REKLAMA

Minister na nowo zaognia spór z kontrolerami lotów?

A teraz na poważnie
Data emisji:
2022-04-25 12:40
Prowadzący:
Czas trwania:
11:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w kolejnym gościem programu jest Mariusz Piotrowski z portalu Flight for free czy dobrych dzień dobry panu, że państwo jak dotąd nie ma porozumienia pomiędzy centralą polskiej agencji żeglugi powietrznej, a kontrolerami ruchu lotniczego w niedzielne rozmowy nie przyniosły żadnych rezultatów, a w dodatku podczas dzisiejszej komisji sejmowej ministra infrastruktury padły słowa, które jeszcze ten spór mogą na nowo zaognić czy to znaczy, że czekają nas czeka nas majówka bez Rozwiń » wylotów z Polski, bo panie redaktorze nadzieja umiera ostatnia tak powiem natomiast ja też dzisiaj słuchający tej sejmowej podkomisji transportu lotniczego też to rzecz to moja moją nadzieją jest to troszeczkę przyhamowany no mimo wszystko mam nadzieję, że do porozumienia jeszcze jakiś sposób uda się osiągnąć ja ja temu taki ktoś umiarkowany optymizm opieram na taki przesąd, że stronie rządowej, ponieważ po myśli, że będzie bardzo zależało bardzo na osi nie rozumie jak chociażby z tego powodu, że najbardziej poszkodowaną linią spadku braku porozumienia będzie włoski Narodowy przewoźnik, którego wpompowano grube miliardy złotych publicznej no i w efekcie na brak tego rozumienia powoduje, że loty linie sieciowe będą wozić przewoźników we 2 pasażerów do Warszawy, gdzie potem przydają się na dalsze bardziej rentowne trakty odpowiedział, że tu linię pani najbardziej w kość tym fundusz ochrony tulei myślę, że dlatego samorządowej bardzo zdeterminowana, żeby to jednak ten kompromis osiągnąć, ale jak pan mógł wyjaśnić mi genezę tego konfliktu, bo mam wrażenie, że my wszyscy opinia publiczna Mané w tutaj nie do końca jasność jak słyszymy z obu stron ten konflikt tli się właściwie od 2 lat w całości stanęło na przeszkodzie, żeby dojść do porozumienia przed staniem się pod ścianą to znaczy przed tym momentem, kiedy komisja europejska oraz Eurocontrol rozpoczęły swoją procedura wyłączania polskiego nieba te 2 bardzo dobre pytanie, na które nie tylko pan nie tylko, ale też wielu wielu ekspertów zastanawia no to co to widzimy teraz to na dość dość jednak smutny fakt, że te rozmowy ruszyły z miejsca dopiero po zmianie na stanowisku prezesa tak naprawdę, kiedy się okazało, że w ciągu właściwie nieco nieco ponad 3 tygodni udało się załatwić wiele tematów, które leżały odłogiem przez sprzedaż czy 2 lata mimo apeli kontrolerów ruchu lotniczego no to jest to jest szereg kwestii roszczeń w zakresie rozwijały o poczynaniach tych słynnych SPO czyli, czyli dyżurów na wieży pełnionych w pojedynkę przez kontrolerów poza ogólną atmosferę kulturę plan pracy m.in. zarzuty o mobbing, które nadała, których dziś ci, którzy mówili podczas tej sejmowej komisji no to wygląda także czasu na porozumienie jest mało pasz chciałby się szybko dogadać, żeby uniknąć, bo skandalu nie będzie też słowo to będzie skandal, jeżeli no polskie niebo goście specjalni kontrole, bo część część kontroli przejmą sąsiednie ośrodki, a z kolei kontrolerzy chcieliby całościowego porozumienia dotyczącego wszystkich kwestii, których oni nagle, o których od niej mówią od odmówili oni są rozwiązania NATO, dlaczego ministerstwo infrastruktury właściwe w tych negocjacjach sypie piach w tryby mówiąc rzeczy, które doprowadzają do furii kontrolerów podczas podkomisji sejmowej, bo wydaje mi się, że mimo wszystko z jakiś jakiś cel polityczny, czyli próba przedstawienia kontrolerów jako jako jak takiej grupy Super chciwe no właśnie oni są pazerni zarabiają niektórzy po 100 000zł żądają jeszcze podwyżek 30% pracują mało niechętnie trudno jest negocjować w takiej atmosferze i w no w dodatku ta strona społeczna czyli, czyli właśnie związek zawodowy kontrolerów mówi, że to są wszystko przekłamania półprawdy, a czasami po prostu no takie stwierdzenia na granicy z po twarzą, bo takowych chociażby kwestia pytań podmioty, które zostało 200 podczas tej komisji kontrolerzy twierdzą, że podwyżki rzeczywiście mają być, ale przede wszystkim dla pracowników portów regionalnych, ponieważ ta poprzednia pozycja państw UE dotycząca anulowania tych wypowiedzeń zmieniających dla kontrolerów Warszawy oznaczałaby, że kontrolerzy Warszawy zarabiali jak przed pandemią, a ich koledzy, którzy podpisali te zmieniające spotów regionalnych zarabiali jak znacznie mniej wiedzy między no trudno tutaj szukać jakichkolwiek innych innych innych powodów tak ostrej retoryki niż powody polityczne co jest, ale mogą być powodem politycznego, żeby się nie chcieć dogadać przecież politycznie zapłaci za to PiS zapłaci za to Prawo i Sprawiedliwość po prostu ludzie z Polski nie wylecą na urlopy na wakacje w także po to, by załatwiać swoje interesy no to jest przecież to przecież strzał stopy ma pan oczywiście redaktor rację natomiast indeks będzie jasny jak chodził jawny, czyli 1 wrócił też biurko jak ja jak mówił walka, który jest w możliwie jak najdalej od od jego twarz płoty czy też od o to rządzącej polską re pani dzisiaj tutaj procentowe szukaniem szukanie takiego i jak winowajcy, ponieważ no być może ta, którą rządową wojewody sprawa tego jednolitego tu czasu właściwie to już nie ma, bo wcześniej mówiono, że do tego do piątku mamy poniedziałek na po tych po tej porannej kąpieli też fakt trudno o być optymistą, chociaż musimy wierzyć do końca, że po prostu nie uda się osiągnąć należeli nie uda osiągnąć to jak będzie dalej wyglądała sprawa zarówno polskiego Narodowego przewoźnika, jaki w ogóle nie ma nad polską jazdą taki taki najgorszy możliwy scenariusz no to jest scenariusz, który jest najgorszy rok dla tego obszaru Warszawskiego i 2 stołecznych lotnisk czy rodzice Chopina oraz portu w Modlinie, gdzie mówimy o odwołaniu odwoływaniu anulowaniu około 300 lotów z edytora nawet na to niska w ciągu chciał budowy oba te porty miałyby działać z powodu braku kontrolerów przez zieleń bój Kotliny godzinę metoda, czyli od 230 do siedemnastej, jeżeli chodzi o porty porty regionalne to tutaj w piątek umowy, czyli jak informował, że tam operacje, a dzięki pomocy tylko podzieli agent drugi powietrznej będą się odbywały bez większych zakłóceń problem zwroty będą będą dosyć mocno opóźnione ale, ale nasze będą rozmawiać byłem właśnie i właśnie Warszawa Lech bez pomocy różnych Dariusza, niemniej niektórzy przewoźnicy np. czarterowy biura podróży już głośno mówią o tym, że będą będą duże kwoty, kiedy będą galę że, że rozmowy, jakby nie doprowadzą do usług będą starały się przynosić loty na inne lotniska no one mogą zrobić jedynie kadrowe na technologię, bo tyle złej sytuacji, że jest człowiekiem sieciowe, czyli dowozi pasażerów do Warszawy oczywiście liczyć to potem przysiadają, więc trudno jest taką ubytek takiej operacji jak typowo handlowe przez Warszawę chorych na lotnisko także z uwagi na to, że te pozostałe porty polskie będą miały tego rodzaju kłopoty z przepustowością i są małe są i są małe w szczegóły głównie my też chodzi o, jakby o brak brak rąk do pracy, czyli takie kontrole z różnych względów materialnych chcą należy tak będą będą musiały pomagać się właśnie pracą kolegów z agencji ze Słowacji Czech czy z Niemiec na jak to jest z roszczeniami w takich sytuacjach rozumiem, że gigantyczne straty wynikające z opóźnień odwołań lotów w no i boją ogromne roszczenia zarówno od pasażerów, ale także od przewoźników no od wszystkich tak powiem z stron tego złożonego mechanizmu, jakim jest biznes i rozpaczy oczywiście jest bardzo trudna sytuacja tak naprawdę nie mamy, bo odnosi tego pełnej jasności, ponieważ to, jakby i, gdyby to był strajk albo protest kontrolerów to kobieta to wiedzielibyśmy jak wygląda sytuacja roszczeniowa 11 mamy do czynienia z władzą, której pracodawca de facto zwolnił kontrolerów, którzy zgadzali się zmiany warunków zatrudnienia i teraz to tych negocjacji prosi ich o to, aby Nowacka jest dziś do tej pracy wrócił, więc tak naprawdę to na pasje spoczywa pełna odpowiedzialność za te za te ewentualne wciąż mam nadzieję, że to jest tylko tylko rodzajem teoretycznie pozowane połączenia, ale nie lotnicze niektóre już kilkanaście agencja rządowa, czyli skarb państwa ponosi odpowiedzialność tak no Going to de facto tak natomiast nielogiczna dzisiaj już dawno duże, jeżeli będą odwoływały połączenia z powodu braku kontrolerów lotu no to 50 spotykało z kwestią roszczeń sądowych i dochodzenia odszkodowania tak ten jednych zostaną pasażerowie są bardzo trudnej sytuacji, ponieważ okres odszkodowanie jedno, a też panują takie wyjazdy musi pamiętać o tym, że nie wiem rezerwujemy hotel rezerwujemy pożyczamy samochód no jedno firma Booking com w jakikolwiek inny pośrednik nie patrzy na to, że w Polsce brakuje kontrolerów lotów, jeżeli nie mamy wykupione po niej klauzuli, która pozwala na średniej rezerwacji albo widać odwrotny do pieniądza niestety przypadną no i trudno trudno wyobrazić scenariusz, w którym jak, jakkolwiek byśmy się ubiegać się w złotych, a więc być może władze naszego imperium wychodząc z założenia, że stać nas na płacenie odszkodowań bardzo dziękuję za tę rozmowę Mariusz Piotrowski z portalu Flight for free był gościem państwa moim to już wszystko co przygotowaliśmy z Anną Piekutowska program realizował Szymon waluta zapraszam teraz na poradnik jak pomagać, a jak nie pomagać, a po nim oczywiście na informacje Radia TOK FM Mikołaj Lizut do usłyszenia, a teraz poważnie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA