się tak na pewno jest to bardzo miłe wyróżnienie i zresztą docenienie całego procesu kreatywnego, które wykonaliśmy zespołową tutaj reprezentujemy w zasadzie cały nasz zespół, więc ja chyba jestem z tego najbardziej dumna, że sam pomysł był w zasadzie tylko takim bodźcem, ale trzeba było ogromnych wysiłków kilku osób, żeby go wykonać zespołu marketingu i rekrutacji całego i poprowadzić kampanię potem rekrutować przekuć tę kreatywność na efekt, więc jak najbardziej myślę, że jestem dumna z pracy też zespołowej to prawda ja się podpisy pod tym co powiedziała Klaudia no właśnie akcja przeprowadzona przez waszą firmę zwyciężyła w konkursie organizowanym przez OLX praca liderzy rekrutacji to była kategoria kreatywność kampania brzmiała zup kolejny krok w karierze w nowych kłopotach, czyli tak bardzo żartobliwie, ale z dużym dystansem trafiła do kandydatów z doświadczeniem w programowaniu, którzy aplikowali na stanowiska związane z IT teraz moje pytanie w ogóle się narodził pomysł na tę kampanię i skąd w ogóle pomysł na klapki Kubota to jest dość ciekawe, bo w ogóle cała kampania jest taki dowód na to, że kiedy pracujemy w bezpiecznych warunkach czyli gdzie możemy rzucać takie nieskrępowane pomysły żartować to coś co na początku wydaje się tylko takim głupim żartem potem może zdobyć nagrodę i pomysł zasadzie wykiełkował także w zeszłym roku chyba we wrześniu na jednym z warsztatów dotyczących rekrutacji stwierdziłem tak późno, że warto byłoby podejść do takiej niestandardowej kampanii, ale właśnie kreatywnej w ramach takiego testu i te klapki Kubota pojawiła się zupełnie bezwiednie w nawiązaniu do stereotypu, ale oczywiście potwierdzonego wielokrotnie anegdotycznie, że programiści pracują w Laszkach klatkach nawet w biurze na warsztaty skończyły jakiś miesiąc później okazało się, że do zespołu marketingu przyszła Gosia mówi, że dość szybko potrzebujemy uruchomić rekrutację na kilka ról no ja postanowiłam te idee rozwinąć sprawdzić, kto właściwie taką waszą grupą docelową podczas rekrutacji na takich jak powiedziała to faktycznie na tamten moment dla nas się czas uruchomienia równolegle kilku większych projektów, więc zapotrzebowanie było niemałe nie no i dotyczyło naprawdę zróżnicowanych ról w cały przekrój w zasadzie od architektów przez deweloperów testerów, a skończywszy na analityka czy w psach na potrzebowaliśmy 1 kampanii, która byłaby właśnie uniwersalna dla tych wszystkich stanowisk jednocześnie mogła przyciągnąć uwagę każdego ze wspomnianych grup celowych pani Małgosia wspomniała, że szukaliście programistów też osób na kilku różnych jak stanowisk i spadliście na pomysł właśnie, żeby na tym pierwszym etapie zwabić kandydatów tym właśnie przekazem oryginalnym pozyskać takich wyjątkowych kandydatów rozumiem, że też jakiś taki dystans był wpisany też, jakby w ofertę tego procesu rekrutacyjnego to znaczy to wzięło się stąd, że położenie nacisku w kampanii na dystans żart czy zabawy językowe wzięły się z samego wyzwania, które przed właśnie zespół marketingu postawiła Gosia, bo mieliśmy to ograniczenie czasowe krótki czas na osiągnięcie faktów oraz kilka ról nie tylko deweloperskich właśnie różne języki programowania poziomy zaawansowania, więc możliwe było to, żeby zbudować kampanię merytoryczną pod każdą z tych ról osobno, więc skoro niemożliwe było takie podejście merytoryczne np. z wykorzystaniem eksperckich treści do każdej z tych ról nocą na drugim końcu kija mieliśmy kreatywność żart i jako że sama na co dzień mam słabe, ale dość, że poczucie humoru postanowiłam pójść stronę i pomysł był taki, że zarówno w kopii, jaki w dizajnie chcieliśmy przykuć uwagę kandydatów do ogłoszenia do firmy, żeby zbudować takie pozytywne skojarzenia, a dopiero później chcieliśmy ich przekonywać ofertą czy tym co faktycznie możemy zaproponować i też kolejne aspekty myślę to, że atmosfera w naszej firmie jest taka dość kolorowa i luźna, a zarazem profesjonalna i ten podświadomy przekaz chcieliśmy sprzedać właśnie taką formą żartu taki był właściwie te etapy rekrutacji sama czapki były dla nas gdzieś tam punktem zaczepne no bo to one jako pierwszy ukazywały się w oczach potencjalnych kandydatów i to w różnych źródłach ich pozyskiwania czy to na naszych socjalne via czy to na naszej stronie no i miały zwracać uwagę na naszą organizację i skłonić się do czytania ogłoszenia i to już tak oparte na etapie samej oferty kandydatów UAM przeczytać o potencjalnym projekcja Benefit ach, a kolejne etaty były jak najbardziej pogłębieniem tych aspektów, a później również była organizowana rozmowa techniczna to wszystko działo się, że tak osobiście czy przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii, czyli typu, jaki spotkania na zoomie czy takie właśnie aplikacja w ten sposób zdanie jak najbardziej jak najlepszy, jaki był w ogóle założenia tego projektu i czy też stawialiśmy na szeroko pojęte employer branding to właśnie nam przez urzędy nie stawialiśmy wcześniej strategii było kolejnym wyzwaniem, które tym mieczem kreatywności postanowiliśmy pokonać, bo łatwiej tworzyć skuteczne kampanie, kiedy mamy już świadomych odbiorców chociażby w Social media prawda świadomą pracę naszej firmy czy naszej oferty nasze konta 108 dniach nie były wcześniej szeroko używane właśnie do employer brandingu raczej do sprzedaży generowanie kontaktów biznesowych i na poważną suszą widzami, dlatego że dołączyła do nas specjalistka do spraw sąsiadów zajęliśmy się dopiero w tym ostatnim kwartale zeszłego roku bodajże jakiś miesiąc przed uruchomieniem tej kampanii kultowej, która wygrała w kategorii, więc no mogę powiedzieć, że startowaliśmy niemal od zaraz to była taka kolejna trudność, a założenia były proste, że przyciągamy uwagę kandydatów tym zabawnym przekazem wyróżniającą się grafiką dajemy klapki, a potem już wiedzieli, że ten proces rekrutacyjny prowadzone przez zespół gości będzie formalnością i o tym procesie nie baliśmy, ale to, czego potrzebowaliśmy zasilenia tej samej góry lejka rekrutacyjnego sporą ilością kandydatów, z której dopiero rekruterzy mogli mówiąc brzydko się bać ludzi, którzy pasowali do tych ról czy Fitch kulturowy był po prostu dobry czy rozwiąże jeszcze założenia rozpytania takiej czy ta cała wasza kampania przeszła wasze najśmielsze oczekiwania no zdecydowanie myślę, że przeszła to z wielu powodów m.in. dlatego że sporo osób pytało w ogóle te klapki czy mogą w zasadzie kupić, więc to był taki pozytywny aspekt natomiast o efektach to już myślę, że bardziej Gosia może opowiedzieć tak jak najbardziej kiedyś tam cele, które były postawione zostało osiągnięte to co jest dla nas najważniejsze to, jaką fajną też reakcją kandydatów kampania się spotkała tutaj niesamowicie też pozytywny odbiór to na co przede wszystkim kandydaci zwrócili uwagę i docenili to ziemne jako Siarka atmosferę, która panuje u nas wewnątrz przed czuliśmy już reputację, bo wciąż rzadko firmy decydują się wprowadzać jakieś elementy humorystyczne luźniejszą komunikacja na etapie rekrutacji przecież to wcale nie wyklucza pozyskanie naprawdę wartościowych specjalistów i tutaj dobór komunikacji i sam sposób przeprowadzenia procesów rekrutacyjnych już bardzo wiele potrafi powiedzieć organizacji Jeślinie pokażemy taką jak jesteśmy, jaką mamy kulturę organizacji już na etapie rekrutacji to po prostu zmniejszymy szanse na uzyskanie najbardziej dopasowane to nas osób, a co tak naprawdę podczas tworzenia tej całej kampanii najtrudniejsza co najłatwiejsze trudne pytanie na pewno najtrudniejsze było przekłucie to myślę, że zawsze jest całym procesie kraty za najtrudniejsze przekucie takiej idei Okaj wykorzystajmy klatki i wykorzystajmy humor, ale potem faktycznie realizacja tego tak, czyli przygotowanie kopii Bono luźne, ale jednak nie było takie w czasie z drugiej strony, żeby faktycznie ten dizajn, które zrobiliśmy taki nawiązujących do lat dziewięćdziesiątych do starych win do słów też, dlatego że osoby, które szukaliśmy i ten Target nogi liczyliśmy na to, że ten sentyment do nich przemówi prawda są osoby koło trzydziestki, więc pamiętają do 9598 i takie ikonki spekulowano na pulpicie, więc sama realizacja powiedziałabym, że była tutaj najtrudniejsza, żeby spiąć wiele poziomów kreatywnych i kopii i dizajn plus do tego sumarycznie, żeby faktycznie dotrzeć komunikacją do kandydatów iście z tego co wiem jeszcze przygotowane też spersonalizowane pod każde stanowisko grafiki, czyli też wykorzystaliście właśnie kreatywność, żeby przyciągnąć tych kandydatów potencjalnych na stanowiska IT czy grafiki były dość uniwersalne i takie też było założenie one w jak Hero tych autów to były właśnie klapki Kubota natomiast mocniej postanowił na personalizację już w samym systemie reklamowym Facebooka Instagrama, bo tutaj Target towar nie pod każdą grupę było jednak osobna i to było większe wyzwanie jest personalizacja tutaj była zdecydowanie większa niż mówić o tym, że kampanie bardzo dobrze wybrali kandydaci naprawdę po zakończeniu tej całej kampanii pisano do was o to z prośbą czy można rzeczywiście te klapki kupić tak zdecydowanie od początku kampanii w suszarniach mieliśmy pytania prywatne, ale też w komentarzach czy można te klapki kupić zresztą wewnątrz organizacji to też mnóstwo osób pytało jak można je nabyć czy drogą kupna też jest to możliwe natomiast postanowiliśmy klatki rozdać wszystkim w naszej organizacji na święta, ale z drugiej strony przy okazji ostatniego finału WOŚP przygotowaliśmy na licytację taką limitowaną serię klapków czarne złoto też malowaną, dzięki której zabraliśmy kilka tysięcy złotych właśnie nowość, więc tutaj daliśmy możliwość tym osobom spoza procesu rekrutacji spoza organizacji, żeby też mogły faktycznie założyć te klapki z napisem mnie działa na jakieś ważne wydarzenia czy dobrze tę całą kampanie właściwie przekonaliśmy się też, że trzeba podać do wszystkiego bardzo nieszablonowo prawda humorystycznie, bo tak też można dotrzeć do kandydatów tak jak najbardziej nawet zdarzały nam się takie sytuacje, że dostawaliśmy aplikację dzwoniliśmy następnie do kandydata odpowiedział prostsze on aktualnie nie ma takiej możliwości, żeby zmienić pracę, ale i to, że wyszliśmy z taką inicjatywą, że zobaczył właśnie tak nieszablonową to pani rekrutacyjną i gdzieś tam na socjal mediach stwierdził okej wyślę CV na przyszłość tak będę was pamiętać by pamiętajcie o mnie, kiedy umie się pojawi możliwość już zmiany pracy dostępnością do was wrócę, ponieważ Siej na kwestie fajną firmom bardzo bardzo doceniam to, że potraficie podejść do tego z dystansem także dla mnie najistotniejsze było to, że możemy sobie też budować takie relacje nie długoterminowe właśnie dzięki tej kampanii tak słucham pani zastanawiam się też, kto tak naprawdę zgłosił waszą kampanię do tego konkursu liderzy rekrutacji czy to zupełnie stało się przypadkiem czy rzeczywiście jest oczywiście, że jest ona tak dobrym poziomie i tak mocno bogata kreatywność, że właśnie w tej kategorii zgłosiliście tak jak wspomniała Klaudia wcześniej nie był kładziony duży nacisk na employer branding, więc wtedy, kiedy już ten temat zaczął u nas ekip Kowalczyk pojawiła się pierwsza kampania to kampania, która się na planie spotkała bardzo fajnym przyjęciem na to jak zobaczyłam, że jest możliwość zgłoszenia do konkursu stwierdziłam, że to jest nasz czas i na pewno na pewno tutaj mamy szansę tak myślę, że to co też ważne jest to, że nam samym ta kampania sprawiła dużą radość prawda w wymyślaniu tego jak sam proces tak już od wewnątrz firmy jak rozpracowywali my i był to fan muszę przyznać się w tworzeniu tego w realizowaniu i to właśnie granie na na tych starych typach, ale pozytywny sposób, a z drugiej strony wykorzystanie tego dizajnu lat dziewięćdziesiątych czy te trendy, które teraz sami widzimy, że są oczy w muzyce wracają czy w modzie przecież naszym punktem odniesienia była kampania właśnie rezerw czy Adidasa, które w zeszłym roku albo 2 lata temu uruchomiły takie alternatywne wersje stron internetowych w takim stylu ski park tam mi taki wyglądał jak HTML 15 lat temu, więc do nas samych to przemawiało, bo my sami jesteśmy jeśli chodzi o zespół marketingu rekrutacji często około trzydziestki, więc na samym co sprawiałoby frajdę czy rozumie, że w tym roku również będziecie startować w konkursie pamiętajmy, że są jeszcze 2 inne kategorie efektywność innowacyjność czy jednak zostaje przy kreatywności ja myślę karierze wcale Akcept taki chętnych jak przyjmuje będzie, lecz dalej, a z drugiej strony myślę, że wystartujemy możemy wszystkich, żeby połączyć kreatywność innowację i do tego jeszcze efektywność to byłaby przed zachwycona do tego wam serdecznie życzę z całego serca kandydaci rozumie pozyskanie w tym procesie rekrutacji działają i rozumiem, że spełnia wszystkie oczekiwania, które też były, jakby w ofercie przedstawione tak w 100% i się rozumiem realizują i na koniec chciałbym zapytać jak długo trwała cała kampania od momentu pomysłu potem też do realizacji mają modyfikujemy w zasadzie od tamtego czasu jeśli chodzi od zajęć kopii, więc ona jeszcze jeszcze sobie trwa, zwłaszcza że może się sprawdziła z drugiej strony widzimy cały czas pozytywne z niej skutki jeśli działa fakty i cały czas przyciąga uwagę natomiast nie ukrywam, że już myślimy nad kolejnymi kampaniami, które będą jeszcze ciekawsze więc, więc ta kampania jeszcze w zasadzie sobie pewnie miesiąc potrwa czy rozmów będzie też wyciągać wnioski z tego co może się teoretycznie nie udało się tutaj wszystko się udało, ponieważ jest nagroda będzie też te wszystkie sugestie wdrażać nowe projekty jak najbardziej, ale jak słyszę tutaj obie panie, które mówią pani rady pani Małgosia, że tak naprawdę większe rzeczy założonych się udało, więc dlatego jest piękna nagroda przypomnę, że dzisiaj naszymi gośćmi w programie były laureatki konkursu liderzy rekrutacji kategorii kreatywność firmy z Siarkę Klaudia Raczek marketing menadżer i Małgorzata Żuk lider działu rekrutacji bardzo serdecznie panią dziękuję za to spotkań za rozmowę ślicznie dziękuję bardzo, dziękujemy no oczywiście gratulujemy też życzymy kolejnych pomysłowej kampanii nowatorskich rozwiązań, bo ja myślę, że kreatywność tutaj jestem zupełnie spokojnym dziękuję za rozmowę dziękujemy psyche serdecznie gratuluje rozmowę prowadziła Anna Stachowska usłyszenia państwo
Zwiń «
DOSTĘP PREMIUM
W maju TOK FM Premium 40% taniej. Podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL