REKLAMA

Struzik: Ograniczenie liczby lotów to dramat dla Modlina. Zamiast 62 operacji mają być tylko 4

TOK360
Data emisji:
2022-04-27 18:30
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
08:58 min.
Udostępnij:

O tym, jak konflikt PAŻP i kontrolerów lotów wpływa na sytuację Lotniska w Modlinie mówił Adam Struzik - Marszałek Województwa Mazowieckiego.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360 gościem TOK 360 jest Adam Struzik marszałek województwa mazowieckiego dzień dobry dzień dobry witam państwa trwają negocjacje polskiej agencji żeglugi powietrznej z kontrolerami lotów wierzy pan jeszcze porozumienie przed majówką ja wierzę panie redaktorze myślę, że tutaj ma zdrowy rozsądek i pewien instynkt samozachowawczy, jeżeli chodzi o i pasz, ale też, że chodzi o kontrolę z ciężej może w ostatniej chwili, ale jednak dojdzie do porozumienia skończy ZMI Rozwiń » dramatyczny scenariusz się nie spełnił dramatyczny scenariusz mówi pan sytuacji lotnisko w województwie Mazowieckim w szczególności lotniska w Modlinie nieopodal Warszawy województwo jest współwłaścicielem tego portu lotniczego, jakie skutki dla lotniska Modlin nie będzie miało rozporządzenie ograniczające liczbę lotów od maja dywan tragiczne konsekwencje będą dla obu lotnisk wolne dla ruchu największego polskiego regionu też lotnisk, których jest najwięcej destynacji w Polsce, bo trzeba mieć świadomość, że dla Okęcia Modlinie z naprawdę portem znacząco uzupełniającym ilość destynacji ostatnio to było 62 destynacje no powiedzmy szczerze w okresie letnim i turystycznym i właśnie takim okresie urlopowym czy weekendowym tutaj rola Modlina jest bardzo istotna oczywiście bardzo bolesne będzie ograniczenie też ograniczenie też samym Okęciu na lotnisku Chopina natomiast dla młodych to jest dramat, bo jeżeli tych operacji miało być 62, a teraz proponuje się, żeby były to 4 to praktycznie oznacza, że obniżka popada w olbrzymie kłopoty finansowe i nie były przewodniczy ner, który stamtąd operuje ono praktycznie nie ma możliwości działania, a więc jak z ciągle mam nadzieję, że to jest to to rozporządzenie rządu i premiera jest takim zagraniem bank, który ma zmusić kontrolerów lotniczych do ustępstw wierzę głęboko, że jednak do jakiejś porozumienia dojdzie mówię tutaj jako przewodniczący umów ma wreszcie rady dialogu społecznego i tam problemy na jeśli chodzi o lotniska to zdarzały się od dłuższego czasu czy to lotem pracownikami LOT-u czy teraz z kontrolerami, a więc myślę, że no jednak obie strony powinny poszukiwać jest kompromis uważa pan, że decyzja o takim układzie tej siatki awaryjne siatki połączeń tam zostało ograniczone do pewnej liczby kierunków na czele jest Londyn to się wydaje wedle jakiejś logiki rozsądne, ale rzeczywiście ogranicza bardzo połączenia Reinera z Modlina właśnie do lotów na wyspy brytyjskie uważa pan, że tam jest drugie dno w tym, że to Modlin tak bardzo odczuje skutki braku porozumienia no pan ja myślę, że naprawdę odczują obydwa lotniska natomiast potencjał i wydolność finansowa lotniska Chopina, gdzie udziałowcem stuprocentowym jest ta ten no jest zupełnie inna niż sytuacja Modlina, który boryka się z problemami związanymi chociażby z powrotem po pandemii no bardzo uświadomić, że Modlin jeśli chodzi o 2019 rok, czyli ten ostatni rok przed pandemią odprawił ponad 3 000 000 pasażerów na i teraz, jeżeli po powraca do tej aktywności dużej przy olbrzymim wysiłku finansowym spółki i teraz nie będzie w stanie zarabiać pieniędzy to oznacza, że to jest jeszcze kolejny gwóźdź nie chcę powiedzieć, że trumny tak, ale to jest kolejne uderzenie z w to nie ten port lotniczy no tam są podteksty polityczne strona rządowa nigdy nie kochała Modlina zawsze stawała się tak powiem pokazywać, że to powinien być marginalny port ma teraz wykorzystuje tą całą sytuację, że to jest wspólna wspólna ekipa kontrolerów lotniczych, którzy pracują na obu tych lotniskach mówi teraz czas trochę kosztem też 3 z Modlina no zabezpieczyć jak największy ruch na lotnisko od pana nawet to lotnisko Chopina jeśli tak operować między godziną dziewiątą przyniesie 17 to jakiś żart my mamy inny z taką Komisję Środowiska tutaj wizytę studyjną gości zagranicznych i dzisiaj porównywałem on jeszcze będą mogli przylecieć tutaj do nas w godzinach tych wskazany, bo tak ich połączenia wskazują na to wyjazd już nie będzie w ogóle możliwy, więc czy pod znakiem zapytania stanął nie tylko wyjazdy turystyczne nie tylko wyjazdy rodzinne czy jakieś służbowe, ale nawet różnego rodzaju konferencje czy czy spotkania faktury czy politycznym czy merytoryczny nocą po lekkim znakiem zapytania, a to będzie ryzykował, że potem będzie się dotyka rodzin w samolocie z brakiem pewności rząd, lecz mówi pan no widmo bardzo poważnych kłopotów finansowych, jeżeli chodzi o lotnisko w Modlinie 3 myśli pan, że jest jakaś droga do odszkodowania, jeżeli rzeczywiście obsada kontrolerów, którą zobowiązuje się dostarczyć Polska agencja żeglugi powietrznej nie będzie zapewnione i będzie skutkowało paraliżem, jeżeli tylko takie możliwości prawne będą to oczywiście spółka wystąpi z roszczeniami ja tutaj nie ukrywam, że no to jest jedyna droga jakoś dochodzenia odszkodowań też trudno sobie wyobrazić bierną postawę Rene rata akty czy oni tam też zostawią nas składają skargę do komisji europejskiej no właśnie, więc generalnie powiem w ten sposób jeżeli, a wasz pies strukturą rządową policzy sobie wszystkie straty w ogóle rząd da sobie sprawy, jakie konsekwencje utraty dochodów przyniesie to proponowałbym mniej uporu, bo trzeba to środowisko rozumieć z tego co ja wiem to znacznie lepiej zarabiali przed pandemią później ograniczą zarobki również z racji na to, że spadła ilość pracy tak, bo operacja byłaby zawieszona do znacznie ograniczone na, ale teraz ja się, że trzeba po prostu dokonać rachunku moi ma moim zdaniem lepiej zapłacić też ludziom dogodnie niż ponieść olbrzymie straty jako państwo nie umie został tak wizerunkowych, ale ten każdy dzień to są moim zdaniem setki milionów z złotych tak no przecież to nie tylko dotyczy kwestii lądowania startu na Mazowszu, ale też przelotów nad polską no i sytuację dodatkowo skomplikowana w związku z tą wojną z Ukrainie i wzmożonym ruchem lotniczym nie tylko cywilnych samolotów z ryzyko jest tras zwiększy też kwestia bezpieczeństwa wiadomo, że praca teraz tych ludzi o sytuacji wzmożonego ruchu cywilnego nie cywilnego jest jest to ryzyko jest olbrzymie taki ich odpowiedzialność też musi być się duża i ja się nie bierze żądają przyzwoitego wynagrodzenia za to bardzo dziękuję gościem TOK 360 był Adam Struzik marszałek województwa mazowieckiego, a już za chwilę Wojciech Przybylski prezes fundacji Res publika komisja europejska uruchamia przeciwko Węgrom mechanizm warunkowości tak tak ten mechanizm Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA