REKLAMA

Boylesque. Film o najstarszej polskiej drag queen

OFF Czarek
Data emisji:
2022-05-23 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
38:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Cezary łasiczka witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie, kto nie był 4maja w Toronto w Kanadzie niech żałuje, bo wtedy właśnie na festiwalu hot Docs miała miejsce premiera filmu dokumentalnego Bolewski, ale nie wszystko stracone trzeba państwo, bo już wkrótce po 0104. czerwca na krakowskim festiwalu filmowym będzie miała miejsce premiera europejska 1czerwca potem kolejne spotkanie i aby dzisiaj o tym filmie porozmawiać zapraszam państwa na Rozwiń » spotkanie z gośćmi mer reżyserka filmu, bo ile pani Bogna Kowalczyk dzień dobry czy nory i we własnej osobie słynna słynna Lula la Polaka, czyli Andrzej van najstarsza Polska drag Queen i bohater bohaterka tego filmu witam serdecznie witam serdecznie film myślę Szanowni Państwo z kategorii tych, których nie można sobie odpuścić przynajmniej w tym czasie film ważny, ale też film piękny film nostalgiczne i zastanawiam się jak w ogóle doszło do spotkania Luli i Bogny Kowalczyk, a to może ja odpowiem poznała nas kim Lee inna braku in, które niestety już nieżyjąca ja pamiętam wyraźnie jak ona powiedziałem po prostu musisz poznać ja wtedy gdzieś tam szukała już bohaterów do filmu dokumentalnego na takim etapie dokumentacji, czyli gdzieś takiego poszukiwania czegoś co zagrało z tym co ja mam w środku no i widać kim to wyczuła i poznała mnie z Lolą potem już po prostu nawiązała się między nami sympatii nic trzeba po prostu uznaliśmy, że chcemy razem coś opowiedzieć jakąś historię i to się udało to właśnie trafność sobie, że kiedy, kiedy mamy do czynienia no z z gry hasłem Lula dla Polaka od razu łączy to wyjaśnienie, które poda na początku, czyli najstarsza Polska drag Queen to pewnie taka pierwsza intuicja to jest dobrze to to pokażmy to historycznie to pokażmy to na tle pokażmy to także w kontekście społeczno-politycznym myślę, że tutaj takich magnesów, które by ciągnęły w stronę polskiej nietolerancji i różnych innych takich nastrojów jest cała masa pani jednak zdecydowała się zrobić bardzo intymny portret bardzo osobisty portret trochę taki można powiedzieć wyciągnięty ze świata wyciągnięty z rzeczywistości jednak bardzo w niej osadzony tak właśnie było ja mam takie poczucie, że to zależy od osoby, której chce opowiedzieć i oczywiście tutaj i są mniejszości, które napotyka nieprawdopodobna krzywda, ale to nie znaczy, że przez to, że chcą się definiować i wydaje mi się, że jednym z takich z takich miejsc, w których bardzo chciałam trafić byłoby powiedzenie Chada jesteś reprezentantem tej mniejszości w takim razie stanie się dla mnie jakimś niż wrotami do tej mniejszości, a ja chciałam Luli opowiadać od samego początku i ta mniejszość czyta w ogóle społeczność kultura to jest jakby część jego, ale nie oznacza, że on jest dla mnie po prostu narzędziem, żeby oni opowiedzieć być może właśnie to ten performance czy w ogóle, bo tam przewija dużo takiej kultury biurowej, ale kultura jak jest po prostu częścią jest troszeczkę tłem trochę jakąś przestrzenią, w której Ula ma jakieś swoje swoje własne swój własny charakter, ale poza tym jesteś sobą ja chciałbym powiedzieć o tym, że blisko, bo wydaje się, że każdy z nas ma po prostu taką ma wiele twarzy o i my jesteśmy tym punktem łączącym i tego próbowałam cały czas trzymać oczywiście pokusy właściciele i dużo rozmów musiałam przeprowadzić różnymi osobami, które chciał mnie do tego nakłonić, ale no, ale chciał być taka zgoda ze sobą zgodne z taką autentycznością, którą po prostu wybrałam w trakcie realizacji w główną bohaterką bohaterem bohaterką jest Lula Polaka i myślę, że pierwsza jedna z pierwszych refleksji, jakie człowiek ma po filmie jest taka, że jak Lula to robi 82 lata, a myślę, że każdy chciałby być w takiej formie nie wiem w wieku lat 5040, a tymczasem tutaj mamy 80 dwulatka, który szaleje na parkiecie ma jednocześnie świadomość ludzkiej ułomności ludzkich ograniczeń i jakiś daty przydatności do spożycia, a jednocześnie nic sobie z tego nie robi, jaki jest sekret takiej witalności offset takiej witalności chyba drzemie gdzieś w człowieku od samego urodzenia do cholery Jasnej, dlatego że że jeżeli, jeżeli przechodzi przez życie przeżywa jakiś nim niewygodne historie jakieś traumy życiowe tak jak w moim przypadku chociażby urodzenie się przed samym wybuchem wojny potem to cholerne straszliwe przeżycia dla mieszkańców Warszawy, które się urodziłem, w której jestem do dzisiaj powstania Warszawskiego te gruzy te piwnice te bandy, które dana leciały i że człowiek to wszystko newsy, że wtedy sobie nie zdawał sprawy mająca 234 czy 5 trzeba przez to życie w jaki sposób wkraczać i takie konsumować takie odradzać innym z tego co możesz od siebie przekazać tym młodszym tym wspaniałym ja ciągle jestem otoczony jakąś grupą fantastycznych młodych ludzi różni nas przynajmniej 50 lat i myślę ciągle potrafimy dogadać ciągle zdaje z tego sprawę, że oni coś z tych moich opowieści cierpią, że coś w nim zostaje zastanawiają się Boże, jaką jak on jako na Sejm w tym wszystkim poradziła, a nadal jest pełna sfer życia śmiechu ciągle się czegoś chce to właśnie wielokrotnie słyszeliśmy powiedzenie, że wiek to przecież tylko liczba nic nie znaczy, ale gdzieś czujemy, że jednak znaczy w tym przypadku no te właśnie te silnie, gdyby to się dwutorowo z 1 strony wiek to tylko liczba niewiele znaczy bo, bo ważne jest to chcemy żyć czy chce nam się żyć chcemy codziennie wstawać czy chcemy codziennie budzić się mówić kurczę dobrze mam 80 lat mam 30 lat mam 90 lat co z tego wciąż mogę zrobić tyle wspaniałych rzeczy, a z drugiej strony jednak ograniczenia pojawiają się chociażby fizyczne tak chociażby nie wiem, że młodzi szybciej pójdą w paradzie niż starsi no ja jednak ciągle mi się wydaje, że muszą dorównać, a może nawet dorównuje swoją energią swoją witalnością i również z tymi młodymi w tym samym szeregu w paradzie maszeruje ja w zeszłym roku pamiętam, że podjechały Platformy prowadzący parady zaprosili krzyknęli Lula do nas napad na Platformę będzie mniej kochani ja będę szedł ulicą tyle ile będziemy mogli pójść razem udało się całą paradę przeszedłem jak to się mówi na piechotę wśród wspaniałych młodych ludzi z tęczowymi flagami jak cała też na tęczowo i radość z tego, że można wspólnie, że można pod 1 parasolem, że można razem pod ręce to jakoś mnie dodaje tego całego nazwijmy to palę dużo mniejsze ciągle czegoś chce jak też trochę o tym jest cała opowieść za każdym razem jak sugeruje to mam takie poczucie, że to jest jakby że codziennie jest pielęgnowana jakaś taka część taka wrażliwa taka otwarta taka ciekawa i mam poczucie, że to jest taka codzienna praca takie codzienne drobne samo przytulenie, które sprawia, że potem w takich chwilach ma się taką siłę stron opowiada teraz obok mnie ja wciąż jestem tym oczarowane, bo ja sama czasami też mam chyba każdy właśnie ze względu na wiek matek momenty, kiedy myśli sobie że, że albo, że sobie odpuści albo po prostu, że nie zrobi tego aktu samo miłości ich dobrze jest zrobić to tutaj Stanów miłości do tych witalności powrócimy po informacjach Radia TOK FM na krakowskim festiwalu filmowym premiera europejska filmu Bolek w reżyserii Bogny Kowalczyk 1czerwca o godzinie 2030 w kinie Kijów po pokazie spotkanie z twórcami 4czerwca w kinie pod Baranami film będzie także na koszalińskim festiwalu debiutów filmowych młodzi film, a w Warszawie także na początku czerwca na post on film Fest 2 w kinie Muranów net, jeżeli chodzi o Kraków to dodam jeszcze, że firma także swoją edycję online od trzeciego do 12czerwca także będzie dostępny online w całej Polsce film Bolek bohaterem podmiotem przedmiotem tego filmu jest Lula Polaka dzisiaj państwa moi goście to właśnie Lula i Bogna pani Bogna Kowalczyk informację o godzinie 1020 w ścianę jak dzisiaj w programie Owczarek filmie dokumentalnym, bo Leski ten film debiutował na festiwalu filmowym w Toronto hot Docs Fest 2 i powiem więcej powódź nawet tego festiwalu z nagrodą dzisiaj w programie pani Bogna Kowalczyk reżyserka filmu i Lula dla Polaka, czyli Andrzej FAM najstarsza Polska braku przyczyn chyba trzeba doprecyzować, że najstarsza, jeżeli chodzi o wiek, a niekoniecznie, jeżeli chodzi o staż, bo zmierza na taką profesjonalną, jeżeli tak można powiedzieć karierę Lula Polaka zdecydowała się w roku 2010 za namową właśnie wspomnianej kim Lee dokładnie tak w 2008 poznaliśmy się, a od pierwszego wspólnego występu doszło w roku 2012, kiedy no właśnie nowym przyjdą do tego wieku, kiedy mamy kogoś, kto jest w wieku późniejszym i właśnie jest osobą taką energiczną aktywną pod podejrzliwie patrzymy mówimy no tak to jest po prostu trochę dowód na to co nasza cywilizacja robi, czyli ucieczka od śmierci próba zapomnienia od śmierci próba pominięcia tematu śmierci, że to nasze życie ten nasz pęd to wszystko co robimy to Pogoń za życie jest trochę taką próbą pominięcia tematu śmierci tymczasem Lula Polaka od tego tematu nie tylko nie ucieka, ale można powiedzieć, że drąży go drąży szczególnie to też jest bardzo interesujący wątek takie w taka witalność, która jednak nie pomija tematu śmierci nie pomija tematu ulotności nie pomija tematu końca i tym wydaje mi się, że mogę tutaj gdzieś coś powiedzieć ja, kiedy robiłam ten film miałem takie poczucie, że w, a czasem mamy coś takiego, że potrzebujemy 6 już poznać, że są zaakceptować musi przyswoić, a potem nawet możemy na chwilę zostawić, bo też nie straszne co czesnego oni też nie jest takim a takim straszakiem, który stoi za ich pokoju albo siedzi pod łóżkiem i miałam no niesamowitą okazję być świadkiem tego jak Lula zaczyna prowadzić ze śmiercią dialog co jest w ogóle czymś wydaje mi się z 1 na odważnym, ale z drugiej strony nieprawdopodobnie czułem jak obserwowałam osoby młodsze, które się tego tematu boją w tym ja też wydaje się, że dzięki dzięki nim dużo nauczyłam, ale na początku też gdzieś wydawało się, że to jakiś taki temat tabu lepiej go pomijać zobaczyłam, że można być go świadomy można go szanować respektować uznawać i z tego miejsca nawet z niego czasem śmiać czasem mówić o nim nawet w jakiś taki dziwny sposób ciepło i filmie też o tym jest stek to brzmi za każdym razem strasznie strasznie sucho, kiedy mówi reżyser naprawdę też jest życie i śmierci Chin i dzięki temu jak z rozbitego podchodzili i to śmierci na własność i to śmierci, na którą wszyscy pewnie kiedyś czekamy ona przychodzi niespodziewanie na szczęście, ale ja tak sobie pomyślałem powiedziałem kilka dni temu do redaktora Onet PL że, gdybym miał dzięki czy miała zostać przykuta do łóżka i zostać skazana na pot jak gdyby podświadomie na NATO, żeby korzystać z pomocy osób trzecich to co w takim momencie żyć, jeżeli już mogę siebie niczego dać, jeżeli tylko mam czekać na pomoc tę pomoc na pewno bym miała miał, dlatego że jestem otoczony grupą naprawdę prawdziwych solidnych przyjaciół, ale nie w tym rzecz rzecz w tym, że przez swoją nieudolność niemoc mamy skazywać ludzi po to, tylko, żeby pamiętali o mniej jeśli te pomoc w lepszym czy gorszym wydaniu to ja w takim momencie uważam, że świetnym pomysłem dla mnie świetnym byłaby eutanazja tyle w momencie myślenia o tym jak zejść z tego świata godnie to dla mnie byłby rewelacyjnym wyjście z pomysłem no to jest temat, który wciąż w Polsce jest nie przerobiony i raczej omijany, chociaż wielu państwach już został przy powiem brzydko przepuszczony przez filtr debaty publicznej, a nawet trafił do porządku prawnego w Polsce to jest temat, którego unikamy, którego się boimy, bo się kłóci z wieloma takimi wyobrażeniami czy też moralnymi punktami odniesienia, z którymi nie chcemy dyskutować oczywiście tak się składa, że obecna władza bardzo sprzeciwia się w ogóle wielu wątkom, które dotyczą społeczności LGBT i dlaczego ciągle się on nas ona, czyli o tej całej społeczności tęczowej, która nie stanowi grupy 10200 czy 1000 osób tylko stanowi dość spory udział naszego 38 milionowego społeczeństwa, dlaczego ciągle gdzieś temat społeczności LGBT przez tych, którzy nami w tej chwili rządzą jest spychany do konta na zaplecze, dlaczego w wypowiedziach wielu wielu polityków żelu osób na wysokich stanowiskach społeczność LGBT jest jak gdyby odsuwana, dlaczego na tę społeczność czują i stacje telewizji Państwowej i media państwowe, dlaczego ja taki sam członek społeczeństwa jak każdy inny idący ulicą jak każdy policjant lekarz kominiarz nie wiem nie mogę być pełnoprawnym i równie uczestniczyć w tym naszym wspólnym życiu do cholery Jasnej, dlaczego co ja robię komuś krzywdę czy ja idąc z chłopakiem czy dziewczyna idąca ze swoją partnerką, trzymając się nie wiem za ramiona czy za rękę robimy tym komuś krzywdę dlatego mam być gdzieś zza węgła uderzony czy czy czy Pluty czy wskazany palcem, że idzie jakiś pedał ulicą przepraszam jestem takim samym równoprawnym członkiem tego społeczeństwa żyje w państwie demokratycznym i mam prawo nosić głośno o tym co czuje co mnie dotyka, dlaczego chodzę na spotkania Lambda senior, dlatego że uważam, że starzy ludzie mają również prawo do tego, żeby wszystko o sobie powiedzieć coś ciekawego coś miłego lub to co dołuje co go w jaki sposób 3 klas spotyka właśnie w tym naszym niestety bardzo nietolerancyjny kraj im coś jest bardzo ważne, bo okazuje się, że właśnie wszyscy jesteśmy do siebie podobnie tak mamy podobne oczekiwania podobne lęki podobne pragnienia podobne marzenia, a na tych warstwach wyższych do często dajemy się wykorzystywać politykom, którzy na konflikcie budują strategie wyborcze tak poprzez wskazanie wroga i oczywiście tym wrogiem może zostać każdy w dowolnym momencie zależnie od tego co tam, jakie lęki drzemią w danym czasie w społeczeństwie dziś popyt podskórnie kursują, ale Szanowni Państwo to, o czym przed chwileczką Lula Polaka mówiła także jest firmie przy czym jest to bardzo powiedziałbym dyskretnie umiejscowione należy chyba czytać pomiędzy wierszami ja nie mogę się powstrzymać jeszcze wspomnieć co najmniej 2 osobach w ten film zaangażowanych czy świetna muzyka i też bardzo bardzo bardzo czasem bardzo fajne zdjęcia jest 1 w mamy film balkonowy, albowiem jest 1 scena balkonowa, która wizualnie jest no nie mogę i nie mogę pozbyć się jej głowy wciąż wciąż to widzę i ona jest piękna, bo jest piękna jednocześnie taka bardzo bardzo Polska nie wiem czy pani reżyser się ze mną zgodzi no myślę, że zlecenie firmy z Polski chętnych to jest to jest w ogóle to, o czym mówi Lula to by tutaj zaczynamy dotykać jakiś taki wydaje mi się może mocnymi słowami, ale bardzo subtelnych rzeczy, bo ja mam takie poczucie, że jest nas taka wrażliwość, którą kiedy, kiedy sobie zobaczymy, kiedy zaczniemy z nią padnie patrzeć na świat mamy trochę więcej empatii mi oceniamy bardziej słuchamy i tak jak to ilu można zaproponować jakiś myśli, które są no poprzedzone gigantycznym doświadczeniem życiowym, a to wyobrażam sobie, że jest no jak wyobraża wiemy, że jest 1000 osób również dojrzałe, które mają nieprawdopodobny świadczenie bardzo dużo mądrości tam z kolei się ich nie słucha, bo się np. osoby starsze nie wiem infantylna żyje, bo się po prostu nie daje im takiej przestrzeni do wysłuchania ażeby co się wydarzyło oczami taką po prostu podstawową wrażliwość dotyczy każdej w ogóle mnie mniejszości i wszystkiego i to co w tym nie próbowała przekazać m.in. tymi narzędziami, o których wspomniałeś wspaniałymi zdjęciami rzeczywiście była jakaś jury i też muzyką Wojtka Frycza i to jest to, że no ta wrażliwość ta taka percepcja świata, który jest prawdziwy i czasem jest właśnie nieładnie się i czasem, ale my możemy w nim, jakby zobaczyć, że ta prawda jest ma w sobie pewien urok, ale nie musi być piękna w kontekście jakiegoś takiego spektrum, który sam jeszcze bardziej sprzed kilku piękne, ale prawdziwe w tej prawdzie jest jakiś niesamowity urok ja prowadzę przekazać i tam bardzo dużo takich jest momentów, w których mnie wzruszają bardzo bardzo nie wzruszające rzeczy jak styropian albo folia jak wysłanie wywiało, ale faktycznie w tym film jest bardzo zwykłe rzeczy jest zbudowana zbudowane wszyscy ja mam nadzieję czyta się prawie, że magicznie i ja trochę wyobrażam sobie że, że mając pewien rodzaj takiej uważności recepty wnosi na taką zwykłą 6 i będą bardziej wrażliwi jesteśmy też trochę, dziękując do tego co co powiedziała Lula mniej podatni na manipulacje widzimy po prostu świat takim, jakim jest w taki, a do tego stare styropianu styropian czy pozwolę sobie wrócić po informacjach, które już się zbliżają pani Magda Kowalczyk reżyserka filmu Bolek chwila Polaka najstarsza Polska drag Queen i bohaterka filmu Bolek ten film na krakowskim festiwalu filmowym będzie miał premierę europejską 1czerwca kino Kijów godzina 2030 później także na koszalińskim festiwalu debiutów filmowych młodzi film oraz pos Point w tym kwestował w Warszawie w kinie Muranów informacje o dziesiątej 40 wracamy po informacjach dzisiaj w filmie chciał powiedział Owczarek w programie Owczarek w filmie Bolek reżyserka pani Bogna Kowalczyk i Lula la Polaka bohaterka tego filmu, którą pozdrawiają słuchacze słuchaczki pozdrawiam całuję uwielbiam pisze Mar Mara tajemnica Wschodu o takich życzeń dostawić no dobrze co najtrudniejsze, bo podejrzewam, chociaż nie wiem, bo ten film powstawał kilka lat prawda i podejrzewam, że pewnie co wyrzucić to mogą być problemy, bo pewnie powstało dużo dużo dużo więcej materiału, więc no dokumenty w ogóle specyficzne specyficzny rodzaj filmu, bo jeśli kręci bardzo długo są trochę, a trochę jak podróż trochę czasem jak takie polowanie, żeby dobre miejsce być dobrym czasem jeszcze mieć dobrze ustawiony kadr, a trochę nieprzewidywalne, bo nie wiadomo nigdy co z nich wyjdzie gdzieś ktoś będzie się pisze scenariusz ten scenariusz zmienia kilkanaście razy jest to jest to bardzo duża taka podróż do środka, o czym się chce robić film, gdzie się, gdzie próbuje, jakby nacisnąć na rzeczywistość jest przed przed twórcą, żeby ona spełnić jakieś jego oczekiwania, a to wcale może nie być prawda to może być autentyczne tam bardzo dużo takich zupełnie nietypowych jakiś takich napięć, które się pojawiają, a mi no i wydaje się, że najtrudniejsze paradoksalnie było mierzenie się z takimi ośrodkami, które tam będą składane i zmierza system w gruncie do tej pory po pierwsze jest to, że to jest film o Starym człowieku zgłosi na pewno będzie smutnej ponury to jest, gdy 1 temat, który się pojawia bardzo często gdzieś, jakby i, że to jest coś co no mnie jako osobę młodą szokowała szokowała siła, jaką on po prostu naciska to były rzeczy typu starych ludziach nie słucha starzy ludzie są dni to brzmi absurdalnie naprawdę takie rzeczy słyszałam potem kolejna rzecz, jeżeli już ma Lula i ma taką historię zróbcie historyczne i mówią tak, ale też człowiek, który ma teraz życie i ma przyszłość chciał robić nim teraz no taka ma tyle rzeczy powinniśmy robić w tamtym no i jak ja odpowiadałem na średnie z archiwum on sam musiał chcecie zrobić film o przyszłości oraz A2 jest masa książek, które opisują jak chciał robić film o nim teraz no i tam z kolei nacisk Zieja gdzieś tam i tracę przecież taką archiwalną wartość ja nie mówi, że tej wartości nie ma ja po prostu sam zrobić o tym filmu i tutaj bardzo dużo były na 5 ca oczywiście na 5 dotyczące Dziewit, czyli że fakt, że Lula jednak, żeby reprezentuje mniejszość i jest to, o czym na początku mówiłam wiele osób mówi o handlu czy też aktywistyczne mniejszości oczywiście jest, bo opowiadał jednej z tych osób oczywiście, że gdzieś tam no po prostu traktuje mniejszość, jakby była chęć i miała godność takie osoby starsze jak tutaj nie ma znaczenia, jakiej mniejszości to osoba jest natomiast no ja, gdybym chciała zrobić kampanię jak ryba kampanie jak można zrobić bardzo dobrą kampanię niekoniecznie trzeba robić przez 5 lat z osobą, która ma dużo więcej dopowiedzenia i wyjąć wszystko inne poza tą treścią, więc paradoksalnie największymi trudnościami tego filmu było to on ociera się rzeczy, które ludzie użytkują i to sprawia, że gdzieś, słysząc ten film masowego układają wyobrażają, jaką wygląda i np. słyszałam takie jak była właśnie z Toronto słyszane przez osoby, które mówi, że poszło na ten cel tam przypadkiem, bo ktoś stara się np. tak sam nie mógł przejść, bo coś w tym celu mówią my nie chodzę przeważnie na ten typ filmu, ale bardzo mi się podobał ja pytam, jaki film chodzi no i oni mówili no MO brakuje na kasetę z tego albo filmy dziwi ją do i co Angole to faktycznie decyduje o tym, ale nie było o tym sobie nawet nie mieli słuszna to jak jak określić to jest po prostu naprawdę o człowieku, a więc to były najtrudniejsze rzeczy tak jak powrócą nowego styropianu jeszcze się, bo nasz słuchacz pan Mariusz po pozdrawia swoją studentkę no dobrze dziękuję panie Mariuszu w hit powraca powrócę do tego styropianu, bo ten ja uwielbiam ten stan zestrojone bo ci z państwa, którzy wybiorą się na ten film zrozumiał, o czym, o czym mówi, ale może nie zdradzę zbyt wiele mówią, że proces piękna scena na właśnie balkonie tylko jakiś takiej dachu części na 2 set tak i po prostu któryś Ojcze Greka kamery jest taka, że że, gdybyśmy nie wiedzieli, że jesteśmy w Warszawie no to właściwie to jest moglibyśmy być na plaży w jakimś europejskim czy światowym egzotycznym miejscu, bo mamy piękne kolory piękne słońce pięknego mężczyznę palącego się leżącego myślącego i nagle gdzieś zaczyna się ten styropian trochę jak śnieg Śnieżek na początku, a potem od wiemy, skąd się bierze takiej i ten styropian jest taką właśnie tworzą naszą polskością, która się sączy do to do do tego światowego piękna no oczywiście nie można interpretować na wiele wiele innych sposobów, a czy Lula Polaka zaakceptowała film czy się podobał przede wszystkim kat droga, o której Bogna powiedziała 5 lat i 5 miesięcy ciągle zadawałem pytanie bogaczy czekam sina mylić z finalnego momentu i obejrzę film okazało się, że doczekałem podejrzewam, że dla mnie jest filmem przeuroczy nie spodziewałem się, że zespół tak wspaniałych ludzi jak Bogna jak Błażej jak miłość jak jak jak producent tony, jaki w ogóle reszta cała zespołu potrafią w postaci człowieka, który w normalnym żyjącym w 381 000 000 000 milionowym społeczeństwie stworzyć dla mnie rodzaj fantastycznej pamiątki, bo pewnie gdzieś ten film pozostanie i kiedyś do niego może się będzie nawet wracało może go będzie pokazywało się jakoś orzec do czegoś w TVP autach, a tak pana na pewno w TVP, jeżeli tak by miało być to od razu skreślam i po prostu wycofuje z nie zrobił imprezę jak ja już szefa były to polecałem zrobili teraz bądź razie jestem szczęśliwy, że doczekałem momentu kiedyś pojechał do Toronto, kiedy zostanie pokazany premierowo w Polsce w Krakowie cudownym zresztą magicznym mieście dawnych garaży cudownych wspaniałych ludzi i jedno jeszcze muszę powiedzieć tajemnicy wczoraj moja cudowna stylistka Sander Sterling Mikaela pokazała mi kostium, w którym wystąpię na krakowskiej premierze i po prostu widok tego kostiumu wcisnął mnie wróg kanapie przez 5 minut nie mogłem złapać oddech, ale to tyle znaczy coś więcej, jaki kolor albo coś jak też redaktorze drogi, jeżeli chodzi o kolor to musi przyjechać do Krakowa i zobaczyć ten kolor na żywo ja sama nie wiem jak powiedziałem, że może Grecję chce co chce nic nie narzucała zrobią zrobią swoje zdanie też będzie zaskoczeniem także zapraszam wszystkich możemy ubezpieczyć frazę ja uważałem, że na taką galę powinienem wyjść smoking lub fraku, ale zapytałem Bogny czy mogę wystąpić Drug tak jak się wspaniale czuje, o czym ten film również odpowiada to działa nasz wolny nie przymuszany wybór, a więc wybrałem pełne raty pełen kostium i tak wystylizowany, że po prostu podejrzewam, że publiczność również zostanie z pewnym momencie cudownie zatkana w bardzo wiele pozytywnych recenzji ukazało się w kanadyjskiej prasie po festiwalu hot Docs dotyczących właśnie filmu Bolek jeden z dziennikarzy pisze o tym, że dziś wnioskował z rozmów z wywiadów, że niewykluczone, że pojawi się można powiedzieć SIG walczy druga część Lula już w wieku lat 90 plus w ogóle będzie rura w przyszłości dla kosmos SA, a chwilę w interesie wierzycieli, jeżeli rzeczywiście znajdzie się powód do kręcenia dalszej części np. Lula w modzie Jurand Lula rakiecie, a może jest rola w kosmosie 1938 roku zdaje się przebywa w no tak to gdzie można też oceniać ten cały cykl tej produkcji ja uważam, że to, czego dokonał cały zespół łącznie z pomysłem Bogny zasługuje na wiele słów z mojej strony uznania ich cierpliwości do spędzania ze mną czasu na planie, bo nie było też na pewno dla nich bardzo takie proste, ale cały zespół tych ludzi to są w tej chwili moim jedni z najprawdziwszych przyjaciół innych redakcji wyobrazić, że jak otwieram telefon i widzę, że Bogna coś tam do mnie już skreśliła jakąś wiadomość to od razu pierwsza rzecz czytam odsłuchuje odbywania dziękuję to ile oni włożyli w to wysiłku ile fantastycznej pracy te nasze podróże na cmentarz do Berlina do Ciechocinka na do parku na lata w ogóle są niesamowite historie które, które mnie dodawały cały czas jeszcze i energii, którą posiadam to te spotkania z nimi dodawały jeszcze podwójnego czadu podwójnej energii i chyba za to muszę CRD rocznie podziękować no dobrze skorzystać takie chłodzenie to teraz pewnie pani Magda Kowalczyk opowie nam jak było cudownie pracować w Lulu w te w i ja to ja mam takie zawsze zawsze jako chęć, żeby te o takich jak rozmawiać w ogóle po obejrzeniu filmu bardzo lubię tę kiłę daje po chwilowego otrzyma też mamy przewagę nad kaczkami słuchaczami tak też tak tutaj mamy tę przewagę no to jest ja myślę, że to jest wyzwanie to jest wyzwanie Lula jest performerem, a Lula jest osobą, która jest nieprawdopodobnie otwarta taka łatwa, że w nawiązaniu kontaktu odważna wychodzeniu z inicjatywą i wydaje mi się jest tutaj coś co z co ze mną bardzo mocno rezonuje, bo ja też potrafią być taka właśnie no by przy przystępna gdzieś tam pierwszym Poznaniu też mam świadomość, że za tym też często stoi też takie, że pod spodem jest jakaś taka wrażliwa część, która już wcale tak wszystkich nie wpuszcza bardzo dobrze bardzo słusznie nie każdego się powinno wpuszczać tak blisko tak szybko, a natomiast wydaje mi się, że często takie osoby bardzo bardzo kontaktowy bardzo otwarte często określane mianem bardzo silny bardzo energetyczne mają też po drugiej stronie bardzo dużo melancholii bardzo dużo smutku refleksji czasem cierpienia, a i ich, żeby o tym opowiedzieć gdzieś to to to my musieliśmy też rozmawiać w sposób mniej trudne i gdzieś coś takiego stało się, więc daje pewność zaufanie i tutaj jest ono z moich one bardzo duża wdzięczność no bo Lula jest rolą, ale tutaj też pełnił funkcję bohatera filmu, jakby tata ta trzecia to trzecia rzecz, którą którą, którą ten film pomiędzy nami kamera, która rejestrujące w ogóle zupełnie inny świat no teraz powiedzieć coś komuś opowiedzieć przed kamerą są 2 różne rzeczy, bo też ta kamera ma czy my jako ekipa mając gdzieś kamerę i decyzji decyzyjność o tym co pokazujemy mamy też pewien rodzaj władzy nad tą władzę można wykorzystać w różny sposób gdzieś wymaganie prawdopodobnego zaufania ze strony bohatera dokumentalnego, żeby zaufał żadnego pokażemy w sposób, który nie odbierze godności i myślę, że to była no to była duża rzecz to była duża rzecz ja mogę mówić o jakiś tam wzruszenia ja mogę mówić o tym, że no, jakby świat prawdziwy świat piękna, ale prawdziwym świecie jest też masa trudnych emocji, które są równie piękne złości smutku żałoby i pamiętam takie momenty, kiedy no właśnie po jechaliśmy tutaj tak śmiesznie brzmi trochę Ciechocinka do Toronto wszyscy przez pół świata, ale byliśmy w Berlinie na paradzie pamiętam tam się wydarzyła taka dosyć trudna sytuacja i pamiętam, że usiadłam po prostu żonie powiedział Lula ja już France przez jakiś czas ja mam poczucie, że ten będzie o śmierci rząd będzie samotności i o miejsce to bardzo szczera, bo nie chce ukraść tego filmu chciałem, żebyście jak mi dał, żebyśmy zrobili razem czy jesteś oka jest, żeby o tym opowiadać i ja pamiętam plami spojrzał w oczy powiedział tak mówmy o tym i wydaje mi się, że wymaga takiej odwagi obu stron, żeby podjąć ten temat no i też takiego zaufania wobec siebie, ale też w jakiś taki w pokrętny sposób ja uważam, że w ogóle zrobieniu filmu jesteś gigantyczne zaufanie do widza, bo każda osoba, która zobaczy ten film zobaczy innych im się ona ma swoje doświadczenie, więc my możemy, o czym opowiadać, ale my mówimy w ogóle w pismach światach to też jeszcze ciekawe co się tam pojawi, więc to jest wszystko zaufaniu wydaje się to chyba najtrudniejsza bardzo państwu dziękuję już na Kraków znak za kilka naście kilkanaście dni od 0104. czerwca na krakowskim festiwalu filmowym, ale także edycji online później koszaliński festiwal debiutów filmowych i Paul pospolitym testowo w Warszawie będzie można oglądać film dokumentalny Bolewski k Weseli pani Bogny Kowalczyk, którego głównym i właściwie dobrze bohaterką bohaterem jest Lula Polaka Andrzej fal bardzo państwu dziękuję informacji już kilka minut o godzinie jedenastej po informacjach wracamy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA