REKLAMA

Test: Opel Grandland oraz Ssangyong Korando

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-05-31 19:40
Czas trwania:
14:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski już raz jeszcze dziś 2 samochody SUV-y crossovery no kresowe Irlandia Grant antyk to jest samochód produkowany od lat 5 w ubiegłym roku w ubiegłym roku przeszedł modernizację, bo tutaj nikt na mnie wciska, że to jest nowa Generali oraz modernizację przed audycją do ja mówiłem przed audycją zupełnie nowy być trochę zainwestować, ale w no właśnie życie wkurzyć właśnie Rozwiń » bardzo dobrze stracił chęć na czym polega ta nowość dobra przede wszystkim zupełnie inny w środku, bo ma, ale dobra do środka za chwilę wejdę na zewnątrz jest taka stylizacja w oplu obecna od lat ponad 2, która pojawiła się po raz pierwszy w oplu Mokka mówi o samochodach seryjnych, bo nie mówią koncepcyjny, który nam jeszcze rok wcześniej pokazano jest jest to taka powiem bryła jest taka, że tak się wyraża może mało wyrazista jest po prostu bardzo bardzo obyła, ale nie jest zaokrąglona mydelniczka to tak ogólnie bym powiedział, ale myślę to wszystko podoba po był opel Mokka jest opel astra popatrz na przody tych samochodów jest Krosna x po faceliftingu też przód ma nowy no i teraz pojawił się Grant dla stracił przy okazji literka x, więc jest po prostu nie Grant landem tylko Grandland, żeby tak jeszcze dokładniej umiejscowić jeśli chodzi o wielkość niecałe 4,5m, czyli to jest SUV segmentu c 180 szerokości to nie jest ciężki samochód 1300 bagażnik 500l na bardzo przyzwoite dane przypomnijmy sobie w Grant landa IKS to jest przecież bliźniak peugeota 3083000 czy 3008 czy ty pamiętasz, który był dla nas nie może dla siebie mówi tylko powiedz co uważa za chwilę, którym był fajniejszy samochodem opel Grandland x czy Peugeot 3008 przypomnę samochód trochę słów, ale nasz opel był fajny raz samochodem miałem okazję zrobić no parę tysięcy km jednymi drugim, a i oper wydawały się wygodniejsze bardziej prorodzinne ja pamiętam, że z córką już uśmiechali Polskę tym samochodem z góry chyba właśnie tym dla g landem, a 7 przyjemnie jechało to był tak Azji taki niczego nie udający samochód ani nie przez realizowane jakoś specjalnie Anna tylko takie fajne fajne auto jak drzewiej bywało natomiast, czyli prażoną wydawał się trochę dziwnie sprężyste to znaczy trochę twardy mniej wygodne też mniej intuicyjne w obsłudze został obsługa na bazowała na podobnym systemie, ale mimo wszystko w oplu np. klimatyzację się coraz bardziej przyjemnie obsługi o i tu się z tobą zgadzam, że jeśli chodzi o obsługę to najwięcej punkt więcej punktów zdobył mnie opel ból taki po niemiecku uporządkowane, ale nie dniem nie tak po niemiecku jak ostatnio się pojawia w golfa czy seata, czyli koncert bardzo ważne natomiast musi tak o właśnie jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to jednak jednak Peugeot 3008 dobrze teraz wygląd zewnętrzny zmienił pewnie też widziała na zewnątrz wiesz, jaką wygląda dla mnie on jednak bardzo zmienił jest innym samochodem niech to będzie facelifting, bo nie żadna nowa generacja no i wnętrze to też jest obsługa znana już tak jak wspomniałam wszystkich 3 samochodów czy 2 właściwy opel Mokka i opel astra, który mam nadzieję, że wreszcie pojeździmy w wakacje dłużej, bo pierwsze jazdy były w lutym jak wspomina dobrze teraz co dostaliśmy pod maskę dostaliśmy pod maskę w tym samochodzie Super silnik w ogóle samochód trochę awaryjnie dostaliśmy, bo mieliśmy mieć najpierw w lipcu benzynowy 16180 jak rozmawiałem na lipiec okazało się, że teraz już mamy mamy w dieslu 15130 to chyba też ze mną zgodzić, że to jest jeden z najlepszych dziś z najoszczędniejszych Sługocki dobrze dobrze współpracują system 8 stopniową skrzynią biegów co zawsze warto jednak zwrócić uwagę na to jak współpracuje skrzynia, która ma powyżej 8 biegów, czyli 8 albo 9 z silnikiem, bo to cuda są w różnych samochodach prawda trzeba przyjechać jazda próbna obowiązkowa w tym przypadku no i czy czy to się potwierdziła, czego się spodziewałem, zanim ruszyłem tym samochodem oczywiście tak to znaczy obsługę znam, bo mogą już znamy od 2 lat astra poznaliśmy w tym roku natomiast zużycie paliwa no słuchaj dzisiaj właśnie specjalnie tak jadą do Radia stosy pomyślałam pojadę Wisłostradą, gdzie najłatwiej o tej porze pojechać jednak to może nie jest już dziwne, bo dość późno i 4,5l fakt to niema wielu światów, ale tak średnio powyżej 6 nawet przy dynamicznej jeździe trasami szybkiego ruchu to trudno jest wyjść, więc ten Grant ten silnik pod maską opla Grandland to jest rzeczywiście coś mam nadzieję, czego nie zrezygnują Zobacz też źle zostają w wielu samochodach walce zostaną prawda jest z tego co pamiętam to, ale 15 mamy Stellantis się, gdyż jeszcze sporo będziemy mieli całkiem całkiem długo, ale jeżeli komuś nie odpowiada Iza Lach z Arki nimi ten diesel kosztuje wyższy ten diesel kosztuje w Niemczech dobrze patrzy 160 000 to jest możliwe słabe, że to jest możliwe pytanie jeszcze jest na samochód jest w ogóle dostępne, a to oczywiście pytanie bardzo ważne, bo przy okazji rozmowy z resorami, a potem jeszcze się dowiadywać jak coś z tym stresem, bo prawda były bardziej sceptyczny ja to dostępność jest kilkudniowa alegorii mówi zgroza nawet mówią o dostępności samochodu nie zamyka nie miesza jakich chińszczyznę z olejami, które nie potrafi, ale moczenia również te świnie przerywał w połowie zdania chciałbym wyjaśnić, o co chodzi chodzi o dostępność konkretnego modelu jest od kilku dni do kilku lat, o czym mówić i ser tost jak Jacek od dostępności modeli samochodów w Polsce od kilku dni do kilku lat sery kilka dni, a niektóre Tesla już 2 lata ja to o tyle omówię, ale skąd można, że się interesować tylko tyle Ania no coś w tym dysk nie wiem nie wiem mam nadzieję, że skoro przyjechały w czerwcu ani w lipcu to znaczy, że może dziś obchodzimy te nawiązuje do ceny, bo jeżeli to jest cena 160 000zł, czyli to jest cena, która trochę nam Jerzy jednak własna głowie ją, a bardzo właśnie to może skoro są tak drogie to może, chociaż są jak ja w tym kontekście padło to to najwyższy, ale tak ja pytam się już, oddając ten samochód to już niestety musimy go oddać jutro chyba i to rzeczywiście pytanie jak najbardziej istotne też pytam, dlaczego Aster nie ma po 5 miesiącach, bo to przecież też 1 koncern Opal, ale najtańszy jest benzynowy jeszcze taki 1130 to tutaj akurat w przypadku tych silników chyba 1 drugi jest udany one 13 z nas robi dla oszczędnych benzynowy mało pali dobrze współpracuje z automatami Stellantis 8 z NATO zgadza w jest trochę problemów z tymi silnikami pierwszą tak powoli wychodzą, ale 12 to nie jest tak w tym 12, ale to nie jest jakby temat na dzisiaj nie jest na to, że to jeszcze na koniec tylko powiem, że hybryda 16 doładowane z gniazdka 220 albo 300 koni mamy w lipcu będziemy mieli benzyna 16180 prawdopodobnie nie hybrydy no, jeżeli znajdziesz tam niż chciałem coś znajdzie nie ma nie znajdą Sławków, a ten Grant land nie chcę tutaj raczej są przede wszystkim diesel to jest w dalszym ciągu fajna rzecz wiem, że jest nagonka na tego diesla to jest niepoprawne polityczne mówi, że zalew w porządku, ale ten diesel pali 4,5l ropy, jeżeli byłaby no i benzyna 15 albo benzyna 18 paliło by to 1012l benzyny proste ja uwielbiam jeździć tak, bo też uważam to świetny samochód rozsuwa najtańsza insygnia nad silnikiem diesla kosztuje 1531000, a z automatem 163 000, więc ta cena ona jest troszeczkę na głowie, dlatego że zasnął już, tyle że tysiącom aż dwulitrowego diesla 174 konie też 8 biegową automatyczną skrzynia no wersje, ale gan, która nie jest topową wersją, ale mimo wszystko za 167 000 można prawda 2× większy samochód, czyli kombi w mam mówili po korando, żebym fika no właśnie mówiliśmy Grandland bez ich, czyli solidnie facelifting opla, a teraz SsangYong korando, ale tym razem mamy wersję zdaje się z napędem mega 100ha SsangYong korando kolejne raz w redakcji to jest samochód, którym ja lubię jeździć, ale do, którego mam kilka zastrzeżeń trafiła nam się benzyna 15163 konie z automatem sześcio biegowym to jest samochód, który ma 4m 45 cm długości waży 1400 kg i z tym silnikiem od zera do setki rozpędza się w o fakt to rozmiar opla Grandland, jakby byt praw praktycznie wydaje się mniejsza cześć teraz można dostać się rozpędza ale, ale SsangYong nie podaje oni szukali tak jak suzuki często nie podaje to tutaj trzeba długo poszperać dajmy spokój przyspieszeniu rozmiar trochę jak przypomina Grandland, ale wydaje mi jednak w środku wcześniejsze wierzę, że tak nie jest wcześniejszy w środku i on jest to zaraz do tego dojdę mam kilka refleksji natomiast z dieslem ten samochód automatem co prawda sześcio biegowym kosztuje 112 000, a całkiem niegłupi pomysł, żeby kupić to z benzyną 15 i automatem Anna kosztuje ten samochód wtedy 97 000 nie mam niestety ceny nowej wersji, ale takie, na którą mieliśmy tzw. Fabryczna agentów to fabryki takim przyjechało w Polsce założyli ale, ale dystrybutor się pod tym podpisuje, a teraz to są sam to są samochody, które po pierwsze, są, bo przypłynęły po drugie, są w okolicach stówy trasach jak to wygląda na zewnątrz na zewnątrz wygląda to znośnie, ale nie ma w tym samochodzie takiej, a no teraz w Europie mamy wyścig na stylizację, a to samochody drożeją w zastraszającym tempie, ale też czas i moda że, że od strony estetycznej na zewnątrz bardzo często reprezentują bardzo wysoki poziom ten program plan jest po prostu ładnym samochodem w kabinie opel Grandland jest po prostu ładnym samochodem takim przyjemnym masz wrażenie, że to jest auto zrobiona niejako auto kompaktowe tylko jak takie ciut więcej to jest bardzo przyjemne wrażenie w korando nie ma tego wrażenia zaś ma wrażenie jest taki samochód sprzed 10 lat japoński co nie jest żadną wielką wadą, dlatego że dla niektórych będzie to wręcz zaletą na ten samochód jest prosty, a on jest mało wyszukane on jest taki by raczej z tych mało subtelnych powiedziałbym nawet, ale Zobacz wnętrza już wszystkie SsangYong mają takie ujednolicono unifikacja w dobrym kierunku poszła na łatwiejszy w obsłudze lepiej wykończony przynajmniej się podobają już bardziej wiem, że to nie jest mistrzostwo świata już nic nie jest źle się przyjemnie obsługuje to nie jest skomplikowane to nic nigdy nie zawiesiło coś co ważne dlatego już nawet choćby przyciski, a one są wszystkie takie jak w japońskich albo koreańskich samochodach naprawa sprzed 1012 latach pierwsza generacja Kia CEED otoczona była bardziej postarano czy to jest wada to jest wielka woda nie jest wada to jest taka cecha jeszcze coś za co ten samochód jest 150 000 tańszy od g land, a no i teraz pytanie jak ten silnik jeździ jak to jest dziś to bardzo fajnie z tym, że to też nie jest wysmakowane samochód, jeżeli chodzi o właściwości jezdne to jest auto, w którym układ kierowniczy jest nazwijmy go mało precyzyjne troszeczkę leniwe, w którym skrzynia biegów silnikiem dogaduje się co prawda bardzo dobrze natomiast też złapałem się na tym, że ja, że przeszkadzają mi bardzo to systemy utrzymujące tor jazdy, które ostatnio jakoś tak się udaje wszystkim wokali prowadź mnie nie przeszkadzały, a teraz tutaj w tym samochodzie ciągle brakowało jak i większej precyzji tego układu kierowniczego, żeby ten samochód utrzymać na autostradzie np. na to, że w odpowiednim zwłaszcza, gdy wiatr to bywało to trochę trudne to znaczy generalnie nie chodzi o to, że ten samochód jeździe jedzie od krawężnika do krawężnika, a bardziej, że jedzie w sposób, który nie podoba się temu oprogramowaniu, które zarządza tym systemem wyż co jako 1 rzecz podjął go znalazłem to przyspieszenie cen w benzynie zwykłej było około 9 sekund do setki cena benzyny to mówię to 20 kilka taktów z napędem 4 na 4 Gas to będzie koszt 50 000, jaka cena zrobienie z ławką i 97 ale o czym teraz mówisz ja mówi Koran rano kosztuje 97 000 benzyna, ale mówię z gazem napis z napędem na obie osie, bo ona normalna obie osie z automatem wieś, bo tutaj te droższe wersje bram podłogę tak masz rację nota 120 tam 97 no to tego co dobra kłaniam się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek bal tam do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA