REKLAMA

Test: Ssangyong Rexton i Hyundai Kona

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-04-26 19:40
Czas trwania:
13:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór i 2 samochody proszę państwa SUV-y crossovery 1 spalinowy, jakie SUV crossover co opowiada słowem no no to mówców chyba wraz z SsangYong Rexton to żaden SUV minivan no coś to jest to, ale ja mam z kolei hyundaia Kony no to jest mały crossover tutaj nie będę nie będzie mówił, że to jest minivan no dobra to zaczynam od tego jak strona prawda, który nam to ważni my zaczniemy od Exxona Rozwiń » Marka SsangYong pojawiła się w Polsce w roku 2000 i niech nikt nie mówi, że to nie rzutuje trochę na na postrzeganie tej marki musi rzutować nawet w takim skromnym wykonaniu jak naszym Marka, która pojawiła się w Polsce bodaj w 20042005 roku nie wiem dokładnie pamiętam, że zrobili z tej okazji jakąś niesamowitą imprezę zgodzili wszystkich dziennikarzy celebrytów a gdzie naprawdę to impreza była i biegli z ogromnym przytupem i tej samochodem przez często jeździli jak Stone rodził SM Anne akcjom ME w oko oraz od woli to później, ale wie Sławek nie mieszaj kurde, mamy 2005 rok, jakie Tivoli, gdzie Tivoli w Oliwie, żeby później jeździliśmy domu są jeździliśmy od tak mówię za pierwszego importera za pierwszego importera 2005 rok to jest tak ten moment, kiedy ta Marka na wieś siłą rzeczy najmocniej się w mojej pamięci również z powodu ich umowami, które mieliśmy z nimi wbiła w pamięć dlatego, że to były samochody, które na początku było obiecująco faktycznie były niedrogie rektora, jeżeli dobrze pamięta można było tam w okolicach stówy czysto 11020 000 na kupić tym się fajnie jeździło, a i, ale reszta to był marketing już to miała być niemiecka jakość koreańska cena koreański wykonanie czas zweryfikował te samochody, a i okazało się, że one wcale nie są takie trwały jak nam się początkowo mogło wydawać, że są ocynkowane rdzewieją te akurat normalna sprawa, bo prostu koreańskie japońskie samochody nigdy nie są ocynkowane wyjątek od reguły to są stany produkowane w Europie, czyli Qashqaia juke natomiast Kora nigdy tam silniki na licencji mercedesa skrzynia na licencji mercedesa różnie z tym bywało na psuła się to często no i potem firma zniknęła z polskiego rynku była chwila przerwy potem pojawił się kolejny importer to są właśnie teraz, kiedy było to woli to było takie nowe rozdanie no właśnie pojawienie się tego to był zresztą chyba 0101. SsangYong, którym żeśmy jeździli już po tym, nowym otwarciu to była taka spółka, która potem stała się częścią British Automotive Holding, jeżeli dobrze pamiętam oni na początku sobie to był importer i jako chyba właśnie od 2010 roku zaczął się tymi zaczął się tymi, a Ssangyonga interesować też uzupełni korando się pojawił nie pamięta to tak tak też zwalnia ich dodatek perturbacji związanych również z polskim przedstawicielstwem marki było tak duży hol mamy w ciągu 15 lat czwartego importera może się mylić czwartego przy czym trzeba znać naczelna British Automotive Holding wyleciał z hukiem i tras jest kolejne kolei działa już jest rekordowa sprzedaż przynajmniej tak się zapowiada na ten rok to może być doc. Antek też płyną do tak właśnie pamiętam kilkaset sztuk przypłynęło 1 statkiem, ale istoty jest po mówi tak były perturbacje były różne gorsze lepsze modele były coraz lepsze są wg mnie ja przynajmniej tak to pamiętam, że pierwszym takim naprawdę Ssangyonga, który uważam, żeby samochodem, którego nie powinien można się było wstydzić oni nie powinni się wstydzić, bo właśnie SsangYong Rexton drugiej generacji, które się pojawił 4 lata temu pamiętam w grudniu jeździłem tym samochodem byłem może nie zachwycony, ale bym zadziwiony jak jak oni zrobili taki udany samochód, jakim się udało po latach wiesz ja patrzę trochę to znaczy pan ma tak z 1 strony absolutnie się z tobą zgadzam z drugiej strony jestem patrzę na ten samochód trochę podejrzliwie wiele rzeczy mi się w nim wtedy podobało w tej wersji przed liftingiem oraz samych wersję taką po raz byłem po po liftingu ostatni modernizacji i powiem ci co mi się w nim podoba może inaczej zaczną tego co mi się nie podobało w tym, o którym jeździliśmy 2 lata temu nie podobało się to, że takich jak już warte Pach to na czym nie to, że Warta Akiko takiej wiejskiej drodze, gdzie są od czasu do czasu wypłukane kałuże to samochodem na ramie tej konstrukcji, która tutaj jest jeździ się tym bardzo źle bardzo ciężko tam w środku wszystko, ale mało drzwi padały takie drgania lusterka mało się nie urwało Niemcy tymi drzwiami chyba był by był jakiś problem albo były źle zamocowana w tym egzemplarzu, który teraz jest do tego nie ma natomiast podoba mi się to, że ten samochód robi skromne pierwsze wrażenie to znaczy jak do niego podchodzi to nie ocieka takim, a panem jak terenowe lexusy jak BMK jak land Rover wieziony skromnie wystylizowany przód taki dość agresywne, ale cała bryła nadwozia jest tak, żebym Skrok 1 rzecz chcę dorzucić, bo żeśmy, którzy rozpędzili z tymi modelami nie powiedzieliśmy, że to jest duży SUV 485 długość jest bardzo duży samochód jest dość masywny zobaczono szeroki od prawie na 2m waży 2 tony i to naprawdę kawał samochodu to tu to jest to spory autorom ale, ale środek wiele tak nie zmieniła trochę się zmieniło potem facelifting głównie na zewnątrz przypomnieć, jaki silnik pod maską Ross 22 i za 200 koni do tego automat 77 biegowy ten silnik jest bardzo fajną pracuje cicho i miękko nie ma nie przypomina nie przypomina takich diesli sprzed lat za 1 000 000 gadżetów arch. Anna hałas bardzo chropowatą od bardzo miękką pracę ta skrzynia biegów działa bardzo fajnie jest duże ciężkie auto, więc start spod świateł czy też takie dojechanie zwalnianie potem wciśnięcie gazu, żeby auto ruszyło to jakby tutaj jest chwila opóźnienia, ale to jest normalne przy tej masie to niema tutaj chcą mieć pretensji jeśli się tym bardzo przyjemnie na asfaltowych drogach ten samochód jest bardzo komfortowy bardzo wygodne wszystko fajnie się widzi obsługa jest dość prosta natomiast są takie drobne detali dziki które, które trochę nie dziwią to znaczy np. regulacja głośniej ciszej z lewej strony kierownicy jest taka dźwigi NK ona jest chyba w ogóle metalowa jest chyba z aluminium co jest dość dziwne i ona jest dobrym miejscu obok jest taka sama do zmiany stacji radiowych do zmiany kolejności utworów, ale ja mam wielkie łapy ręce drwala i skóra też niezbyt jakoś szczególnie pielęgnowano i dla mnie to te malutkie mechanizmy nie są za mała, ale one pracują tak ogromnym oporem, że np. właśnie zmiana stacji radiowej co sobie coś przez królowa normalnie się ten ten przycisk w rękę wbijał go tam dusiłem góra-dół druga jest taka, że skrzynia biegów dźwignia zmiany dźwignia skrzyni biegów ma na górze taki duży przycisk z liderką PŚ, jeżeli chcemy, żeby nie jest to dźwignia mechaniczna tylko to skrzynia jest sterowana już elektronicznie i za każdym razem jak ja próbuję cokolwiek robić na ekranie to siłą rzeczy albo zmienić coś klimatyzacji ustawienia klimatyzacji to sobie opieram trochę rękę na tej dźwigni zmiany biegów za każdym razem naciskamy przycisk zupełnie nieświadomie za każdym razem tam jak ja bym się pojawia informacja, że nie może teraz przełączyć na po też samochód średnio nadaje, ale to jak większość terenu takich dużych do jeżdżenia po drogach kiepskiej jakości po prostu wtedy wszystko w tym samochodzie podskakuje fotele sprawiają wrażenie, jakby chciały się oderwać od swoich mocowań, niemniej za te pieniądze ten kawał naprawdę byśmy tego auta właśnie mam gdzieś z tyłu głowy pytanie o to jak ten samochód będzie wyglądał za 5 lat czy będzie zobaczą kosztuje tak jak tam w cenniku 170 000 Niemcy pamiętasz już żeśmy tym rektorem jeździli po faceliftingu tylko w tej chwili nie wiem czyby czy w Polsce w ogóle była ta wersja benzynowa 20 turbo czy nie nie, czyli jeździliśmy dieslem pamiętam, że tam naprawdę 70l zbiornik paliwa ten zasięg faktycznie to było Buko 700km, jakie pamiętam, ale wierzcie mi się wtedy podobało, bo pamiętam, że jechaliśmy nawet 4 osoby tym samochodem gdzieś poza waszym bagażnik ma prawie 800l to było zauważalne nie wiem czy się do czegoś przydało, jakie tu widzieć konkurentów właściwie w tej w tym rozmiarze to jest naprawdę spory samochód czy tutaj jakiś touareg czy jakaś Toyota Highlander właściwie co tu jest, bo na ramie to już nie ma takich samochodów przecież prawda tych słów na raz już nie mamy żadnych nie ma za dużo kraj był Ford Explorer Toyota no Toyota Highlander jeep Grand Cherokee o tym myślę, że tutaj powinniśmy czy Grand Cherokee auto to faktycznie tego to dawno nie mieliśmy, ale chyba tak dobrze szła możemy 170 177, chociaż rejsie 172 przepraszam taki największy wypas 230, ale to fajne jest to praca tyle samo co fajny samochód na trasę pamiętam bardzo się dobrze z nim wtedy ta pracowała chyba nic nie zmienił dobrze to na koniec krótko, ale coś zupełnie nowego nie, dlatego że nowy model, ale dostaliśmy najmniejszą pojemność akumulatora dostępne w koreańskich samochodach elektrycznych pod maską hyundaia Kony, bo przecież obaj jeździliśmy już nieraz to ja pierwszy raz już pan, kiedy 4 lata temu ekonomiści elektryczną już wtedy wiedziałem, że ponad 400 km teoretycznego zasięgu to praktycznie da się osiągnąć w tej chwili teoretycznie w tym mocniejszy można osiągnąć nawet 450 km to się da zrobić natomiast zastanawiam się czy to samo będzie w konie Conana to przecież tak, żeby też przypomnieć to niezbyt duży niezbyt duży crossover i on ma długością chyba tak z dniem 4 niecałe 420 prawda małe auto nie jest ciężki oczywiście elektryczny to wiadomo, że ciężki natomiast pojemność akumulatora 40 kilowatogodzin moc 136 koni, czyli tak jak Stellantis się no i uwaga da się to osiągnąć te 300 kilkadziesiąt kilometrów nawet teraz nawet w tym okresie przejściowym samochód Conana to po faceliftingu ty widziałeś przecież benzynową jeździliśmy niedawno to bardzo się zmienił przód natomiast w Elektryku chyba jeszcze bardziej ten cud wygląda tak nietypowo w porównaniu z tą stąd pierwszym moim spotkaniu z 4 lat, bo jakoś kojarzy z jakimś takim nie wiem po podwodną płaszcz kończy, jakim rekinem delfinów widziałem przy tej ikony on w ogóle nie ma grilla nie bardzo mnie ten elektryczny, ale ogromnym wszystkim najważniejsze jest to, że ten samochód z małym akumulatorem również również możemy możemy uznać, że to jest bardzo udane auto elektryczne, bo przy samochodach elektrycznych ten zasięg to jest czasami bolączka prawda szczególnie w zimie tu tego nie ma pamiętam, że też chyba tym mocniejszym osiągały tyle ile trzeba prawda tyle mówił na nawet więcej przecież tym zwiększą baterią bez problemu sobie stówa przepraszam ja gadam, więc jest tu tylko ponad 500 km 530 tam jeszcze był SOS oficjalny zasięg 470, które bardzo bardzo udany samochód nawet szczerze mówiąc nie wiem co nie jest to moje ulubione auto elektryczne tych wszystkich, których żadna jeździliśmy wszystkim, kto na koniec jeszcze cena tego samochodu czy, bo najpierw dokona w tej chwili to jest Coma patrzy patrzy ile ma 1610410120 to jest 85 000 zakresu Vera 415 natomiast długości natomiast chodzi elektryka to ten tańszy, bo o nim dziś mówiliśmy no to niestety jest aż 150 000 pewnie zdrową podrożał, bo ja nie są minus dopłaty, a minus opłaty no bo ta droższa wersja 200 Coma to jest już 168, czyli 20 000 więcej, ale po raz kolejny chwalę Cohna niezależnie od tego czy to jest benzynowa kona czy elektryczna, bo to jest bardzo udany model kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA