kultura na weekend z, a kolejne wydanie podcastu kultura na weekend Bartek Chaciński witam bardzo serdecznie dziś punkt wyjścia to jest dla nas smutna informacja w świąteczny poniedziałek w nocy zmarł w wieku 82 lat wybitny Polski kompozytor autor muzyki filmowej i piosenek radiowiec ważna postać polskiej sceny elektronicznej Andrzej Korzyński współpracował z tego pewnie jest najbardziej znany z Andrzejem Wajdą m.in. przy człowieku z marmuru człowieku z żelaza z Andrzejem
Rozwiń »
Żuławskim sylwestrem Chęcińskim pisał muzykę do największych chyba superprodukcji dla dzieci doby PRL-u w tym w pustyni w Puszczy i Akademii pana Kleksa naj wreszcie wykreował gwiazdy Piotra Szczepanika, a wiele lat później jeszcze franka kimono rozmawiać będziemy o twórczości Andrzeja Kozińskiego, a ze mną są prof. Ewa Majewska specjalistka w dziedzinie studiów nad filmem brytyjskiego University w centralnej kaszel autorka m.in. książki poprą Polit elektronik Newsweek Kaczora historia polskiej scenie elektronicznej dzień dobry in na te i Michał Wilczyński szef oficyny gady rekord przez ostatnie lata publikujący archiwalne nagrania Andrzeja Kozińskiego dużych rzeczywiście ilościach to imponujące te ostatnie wydawnictwa widać dobry dzień dobry witam serdecznie, kiedy odchodzi od nas jakiś lider czy solistka frontman zespołu ktoś znany z plakatów sytuacja jest bardzo prosta, ale w takim wypadku bywa dość skomplikowana pierwsze pytanie, jakie zadajemy w takich chwilach jest kogo myśmy właściwie stracili kim był najogólniej rzecz ujmując przede wszystkim Andrzej Korzyński co znaczy ja zostałem poproszony wczoraj napisanie wspomnienia do forum zacząłem pisać czy i długo nie mogę zacząć tak naprawdę jak to ująć właśnie kim Andrzej Andrzej był za czym 60 tych poniżej poziomu 60 Andrzeja on wtedy zdążył napisać Mig operę radiową zdążył napisać w awangardową cnoty na skrzypce fortepian zdążył wykrywać Piotra Szczepanika założyć studio rytm z PiS spieszą by piesi muzyki filmowe błyszczał kompozytorem pianistą kabaretu manekin w Warszawie nie on to wszystko zrobił w ciągu niecałych 10 lat i wydawałoby się, że po takim starcie już będzie tylko spokojnie i spokoju i wcale nie było około dekady był jeszcze bardziej intensywne jeszcze bardziej pełne i tak naprawdę mówić, że można bardzo różnych płaszczyznach i tak naprawdę każdy z nas kojarzy jego postać zupełnie innymi rzeczami zupełnie inną twórczością, tak więc to jest prawdziwy fenomen i ciężko mi o porównanie z kimkolwiek innym na polskiej scenie kto by w tak wiele różnorodnych produkcji inne się angażował przez la te na pewno tak jest ja się zgadza z tym, że człowiek renesansowy, ale powiedziałabym, że to nie było aż takie nietypowe znacie pewnie było także Korzyński i wie większej ilości dziedzin działał niż inni twórcy o tym niemniej również Mateusz Święcicki miał tyle tyle oblicz ja się nad tym zastanawiałem, dlaczego tak było też można wspomnieć wcześniej Władysława Szpilmana, że ten system socjalistyczny, jakby sprzyjał temu, żeby działać w tylu dziedzinach po pierwsze, one były raczej mało formalne i wiele rzeczy w życiu tych artystów opierało się na jak taki znajomościami ach, jak spotkałem się z Andrzejem Korzyński tam mówił, że tutaj o kogo spotkał też polecił, więc wszystko było takie nieformalne, więc pewnie było szybciej te też znajomości zabierać i wcześniejszych wynikało, a druga rzecz, którą on sam zwracał uwagę było to, że po prostu trzeba było dużo pracować, żeby po prostu wyjrzeć nie można było np. wyżyć z samego Radia mówi, że jakby chciał tylko pracować w radzie prowadzić studia rytm to by mu tam może starczyło na jakiś tam nie wiem chleb masłem coś takiego przysłowiowe, a żeby się chciało żyć na wyższym poziomie to trzeba było jeszcze inne rzeczy robić ja po prostu robił, żeby miał, żeby mieć wyższy poziom życia także, jakby postrzegał się jako twórcze komercyjnego zresztą ja o tym rozmawialiśmy tam powiedział Jacques z takim marszu po pośle, po dziś pewną goryczą, że ten jego profesjonalizm sprawił, że jakby jego twórczość nie jest tak bardzo doceniona, dlatego że na Polska jest takim krajem bardzo silnym etosem romantycznym, że artysta musi być ktoś, kto czerpie, kto pracuje, żeby się, jakby wyrazić chciał powiedzieć, a taki ktoś, kto po prostu pracuje dobrze, żeby osiągać sukces jest mniej doceniamy to widać w publikacji w tym np. my mamy nie wiem ile już pewnie 10 książek albo coś takiego o Krzysztofie Komedzie o Andrzej Korzyński jest tylko 1 praca w święta nawet nie książkę można mówić jego twórczości tylko wywiad nic, jakby brakuje tego opracowania jego i jego twórczości to dzięki twórczości muzycznej także myśmy wobec tych innych wcieleniach tutaj różnica jest pewnie taka, że Komeda zostawił nam arcydzieło niewątpliwe arcydzieło płytę taką punkt odniesienia, zanim jeszcze wyjechał z Polski do Hollywood natomiast Andrzej Korzyński z kolei właśnie odwrotnie bardzo szybko wyjechał po no, więc by sprawę, że po pierwszych sukcesach piosenką owych i po i po współpracy rozpoczęcie współpracy z Andrzejem Wajdą, ale wyjechał na dłuższy czas za granicę pracować przy filmach i i to i to każe na RODO dotyczy też trochę tych wydają się w jaki sposób uzupełnia to to, o czym pani mówiła, czyli ten ten chleb masłem trzeba było zamienić na nas na coś więcej i to właśnie dawał wyjazd choćby taki stricte zarobkowe na Zachodzie mam wrażenie, że wtedy coś takiego wydarzyło, że Kosiński spotu spojrzał bardzo tak wiedziałem już nie tylko profesjonalnie, ale na, ale bardzo rzeczowo na swoją karierę i zaczął ją zaczął też planować w jaki sposób finansowo 1 zastrzyk pieniędzy z z tej w tej podróży na zachód to jakaś fundamentalna sprawa dla niego również oddziaływała na jego twórczość do jakiś taki spokój w dużo pracy jak państwo z oceniają ten moment i jak też można patrzeć na karierę zagraniczną Kozińskiego film w filmie czy ona miała jakieś czują nie miało realne szanse rzeczywiście zbyt, żeby tam się przebić co znaczy Andrzej przede wszystkim się pierwsze pieniądze dużo zrobił w Polsce, bo pani o tym, że nakrył kalendarzy i żółtych kalendarzy spieszyć ze Szczepaniakiem można sobie kupić samochód idą, tak więc tak, więc to był pierwszy start bardzo mocny i od tego się zaczęło natomiast wyjazd na zachód, czyli ta praca w we Francji we włoszech, gdzie minister się nie Morricone i przez z nimi wiedzą w jakim wczasy aktami muzyki filmowej im to kolejna doskonała szkoła tego, że artysta tak z tą bywa natomiast musimy wszystkim rzemieślnikiem dobry jeśli się robi muzykę filmową już zaczęła się podkreślał, że to była niesamowita szkoła tego jak się tworzy muzykę, żeby tworzyć dobrze szybko sprawnie i potem to było bardzo, że teraz 70, kiedy czasami pisał po 6 nawet 56 czy filmów w ciągu 1 miesiąca natomiast ten wyjazd by te wojaże włoskiej i francuskie tak naprawdę niewiele przyniosły wymiernego zysku finansowego, ponieważ większy zebrał urząd skarbowy po powrocie do Polski nie da się muzykę zabrali to jeszcze mówi pili zakaz wyjazdu naszym, tak więc on utknął jako tutaj i z tą wyniesiono stamtąd wiedzą postu zaczął grasować jak najmocniej się dało miał zgodę odnawia się dane te co też bardzo mocno eksploatował wykorzystał i nagrał tam bardzo bardzo dużą natomiast natomiast ten zachód gdzieś tam uciekły Buczek bokiem Andrzej sądzę, że dobrze sprawdził właśnie z Bonn brzmienia też poseł bardzo do akcji ruszy francuskich czy włoskich on pasował do typowego hollywoodzkiego brzmienia on za wodę z mocno osadzone w europejskiej tradycji się o to co wtedy właśnie na końcu na końcu sześćdziesiąte na początku siedemdziesiątych no i to 700 kg Bush to co jest wydane przez ten fragment drobnym przejawem tego fotela na składance, kiedy NIK ma tam rząd mają trochę więcej i tej muzyki jest troszkę więcej napisanej i zarejestrowane no to jest właśnie coś co wspomógł się najlepsze jakiś pójdzie nie tylko nie publikę życia mienia Morricone moim zdaniem sam tego okresu, tak więc tak, więc z tą stylistyką europejską spisywał się świetnie no tutaj na swój pożyczkę potem w Polsce realizował tylko niestety u nas nie było rynku płytowego, który za bardzo byłbym zainteresowany przez co jeśli ktoś widział tej muzyki w filmie nie słyszałem po czasy przez po podczas gdy w kinie i no to ona uciekała z uratowała pierwszy jeszcze zgadzam, ale może nie tak do końca w tym sensie, że on, jakby nie miał szans pracować w Hollywood, że jestem pewna czy tam by się nie znalazł mam wrażenie, że ja w ogóle dużo, jakby duże wyczucie kina myślę jak rozmawiałam to to ta z auta filmy hali łódzkie i mam wrażenie, że wiedziałby jak to robi i Kasia powiedzieć, że no to muzyka elektroniczna trafiła do filmów, ale łódzkich brytyjskich uwagę itd. więc ja mam wrażenie, jakby coś takiego i był w stanie robić zresztą jak się jak się porównuje, którego polskie filmy ja myślę w szczególności o filmach Wajdy tych czyni człowieka zielarze człowieka z marmuru człowieku żelaza to my tak bardzo nie odchodzą tego modelu hollywoodzkiego wrażenie, że mamy jeszcze są bliższe i pewnym takim jak by anglosaska anglosaskiego podejściu do tworzenia muzyki filmowej niż no powiedziałbym francuskie też bardzo trudno co powiedzieć tak to co chce chce lud podkreślić, że 6016 w każdej w każdej rzeczywistości, gdyby miał taką szansę w dużej mierze dlatego właśnie był bardzo zdyscyplinowany i takie miały się podejście użytkowe obejrzę film zobaczy, jaki i jak Przemek rozmawiać mówi się, że jakby patrzy na to pod kątem właśnie gatunku, jakim gatunku ta się jeszcze ci on oczywiście wkładów to własną jakąś wizję ale, ale był bardzo czuły na specyfikę różnych kultur nie tylko właśnie tej polskiej europejskiej filmie dokumentalnym Grzegorz Brzozowicz i Macieja Chmiela zagubiony diament tam się pojawia taki cytat wycięty z wypowiedzi Andrzeja Wajdy, kiedy Wajda opowiada czym jest dla niego muzyka Andrzeja Kozińskiego mówi żona daje taki napęd taki Drive i i to otworzyło oczy na to że, że właśnie w ogóle tych filmów tego 1 drugiego człowieka Wajdy no to byłby zupełnie inne firmy bez muzyki Andrzeja Kozińskiego, które rzeczywiście dawały jakąś nieprawdopodobną energię w obu tym filmom szczególnie w człowieku z żelaza to jest to jest już, jakby takie tak tata wdaje się to wpisane bardzo musi mocno w ten film natomiast chciałem zapytać już na planie całej twórczości Kozińskiego na co na co myśmy powinni zwrócić uwagę słuchając, bo słuchamy tych nagrań pewnie głównie w tej chwili nostalgicznie pokoleniowo no bo to jest jakaś tam część dla nas dzieciństwa młodości jakiś punkt odniesienia, ale co takiego jeszcze warto na co wygląda na co warto na jakie być może nagrania konkretne nawet warto zwrócić uwagę, jeżeli można wejść ja powiedziałbym, że zdecydowanie te filmy Wajdy to można słuchać, jakby jako muzyka właśnie użytkową tak jak tak jak pan powiedział oglądać filmy i słuchać tej muzyki i patrzeć jak muzyka wpływa na na, jakby temperaturę tego filmu ta muzyka jest też takim dobrym moim zdaniem obrazy obrazem czasów, które w, którym te filmy powstają, jeżeli chce się np. nie wiem spojrzeć na epokę Gierka i NATO z on jakby nie wiem można powiedzieć, że to sam szlak do to nawet nie poziom propagandy sukcesu do do sukcesu tego te połowy dekady lat siedemdziesiątych, więc takiego powiem jak powiedział to warto oglądać i słuchać też ta muzyka może być odbierane w sposób autonomiczny i tutaj jak pan Michał Wilczyński mówił jest źle się stało się, jakby w tym czasie nie doceniano tej muzyki filmowej jako muzyki autonomicznej można powiedzieć że, że można, że to było gotowe przeboje takie do słuchania gdzieś, jakby wtedy płyty wydawane płyty lansowano na to mam wrażenie, że to byłyby te przeboje i że może jak np. nie wiem jeszcze w tekście wpisano do niektórych rzeczy człowieka z marmuru to też by mogło inaczej funkcjonować z mojej perspektywy to warto na to patrzeć, ale ja też bardzo doceniam i Kosińskiego jako autora muzyki do piosenek i nie tylko w takim sensie, że Rze, że pisał te w muzykę do piosenek ale jakby w pewnym sensie tworzył tworzył piosenkarzy czy odkrywał ich na nowo i tutaj oczywiście dotyczy to Szczepanika, którego w dużej mierze stworzył, ale myślę też warto jest zwrócić uwagę na rolę w karierze kilku piosenkarek nie mam na myśli zwłaszcza, o ile jak i Irenę Jarocką zresztą się z nią też przyjaźnił, więc jak powiedziałbym, że się też stworzył pewien klimat Jarocki napisał kilka piosenek oczywiście motylem jestem i to też te są ciekawe piosenki może one jak funkcjonował jak trzeba, ale to też są piosenki pełne jak i elektroniki takiego podejścia do do dźwięku z specjalnego, gdy się słucha uważnie wtedy to widać też też odegrał ważną rolę w transformacji Zdzisława Sośnicka jej również, jakby głód i dzięki niemu Maryla Rodowicz podążyła inną drogą, więc więcej, jakby tworzył te tworzył te i piasty czy okazywał się mogą śpiewać inaczej oczywiście też prowadzą te panie do filmu to też jest ważne się dzięki niemu, jakby ten ten system filmowo muzyczne się bardziej integrować trochę tak jak w czasach przedwojennych oczywiście po wojnie odbywały na małą skalę, ale można powiedzieć był jedynym twórcą, który tak o tym myślę jako jako takim systemie zintegrowany czy system nie powinien się integrować mniejszy wydaje czy ja jak będzie można wiele razy on często ubolewał nad tym że, gdzie właśnie wpychane jedno szufladki, bo pamiętają przez to, że chciał muzykę do każdego Akademii pana Kleksa, że trzeba będzie z tego cieszyć z tego zawsze bardzo dumne, że ktoś pamięta tylko franka kimono, odkąd NFZ wydaje jego muzykę mówi, że jestem panem od horrorów strasznych rzeczy, a zawsze tylko udawał mówię słuchaj, ale przede wszystkim chciałem pisać ładne melodie jednak zrobiliśmy kompilacja 80 urodziny Andrzeja to tak naprawdę kompilację trochę krytykowane, ponieważ na Zachodzie jest z Wielkiej Brytanii za to, że to, że tak, że tam czasem jest za łatwo za proste czemu czemu tak wygląda tam oni taki straszny właściwie już, którędy wcześniej wydawał Okoniewski Pers, a nasze założenie było takie właśnie pokazać, że Andrzej pisał pięknem melodie był bardzo dobrym i aranżerem jeśli chodzi o szczegóły prowadzenie sekcji smyczkowej i pisanie w ogóle po druk jest tutaj są przez mówiące było niesamowite on sam ustalasz decydującego lepszych muzyk i mówię tam czuć jak ustaw, ale po prostu i taki w takiej formule to to tworzył tak to są rzeczy, które na pewno warto zwrócić uwagę, ale jestem dużych i drobnych pojedynczych czasami perełek choćby w 1000 uznać za dzień o tym kilka tygodni temu jeszcze właśnie że, żeby przywrócić do życia i pokazać ludziom raz jeszcze i przypomnieć mianowicie film wedle wyroków twoich Jerzego Hoffmana tam poza tym, że było kilka pięknych smyczkowych tematów instrumentalnych była piosenka wprowadza śpiewana przez niszowe Jasińską po polskiej wersji i śpiewano też widzisz tam historia była taka, że miało tam być kosztowna jest miasteczko mając tylko, że postój był otrzymali producenci filmu kwotę nie za wykonanie piosenki to się tam, żeby czasem bardzo podobnego ale, żeby było tani, a ja, żeby przepiękną piosenkę, które przemknęły się bokiem, ponieważ nie będzie nigdzie wydana no i też jedna z tych ostatnich rzeczy rozmawiamy przed jego odejściem, że koniecznie musimy jakoś mocniej przypomnieć ludziom bo, bo jest to rzecz chwytającą za gardło i no i właśnie takie, jakie takie rzeczy trzeba trzeba trzeba, czego po oboje mieli państwo okazję poznać Andrzeja Kozińskiego w oczywiście nie porównuje do tych tych tych doświadczeń, bo pewnie Michał Wilczyński z spędził z nim po prostu dużo czasu jako wydawca ale jaki był, jaki był człowiekiem, bo ja z takich no przyznaję dziennikarskich krótkich pewnie kontaktów w miałem takie wrażenie odniosłem takie wrażenie, że był bardzo bardzo zrównoważony twardo stoją dostał na ziemi, że bardzo do mojej perspektywy wydawał się czekiem bardzo pracowitym, który w i od po odpowiednim chyba momencie już zamknął ten swój warsztat trochę to zepchną na dalszy plan potrafi odejść na emeryturę twórczą co jest chyba dość istotne, chociaż teoretycznie zawód tego nie wymaga prawda i nawet tak trochę mam wrażenie, że nawet bagatelizował część swojej twórczości właśnie tytuł w odniesieniu do tego, o czym mówił Michał Wilczyński do tych te horrory czy też te straszne rzeczy też eksperymenty z diabła, którego pewnie za chwilę wrócimy jeszcze Dodą, która potrafi jakoś tak zbagatelizować 1 czy Poznaniem, jaki był, jaki był jako człowiek spotkam się z nim raz i na podobne wrażenie miałam jak pan się człowiekiem bardzo konkretnym i łatwo było z nim dogadać, ale też UE to co mnie jakby ujęło zainteresowało to ktoś miał wiele przemyśleń na temat polskiego przemysłu rozrywkowego też taka rzecz, która jest jeszcze właściwie nie spada, która mnie aktorami fascynuje, czyli właśnie jak jak działa radio jak tworzono Jakowa w Polsce gwiazd jak to wszystko funkcjonowało o tym bardzo wiele ciekawych rzeczy do powiedzenia nie zawsze pozytywnych w tym sensie, że bardzo dobrze dostrzegał wady tego socjalistycznego systemu równocześnie też widział pewne zalety to, że np. jak się weszło do tej no nie wiem hierarchii czy kliki do tego establishmentu rozrywkowego można też było tkwić jakiś tam mieć z tego korzyści do końca życia, ale właśnie potrafię na to spojrzeć z dystansu ocenić to z ocenić to bardzo rzetelnie inicjał bez mojej perspektywy kogoś, kto chciałby zbadać takie rzeczy zaczął badać to to do jedno jedna z wielkich strat związanych z jego śmiercią to jest to, że już nie będę miała możliwości porozmawiać z nim na ten temat miałam nadzieję, że znów się spotkań z nim latem więcej mi odpowiedzieć studio rytmy ja tym wszystkim jak to działa, bo jak się te rzeczy tworzyły z drugiej strony to właśnie też ciekawie z nim było rozmawiać, dlatego że miał własne przemyślenia na temat tej relacji między, jakby jakością tworzenia, a lato tym co ja określam tym etosem i romantycznym, czyli że się w Polsce jest takie poczucie, że jak się dużo pracuje jak się ma sukces na czasie jest jakby takim artystą postępowi drugiego rzutu i miał pewne pretensje, że takie właśnie postrzegany nie jako wybitna reszta nie, dlatego że i jakość jego twórczości jest powiedzmy niższa no nie wiem Komedy wspomnianego wcześniej czy czego byśmy nie dymi wymienili, dlatego że jest pracowity, że dużo pracuje, że nie jest rzetelny, że nie ma nie ma takiego rozbuchanego ego na i daje można powiedzieć, że do nas jeszcze należy, żeby to, żeby to u, że David, że tak jest po prostu znaczy mija z Andrzejem przekazałem naprawdę wiele wiele godzin i tak naprawdę niewiele z nich było muzyce, bo jednak czasem ta znajomość roczna rozwijała Rze, że to co zajmują się tak wydawniczą to była 1 rzecz natomiast oczywiście rozmowy były pytania o wszystkim i tak być jak najbardziej tak jak napisał na profilu gada, że ile ta muzyka z nami zostaje, ale brakuje człowieka i będzie bardzo mocno brakować będzie niesamowicie ciepły serdeczny on niesamowitym poczuciu humoru przezabawny człowiek i to co będę pamiętał na nas zawsze spędziliśmy bardzo fajnie kilka dni w ubiegłym roku fasoli Wielkopolskim przekazy festiwalu g Komeda, gdzie też właśnie mieliśmy okazję biesiadować do późnych godzin rozmawiać o naprawdę wszystkim, tak więc tego tego, tak więc tak tego będzie tylko niesamowicie to prawda to jest panie po powiedziała, że Andrzej miał niesamowitą wiedzę i spojrzenie na tę właśnie na cały muzyczny biznes w Polsce znaczy muzyczny medialną ogólnie nie w tamtych czasach sza połowa z tych historii co mi opowiadał nie są już na to kilka do roku co chcą się czasami wyprawiało ne i to dotyczą, zwłaszcza studia rytmy dotyczyło niektórych realizatorów dźwięku, którzy zachowywali się tak trzeba na sesjach i wręcz gardzi muzykami, którzy przychodzi nagrać muzykę przez fundację, rozkładając kanapki na stole litewskim i zajmuje się konsumpcję zamiast nagrywaniem tak jest było historii bardzo bardzo duża i do tak tak tego, kto będzie brak tak panie mówi część część 1 tek tego całego obrazu tamtych tamtego świata no oraz zajęć zniknęła z nawet nie miałem prawdę mówiąc takiego marzenia, żeby zamknąć tę rozmowę o Andrzeju koleżeńskim w w ramach półgodzinnego podcastu to jest niemożliwe na pewno to jest pewnie jakiś początek, bo albo właśnie środek rozmowy która, która będzie trwała jeszcze bardzo długo miejmy nadzieję jak najdłużej natomiast chciałbym teraz tę naszą dyskusję rozdzielić na 2 nurty i najpierw panią Ewę Majewską zapytać o tym o tym projekt najlepiej z dnia nie znajdą nie jest tajemniczy ten związany ze spotkaniami jest ostatnim spotkaniem letnim Andrzejem Korzyński i z tą polską muzyką estradową czy coś z tego będzie i właściwie no jeśli może pani o tym mówić to w jakim stopniu zaawansowania jest to przedsięwzięcie mam nadzieję, że będzie jest to zaawansowane, bo to już, jakby kończy dziś jest to książka polskiej muzyce estradowej, czyli o tym wszystkim co nie jest gazem jest rokiem co głównie uchodzi jako piosenka także m.in. dlatego że pisałam napisał wcześniej ta książka polskiemu z elektronicznej to jakby dawał mi domyślenia więcej o tym jak Polska jak Polski przemysł funkcjonował i to spróbowałam zrobić także mówię to się bliższy blisko końca i tam również pisze o Andrzej Korzyński w kilku miejscach w opisie po pierwsze, przy okazji dni z okazji muzyki estradowej w radiu i pisze również o nim w części poświęconej kilku wybitnym twórcom muzyki także także tam się pojawia poza tym naj jest to część gwiazd tak jakby Korzyński jest obecne w różnych miejscach tej tej książki, a od napisania książki skłoniła Mir właśnie to, że się tym no, jakby były obowiązuje taki taka hierarchia myślenia o Polsce polskiej muzyce popularnej i znowu w tej w tej relacji mamy wyższe gatunki takie jak rok czas czas jest sporo na ten temat natomiast o piosenkach jest mało z nami takiej perspektywy tak nie chcę używać słów akademickiej jakiś, ale taki po prostu bardziej analitycznej mamy wiele wspomnień piosenkarzy piosenkarek natomiast, jakby brakuje źródeł o przemyśle i nie brakowało tych źródeł, więc zaczęłam sama sama wśród szuka się o tym aktywna za to będzie również oczywiście opracowanie w książkę w języku angielskim prawda, więc trafi też na na na światowy rynek jeśli tak można powiedzieć prawda ta informacja ostre estradzie polskiej na toaletę świat tak ile teoretycznie tak wiele osób tak kupić daj osób dalsze nie wiem ale, ponieważ tak głównie funkcjonuje w tynku no w tym w tym ekosystemie akademickim anglojęzycznym, więc tak miejsc łatwiej mogli wpisać pewnie już też jest łatwiej po tylu latach mieszkania na przejście myślę, że to też łatwe ważne jak z punktu widzenia opowieści o i Andrzej Korzyński i naszej naszej estradzie, że taki wątek się w właśnie w studiach o kulturze popularnej prowadzonych w języku angielskim poza polską pojawi, gdy pytanie do Michała Wilczyńskiego zapewne oczywiste jak duży jest dorobek artystyczny Andrzeja Kozińskiego, którego jeszcze nie znamy, bo właśnie wszystko wszystko w ostatnich latach poznajemy od tych wznowień jego fotela i gaz rekord wszystko poznajemy odnowa i co nas czeka co nam zostało do zaprezentowania w najbliższym czasie jak jak to jak to wygląda jest tego duże i tak naprawdę w w momencie odejścia czy byliśmy w połowie porządkowania archiwum przykrywania taśmy sprawdzenie właśnie co jeszcze jest czego brakuje po trosze niektóre rzeczy gdzieś pominęły i one, gdy poznacie trafiły do jego prywatnego archiwum, więc szukamy winnych w innych miejscach win ich jeszcze archiwach i choć z różnych niestety bardzo skutkiem, tak więc na pewno jest tego dużo jak bardzo chciałbym, żeby się pojawiła dokumentacja czy i czeka 64, ponieważ to też ważny dla niego bezpieczny projektów niż mentalnym szczerze to co potem profesor państwem tylko winny państwu sycące to pierwszy taki właśnie poligon doświadczalny byłby ów radzi czeka 64 będę chciał, żeby się pojawiła jeszcze muzyka inny z tych mniej oczywiste chwili właśnie na nowego roku swoich czy bestia, który jest Miś z diabłem, który co jest świetnym my, a zupełnie nieznanym z kontratakiem i jest naprawdę bardzo dużo się ostatnio z Andrzejem tak naprawdę nie ma świadomych chyba chyba się myślami już gdzieś tam jakiś swobodne plany się właśnie na dalszą przyszłość nas, że jego braknie też dużo zrozumienia, żebym się zajęć, więc mam nadzieję, że będzie to możliwe i że za czas jakiś te rzeczy, które były przygotowaniem do trwającej zależało najbardziej rzeszę pojawią naszym szefem NIK zależało noszący mówią o nim, że są w biegu zdaniem słabszy, ale zawsze myśmy takie porozumienie, że jeszcze przychylam jego wyborów się przekłada moich wyborów i taka musi choćby z muzyką filmów, jaki układ od Andrzeja w ogóle były rzeczą on, słuchając tej płyty z nami tak samo słuchałem pierwsza wiąże się, ponieważ totalnie tego ten produkt nie pamiętam jak i tak tak taki ze skoczni się tam z Arki Bartosz Pastuszka jest, więc mam nadzieję, że będziemy mieli co robić, a druga rzecz wymaga tego, żeby go, żeby przypominać winna jest robienie dużej żeby, żeby trwałby w diabeł na srebrnym globie to też to też są filmy, które swoją muzykę ma szansę się okazać na płytach zdecydowanie tak czy ja się kończy przygotowywać tylko będzie wydawał Pański rekord, ponieważ ja z znający Miłoszem w jego mocy do tej do tego się po prostu oddałem tę materię masaże edytorzy, bo to musi zrobić, bo w dni uważam, że pospolita czy tak naprawdę nie jest pewnego trochę bardziej skomplikowana sytuacja, ponieważ ten film wiadomo jak powstawał on powstało na przestrzeni kilkunastu lat i ta muzyka też powstała przed kilkunastu lat kilku różnych podejściach no, tak więc też przecież przez taśmy tak proszę przydzielane, ponieważ są tam i taśmy źródłowej trochę propos temu montował te dziękował pejzaże my są taśmy z pierwszymi wersjami 70 tych rzeczy są za 88, ponieważ finalnie ta jest naprawdę ogrom muzyki i sądzę, że pewnego wymaga troszkę szerszego spojrzenia tutaj jeszcze chwilę zajmie, zanim poczty będziemy pewni czy na pewno wszystko co myśmy przejrzeć przejrzeliśmy, bo po prostu jeszcze kolejne rzeczy przez jakiś czas na 1 poddają na końcu nie szkoli dziś były podkładane w i wychodzą na światło dzienne teraz, tak więc tak, więc by w to jest bardzo duże oprócz tak wielkiej firmy i specyficzny tak samo muzyka bardzo bardzo dziękuję oczywiście z nie ma z nami człowieka niestety nie ma z nami twórcy zostają nagrania chyba chyba być jeszcze parę zaskoczeń jeszcze w archiwach ja myślę, że w nawet nawet Michała Wilczyńskiego pewnie coś zaskoczy jak znam życie jak znalezisko dziękuję poseł Ewy Ewie mazurskiej z inwestycją centralną kaszel ja również dziękuję i bardzo bardzo dziękuję również właśnie Michałowi Wilczyńskiemu z gady Records dziękuję pięknie dziękuję państwu uwagę zaproszę na kolejny podcast oczywiście nie gwarantuje, że to będzie kolejny podcastu Andrzej Korzyński, chociaż prawdę mówiąc moglibyśmy w tym momencie zacząć nagrywać napęd na pewno byłoby, o czym rozmawiać Bartek Chaciński dziękuję raz jeszcze do usłyszenia
Zwiń «