REKLAMA

Nadchodzi kryzys w sportowych finansach?

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2022-06-05 14:00
Prowadzący:
Czas trwania:
21:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
niedzielny magazyn Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo firmy kolejną godzinę naszego programu naszym gościem jest Grzegorz Stańczuk z polskiego związku piłki nożnej dzień dobry kłaniam się Grzegorzu dziś będziemy państwu dzień wypoczynku nie będziemy udawać się nie znamy znamy się, więc pozwalam sobie w ten sposób zwracać się do siebie dni umawialiśmy się na tę rozmowę z jakiegoś czasu właściwie od momentu, kiedy rynki ekonomiczne sportowe Rozwiń » także no zaczęło odczuwać skutki trwającej 24lutego wojny na Wschodzie natomiast okoliczności jak to w sporcie zmieniają się bardzo szybko i nie dalej jak wczoraj Iga Świątek triumfuje po raz drugi w swojej karierze wielkoszlemowy French open co oznacza, że piłkarza ktoś w ogóle nie mówi Miłosz oni rozgrywają teraz 4 bardzo istotne mecze w lidze narodów, które po pierwsze, przesądza o tym czy Polacy zostaną w tej najwyższej dywizji, a po drugie, jak będzie wyglądała ta kadra w drodze na mundial, który odbędzie się w Katarze niema w tobie was środowisku piłkarskim takiej notki zazdrości, że ten TENIS to daje mocno radę spycha dziś piłkarzy cień nie myślę, że powinniśmy cieszyć z sukcesów szczególnie wśród sukcesów naszej naszej rodaczki w tenisie i w tak prestiżowym turnieju jak Ron 0 i ideę, że piłka ma swoje miejsce za udział w dosyć wysoko jest w stanie delikatnie podzielicie tymi sukcesami jeśli chodzi o naszą reprezentację do oczywiście tutaj masz rację te liga narodów jest troszeczkę chyba wszystkim bisów jeszcze nie aż tak poważnie traktowana jak i jeżeli chodzi o sport sportowe wyniki jak być tak jak jest traktowane przez pewną trenera Michniewicza, ale też robimy robimy wszystko żeby, żeby troszeczkę sobie bardziej zwrócić uwagę na ligę narodów Fina na mecze, które rozgrywane u nas mchy w kraju stąd m.in. współpraca PZPN z miastami Wrocławiem mi z Warszawą, gdzie od samego rana od siódmej rano ludzie idą do pracy do do północy słaby rozumiem, że piłka nożna to jest dyscyplina sportu, którą Polacy interesują się niezależnie od wieku nie będę utyskiwał teraz ceny paliwa żonę już, zmierzając się do kwoty 2 cyfrowej ze za litr, ale powiedz czy czy w związkach sportowych federacja daje się powoli odczuć to, że kryzys nadchodzi albo już nas dotyka myślę, że to się wszystko zależy myślę, że zarząd związku od tego jaką, jaką ma siłę, jaką ma opozycję na pewno tak biznesowego punktu widzenia jeśli chodzi o sponsorów na pewno widać, dlatego że my sami czynić pod rozmów z PIT jeśli ten celnymi partnerem w zawieszenie rozmów, jeżeli chodzi o momencie, kiedy wybuchła wojna po, jeżeli ktoś prowadzi biznes międzynarodowy na łańcuchy dostaw wszyscy wiemy w wielu branżach zostały pozrywane lub też po prostu właściciele firm boją się inwestować w tak długim okresie, jakim są 4 lata był zwyczaj kontrakty sponsoringowe sterty ziemi federacja jest nasza popierane są na 4 lata wtedy to ma największy sens, ale wydaje się, że jest naszego punktu widzenia nie ma co załamywać rąk, bo momenty, których jest kryzys są firmy, które korzystają i my oraz z podróży zaczęliśmy szukać też firm, które tym kryzysie ule światowym skorzystały i tam, gdzie jedni tracą inni zyska zyskują myślę, że rola związków sportowych jest do szukania tych, którzy jednak mają trochę więcej pieniędzy i mogą zainwestować szkód, czyli był popełniać te strategie pełną premedytacją najpierw, wyszukując branż, które mogą czerpać zyski na pandemię ogólnoświatowy geopolitycznym kryzysie późniejsze do nich wracać to dobrze zrozumiałem myślę, że staramy się być elastyczni po prostu Mac było nim możemy rozkładać rąk związki zgłaszamy ją rozkładać rąk mówi, że jest jest źle no wszyscy mamy tak samo teraz jest kwestia tego czy umiemy się dostosować do sytuacji, która nas otacza czy też czy też nie jak w twoim zdaniem zagrożenia czyhają na federacje sportowe w Polsce, ale nie tylko także na świecie, bo co przychodzi do głowy no to, że rozrywka taką niewątpliwie jest sport jest pierwszą rzecz do wykreślenia z codziennych potrzeb w budżecie domowym jeśli mam z czego zrezygnować to nie art. 1 potrzeby, jaką jest nie wiem żywność paliwo tylko to zrezygnuje z rozrywki kina wyjścia na mecz tak, ale w przypadku akurat reprezentacji Polski no to rozrywka jest tak naprawdę darmowa, bo oczywiście mecz 3 mecz zabili trzeba zapłacić na ten stadion, ale telewizja tu i oglądalność telewizyjną też staram się, a od kilku miesięcy mocy budować je za darmo Pani Senator po wuju dostępnej telewizji dlatego trzeba pamiętać, że podczas kryzysu ludzie jednak szukają tej ludzkości szukają zapomnienia na chwilę od tego jak jest, że w życiu codziennymi albo włączył mecz spotkają się ze znajomymi Radomia przeżywać emocje albo włączył film no bo my tak naprawdę też konkurujemy, o czym wiele osób wydaje mi się jest świadom, że sport nie konkuruje ze sobą nawzajem sport konkuruje teraz przede wszystkim znacznie większą Serbią Umer rywalizujemy czas ludzi, a jak wiemy czas jest dobrem ograniczonym nie możemy kupić sobie dodatkowo dlatego wydaje mi się, że sport ma teraz akurat w tym pozycje też dobrą stronę, ponieważ pozwala ludziom na chwilę zapomnieć o życiu codziennym i przenieść się emocjonalnie dosyć dosyć dobrą stronę oglądający u nas, gdzie przez część dzieciństwa swoich bohaterów tak jak wczoraj wydaliśmy wszyscy i dziesiątki dobrze jak w tej chwili wygląda to data ta sprawa popytu podaży duża sam powiedziałeś to jest nie tylko mecz widowisko sportowe stadion też telewizja tu również są z Platformy streamingowe to jest również kino to są koncerty do tego jest naprawdę wiele, zwłaszcza po pandemii, kiedy ludzie są wygłodniali do tych zauważyli to ci, którzy rozrywkę serwują, proponując coraz więcej więcej no tak co za naprawdę z tego co wiemy, że chodzi na tereny filmowy to w Warszawie cały czas coś jest kręcony cały czas, że bez względu na to jaka to jest Platforma sprzęt jest wynajem wynajęty na każdym kroku można spotkać kogoś, kto kręci albo serial albo film i to pokazuje jak duża konkurencja takie jak ludzie bardzo pragną tak naprawdę oglądać więcej nowych nowych materiałów cały czas się otworzyć nowy kontent sport wszystkim musi się też dziś odnaleźć neony, że drogi łączy nas piłka najpotężniejszy kanały sportowe w Polsce my też w jaki sposób musimy szukać na pewno nowych formatów tego jak do tych kibiców do trzeciego Wiedźmina na bieżąco szczególnie w takim produkcie, jakim jest reprezentacja Polski, gdzie jesteśmy w stanie pewnie zaradzić każdego do tego, żeby się też zainteresować naj mamy piłkarzy, którzy jednak przyciągają zrobić ten Lewandowskim na czele z myślę, że jeszcze ładnych parę lat te Robert Lewandowski będzie grał w kadrze, więc liczymy na to też tu zainteresowanie ogólnopolskie będzie będzie poproszę cały czas na wysokim czuję co kilka wracały do naszej rozmowy Grzegorz Stańczuk z polskiego związku piłki nożnej jest naszym gościem i kilka pytań jeszcze mamy do zadania w związku z tym czy branżę sportową w Polsce może dotknąć kryzys a jakie federacje sportowe nie tylko piłkarska mają pomysły na to by uniknąć teraz skrót informacji Radia TOK FM za chwilkę wraca kłaniamy się państwo po informacjach Radia TOK FM Grzegorz Stańczuk wciąż jest z nami Polski związek piłki nożnej dzień dobry Grzegorzu po raz kolejny dzień dobry słyszymy mam nadzieję rozmawiamy na temat tego czy piłka nożna sport w ogóle odczuwa skutki kryzysu też rozmawiamy o pomysłach jakie, jakie macie pracując w federacji na to by z tego kryzysu wyjść suchą stopą natomiast dotknąć bardzo istotnej sprawy przywołać nazwisko Roberta Lewandowskiego czy nie boisz się, że w tej chwili Polski związek piłki nożnej przeżywa okres koniunktury w związku z tym, że ma najlepszego albo jednego z najlepszych piłkarzy świata, a później może być z tym różnie, kiedy Robert Lewandowski, a przypomnijmy ma już 3080834 lata zejdzie ze sceny to będzie do Noto to może nie być aż tylu bohaterów, którzy będą w stanie go na 100 zastąpić i przyciągnąć kibiców do kadry tak jak tak jak jest teraz jak oni, że Robert tak jak mówiłem wcześniej będzie grał jak jak najdłużej, a myślę, że rolą rolą każdej federacji każdej organizacji jest kreowanie tych bohaterów jest wykorzystanie Max rady koniunktury zainteresowanie kibiców i na pewno po cichu każdy też liczy, że dany sport dzieci, bo bohaterowie po prostu przyjdą i będą będą kolejne, które będzie można budować tak naprawdę zainteresowanie daną dyscypliną czy też czy też daną organizacją dlatego nie wiem czy powinniśmy zastanawiać co zrobić jak Robert kończy grać myślę, że powinniśmy po prostu robić swoje, a cały czas budować zainteresowanie wokół kadry myślę, że jeżeli będą wyniki pod butem koniec końców zawsze do tego sprowadza także, jeżeli są dobre wyniki to ludzie chętniej oglądają kadry czytam są bohaterowie pojedynczy czy też można stworzyć z tego, że ten produkt, który jest gotowy po Beatę może szybę przytoczyć dane, które pokazałyby, jaka jest tendencja jest trend w tej chwili w taki federacja Polski związek piłki nożnej, choć mioty budżet sponsorskie wpływy, jakie związek generuje za sprawą waszej operatywności, ale też i koniunktury na futbol musi sam sens samych danych niż były bardzo czy możemy mamy większość objęte tajemnicą handlową ale, ale proszę chociażby nakreślił jak to się zmienia rok do roku nie wiem na przestrzeni 510 lat i tak my myślę, że dokończenie zaś jesteśmy w roku przedłużania kontraktów sponsorskich one są zawsze w cyklach czteroletnich obejmują eliminacji do mistrzostw Europy jest mistrz Europy eliminacje mistrz świata misje święte i myślę że, że do końca roku będziemy mieli wypełnioną całą piramidę sponsorską, jaką sobie zaplanowaliśmy, która była wcześniej był stworzyliśmy nowe miejsce dla partnera technicznego i myślę, że jeżeli wszystko zapomnimy na pewno ta kwota będzie większa niż niż poprzednio umieli to z wielkości też na pewno w związku z tego do ilu milionów Polaków jesteśmy w stanie dotrzeć z ruchem potencjalnego partnera tego jeśli możemy zapominać Polski związek piłki nożnej to nie tylko reprezentacja, a także pozostałe reprezentacje, które też są objęte też przy tych najwyższych pakietach Partnership naszych sponsorów plus oczywiście pierwsza liga druga liga tak naprawdę mamy mamy całą piłkę Puchar Polski dużo dużo jest pracy w tym roku przed nami, żeby te wszystkie kontrakty podobiznę chciałem się rzeczy się na dobrej drodze, bo nawet podczas słabszych lat, kiedy mamy potencjalny też mamy po prostu Kryś do sport jest dobrym nośnikiem produktów, a partnerów dzięki ruch, dzięki którym mogą budować biznes jednak z kopiami od kilku miesięcy chcemy w najbliższych latach, czyli nie świecić tylko logotypem partnera budzą trochę czasu myślę, że już się na większości min mimo sezonowego podejście skończyły tylko chcemy budować za pomocą naszych pakietów skonsolidowanych biznes partnera pomóc im sprzedawać także my te zainwestowane pieniądze w przykładowym reprezentacji Polski po prostu się 4 latach zwrotki powiedz proszę jak wygląda Polska federacja na tle innych europejskich czy też światowego futbolu określają to awanse do globalnych imprez mistrzostw Europy mistrzostw świata w występ podczas imprezy gdzieś kształtuje nam obraz stanu polskiego futbolu tak zresztą w każdym sporcie jeśli chodzi o od strukturę przychodową to gdzie jest Polska w Europie np. no jak tak rozmawiałem jakiś systemu różnymi kolegami z właśnie z marketingu usłyszeliśmy w federacji do myślę, że wypadamy w czołówce tych zachodnich federacji, jeżeli chodzi o to w jaki sposób i mamy ich partnerów jakiś sposób z nimi współgrać współpracujemy nie to też tu też myślę, że świadczy o tym zapełnienia nasze terminy tych świadczeń, gdzie i mało mamy tak naprawdę teraz już przestrzeni takiej, którą możemy skomercjalizować oczywiście zawsze zna znaj znajdą się nowe przestrzenie myślę przede wszystkim te niż liczba nowych świadczeń rozwija zawsze można dodać ciesz się dziś innego myślę, że tutaj nie ma nie ma nie ma wstydu, jeżeli chodzi o obniżeniu podejście mamy troszeczkę jeśli chodzi o zachodnim o Europę wschodnią, ale jest mentalność bardziej chyba konsumentów tego jak podchodzą do tego marketerzy oznaczył na Europie zachodniej myślę, że więcej opartych jest rzeczy na kampaniach aktywacja to znaczy kupuje pakiet bardzo mocno obrywa się go sprzedażowo myślę, że u nas troszeczkę jeszcze inaczej, ale to się to siedzi się powoli zmienia to znaczy, że bardziej zależy czasem partnerom na tym, że ekspozycja logotypu podczas meczu na ściance sponsorskiej ona dziś była mocno mocno widoczne, a 1 marketerzy Zachodu jednak aż takim nie zależy na tym, żeby to było podczas meczu tylko ogrywają sobie sami w kampaniach, czyli dokupują powierzchnie reklamowe w telewizji, a czy też w internecie tam sami wtedy z nowymi budżetami tak naprawdę pokazują ten ten produkt i to kooperacji tak, żeby się przełożyło bezpośrednio gościmy na sprzedaż na bis przyznam, że zawsze mnóstwo wątpliwości, kiedy przedstawiciele komórek marketingowych federacjach sportowych obliczali ekwiwalent, czyli ten zwrot, jaki otrzymuje firma inwestująca w sport będąca sponsorem w dla podstawy, jakiego algorytmu to to liczycie, bo nową właściwie papier przyjmie wszystko można ustalić, że coś co jest warte 10zł jest warte 100 000 000 wystarczą tylko odpowiednio do tego narzędzia, a już tak, przyjmując obiektywne wskaźniki taka jest warto jak relacja wkładu do dość wartości świadczeń, jakie później potencjalny sponsor dostaje duże, że były filmy reklamowe jest dosyć specyficznym narzędziem, ale przyznać, że jest na tyle stabilne na dzień wiem, że można modelować dowolnie tak oczywiście tylko wszystko zależy ja się dowolnie to może nie, dlatego że my korzystamy firmy zewnętrznej Skrą, a pracujemy, dlatego że ono, że żadna federacja i Europie, a czy też na świecie nie ma takich narzędzi, bo byłoby one z drogi, żeby mieć także panie in-house owo to myślę, że tego, jakie mamy cel, bo to jest, jeżeli np. jestem nową firmą, która chce bardzo szybko uzyskać świadomości swoich konsumentów lub też robię rebranding, czyli zmianę nas by z 1 firmy na drugą no to taka reprezentacja Polski jest idealnym nośnikiem do zrobienia tego, dlatego że bardzo szybko musi w ciągu 23 lat w umysłach konsumentów ta moja nazwa zacznie funkcjonować ludzie zaczną kojarzyć albo firma albo to, że zmieniłem ten logotyp będzie ciągle bardzo kilka-kilkanaście milionów czasami Polaków, więc dotarcie będzie szybszy i na pewno będzie kosztowało mniej niż krajom robić to bez takiej reprezentacji Polski wtedy ekwiwalent na pewno bardzo się przydaje, dlatego że liczy właśnie, niżby wyświetleń tego logotypu to ile razy konsument miał z nim EU punkt styku wszystko zależy od tego jakie są nasze cele biznesowe czy to jest cel zwiększenie świadomości marki wtedy na pewno na to musimy patrzeć utrwalenia tej marki czy też celów sprzedażowych, czyli wtedy innymi kanałami będziemy docierać do swoich potencjalnych konsumentów i Opowiedz proszę czy nie wiemy sami piłkarze zwracają na to uwagę też przyczyniają się do tego by realizować takie kontrakty sponsorskie, bo zastanawia mnie czy oni mają na to czas wystarczająco siły by jeszcze angażować, w jakich przedsięwzięcia, które nie pozwalają im wrócić do domu odpocząć itd. bardzo często też federacje sportowe teraz oferują w pakietach m.in. udziału sportowca jakimś evencie itd. bo wszystko jak wszyscy tak naprawdę chciała nawet te rozmowy dzięki piłkarzom dzięki nim dzięki wynikom możemy mamy pracę tak tak naprawdę przynajmniej cień ja my staramy się jakoś bardzo nie angażować dodatkowo o piłkarzy właśnie ze względu NATO zapowiedziało także oni są przyjeżdżają na zgrupowanie treningi muszą odpocząć też wielokrotnie pracował kiedyś ze sportowcami, więc wiem jak to wygląda od środka, kiedy można go też poprosić kiedy, kiedy nie i raczej oni na tych typowanie tego czasu nie mają, więc my się staramy jednak korzystać z gotowych rozwiązań oczywiście mamy różnego rodzaju sesje zdjęciowe, na których raz w roku czy 2× w roku możemy sobie coś takiego zrobić, czego naprawdę takim Gary garnitur owym, że to jest tak powiem, czyli mają prawo do zrobienia sesji zdjęciowej jedenastki piłkarzy, którą potem widzimy na mieście na billboardach, a więc troszeczkę oczywiście tego czasu piłkarzom musimy zająć, ale myślę, że jest to z obopólnym zrozumieniem mi nie jest to na tyle też, że mocne i eksploatującej oczywiście zawsze tutaj główne skrzypce i głos ma trener taką on musi myślę wszystko zaakceptować, więc staramy się tego z tego zaufania jego dnie i piłkarze nie nie nadużyć, czego można spodziewać w najbliższych miesiącach jesteście dobrej myśli jako branża w ogóle nawet nie tylko piłka nożna, ale branża sportowa no myślę, że tak przynajmniej ja jestem jesteśmy największym sportem w Polsce największym na świecie liczy ramy większej liczby osób, więc myślę, że niema się oglądać tak na cały świat tylko do niego dostosowywać znajdować narzędzie, które powodują, że cały czas będziemy w tym w tym topie, więc jeżeli chodzi o Polski związek piłki nożnej to, czego możesz spodziewać to na pewno większy zwrot do kibiców większa promocja, a piłki nożnej i reprezentacji Polski, bo im tego na pewno troszeczkę brakuje wyjścia większego do do kibiców tego punktu styku nie tylko o dwudziestej 45, kiedy zaczynamy grać mecz, ale przez cały rok i do tego zaczynałem naszych partnerów tak to znaczy, żeby jak najwięcej wykorzystywali nasz sponsoring swój sponsoring do tego, żeby kontaktować się z naszymi konsumentami, bo oczywiście bronimy się wynikami naszymi kampaniami, ale też na pewno związek jest silniejszy, jeżeli partnerzy biznesowi ruch ruch oraz różnego rodzaju kampanie marketingowe i aktywują swoich partnerów Grzegorz Stańczuk Polski związek piłki nożnej naszym gościem dziękuję bardzo, za rozmowę dziękuję naszych słuchaczy zapraszam teraz na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA