REKLAMA

Boscy i Książę. Na co do kina?

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-05-14 10:40
Prowadzący:
Czas trwania:
16:24 min.
Udostępnij:

Gościem Patrycji Wanat była Zofia Fabjanowska, szefowa kultury miesięcznika „Zwierciadło''

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry raz jeszcze bardzo gorąco państwa witam oraz również witam naszą gościnie Zofię Fabianowski szefową kultury miesięcznika zwierciadło cześć część dzień dobry opowiemy państwu o tym co już w kinach oraz o tym co w tych kinach pojawi się wkrótce filmów dużo czasu mało, ale wybrałyśmy dla państwa kilka tytułów, o których postaramy się nieco opowiedzieć naj zacznijmy może jednak od małej mamy, bo o tym filmie przed chwilą rozmawiałyśmy Rozwiń » z Natalią de Barbaro i może krótko parę słów jeszcze takich krytycznych na temat krytycznych w sensie krytyki filmowej, a nie krytykujących ja od pierwszego do sensu tak właśnie myślę sobie tym filmie, że to taki Fina ma mowy Surkowa wyjście do kina idealny w sumie w tym majowym czasie nie mam jak ty patrzysz na małą mamy właśnie patrzy tak na pewno Natalia de Barbaro mówi o tym o wiele bardziej profesjonalnie natomiast rzeczywiście dla mnie to to było kina jak najbardziej terapeutycznej ja jestem wielką miłośnikom miłośniczką tego filmu tak jak powiedziałaś czy będziemy krytykować no tu nie ma naprawdę co krytykować też takich firm, które oglądać od początku do końca jakimś takim u dziwnym uczuciem w klatce piersiowej jeżeli, że jest świat z świadkiem świadczenie czegoś takiego co się chyba w kinie rzadko zdarza, że w sumie mało firm nie żadne wielkie kino nie żadne niesamowicie wartościowe pod względem jakimś dziwnym artystycznym, bo to te z bardzo dobry film natomiast no to w ogóle nie o to chodzi, żeby o jakości zaskakiwał jakąś formą albo albo oryginalnym pomysłem, chociaż oczywiście scenariuszowy pomysł muszę przyznać, że oryginalny albo musi bardzo prosto w bardzo bardzo ciepło i myślę że, że poleciłabym rzeczywiście każdej każdej właściwie kobiecie, bo nawet jeśli nie ma córki co się jednak dość często zdarza to jest też zawsze część córką i chociaż bez symbolicznie praca mówi też przecież przecież nie każdy ma żyjącą czy opiekujący się mamy natomiast nawet jeśli tej mamy nie ma w twoim życiu to myślę, że to taki film, który tak do siebie przemówi nie wiem na ile możemy coś zdradzać Patrycją ta myśl, ale myślę też troszkę tutaj straciliśmy z Natalią de Barbaro, ale myślę, że to już zaprosimy państwa do do kina albo do odsłuchania całej tej długiej rozmowy z panią Natalią, ale jak najbardziej myślę, że ten den to taki tryb terapeutyczną oczyszczający efekt tego filmu myślę, że możemy tutaj podkreślić tak powiedzieć tylko, tyle że że po prostu to jest taka też takie takie spełnienie takiego nie wiem takiego marzenia albo może nawet takiego pod pod górnego marzenia trudno sobie nie zdajemy sprawę sprawę, że żeby, żeby poznać własnych rodziców w tym przypadku mamy jak jakieś dzieckiem w naszym wieku w zwycięstwie wtedy może trochę inaczej spojrzymy na nią dorosłą i może trochę inaczej będziemy z nią rozmawiać patrzeć na nią czy jakieś ewentualne pretensje, bo zresztą zawsze przed śmiercią jakieś pretensje chyba nawet dla tych ryzyk kryształowy wydawałoby się i może może, że to jest bardzo takie doświadczenie, które może wszystko zmienić patrzenie na drugiego człowieka Otóż to, a z kolei mała ma matowe podkreśla od przyszłego weekendu ale, ale można również oglądać na takich przed premierowych pokazach z kolei od tego weekendu w kinach boscy w reżyserii Mariano Cohna Gastona DUP rata tutaj oglądamy no i przygotowania do produkcji artystycznego filmu, a dokładnie takie próby aktorskie z udziałem reżyserki, czyli taki w zasadzie film o robieniu filmu Enej to moim zdaniem przede wszystkim taki aktorski popis dość ciekawy Penelope Cruz w roli ekscentrycznej art House owej reżyserki Antonio Banderas jako do hiper bogaty wielokrotnie nagradzany gwiazdor oraz Óscar Martínez, jaką sfrustrowany niedoceniany i nie dopłacamy aktor no tutaj nawet jest oceniany branża mnóstwo nagród tylko chyba jest z nimi coś nie tak on uważa, że jeszcze za mało tych hołdów wobec niego wspaniałego aktora za teatralnego Hitler na pewno sfrustrowany tak na pewno sfrustrowane i no, gdyby nie ta trójka tych aktorów do tego filmu w sumie by nie było tak pozwolę sobie dość dosadnie w tych centrach miast widać, że to prawdę to prawda co przed chwilą powiedziałyśmy małej mamie czytam ja ja powiedziałam że, że ten film nie starać być jakiś niesamowity jeśli chodzi o formę czy nie stara się nie wiadomo czym zaimponować widzą tak wydaje mi się, że ten film głównie zajmuje się tym, żeby się popisywać, żeby robić jakąś wrażenie i tę rolę rzeczywiście ta para reżyserów, chociaż chyba, że chodzi też chyba Mariana konta też to też bardziej producenta nie wiemy kogutem dzielą się tymi z obowiązkami tt tata dwójka o argentyńskich u filmowców no myślę, że oni właśnie na barkach tych aktorów położyli ten ciężar żeby, żeby byli tymi i ten wabik kami i tym co w ogóle tworzy ten film z gry 1 wielki zgryz flot po prostu chyba tak można by to nazwać, chociaż uważam to nie jest taki film, który nie warunków, które nie bardzo zacienia jest istnienie tam jeszcze nie jest realny prawda taka jest tam kilka takich scen tutaj prywatnych rozmowach możemy państwu zdradzić, że wspomina myśmy chociażby taką scenę w konferencji prasowej to jest może też taki troszkę żarty dziennikarsko filmowy, ale no właśnie Penelope Cruz jako taka zblazowany na, a z Chorzowa reżyserka ekscentryczna, ale też taka no i ignorująca tych, którzy tej wizji artystycznej nie rozumieją wypada doskonale doskonale tam półgębkiem ledwo odpowiada napełniania tych biednych dziennikarzy no myślę, że 2 byśmy w takiej sytuacji, więc to jakiś doceniliśmy ten tak błyskotliwość tego dowcipu, a i tak tak myślę, że przynajmniej kilka momentów w tym filmie, dla których warto włoskich zobaczyć i które naprawdę zostają już w głowie ja mam nawet taką teorię że, że jest tam scena, która winna przejść do historii filmu bardzo krótka tylko obrazek taki właściwie dziś można bez tego stworzyć, bo to Penelopa Cruz, która ma wspaniały taką burzę rudych loków wygląda w ogóle genialnie ona prosto tańczy tam do jakiego takiego przeboju dyskotekowego tylko tańczy atak także, że po prostu no i nigdy tego już nie zapomnę zawsze ze mną zostanie poza tym jeśli chodzi o tę parę Catania 3 Patrycja zgodzi, bo mówiłyśmy też o tym, że widziałyśmy pamiętamy ich ich nie poprzedniku jeszcze wcześniejszy film kolorowy obywateli to było coś ten film był rzeczywiście tak przynajmniej umarza tak bardzo bardzo dobry zresztą Oscar Martinez, który gra tutaj and boskich Iwana tam grał główną rolę to było rzeczywiście film naprawdę coś, poruszając jakieś głębokie sprawę, a ten nieraz czy on czy przeczy on porusza jakieś głębokie sprawy tutaj wątpiła natomiast, jakby widziała podobieństwo do tych filmów jak kto ktoś słuchaczy wiedział kolorowego obywatela może też tak zachwycił to jest umiejętność przewodzenia takiego rejestru humor czarny oczywiście humor jest bezczelne absolutnie Kumor do takich momentów, że tak śmiech śmiejmy i nagle przestajemy się śmiać ona rzeczywiście oni mają tak rzeczywiście, bo są 2 umiejętności naprawdę z szokowania widzę tam w tym filmie są przynajmniej 2 takie momenty, kiedy jest wesoło wesoło i przestaje być one są i no myślę o boskich, że to taki bardzo hiszpański film jeśli chodzi o klimat pracy kamery w ogóle takie przebadane sceny, a z kolei na drugim biegunie mamy film do szpiku kości brytyjski, czyli książek, które w, który wchodzi do kin za tydzień to jest historia oparta na faktach najgłośniejszej i jedyne jak dotąd kradzieży dzieła sztuki z galerii narodowej w Londynie i kradzieży bezcennego portretu księdza Elin, a Ellingtona autorstwa Goi film tak jak powiedział pełen tego brytyjskiego humoru brytyjskiej pogody, a nawet brytyjskiej telewizji Ano tak takie działanie infolinii, ale bez podpisów i muszę przyznać, że Finami no tak było przewijanie my też akcent akcent północne New Castle, bo to siedzenie na północy Anglii no czasem czasem budzę bywał dla mnie szczególnie tych drugoplanowych postaci wyzwaniem tak tak też bardzo w brytyjskich firm no ale też po prostu nota Saddama w ogóle Helen Mirren ta sieć nasza królowa sza niż 2 ta pierwsza druga zresztą i absolutnie Helen Mirren cudowna Jim broadband także oscarowy przecież aktor, chociaż Oskar za drugoplanową rolę na no to jest coś ten popis to też jest popis aktora zupełnie innego rodzaju już polskim, bo ci są skromni grają grają to tracimy męża in męża żonę i rzeczywiście grają rewelacyjnie i całej myślę, że ten film przede wszystkim też jest takie, że te przyjazne film kino środka naprawdę kim firm jak to się dla ludzi czyli, czyli bez bez, jakiego się dzień bardzo taki bardzo taki przyjazny IAI bardzo komunikatywnie opowiedziany i historia sama kradzieży to trudno uwierzyć emerytowany kierowca autobusu i taksówek może w ogóle dokonać takiej kradzieży uproszczenia fabularne bo, bo ja zajmowałam się i redakcją wywiadu, który w najnowszym numerze zwierciadła, które jest wywiadem z Helen Mirren o księciu właśnie Helen Mirren opowiada swoje doświadczenie z tą rolą i przygotowując się, jakby do redakcji tego wywiadu, żeby wiedzieć też im trochę więcej po poza filmowych smaczków znać, o których ona też mówi na to wiem, że ta historia wyglądała odrobinę inaczej niż ten, kto lub roszczenia w tym filmie uproszczenia są, ale one rzeczywiście służą temu filmowi natomiast rzeczywiście jest to niesamowita historia, kiedy jedynej kradzieży nasiona Gallery dokonuje Hess dokonuje emeryt w dodatku oryginalnie dość to dzięki takiej postawy tam 115 kilo, bo problem z takim to takie chmury a, a oryginał oryginalny na postać już nie i też muszę powiedzieć wrażenie na mnie zrobiła Helen Mirren, mimo że właściwie to można powiedzieć, że ten drugoplanowa w jakimś sensie rola, ponieważ ona jest taka strasznie autentyczne jako taka zwyczajna gospodyni domowa dzisiaj byśmy nie podzielił ani zwyczajna gospodyni tę walkę kobieta, która z przerwy coś szoruje tak bogate mają rozpoznać na początku na tej roli no prawda to prawda niedużej z tej Elżbiety pierwszej ani drugi aha w każdym razie, ale ona właśnie mówi w tym wywiadzie coś takiego co mnie ujęło, chociaż zdaje sprawę, że jest to leci Sień manipulacja, że ona szukając, jakby pomysłu na to Doroty w bankach, czyli żony ten, kto ma pan tona tego oskarżonego o kradzież starszego pana, że jakby szukające pomysłu nie miał żadnych źródeł nikt nikt nic nie pisał w ogóle ona w sprawie nic nie zostało ponieść żadnych śladów i musiała sobie ją stworzyć na nowo i ona mówi w wywiadzie żona też z Robotniczej rodziny żona ma to w swoim dna a, że to jest coś takiego co co nam bardzo czuję, bo mama była i 1313 z 314 ściąga dzieci to oczywiście jest tylko część prawdy, bo jeśli ktoś trochę zna ich, gdy kreację Helen Mirren to też zwierzę np. wnuczką rosyjskiego arystokraty, że po prostu ta rodzina wpadła w pewnym momencie wielka historia jakoś zderzyła ją z rzeczywistością rzeczywiście ojca, który był artystą też chyba w ogóle tak jak ten główny bohater taksówkarzem natomiast rzeczywiście widać, że się bardzo żyła był temat na temat metamorfoza robi ogromne wrażenie jest absolutnie chwilami nie do Poznania, a jednocześnie też zauważyć wydaje się, że ona, kto rządzi w tym domu tego tego charyzmatycznego ona Rancza ten dar jasność neuroprzekaźnik, czyli królowa teraz jednak tak niewiele no ja jeszcze proszę państwa chciałam polecić 1 film krótko rytmy Casablanki, który był w marokańskim kandydatem do Oscara takie pełne muzyki kino społeczne emancypacja młode dziewczyny konflikt pokolenie konflikty pasji tradycyjną religijnymi oczekiwaniami do tego bardzo dużo hip-hopu energii, ale wiem, że ty też chciałaś w kilku słowach podzielić się 1 filmowym poleceniem filmem, o którym w magazynie filmowym rozmawialiśmy całkiem niedawno daje 30 sekund na zachęcenie dochody pustynne Fucking Bornholm jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił te częsta art, jeżeli ktoś, jakby chciał by obejrzeć naprawdę film o o tym jak kobieta w wieku średnim ma prawo przeżywać coś w rodzaju być może kryzysu jako średniego, a tak naprawdę być może po prostu ma ma szansę wreszcie być niezadowoloną z z dotychczasowego życia i wreszcie zacząć żyć tak jakby sobie wyobrażała, że chciałaby żyć i nawet tutaj zdradzę nawet jeśli też nie polubi głównej bohaterki mają mniej grane przez Agnieszkę Grochowską zapewniam, że wyjdzie z kina jednak jakoś bardzo, trzymając za nią kciuki to naprawdę serdecznie polecam, bo jestem wielką miłośniczką tego filmu uważam, że to jest FIM absolutnie pro kobiece wspaniale pokazujący ten w pewne mechanizmy w naszym życiu także zaprasza, a jeszcze pod tym podpisuje na coś bardzo dziękuję Zofia Fabianowski szefowa kultury w zwierciadle była z nami dziękuję bardzo, a ja państwu również dziękuję zamieniono godzinę za tydzień magazyn filmowy do zobaczenia prosto z festiwalu Cannes, a dziś już mówię do usłyszenia Patrycja Wanat zniknęła audycja nic straconego publikujemy wszystkie jako podcasty na tokfm PL Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA