REKLAMA

Szantaż żywnościowy Moskwy - Rosjanie mogą przepuścić ukraińskie statki, ale w zamian chcą zniesienia części sankcji

TOK360
Data emisji:
2022-05-25 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
06:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360, a gościnią TOK 360 jest prof. Dorota Niedziółka kierownik katedry geografii ekonomicznej szkoły głównej handlowej w Warszawie dzień dobry dzień dobry witam państwa międzynarodowe sankcje nałożone na Moskwę muszą zostać zniesione, żeby zapobiec globalnemu kryzysowi żywnościowe mówi Andriej Rudenko wiceminister spraw zagranicznych Rosji przedstawiciel kraju, który kradnie ukraińskie zboże Ukraina mówi Rudenko powinna też dominować porty, choć to sami Rosjanie Rozwiń » raporty blokują ale, zostawiając na boku sytuacje czysto wojenną czy rzeczywiście jest takie połączenie pomiędzy sankcjami potencjalnym kryzysem żywnościowym poza tym, że za jedno za drugi odpowiada Rosja czy po prostu jest to szantaż nacisk na to, żeby sankcje znieść wszystko absolutnie naciski szantaż na to, aby sankcje znieść Rosja dziś czymś w obecnej sytuacji i mogłaby liczyć albo uważa, że istnieje szansa na to, iż sytuacja żywnościowa i ryzyko związane zarówno wzrostem cen żywności niech przemówią okręt głosu niektórzy mówią o zagrożeniu bezpieczeństwa żywnościowego jest sytuacją niezwykle korzystna do tego powrócić do rozmów o odstąpieniu od sankcji nałożonych na Rosję, a więc ewidentnie wpisujesz to element gry politycznej i wpisuje się parlament działań wojennych kryzys żywnościowy jest faktem jego eskalacja jest czymś w nadchodzącym to jest fakt, kiedy możemy się spodziewać jego uderzenia to uderzenie będzie widoczne w najbliższym czasie już teraz widzimy wzrost cen zarówno pszenicę kukurydzę jak i oleju widzimy, że następują i pewne to wielkość oczekiwane przewidywane przez polityków zmiany co do śledzenia co docenta A6 wynika nie tylko ograniczenia dostępu do Gnie kukurydzę i część zbóż, ale także jest konsekwencją wzrostu cen energii niż my ta sytuacja będzie oczywiście narastała z 1 strony z powodu ograniczenia w dostępie nie tylko do ukraińskich dróg lokalnych czy spółce, ale także rosyjskich pamiętajmy, że ograniczenia przewozi ne-li Pusz i produktów rolnych pochodzących z Ukrainy to jest jeden z elementów naruszenie tego bezpieczeństwa, ale drugim jest ograniczenie handlu oś rosyjskimi produktami obydwa kraje w znaczącym stopniu już tutaj szacunki są oczywiście dla każdego wracają zbóż różna, ale odpowiadały za niezwykle istotne elementów handlu w eksporcie światowym, a wg szacunków Ukraina nawet odpowiadała za 3 wyprodukowano na świecie Bochenek trzeba przy ETA, a skala negatywnych konsekwencji szczególnie widoczne dla krajów najuboższych krajów Afryki północnej, ale także tych biedniejszych krajów bliskiego Wschodu, której nie mogą tak mniej elastyczne osób, a z drugiej strony ponoszą znacznie wyższe koszty też, ale zmienić kierunków geograficznych dotychczasowej handlu mąż EU objął, że się zbyt dużym obciążeniem finansowym grozi też oczywiście, a politycznymi zamieszkami czy napięciami społecznymi wynikającymi wzrostu cen inflacji, bo ta przed on dostawał się bardzo się nie łączy zakładając, że nie uda się zapobiec niszczeniu ukraińskiego zboża nie będzie możliwości, bo nie będzie możliwości odblokowania embarga na rosyjskie nawozy chociażby nie będzie odblokowania portów czy są jakieś możliwości obchodzenia tego łańcucha dostaw również, żeby minimalizować skutki na arenie międzynarodowej, żeby minimalizować efekty tego kryzysu w rozwiązania już dzisiaj są analizowane i oceniane są koszty zmiany zarówno łańcuchów dostaw jak i kierunków którymi miały de na zboża produkty rolne z Ukrainy bycie raportowane dokonywana analiza wykorzystania innych portów morza czarnego, które którymi można było przewozić towary tutaj mowa jest zarówno o stan, ale też do korzystania z metrów kolejowych przede wszystkim i inne unika artu drogowego, ale oczywiście nie daje takiej możliwości i tak niskich kosztów jak Kantor morski to zatem wiąże się ze znacznym ograniczeniem wielkości przewozów Ukraina dotychczas obszar swojej partii przykładowy pan miesięcznie około 5 000 000 centralnych wg szacunków możliwości wykorzystania transportu drogowego wielkości są znacząco mniejsza nawet dziesięciokrotnie Shi mniejsza, ale też dla radnego Erika nie tylko kwestia na zmianę samej organizacji z transportem poziomo i co wówczas takie wykorzystanie nowych środków transportu, ale przede wszystkim kimś niezwykle istotne jest to, że na pilotach i Martyna, ale także częściowo już na gaz naładowane zboża szły tutaj ten okres w jego ciało bywa Ania jesteś pewien osób wyznaczano w związku z tym, iż niewątpliwie jest dodatkowe elementy, które wywołuje napięcie w 1 strony działa korzystnie NOŻNA graty rolnictwa, która uznaje, że będzie dodatkowym elementem wzmacniającym wcześniej argumentem, ale z drugiej strony też pokazuje, że Unia europejska i inne kraje szukają jednak możliwości wsi usprawnienia tych przewozów tak, aby osłabić negatywne skutki winni jesienią dostaw żywności no i i obniżyć rosnące ceny przynajmniej zmniejszyć tę dynamikę wzrostu tam bardzo dziękuję prof. Dorota działka kierowniczka katedry geografii ekonomicznej szkoły głównej handlowej w Warszawie była gościnią TOK 360 za chwilę dr Paulina Piasecka dyrektorka centrum badań nad terroryzmem Collegium Civitas polskie służby jak pisze Rzeczpospolita nie mają już dostępu do gazu sale przyglądają się innym podobnym rozwiązaniom Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA