REKLAMA

Tak dobrze żarło i w końcu... Czy Netflix przeżyje jako samodzielna firma?

Nagłe zastępstwo
Data emisji:
2022-05-01 10:00
Prowadzący:
Czas trwania:
50:47 min.
Udostępnij:

Wydawałoby się, że dla Netflixa idą złote czasy - w pandemii przyzwyczailiśmy się konsumować filmy z wyżyn własnej kanapy, kina wciąż świecą pustkami, model dystrybucyjny zmienia się na korzyść platform. Ale złote dziecko czasów tramsformacji cyfrowej ledwie zipie - wycena akcji spada, kont ubywa. Co z tym Netflixem?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
te nagłe zastępstwo i na pewno już państwo słyszeli, że Netflix ma kłopoty to spory nie dość, że wycena akcji spadała systematycznie z miesiąca na miesiąc od prawie pół roku to jeszcze w ostatnich tygodniach wierzcie kurczące się liczby subskrybentów przyspieszyły ten proces i to dramatycznie w dniu ogłoszenia informacji cena za 1 akcję spadła z 350USD do 226 dramatyczna przecena co gorsza ten trend się nie odwrócił dzisiaj to jest niecałe 200USD, a przecież to nie do Rozwiń » końca wina samego Netflixa strata 200 000 subskrybentów to przede wszystkim konsekwencja rosyjskich sankcji bez tego czynnika firma dalej rosłaby nawet jeśli nie w takim tempie, jakie sama liczyła, więc nie chodzi tylko gołe liczby subskrybentów chodzi o coś więcej coś dalece poważniejszego Netflix chciał być prawdziwym GI ciężarem świata filmu nie dość, że jako pierwszy zaczął na szeroką skalę stawiać na streaming filmowy to jeszcze jego ambicje wyszły daleko poza nowy model dystrybucji sięgnęły także produkcji miał na tym koncie sukcesy harcówka 2014 roku cała mnogość nagród MII potem dokument białe hełmy i Oscar 2017 roku, a potem Roma, czyli zwycięstwo jednej z najważniejszych kategorii oscarowych same sukcesy artystyczne to jednak wciąż było za mało Netflix chciał przeorganizować rynek filmowy i prawie się udało, jeżeli słyszeli państwo pojęcie innowacji zrób sztywnych to ta kulawa kalka angielskiego oznacza ni mniej ni więcej tylko taką nowość, która sprawia, że wszystko co było przed nią ulega zmianie taką innowacją było kino wypłacę teatru telewizji w epoce kina internet w epoce telewizji i taką innowacją okazał się streaming w epoce tzw. okien dystrybucji Otóż do niedawna każdy film wyprodukowany w dowolnym miejscu na świecie, gdy już trafiał do dystrybucji przechodził przez kolejne etapy docierania do odbiorców najpierw za pośrednictwem powiedzmy festiwali potem jeszcze się do tego nadawał, bo nie każdy się nadawał trafiał do kin potem dajmy NATO do telewizji kablowej aż wreszcie na Platformę streamingową czasem ten układ ma być trochę inne, ale zawsze był frekwencyjny, czyli coś następowało po czymś to coś było na wyłączność i prawie zawsze w tym systemie kino było najważniejsza Netflix postanowił to rozwalić po co czekać 3 miesiące aż ostatni maruderzy kupią bilety lepiej od razu się wszystkich nowościami, które mogą obejrzeć u siebie w chacie na kanapie i to za cenę porównywalną do biletu może trochę wyższą, ale przecież oferującą całą masę innych dobrodziejstw kinowych telewizyjnych Netflix chciał kompletnie zmienić rynek właściwie prawie się to udało, bo potem przyszła pandemia siłą rzeczy dowartościowana i te nasze domy i te nasze kanapy te nasze telewizory i to wszystko co nie wymaga kontaktu z ludźmi wydawałoby się, że skoro tak to Netflix powinien mieć złote żniwa doskonały czas po prostu bieg po złoto, ale nie ma to jest historia niesłychanie ciekawe i o tym właśnie już za chwilę będę rozmawiał z moimi gośćmi, a ta rozmowa może wydawać się nieco trudna trochę zbyt branżowa namawiam jednak, żebyście państwo się nie zniechęcali przypadek Netflixa obejrzane szeroko jest naprawdę fascynujący i to głównie dlatego jest nieoczywiste ma w sobie jakąś zagadkę, a nie tyle dotyczącą przyszłości samej firmy co przede wszystkim pokazującą, że tych pułapek czekających na liderów tzw. gospodarki cyfrowej jest po prostu multum, że te nowe sposoby dotarcia to w gruncie rzeczy nie wszystko ba to w ogóle może być mniej niż byśmy przypuszczali zapraszam na rozmowy o Netflixie nagłe zastępstwo Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną w studiu gości na szewskiej z niej oraz firm Sejm dzień dobrem dzień dobry, a przez internet Marcin Adamczak z firmy Velvet współ dzień dobry dzień dobry będziemy rozmawiali w kontekście ostatnich dramatycznych to pewnie jest z pewnością dla udziałowców Netfliksa wieści o drastycznych spadkach liczby prenumeratorów Netflixa o tym w jaki sposób system streamingowy w jaki sposób Platformy streamingowe zmieniają właśnie model funkcjonowania współczesnego kina, zwłaszcza model dystrybucyjny model eksploatacji ale zanim do przejdziemy do tego jak ta zmiana wygląda to spróbujmy opowiedzieć historycznie jak przez ostatnie dziesięciolecia ten rynek działał co było przed Netflixem w jaki sposób filmy dystrybuowane w jaki sposób filmy trafiały do tego odbiorcę końcowego w jaki sposób też ten odbiorca był w pewnym sensie wyznaczane przez tzw. okna dystrybucji może Marcin Adamczyk tak rzeczywiście na rynku filmowym też możemy mówić o pewnych struktura długiego trwania, a historycznie w zasadzie takich 3 długich okresach w 2 modelach biznesowych ten, w którym cały czas byliśmy na pewno byliśmy w nim do marca 2020 roku do tzw. model lud globalnego rozwoju korporacyjnego tutaj, choć jest trochę mylące, bo to oznaczało porządek na całym rynku światowym ten system funkcjonował w zasadzie od roku osiemdziesiątego osiemdziesiątego siódmego to zależy czy szukalibyśmy tutaj początku takiego bardziej symbolicznego tego roku 80 tak bardzo konkretnego premiera pierwszej części Gwiezdnych wojen wciągu kasa to był system, który miał takie 2 filary widoczne dla opinii publicznej, czyli pójścia Hollywood na rynek globalny podpisze w stopniu niespotykanym nigdy wcześniej, a także zarabianie każdego możliwego dolara na każdym poza kinowym Ola z wakacji każdej poza nowe możliwości albo taki filar trzeci taki filar trochę ukryty przekazał zakładka całego tego mechanizmu, który w zasadzie pozostawała znaną głównie dla liderów branży filmowej może dotyczyła oczywiście wszystkich konsumentów wita Zapadka to był taki wydawałoby się drobny szczegół mianowicie tzw. sekwencyjną okiem dystrybucyjne w system podatków różnie możemy nazywać i polegało na bardzo uporządkowanym płacze sił polegającym na sprowadzający się do sekwencyjnej i premiera z tym okres pierwszym uprzywilejowane najważniejszym priorytetowym było kino następnie była wyłączność na okres tej dystrybucji kinowej my najczęściej to był taki okres czteromiesięczne przy miesięcznych w stanach Zjednoczonych w ostatnim czasie i potem uruchamiane były kolejne pola eksploatacji na historycznie mogą być telewizja HS potem minister te ne w latach dziewięćdziesiątych natomiast ten model w ostatniej dekadzie oczywiście też motorem obejmującą Rudi i sekwencyjne wygląda taki sposób mieliśmy łączność przez 4 miesiące na silny, aby uruchomione kolejne pola eksploatacji płatna telewizja ta, czyli ten czas zaczyna Violi zbudować, czyli minus abstrakcyjny Violi tak jak naciski tak daleko, ale i to nowy układ sił, które znakomicie służył podmiotom globalnego biznesu filmowego i napisem układ sił stara się wrócić tutaj pan powiedział o tym roku 2014 tych sukcesach Netflixa związanych z czasów Kac to oczywiście były ogromne sukcesy, ale nikt nie był zagrożeniem z uwagi na chaos karty czy z uwagi na nie stał się zagrożeniem spali swoje hity tylko stał się zagrożeniem, kiedy przestał być takim akceptującym pan płacił podmiotem, który był świetnym kontrahentem kupca dla kontentu, ale ludzkiego tylko zaczął walczyć o zupełnie inny model dystrybucyjny tzw zajętej to jest całe zarzewie pewnych problemów napięć, które rozgorzały jeszcze przed pandemią pandemia oczywiście tutaj tylko dolała oliwy do ognia była takim katalizatorem uruchamiającym proces ten sport i oczywiście także ten model, którym teraz mówimy to jest model, który był praktyk kończy studia amerykańskie natomiast cała rzesza nim niezależny dystrybutorów, którzy nie do końca tego przestrzegali wszystkich zajętej rzeczy, gdzie film wchodzi wyłącznie do kin Naja i audi w stanach to my Finowie tak naprawdę dużo tego robili przez swoje przez przez Miramax potem jeśli będzie presja na lata firma którą, która ma taką spółką córką, a potem ci ludzie, którzy ją prowadzić drużynę ona, czyli ten tego dystrybutora którzy, który o tym duży sukces pana Saipem w zeszłym roku 3 lata temu, więc Tomku tak właśnie prekursorem tego no Money League dziś tam też ciekawe jest to, że oni nasi byli po prostu takim w sklepach wysyłkowych wypożyczalnią DVD, więc oni jak budowali całą tą swoją bazę klientów w ten sposób, że nie byliście nie były nie były nie było to jest serwisu online tylko pakowało się z kopertami czerwone koperty wysłali wysłała koperty właśnie z DVD domów i nagle okażą się przedstawiają na nawiedził na ten na ten substytut inny model to nagle już mieli tam wiele milionów subskrybentów klientów w stanach to było łatwiejsze, żeby zacząć trochę tak jak u nas cda po prostu wiele osób nielegalnie korzystała nagle było w bazie klientów dla ich niewiele, ale alternatywnego legalnego systemu też tak, ale Netflix od początku logicznej to niebyła tak tak żadnego oszustwa na prostą zaczęli bardziej analogowo przeszli cyfrę tarasu i kilka wchodzimy też oni tak urośli pod nosem tych wszystkich wielkich firm ta była napięta dla mnie szokujące, że przecież są ogromne konglomeraty medialne Order Universal wszystkie wielkie firmy, które miały podzielony tym ci najgorsi mieli podzielony rynek między sobą i gdzieś tam właśnie pod pod ich no właśnie urosła firma, która nagle zaproponowano no właśnie sposób odbierania kontentu, czyli właśnie ten zwrot na radarze nie mogą z nimi realnie konkurować tak jak myśli tylko i nie tylko kupować od nich content, ale rzeczy proszę państwa, czyli właśnie fałszerz kart i seriale itd. ale zacznijmy może wytłumaczyć co to znaczy ten daje NDI co to jest za system jak to działa może Marcin Adamczak to jest system równoległy dystrybucji ta dla uproszczenia załóżmy, że nawet unijni w kinach można oczywiście jeszcze kilka innych pól to jest złamanie tego porządku, który istniał wcześniej, o którym mówiłem, więc wyłączności, która była nie tylko wyłącznością wymuszoną przez studia, ale ostro się przez sieci multipleksów do czasów pandemicznych to były 122 dni czyli kiedy film wchodził do kin przez 122 dni być eksploatowane tylko kina i błąd warunkiem okazywania dużych sieciach multipleksów potem uruchamiane były kolejne okna po tym okresie wyłączności np. 3 miesiące część winy tego potem chodziła z VAT, czyli to było 67 miesięcy od premiery kinowej temu pewien ekosystem to był pewien układ sił, w którym jakich myślę dlatego mógł wyrusza pod nosem studiów, dlatego że on stanowił zagrożenia, dopóki nie zaczął kwestionować tego układu sił w dystrybucji i zaczął dążyć do modelu dając Thai, czyli równoległej premiery w nawie, gdy w Chinach takie eksperymenty były robione również w Polsce w słynnym przykładem jest w ramach ochrony, która miała taką dystrybucja to jest taki model, który służy znakomicie Platformie streamingowej, bo one przestaje wtedy być takim kanałem rozpowszechniania trochę powiedzielibyśmy Poślednik z takim ubogim kuzynem, gdzie te Super pożądane nowości pojawią się 667 miesięcy po premierze kinowej są prezentowane już absolutnie równolegle z premierą kinową jest korzystne dla platform natomiast ewidentnie niekorzystne dla Chin w dużej mierze też dystrybutorów możemy dyskutować o producentach, którzy są raczej zadowoleni z ekspansji Netfliksa, bo jest ciągle dodatkowe źródło kapitału natomiast uderzało w ten ekosystem, jeżeli traktujemy kinematografia, koncentrując się tylko produkcja miesiąc okres produkcji dystrybucji wyświetlaniu, czyli sieciach kin do bardzo mocno zaburza ten system pewien układ sił, które z nim przez wiele lat stąd właśnie od napięcia ta konkurencja, ale właśnie to jest myślę bardzo ważny co pan teraz powiedział to znaczy w kogo ten system uderza kogo eliminuje z rynku czeka go czy znaczenie ograniczono przede wszystkim chodzi właśnie kina, ale też chodzi o całą, jakby cały całą część tego biznesu, która zajmowała się właśnie do jak i wprowadzaniem kolejnych tytułów do kin, czyli przez kina nie nic nie działają w próżni zacznie także bezpośrednio sprzedaje się tą siecią kin tylko to przychodzi też przez pośredników bez pytania by do jakiego stopnia ten model proponowany przez Netfliksa właśnie zaburza bardzo no już ugruntowany taki powiedziałbym utrwalony system, w którym wszyscy się nauczyli po prostu zarabiać ja mogę powiedzieć, że nawet nie jest kwestia zarabiania tylko finansowania filmów to znaczy załóżmy będą na przykładzie polskiego rynku to jest także filmy są finansowane z różnych źródeł i niektóre są zrzeszone publiczne, jakie fundusze regionalne czy czy polskiej sztuki filmowej czy czytałem potem jest telewizja telewizja płatna telewizja naziemna temu by kręcili tzw. a i tak przez okna okna pozwalały na zróżnicowanie źródeł finansowania filmu to znaczy właśnie nie zaś, że kosztuje 5 000 000 na to co jest marzeniem 2 były PiS swą nie w 2 Milan na żywo dystrybutora i na koniec była potem przed sprzedana licencja na Wiczlinie Canal plus HBO i w takim w ten sposób w te kawałki tego tortu producent mógł zebrać teraz to czy mamy teraz do czynienia to jest po prostu producent ma do wyboru nadal ten model powiedzmy stary w cudzysłowie lub wymienienie któryś z tych elementów na na gracza takiego zawodowego to jest największy jest Player to, bo też inne różne są Platformy w Polsce przez agresywne też zarówno też nie HBO i Canal plus też mają swoje już Platforma lobbingowa tak jest jest także często te właśnie w tych kwestiach okno w paliwie czyli, żeby wejść zaraz po kinie lub w ogóle w całości finansów może sfinansować film, ale wtedy on właścicielem filmów to jest duża zmiana, bo tak naprawdę jeszcze na 1 nie jest tak naprawdę czymś co jeśli chce tylko takim taki wymiar Roma czy Irlandczyk waży te filmy były w kinach wcale nie było do końca Leśnik SA z mojej perspektywy tego w rozumieniu dla nich jakby korzystne tylko 2 pewne konieczna była domowym to bowiem oprócz reżysera nie jest orteza sobie życzył czy ku Ron, że ten te muszą być chińskich finansuje, ale musi cie je na miesiąc 2 tygodnie potrzymać w kinach natomiast w rozumieniu Platforma sobie Kluz fani chcą mieć wyłączność na tonie TEN-T oni chcą mieć premierę to była taka swego czasu kampanii, że ta premiera, żeby na kanapie w tym tygodniu, że coraz większa od firmy coraz większym budżetem lans kosztował ponad 100 000 000 spokojnie dolarów i po prostu oni chcą, żeby te filmy były dostępne tylko tam tylko tych na tej Platformie, czyli taki w ogóle tylko przeszkadza jakimś sensie inna i to co się stało to taka, że pandemia przyspieszyła TEN-T te trendy, bo te studia, które broniły tego tego systemu tradycyjnego, czyli właśnie Order Uniwersytetu, że duże studia na marne, bo takim takim przykładem, który nagle powiedział, że okej to mamy takie wielkie jak ma 4 duże firmy, która w życie 3100200300 000 000USD jak handel złomem jak Diuna i oni po raz pierwszy powiedzieli właśnie z tych dużych takich swoich starszych błędów powiedzieli dobra my jest pandemia nie zarabiamy na wieki narodziny chodzą tak naprawdę wolimy grać mamy swoją Platformę to jest HBO Max to jest nielogiczne swoją Platformę założyli tak dalej w boisko Marvela, czyli ma wszystkie duże firmy też takie, które zarabiają w kinach no właśnie ładem moment ta ostatnia właśnie weszła od razu na HBO HBO Max i po prostu to było duże poruszenie w branży jak taka firma, która właśnie budowała cały ten system, jakim się opłaca, a poza tym jesteście też był bardzo ciekawe Case to był chyba nie, który film jeden z filmów Marvela swe Scarlett Johansson i skalę brzucha powiedziała, że pozbawił też się po prostu od razu na licznych klas na ich leczącej pozwała pozwala istnieje, dlatego że ona miała swoimi w swoim kontrakcie bonusy oparte na przychodach kinowych czyli jakby ona wzięła, więc za ósmy mniejsza też ze swoją mniejszą gażę zatem zagrania na samą japońskim, bo miałam dodatkowe wysokie jest mniej pieniędzy za zagranie w filmie, ale jak będzie tam nie wiem jest ile zarobi na tym miała bonus no i nagle i to jest też coś co jest dużym takim taką dystrybucyjną funkcje, dlatego że jeszcze właśnie w kinach jest ten system boksu PiS-u wiemy ile film zarobił Leśnik poszło już widzę kina można, więc wrażenie, że misja mierzalne tego wiemy, jakim budżetem czy nie załóżmy, że nie wiem kim kosztował 10 000 000 zarobił zarobił 20 to znaczy, że zarobił można następnie taki film podobnym formacie wyprodukować to jest jakiś model biznesowy tutaj nie ma po jej nie bardzo ciężko jest określić, bo oczywiście Platformy kupują czasem filmy, ale w większości właśnie Netflix takiej Platformy produkują już własny kontent co oczywiście bardzo drogie i tutaj możemy zacząć obyczaj właśnie jak oni finansują i tutaj właśnie giełda, dlaczego takiego jest teraz problemem, bo ma Legionowa z giełdy oni finansowali to znaczy oni musieli nad Mucha, acz pewną bańkę ilu mają subskrybentów, więc ten też wszystkich filmy ze wszystkich szoł siały te wszystkie programy rozrywkowe coraz większe coraz droższe tak naprawdę efekt PR-owy, który sprawia, że mniej więcej subskrybentów i ta liczba subskrybentów gwarantowała, że oni po prostu cena akcji rosła ani ten sposób finansowania okradani z tracą pieniądze cały czas realnie, bo te produkty bardzo drogie, więc oni od lat są na minusie jeśli chodzi o lekarz wasze finansuje, dlatego że po prostu jestem nowy model i właśnie roczną subskrybenci ten, kto wie, że ten PR po prostu natomiast to co się teraz wydarzyło już zresztą w zeszłym roku właśnie ta sytuacja na wczorajsze obrady może wracam pełen dla filmu zaraza jednak uporządkować to jest może jeszcze wrócimy do tego co pytać na samym początku, czyli do tego czy rzeczywiście platformom czy Platforma z ligowymi temu modelowi streamingowe jest w ogóle czegoś potrzebne kino to pytanie Maciej Adamczak tak tutaj mam no właśnie pewną wątpliwość, a propos tego czy kino jest zupełnie niepotrzebne, bo wydaje mi się, że jednak na listy Platformy wciąż jeszcze otrzymują kina w takich powodów powiedziałbym trochę niematerialnych wnosi pewnego kapitału prestiżu kapitału symbolicznego jednak dystrybucja kinowa dość powszechnie postrzegana jako taki wyznacznik jakości filmu wciąż, więc wydaje mi się dlatego kapitału polskiego kapitału symbolicznego platform Platformy potrzebują Chin wciąż ponadto tutaj jestem stary porządek nowy porządek, które są pewnym zwarciu tutaj dochodzi do pewnej wymiany ciosów na i przynajmniej do niedawna jeszcze niektóre festiwale, które było związane z rywalizacją oscarową wymagały tej dystrybucji kinowej uprzedniej chyba Francja była takim program kontrolę mentalnie jak ułatwiona i toteż zmienia natomiast to dotyczy Polski byłoby przypomnimy sobie chociażby przypadek filmu hiacynt, czyli jednego z najciekawszych tytułów ubiegłego roku nagrodzonego w Gdyni świetnego filmu, który był właśnie opublikowanym przez Netfliksa w tym modelu man dokładania tam do do budżetu i ten mieszaninę do kin to też było powodem tak porządnie rywali, o czym rywalizuje frank tej konkurencji Orły, czyli dosyć prestiżowe polskie nagrody filmowej tutaj dochodzi do zwarcia w porządku i jak wspomniałem, jeżeli przyjrzymy się rynkowi również polskiemu jako takiego takiej symbiozie trochę rzeczy pewnemu ekosystemowi 3 sektorów, bo ewidentnie Platformy są zagrożeniem dla kin nie wiemy tak naprawdę jak wielkim dlatego tutaj my wspomnienie liście, że to, że np. nie publikuje wyników to prawda stąd też np. nie wiemy czy wyniki tych firm, które wchodziły dając tego sportu krótkimi ogonami tygodniowymi tygodniowymi były jak wyglądają w Platformie nie znamy też wyników romańskim, dlatego że prawdopodobnie tam dystrybutor nie mogę ujawniać i nie wiemy czy bardzo trudno jest może przez restrykcyjną politykę korporacyjną na ile ten model uderza kina, ale prawdopodobnie do bardzo mocno czujemy intuicyjnie uderzą dystrybutorów, dlatego że dystrybutorzy mają mniejsze możliwości wtedy przez zwracania sobie chociażby kosztów wprowadzenia Simona ekrany piąta już z tej z tej dłuższe dystrybucji kinowej, ale bardzo ciekawe jest to, o czym wspomniał jednak znaczy coś tam sytuacja producentów, bo oni teoretycznie mają dość komfortowo dzisiaj sytuacja, bo lekkich dokłada albo na sam produkuje tylko kluczowe jest znowu ten element, że producenci mówi też budować swoją niezależność swojej firmy na posiadaniu praw poszczególnych pól eksploatacji wykorzystywanych natomiast napisy w sporo ja, ale jednocześnie to jest najczęściej takie wynagrodzenie jak świat ćwiczy jakoś tam licencji albo finansowania tego filmu natomiast producent ani nie wie, jakie były, jakie były sukcesy ewentualne tego filmu na Platformę, jaka była widownia nie ma dostępu do dodatkowych źródeł dochodów poza tym jak były inne pierwszą opłatę licencyjną, czyli innymi słowy i to wydaje mi się, że mają trochę na horyzoncie dlatego ten spór jest tak ostre oni wprowadzić moim zdaniem do tego, że znikną kina, bo to byłby absurd moim zdaniem kina będą istniały dystrybutorzy będą istnieje producenci będą istnieli tylko gra toczy się o to kto będzie rozdawał karty, kto będzie w centrum tego systemu ponieważ, jeżeli Platforma co oznaczało być w centrum zaczęła rozdawać karty właśnie modelu daj daj to bardzo krótkich okien, a moim zdaniem docelowo kina dystrybutorzy, a być może także producenci trochę zostaną zredukowane do roli takich podmiotów wykonawczych na rzecz Platformy, a w zasadzie oknom nowy może być taką formę promocji kontentu, dla którego głównym kanałem dystrybucji Platforma streamingowa moim zdaniem od toczy się gra i tutaj interesy w krótkim terminie 3 sektorów rynku są trochę różne dlatego producenci są czasami dość entuzjastycznie natomiast rekiny są tutaj drugi strzelania, a w biegu nowo dla nich jest na razie największe zagrożenia, czyli właściwie to co teraz mamy to jest być może jakiś etap przejściowy być może to jest moment walki jakiegoś starcia, ale pan mówi, że to jest gra w pewnym sensie tak to będzie najsilniejszy, kto będzie decydował o tym w jaki sposób dany tytuł ma być wprowadzane tak dobrze to przekładania polskie było to są teoretycznie szczegóły okna jak byłem wyłączności sekwencyjna, owszem, moim zdaniem tak bardzo już praktycznie, jeżeli moim zdaniem w ogóle nie ma już powrotu do tego czasu przed pandemią, ale gdyby, gdybyśmy chcieli ten czas przed pandemią, czyli okna 122 dni w Polsce takim 90 dni w stanach Zjednoczonych to był czas dominacji tego starego systemu, gdzie Netflixa Platformy były tylko pewnym elementem tej układanki najsilniejszy musiał odnaleźć w pewnym porządku model dając w tej lub okna tygodniowo lub dwutygodniowe jest taki model, w którym dominującym podmiotem są Platformy wszyscy inni jeszcze musi się znaleźć warunku platform jest moim zdaniem na stole bardzo rozsądny kompromis, który w zasadzie jest już teraz wprowadzany częściowo przez HBO chociażby znaczy to jest okno 45 do 75 nie musimy jak określamy twardo może być zależny od poszczególnych tytułów i wydaje mi się, że to jest bardzo rozsądny kompromis między Starym porządkiem nowym porządkiem natomiast nie mam pewności czy Platformy inna niż zbiorczy uczestniczyli także, które są jednak też hybrydami połączone jestem Starym porządkiem wielkich studiów tutaj w praktyce np. nie jest podłączony pod czarną duże studio miałam pewności czy Platformy się zgodzą, bo tutaj miałyby tej pozycji dominującej być może pandemia zaostrzyła apetyty na niekorzyść trochę, odnosząc się, bo to jest bardzo ważny wątek giełdowy DM akcje Netflixa co prawda spadł o jakieś 62768 proszę nie momencie momencie kończy jeszcze tylko wytłumaczymy słuchacza to jest wbrew pozorom dość złożona historia boją się, że nasi słuchacze się gubią się tak nas słyszą wytłumaczymy jak działa to skrócenie tych okien, o których pan mówi to znaczy na przykładzie jakiegoś tytułu dowolnego powiedzmy tam niewielu wie bowiem dla do to znaczy ciekawe wakacje teraz 3 Caisse de facto właśnie w górne, czyli właśnie można płacić JŚ i oni właśnie ładem wprowadzili mogę bez kina i byli z tego bardzo o nim w oficjalnych komunikatach znaczy też ostatnie susze słuchałem właśnie wywiadu z szefem biura AB właśnie maks, w który właśnie teraz odchodzi w tamtym, bo tam też zjawiska w 1 wobec też dziwnie ja mówi, że oczywiście nie mogą tych cykli przedstawiciel dla nich jakby to oni wyprodukować duży film typu właśnie handel łamaniem 200 000 000, a potem nie nie zrobili tego Skin to prawdopodobnie przerosła tylu subskrybentów w HBO Max im się opłaca być Stronnictwa długofalowych czytanie 1 bilet tylko ludzie, którzy nie podpisują właśnie na wydanie środka przez rok nie chcę jej rozwiązać więcej 12 miesięcy dostają pieniądze albo dłużej tak dalej to jest pierwsza druga i drugi jest wadium na Rze, że jak jako nie być zadowoleni z tego jak poszła do momentu podzielił też wejdzie tylko na Platformy byłoby kina był duży list otwarty chyba nim Wright rzeczy jak duże takiej Gazecie od reżysera Denisa Villeneuve, który wiedział, że to skandal, że po prostu nie ma też umawialiśmy i zrobił z tego duży dym i oni zdecydowali się na Diunę wprowadzić ich sami byli zaskoczeni, gdy latem wielki hit, że ten kinowy także te budynki jeśli kim hit kinowy i to trochę testował koniec pandemii i w ogóle powrót taki, bo ten winien to nie taki typowy blog ma tylko jest jednak historia kina jak Tomasz dolin czasem czyta wszystkie te oryginalne Diunę, więc taki leasing na chiński jest film powiedzmy z tych dużych no chyba pan ostatni, który też Super poszedł w kinach czy i w Polsce tak samo też rozmawiam z Orderem tutaj w Polsce, że no i w jakim sensie to to, że ten Batman poszedł to pokazuje, że jest jeszcze nadzieja dla kina ile dla nich perspektywy dużej korporacji, że nie jest to stracone tak, czyli jakby, bo myślę że, gdyby tam ślub, gdyby ten się nie poszedł tą, ale to duży wiesz jak wskazywał, że ta norma lepiej, żeby ten model robić tylko dla Platformy już tak, bo musimy wydać na reklamę, bo to jest jeszcze sytuacja, że zrobiliśmy za 206100 wydarzeń w świecie reklamy tego filmu globalnie tak to jest kolejne ryzyko dla tych dużych na Platformie nie wydaje się nie nie zrealizował również sam sposób nie byliśmy no oczywiście prawda tylko raz rozkładać na całą Platformę również Platformę ani film do końca nie w sensie to się tylko dokłada ile czasu firmy były w kinach nie ma chyba tak jak kolega mówi, że w 45 dni to okno, czyli rozumiem, że już ten model skróconego okna Marcina Adamczaka kieruję pytanie rozumiem, że już w pewnym sensie potwierdza, że póki co tak trochę się testuje tak tak, ale myślę, że bardzo ważna jest, żebyśmy rozróżnienie tutaj kilka tych głównych podmiotów streamingowych, bo to często mówimy na większe trochę jak kiedyś wszystkim buty sportowe była wina sami oraz wszystkie Platformy energii strona reprezentuję tutaj bardzo jest ważne rozróżnienie mamy takie silne Platformę Disney klasę, bo HBO Max i one są korporacyjne powiązane z najważniejszymi dzisiaj studiami hollywoodzkimi, czyli istnieje mimo ran i inne są trochę interesy takich platform, gdzie jest i możliwość zarabiania pieniędzy z tej tradycyjnej dystrybucji kinowej bardzo dużą okresów być mistrzami tego modelu praktykowanego przez całe dekady, a trochę inna sytuacja np. Amazona Apple, bo tam też inne są też takie rdzenia biznesu korporacji, a jeszcze inna sytuacja Netflixa, który opiera się na spodzie subskrybentów natomiast nie ma takich potężnych mięśni jak były korporacyjnych związanych z funkcjonowaniem w takim modelu globalnego, który mieliśmy przez ostatnie 40 lat, że nie ma innych nóg co pan powiedzieć tak trzymać tylko na niej tak czytam czytałem to było dla mnie zaskakujący, że oni jeszcze mają chyba pół procent dochodu z jakiej sprzedaży widzi, który faszyzm ma żonę byłem zaskoczony, że stan, ale generalnie mając rozwodu i dlatego też taka panika trochę pojawiła się, kiedy też subskrybenci ostatnio sprawie po raz pierwszy od wielu na widok randkowe wszyscy tak czy natomiast z natury bardziej chodziło o to, że unijny ogłosili w czasie pandemii po raz pierwszy jadą na długach i że nie zadłużają się bardzo było oczywiście, ale no właśnie całe lata vito prawdopodobnie to co pani też wynika z tego żyłem miało być lepiej to się załamało tak natomiast drugi tutaj też oczywiście mówimy dlatego też myślę, że ten start budowy jest bardzo ważne mówimy o spółce, która jest taką typową modną spółką, które ono bardzo rosły w ostatnich 10 latach w zasadzie aż tak bardzo przejmowano się przy tradycyjnym biznesie zwrotnością czy zadłużaniem, bo cały czas było tutaj bardziej takie akcje były właśnie pompowane na bazie także u nas także technologiczne spółki, że zupełnie nowe czasy itd. dlatego też wydaje mi się, że tutaj za wcześnie jeszcze powinien być koniecznych wygrały co prawda trakcję spadły tam ponad 23 od początku roku, ale jeżeli zobaczylibyśmy sobie taki czas 5 lat to one w czasie 5 bardzo robiły cały czas po spadkach 25% akcji istnieją zrobił 1%, więc tutaj też to wszystko jest bardzo bardzo niejednoznacznej kluczem daje mi się jednak cały czas to 3 czy uda się dojść do pewnego kompromisu, jeżeli chodzi ta od okna i na pewno tradycyjne podmioty powiązane z finansami odmianami holu będą dużo bardziej spolegliwy, jeżeli chodzi o trochę takie będący moim zdaniem bardzo rozsądnym kompromisem moc 120 Górnik wcale nie były potrzebne 90 Stone 4575 to jest okej i te przykłady, które tutaj padły z komisją potwierdzają się to może się wspinać cały czas, bo kino i to też myśli myśli ważne, że pojawi się np. Dion czy barmana my kina to nie jest jakiś taki już bardzo anachroniczny model tylko to jest fantastyczne cały czas było zrobienie ogromnych pieniądzach opieki nad różnymi platformami zdaniem majątek bardzo fajne powinowactwo trochę hazardem znaczy na Platformy jeśli się sprzedają to jest jakaś tam Władka czytam opłata licencyjna ten film gdzieś tam chodzi taki moment nie stanowi on właśnie taką powiedziałbym trochę uprawiających las Vegas dzisiaj w zasadzie możemy nagle raz na jakiś tam liczba przypadków x zobaczyć film ma wyniki znacząco przewyższające, czego się spodziewał producent wtedy jest prawdziwe do rady są prawdziwe żniwa dotyczy globalnych hitów jeśli mówi na rynku polskim lokalnych, które wyskakiwały nagle na jakiś milionowe widownie przed 2020 rokiem i tu też z kolei znowu fantastycznie napędza zainteresowanie na tych innych polach eksploatacji, czyli telewizja biur, więc taki jesteś nie tylko w kategoriach kulturowych, ale też biznesowych cały czas bardzo bardzo ważny nic tutaj chcę powiedzieć, że zgadza się ta zgadzam się zgadzam się zgadzam się wszystkim to jest coś takiego jak ślub jeśli już może już tych jeszcze okna jedno zdanie, że widzisz akurat wchodziła właśnie Batmana Diuna itd. jest wyjątkowa sytuacja, bo o Order jest właścicielem zarówno o wieś studia, które produkuje dystrybutor dystrybutor, który dystrybuuje i platform V0D, która tę Poznań czy związek rata ekskluzywnie pokazuje tak, czyli czy jeśli oni skrócenie do 45 dni jest de facto po prostu zdecydowanie, kiedy sobie samym tak na innym nagminnym w innym innej witrynie sklepowej po prostu wystawił ten sam produkt nie, ale jeżeli masz duże Universal niema swojej Platformy takiej, która jest globalnie funkcjonuje Disney ma, ale istnieją ogólno najważniejsze też jest tak natomiast niemieccy Universal czy Sony no Niemasz jeszcze kolejnego wieś serwisu streamingowego dlatego np. Amazon kupił sobie Andrzejem właśnie radni wyrazili, a może na zmiany strukturalne na rynku, bo oni teraz łączenia jest właścicielem tych, którzy France z takimi jak błąd i mają ogromny katalog tysięcy filmów, które po prostu będą dostępne na Amazon Crime w ich subskrypcji i też tak, że wszystkie filmy streamingowe dobrze ma się dowiedzieć, że one wszystkie mają inny model biznesowy to znaczy właśnie Libią Max jest właśnie gdzieś się z tej z tej tradycji kinowej czy oni jakby trochę zarabia na kinie potem sobie tam dalej zabieg właśnie na wodzie z kolei Apple ma swój model, jaki ma bardzo mało kontentu, ale wysokiej jakości i jest taka, że taki trochę ekstra dodatek do ich produkcji technologii technologii tak, czyli Pisz kupić nowego iPhona za to na 3 miesiące masz za darmo apel Plast takie samo już nasze fantastyczne filmy dokładnie czyli, ale i tak naprawdę kup więcej telefonów więcej komputerów to jako chciałyśmy jeszcze bardziej sexy niż my dokładnie o to chodzi czyli jakby dla nich były oczywiście mają też subskrypcję tam sobie zarabiają, ale generalnie wydaje się, że tak jak rozumie te modele biznesowe ta sama bardzo domu produkuję uchwali je na to, że wdrażamy Amazon, że tak naprawdę im zależy na tym, żeby po prostu ci klienci Sejmowi i że po prostu dużo kupują mają zniżki na dostała mają darmowe dostawy to jeszcze w dodatku dodatkowo mają dostęp jakieś katalogu ja nie znają swojego ani nawet Amazon Animal takie dane świetne na temat swoich użytkowników widzą wszystko o tych ludzi to czytam nie wiem 65 letnia kobieta żydowskiego pochodzenia, ale były Amerykanek dziś tam z Manhattanu, które wydaje miesięcznie 250USD u nas w sklepie to chciałaby oglądać filmy seriale takie takie wieś chodzi, że jakby ilość danych to te kłopoty mówi tam został szefem może nagle dostał on z pozycji niezależnego producenta nagle jak do tej firmy technologicznej są tak narody to też ciekawe co wszystko firmy technologiczne to znaczy Amazon firmą technologiczną Apollo Group, którzy jeszcze mają też lubiła zarzucił też mają też oni mają ogromne wieś z kolei właśnie na YouTube czy wszystko, a w ogóle żyję z reklam nie i teraz wiem, że zmierza do tego, że bardzo wiele znaczy w całym tym złożonym obrazku to czy produkcja filmowa i sprzedaż filmu dystrybucja jest głównym biznesem jest tylko takim prestiżowym przypadkiem, który sobie narzucamy kazał reszty, żeby wzbogacić frank i tutaj liczono, że na fikcję trochę jest w tym mikro jedyną firmą, która ma tylko to tak i dlatego jestem problem wydaje mi się z tymi akcjami, że po prostu jest także oni pani tylko filmy tylko subskrybentów, więc jeśli czuję jakiś problem, że nie mieli tu od swinga jest fakt to nie mieli jeszcze państwa od roku nie mieli takiego hitu o tym w którym wszyscy mówią i spadła im subskrypcja no to nagle nie ma drugiej nogi, które mogliby powiedzieć akcjonariusz nie płacze, ale tak określam sklep ma mieć kino mamy jeszcze coś tam nie bójcie się nie, ale mam jeszcze komputery mamy jeszcze coś o nim fakty są mały handel największy ptak najwięksi, ale mają tylko 1 model biznesowy jeśli modeli jakieś niby Szlaga dają i tu jeszcze Puszcza maszyn tylko jeszcze 1 rzecz bowiem, że to mnie zdziwiło, że np. teraz wcześniej spadł i po raz pierwszy pan spalić subskrybenci, ale w ostatnich wzrostach jak i kwartale mniej im przyrosło niż spodziewali też akcje spadły jeszcze zachodzić, czyli nawet w liście rent poziom spekulacji i wszystkim jest, czyli to zaś dziwi, że mówiłem, że jak po nawet poziom przyrostu nie uspokajał wszczynają oni chcą zbadać dokładnie bądź wychodzi, że będą mieli 2500 000 nowych subskrybentów ami 23 stanie i wiesz no teoretycznie myśli sobie no kurczę mają 23 000 000 więcej ze względów nie śmie niż mieli jak pani zalaną, ale rosną tak, ale czy są dodatkowe pieniądze każdy płaci 10 za 8015USD miesięcznie, czyli w globalnie co nagle masz miesięcznie co do 100 000 000USD więcej niech no tutaj nagle jest no i nawet to sprawiło, że tam już spadły nie 20% jedynie tak nie wiem ile dokładnie, ale więcej, więc no jest jakaś były bańka spekulacyjna tych dodatkowych wiesz czy tych firm już z Doliny Krzemowej jest no co jakiś czas taka korekta rynku po prostu następuje nie Marcin Adamczak tak tutaj myślałem ważne są liczby, które potwierdzają to, o czym mówił Janek też takie myślę trochę nawet c dalej gdzieś tam jeszcze sięgające, bo licznej klasy otwierały się na krótko przed pandemią uchodzi dzisiaj wielki sukces w Cisnej oraz 40 000 000 subskrybentów natomiast na ich schodził z pandemią, że zespół 70 000 000 globalnie dzisiaj 220, czyli urósł i tak więcej niż cały ten list dla uchodzi za sukces w podobnie to taka jest trochę właśnie sensacja medialna, a propos tego, że tam czarna liczba subskrypcji spada natomiast spadła im też, dlatego że nasi wyszedł z Rosji z oczywistych powodów czy wiecie Tadek 800 000 subskrypcji i spadły im 200, czyli tak naprawdę globalnie, czyli tak naprawdę sam wzrost był wzrostem 500 000 tylko nadarzyła się sytuacja geopolityczna toczy się taka dosyć zażarta rywalizacja Platformy, ponieważ bardzo wiele badań wskazywało, że w zasadzie konsument także w tych bogatszych krajach Zachodu jest w stanie udźwignąć 2 do 3 subskrypcji natomiast silny Platforma w tej chwili 567 to zależy jak liczyć posłowie Platformy lokalne są europejska są Platformy studiów hollywoodzkich jest kilka czy parlament klas 4 realizacja będzie ostra raczej o to kto znajdzie się w pierwszej dwójce trójca i tutaj rzeczywiście te studia takie jak choćby oczywistej, czyli studia mające oparcie w bibliotekach tytułów produkowanych przez ostatni stołach mają gigantyczną przewagę to jest bardzo wiele konkretów można Platformie się znaleźć, a nawet musi kupować musi produkować stan zadłużenia szacowane na 1015 000 000USD związane właśnie z zakupami kontentu wykluczona jest wydaje mi się też to sytuacja związana z giełdą dlatego żona x urósł trochę w towarzystwie tych firm, których powiedziała Jane, czyli też Apple Amazona jest cały czas omówienia tej nowej ekonomii, a w zasadzie być może drugie państwo komu takie jak z początku 2001. wieku nazwa również zamówić ten szczyt akcje ich za to była jesienią ubiegłego roku to był też 1 taka to był też też szczyt bitcoina jest infrastruktura transport z takim skorelowane i też wpadki też moim zdaniem mają troszkę kosza wszystko inaczej ten szum wokół Netflixa Wilno miał trochę inną przyczynę niż sam streaming okna MEN dystrybucji inne trochę ten dzisiejszy spadek też ma trochę inne przyczyny właśnie szanse związane z tą nową ekonomią, a więc, kto wie może się okazać, że ich stan mieszczą 3040% obecnych poziomów będzie mógł nagrać się okazja zakupu no właśnie to jest wydaje się w pewnym sensie, że nieuniknione, ale też bardzo prawdopodobne znaczy, jeżeli jest Netflix nie wyjdzie z tego dołka w miarę szybko nie pojawi się jakaś nowa nadzieja dla tej Platformy to będzie oczywiście bardzo łakomym kąskiem dla któregoś z dużych graczy pewnie gdyby miał więcej realizacja samych zaś kupił radar no i czarnym mieście mechanizmu nie ma jeszcze tylko jedno nie ma swojego zawodu, więc myślę, że oni są pierwsi by kupić część Facebookowi największa akcja do przegłosowania niewykluczona naraża nas zwyczajnie ogólnie kupi, bo ma bardzo długi właśnie by program one, ale myślę to są tak znowu w zasadzie mówimy o Unii teoretycznie jedno Smolenia myślę, jaki sezon trwa jak zespoły problem widzą to jestem giełdową kapitał globalny, a drugi to jest taki nasz uderzający w to co dzieje się nad Wisłą, a jeszcze problemy innych dystrybutorów, gdzie myślę, że przyszłość Higgsa być może bardziej będzie zależało od tego trzynastka będzie pikował czy też szybował w górę, a niekoniecznie od rzeczy ściśle związanych z rynkiem najmu, ale jeżeli patrząc, że patrząc szerzej jeszcze wychodząc poza kwestie giełdy czy też lokalnego rynku kinowego jest trochę też pytanie o tego odbiorcę prawda, czyli o to właśnie co będzie za chwilę oferował Netflix co oferuje już teraz, bo to jest interesujące, bo jeżeli szukać popatrzę na to co publikują w tej chwili największe gazety akurat bardzo wielu wiernym czytelnikiem przenoszą Timesa który, opisując to sprawa Netflixa, w którym momencie zaczął bardzo duża publikować komentarzy pod artykułami swoich Czytelników to są tacy Czytelnicy naprawdę często obeznani z problematyką o nim bardzo mocno akcentowali by spadek jakości tak SA Netflix produkował w ostatnich latach to jest zastanawiające, bo z 1 ten wydawałoby się firma, która zbiera dane prawda czy wszystko wie o tych swoich odbiorcach wie, kiedy się wyłączają tak by się troszkę łapówkę wieś nagle się okazuje, że nie jest w stanie dostosować tego kontentu w taki sposób nie jest w stanie produkować takiego kontaktu, żeby tych ludzi ściągać tylko staje się firmą, która z, której usług można zrezygnować łatwo na Wyspach brytyjskich akurat bardzo duże fenomen, więc myślę, że to jest ważne prawda dziś są kraty czeka zapaść, bo tam też jest szokowała, bo czytam ostatnio właśnie wyrzec z szefem Netfliksa, że oni w związku z tym, że wolno, bo był ten spadek i oni zrobili konferencję prasową i dzisiejszy coś odpowiedzieć jak zareagują na atak na wypowiedzi 2 rzeczy to znaczy będą teraz sprawdzać, kto siedzieli hasłem, żeby to ukrócić żeby, żeby ukrócić właśnie może należeć nie będą oceniają z kolei, który mówi że, żeby nie dzielić konta tak jak na razie brzydko, że jego zdaniem to z jego konta korzysta przynajmniej 10 osób z tego zna tylko połowę, bo wydaje się, że jego zajęcia dają znajomym Annie wiemy nie przeszkadza, ale generalnie nawet nie wie, że tam więcej znajoma w Niemczech druga w Londynie jak zrobić coś tam, więc wierzyć, więc rozumiem, że jak ukrócą notowań ileś osób samo się zapisze wzrośnie im TETA ETA subskrypcja natomiast drugą stronę swoje, że pro rozważa też model, w którym będzie tańsza subskrypcja, ale do reklamy tak i proszę nikomu nie podoba to się nikomu nie budowa paradoksalnie to wcale efekt wcale nie był taki, że siły spokoju tylko tylko bardziej panikował w końcu powiedzieli nam wtedy to są szokował właśnie, że szef PiS, ponieważ oni de facto bardzo mało wiedzą swoich użytkownikach, dlatego że oni mają politykę dosyć wyśrubowane polityka prywatności i w przeciwieństwie do ogółu dla Facebooka tych Amazona, zwłaszcza tak Amazon do tych firm, które naprawdę żyją z reklam żyją w 2 września ze sprzedaży itd. oni bardzo mało wiedzą wiedzą swoich użytkownikach i nawet nie do końca zresztą z kobietą mężczyzną jest za takie podstawowe, czyli jak oni teraz będą musieli oddać na, a i też powiedzieli, że oni sami nie są w stanie tych reklam i pozycjonować i wprowadzać nową Platformę tylko musi zlecić jakiejś innej firmy typu Nilsen punkt typu typu komuś wiesz nie są chyba obsługuje YouTube banie dla Googlea więc, więc jest także oni po prostu będą musieli te dane, które mają przekazać czytających tak się dzieje tak bronili wie, że nie robią wnętrz co jeszcze targi mają swoją dokładnie okazuje się, że prawdopodobnie bardzo mało tych danych dla dla reklamodawców nie są w ogóle nie ciekawi to znaczy, iż mają dużo użytkowników, ale oni bardzo mało oni coś wiedzą którymi wyłącza 4 minucie przestajesz oglądać coś tam coś tam, gdzie scena Havel, gdzie zrobić nie wiem herbatę, ale wszystko, ale wszystko nawet nie widzą szerzące się podoba czy nie Reagan kim jesteś dokładnie jest, więc jesteśmy, że Urząd Miasta z małego miasta mają po piwo to znają, ale samo to właśnie jest nawet kobieta 13 pytań w ogóle nie mają tych danych to jest tak naprawdę wydaje mi się że, czyli jeśli mimo spadku jakości kontentu oczywiście Adam daję zawsze Łapka w górę ławkę w dół czy się podoba ten film czytam mam dosyć dosyć duża staram się tym, że jest dobry, żeby był naszym, żeby ten film jego czasem wiesz no my też lubię też oglądać, bo jak sam produkuje sprzedaje no ja też daje dużo łapek w górę tym że, które są jakościowe mapek w dół tym, których nie lubię ja też z nich chciałbym żyć mam nadzieję, że gdzieś tam trafia chcę, żeby nie wiedzieli, że okej no to Niewiem 365 dni to nie jest coś co mi się podoba ja nie chcę, żeby tam nie chcę, żeby oni moje jedno pieniądze ochrony oraz wydawali na takie rzeczy nie i po prostu ja nawet teraz rozważam, żeby mogli się wypisać właśnie z tego powodu, że myślę, że Polski kontent jest bardzo niskiej jakości jest bardzo dużo takich rzeczy Lech słaby komedii właśnie rzeczy przez 65 z nich uważam, że są w ogóle szkodliwym filmem wieś, których islam propaguje kulturę gwałtu i po prostu no i wdzięku jako konsument ma możliwość się do powiedzenia w tej sprawie, więc jak głosować nogami generalnie wydaje się, że nie swoje perspektywy tak jak ja rozważam właśnie rozwiązanie w ogóle zeznawanie subskrypcji, bo tam liczyć się teraz nie jest kontentu nie interesuje, a dziękuję ja myślę, że to decyzja nie musi być wcale odosobniona, dlatego że wszystkie zasady te 3 pomysły na zatrzymanie spadku subskrypcji, czyli obniżenie kosztów o zaniechanie tej możliwości dzielenia konta i pojawienie się lekami są wszystko 3 rzeczy zniechęcająca tak naprawdę potencjalnych konsumentów 20, grożąc jakąś spiralą sprawy subskrypcji, a więc no być może ten weekend rzeczywiście jest w kłopotach i to najbliższe miesiące 3 lata mogą być rozstrzygające to by oznaczało w pewnym sensie, że Netflix jako ta innowacyjne to innowacyjne przedsiębiorstwa, które spopularyzowało streaming przewidział tylko 1 krok naprzód nie przewidział drugiego nie przewidział tego co się nazywa ratyfikacja, czyli właśnie zbierania danych właśnie tego, że coraz więcej biznesów będzie się na tym modelu opierało się jakby, owszem, słusznie przewidywali, że streaming to jest przyszłość, ale nie nie przewidzieli tego co ten streaming mają dać jako przedsiębiorstwo tak, żeby mogli rzeczywiście dostosować ofertę do jak naj jak jak naj precyzyjniej do gustu swojego widza właśnie o to się zaczyna ten biznes trochę rozbijać tak by wyglądało właśnie z tej naszej rozmowy no tak też myślę, że wszyscy tam po pamiętam takie firmy jak ja uczy jak Nokia one też były liderami czy jakieś wyszukiwarki Janecka wieszcza, a były liderami wydawałoby się z ich przyszłością rynku natomiast przegrały z tym obecnie drugim pokoleniem firm, które się pojawiała, więc być może będzie taką książkę Yahoo, ale są też nawet gdyby tych danych mieli więcej wtedy posługujemy się cały czas takim myśleniem algorytmem dałyby im lepszą wiedzę o konsumentach i to przełożyłoby się na jakość kontentu natomiast myślę, że nie bez przyczyny rozmawialiśmy tak długo rynku akcjach objeżdżał udziałach w rynku kanał dystrybucyjny dalej oczywiście Super ważne, ale też czasami na końcu jest jednak ten wysiłek kreatywny jeśli jest także sztuką okazuje się, że one być Morata mocy kreatywny miał mniejsze niż studia, które miały stuletnią tradycję obecności na rynku hollywoodzkiej, czyli otworzyły swoje Platformy to jakoś po prostu jakiś powodów było, lecz to jak obstawiać przeżyją czy nie Jan w przeżyją słuchaj no jak giełda jest po prostu wzajem się, ale jako samodzielna gra wściekł się ja myślę też kupi Bogu Marcin Adamczak, a ja obstawiam, że zostanie trójka graczy to będzie licznej klasy, jakby ją maksa com miejsce trzecie rozstrzygnie się między Amazona Netfliksa miała jako trochę innymi firmami myślę, że mogą rywalizować w ciąży brązowy będą dziękuję bardzo, Marcin Adamczak Velvet dzwon Jan Olszewski nie euro film sens byli państwa i moimi gośćmi do usłyszenia Jakub Janiszewski Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NAGŁE ZASTĘPSTWO

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA