REKLAMA

Pierwsze takie tąpnięcie Netflixa - jaka przyszłość streamingu?

A teraz na poważnie
Data emisji:
20-04-2022 12:40 (Powtórka: 02-05-2022)
Prowadzący:
Czas trwania:
12:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
radio TOK FM pierwsze radio informacyjne kolejnym gościem programu jest Kamil prze Łęcki producent filmowy wykładowca szkół wielu szkół filmowych w Polsce witam Kamil bardzo serdecznie dzień dobry witam witam państwa chciałbym porozmawiać o rynku i filmowym streamingowym, czyli no tych wszystkich gigantach platformach, które zwykły zwykliśmy oglądać swoich domach Otóż czym jak podają media Netflix zaliczył poważne tąpnięcie jeśli chodzi zarówno o swoje notowania Rozwiń » giełdowe jaki, jaki ilość subskrybentów nadal jest to potęga, niemniej Netflix traci i pewnie powodów tego zjawiska jest kilka sam zarząd Netfliksa wymienia przede wszystkim Rosję i to, że gigant odciął rosyjskich konsumentów od swojego serwisu także Ukraina to tak to wielki rynek, która jak wiadomo niespecjalnie w tej chwili ogląda seriale na Netflixie, więc takie powody podaje gigant, ale może są jeszcze jakieś inne bardzo trudno wyrokować w takich czasach, kiedy wszystko co dzieje się wokół nas nie dosyć nietypowe nie miało wcześniej jakiegoś punktu odniesienia porównania, więc trudno tutaj budować jakieś jednoznaczne wyroki, dlaczego tak jest my można posłużyć się pewnymi spostrzeżeniami opiniami być może intuicją, że to, że Platformy streamingowe muszą kiedyś przestać rosnąć jest dość oczywiste nie wydaje się okoliczności postęp nie zmienią 1 rzeczy doba nadal ma 24 godziny i więcej ofert więcej przekazów więcej dzieje się wokół nas tym mniej mamy ochotę skupiać się UE na rozrywce, która też musi być bardzo oryginalna wydaje się, że to, że nastąpiło jakieś tąpnięcie jest oczywiście sprawą typową dla rynków to też żniwa oczywiście musiały się skończyć po pandemii pandemia to rzeczywiście złoty czas platform streamingowych, ponieważ dla z przyczyn oczywistych nie działała konkurencja, czyli kina kina i być może także w przemyśle filmowym zmienił się pewien paradygmat, czyli model biznesowy, który dotąd obowiązywał na świecie myślisz, że to możliwe, że coś takiego no uzupełnia rewolucyjnego czeka nas w najbliższym czasie na pewno na pewno tak jest, ponieważ kina w tej chwili są bardzo trudnym położeniu ludzie odpłynęli od nich wolni wolno było się w tych kinach pojawiać, ale ja żyję nadzieją, że ludzie wrócą do najbardziej wróci to jest dobra w ogóle to wzór ciekawą rzecz po poruszyliśmy dość powiedzieć, że żaden z gigantów kinowych nie zbankrutował podczas pandemii co na początku jak wiesz wróżono niemal wszystkim, że tutaj sytuacja własnościowa Łódź ulegnie kompletnej zmianie czas pandemii będzie destrukcją dla kina tak się nie stało ludzie do kina powrócili świadczą o tym wyniki kin oczywiście w coś tutaj się zmienia patrząc z wewnątrz tej naszej filmowej branży no bo rzeczywiście po pandemii nie znalazł się żaden taki tytuł, który powalił by swoim Box Office czyli, czyli widownią, ale trzeba też przyznać, że ta widownia proporcjonalnie rozkłada się na na filmy i ludzie do kin powrócili, więc co się zmieni oczywiście nie możemy tego powiedzieć na 100%, że ludzie do kin wrócili, ponieważ te okresy przerwy nie po nie pozwalają porównywać i większych dane to znaczy pierwszy kwartał pierwszy kwartał tego roku był lepszy niż analogiczny Quadra kwartał przed pandemią, więc święceń zwrocie stadnie tak do końca zależy jak na to patrzeć po bo by obok wyniki poszczególnych filmów wcale nie są takie dobre szczególnie mówię o kinie Hamas z notki też też myślę, że można na to różnie różnie spojrzeć jeśli chodzi o liczbę sprzedanych w biletów koszt poszczególnych sektorach bardzo liczę na to, że to nasze zrodzi, bo myślę też tu jest też przyczyna tego, że pro oferta programowa te troszeczkę nam by staje się bardziej mizerna to znaczy jest budowana trochę na zasadzie takiej sztampy i 1 pewnych wytycznych, które mają swoje sery, które mają serwisy myślę, że to jest też wynik tego, że ludzie odpływają serwisów pewnego znużenia taką brakiem spektakularną ości brakiem oryginalności oferty no myślę też, że na dłuższą metę ludzie mogą mieć kłopot w tym, żeby konsumować to bez celebry tą nasi znajomi ze swej nam Netfliksa i innych wielkich serwisów takich jak HBO Max pewnie byliby urażeni, bo oni robią wszystko oczywiście, żeby produkcje oryginalne były nowatorskie wspaniałe pod względem artystycznym ma także, ale także ciekawe i no w co dużo mówić mają wyniki także festiwalowe bardzo spektakularne, ale oczywiście tutaj różni gracze rynkowi kombinują na różne sposoby np. Netflix przede wszystkim bardzo zainwestował w produkcję lokalne bardzo tak lokalnie swój rynek, żeby no widzów w powietrzu francuskich polskich świeckich czy niemieckich przyciągnąć nienawidzę tego słowa, ale trzeba go użyć własnym kontynentem to znaczy Narodowym konwent bardzo dobrze dodaje na set ne produkcją wychodzić poza granice zmieniliśmy przykładów tego, że rodzime produkcje przekraczają granice, które pewnie nie udałoby się zrobić w takim obrocie istnieje, czego udało się zrobić w obrocie nowymi jest bardzo dobry skutek oczywiście natomiast z drugiej strony zresztą spojrzeć na to, że ludzie coraz częściej więcej czasu spędzają na poszukiwaniu kontentu nam wygodniej jest łatwiej podejmujemy decyzje dużo prościej, żeby coś zacząć wyglądać przestać językami zamyśliła się nie mówmy kontent mów filmy Andrzeja eks, bo to jednak straszna wiocha używać tego Operacyjnego słowa szczególnie w radiu ceniącym kultura taki z, więc firm chętnych z firm, które oglądać coraz rzadziej chęć zaspokajają nasze oczekiwania ja mam niemieckie doświadczenia znajomych, że trudno jest znaleźć wartościowego wśród filmów lepiej jest z serialami, a ja myślę, że życie po tej pandemii po tym, ciężkim czasie będą chcieli wracać do kina, ale niestety na razie tego nie widzę nie wszystko uważam, że nastąpiło jakieś przewartościowanie tak jak zderzenie 2 rzeczywista, ale po pożegnaniu właśnie te są gry popatrzmy na to także od by no, jakby czasu, w którym się znaleźliśmy rzeczywiście pandemia spowodowała np. to, że na polskim rynku filmowym pojawiła się gigantyczna kolejka produkcji czekających na swojej premier ta kolejka była na tyle duża, że dystrybutorzy czy bili się o dogodne terminy premier, a wiadomo, że premiera w weekend otwarcia tak naprawdę sprawy decydujące o wyniku danej produkcji to po pierwsze po drugie na morze jest tak, że w spektakularne filmy przynajmniej w pierwszym kwartale tego roku po prostu w Polsce się nie pojawi właśnie to jest o czym powiedziałem to znaczy czy nie nastąpiły jakieś moment zachowawczość w produkcji, że my nie mamy odwagi robić rzeczy nowych oryginalnych i w związku z tym takie wielkie nic się nie pojawiają to, o czym mówić to jest kwestia nad podaży za dużo filmów, które nie są nie wy brzmieć dostatecznie długo przedostać się tematem dyskusji do wymiany myśli, ponieważ znikają bardzo szybko jest tak duża kolejka to spowoduje takie takich sum informacyjnej on taki problem, że ja nie jestem w stanie złowić tego, jakim takim pojawią się za tydzień kin to oczywiście warto zaznaczyć, że w okresie letnim mówimy o kinie komercyjnym kinie, które ktoś ma po prostu przynieść pieniądze, które jest nastawiony na masową widownię oczywiście zupełnie czym innym jest kino artystyczne, które w bardzo często widać nie ma skromniejszą ale, ale za to ma jest z są to rzecz niezwykle wartościowe co widać przede wszystkim po wynikach festiwalowych, które dziś chodzi o polską kinematografię są rzeczywiście spektakularne, ale właśnie wracając do komercji w kinie, która z jest bardzo ważna, bo całą tę machinę nakręca powiedział, że producenci są zachowawczy no pewnie też, dlatego że z jak wiadomo produkcja filmowa jest bardzo droga i nawet przy wsparciu polskiego Instytutu sztuki filmowej no trudno producentom wyjść na swoje przede wszystkim przy produkcjach bardzo kosztownych co poza tym nałożą na przyszłość też inne elementy to znaczy inflacja powoduje, że ceny usług są wyższe, więc produkcje będą droższe, więc przy niej nie rosnącej, a nawet bym powiedział w niektórych sektorach malejącej widowni kinowej modele biznesowe przestają dobrze funkcjonować póki co nie mamy takiego łatwego do przeliczenia model jeśli chodzi o streaming no bo przecież woda godzina konsekwentnie szukać takich Novi nowej definicji godzina oglądania nie jest nie jest wartością, którą przykłada się namierzenie zysku i tu jest nie myślę pies pogrzebany, że produkcja last Miguel a w jakim sensie nie pozwala skonsumować sukcesu ona oczywiście też pozwala uniknąć porażki co jest dla producentów bezpieczne, ale nabyło najbardziej wymiernym biznesowo z ne obszarem działania producent nośniki to jest po prostu sprawdzam albo 1 000 000 widzów razy, ale nadal udaje tak jest albo produkcja się udała w sensie komercyjnym albo albo nie na oczywiście w serwisach streamingowych tego sprawdzić się nie da oczywiście da się mieć widownie i to już jest oczywiście coś bardzo dziękuję za rozmowę Kamil Załęcki producent filmowy, a także wykładowca wielu polskich szkół filmowych na wydziałach produkcji był gościem państwa moim i to wszystko co przygotowaliśmy dla państwa z Anną Piekutowska program realizował Szymon waluta teraz zapraszam na przewodnik jak pomagać, a jak nie pomagać, a oni oczywiście na informacje Radia TOK FM Mikołaj Lizut do usłyszenia, a teraz na poważnie Wodnik Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA