REKLAMA

Test: Kia Ceed oraz Suzuki Ignis

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-06-07 19:40
Czas trwania:
13:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór wtorek, czyli tradycyjnie coś sobie protestujemy przetestujemy sobie 2 samochody będzie to suzuki Ignis a, czyli konstrukcja dość nietypowa, a drugi samochód będzie Kia CEED, czyli konstrukcja dość typowa naród tego samochodu byśmy zaczęli tak myślałem co prawda, że ty będziesz swoista suzuki, ale jak będzie nim w końcu też go testujemy dobrze słuchaj ten hit nowo sic 2 Rozwiń » samochód, który namieszał dużo łącznie z razem nie łącznie razem z hyundaiem 30 ponad 15 lat temu wszedł przebojem do rok do do segmentu klasy do klasy kompaktowej tego segmentu bardzo dobrze się teraz samochody sprzedawały teraz już mamy, żeby całej historii tutaj nie przekazywać, żebym też tutaj nie zmyśla, bo mamy już po faceliftingu teraz samochód, ale to jest trzecia generacja po faceliftingu od 4 lat już mamy ich już ta sprzed 4 lat mi się bardzo podobała po drodze pojawiła się wersja profit to właściwie jest cóż to jest właściwie ten prosty to jakieś takie kombi usportowione chyba tak mówią na szóstym Bright prawda potem się pojawił jeszcze crossover exit tak, żeby nie zapomnieć o tym jak i zaistnieje taka nazwa akcji, ale oprócz tego tak na całkiem nie nie z boku, bo przez świetnie sprzedających się samochód i CD zwykłe kombi też sprzedawane co się zmieniło w tej generacji, którą w tej chwili testujemy czy już skończyliśmy testowaliśmy całkiem niedawno pod w drugiej połowie ubiegłego roku to naprawdę solidna solidny facelifting modernizację całego nadwozia kabiny pasażerskiej te nowe loga to wiadomo we wszystkich kinach są pojawiają się inne chłodnica inne wloty powietrza i to widać to naprawdę widać taka trochę agresywniejsze stylizacji, ale na szczęście nie przy na szczęście nie przesadzona inne reflektory też stół światło, ale w środku też większy ekran systemu multimedialnego i nie ma przycisków tylko dotykowe panele, które działają całkiem dobrze one są dość zbliżone do tych samochodów też, ale tata oraz realizacja samochodów elektrycznych, które są przez koncern Kia Hyundai ostatnio mam dość często prezentowane natomiast co w ogóle jest wasz jeszcze ważnego po raz pierwszy, bo Hyundai już 30 mieliśmy natomiast po raz pierwszy w kij mieliśmy do czynienia z silnikiem 15 turbo nie 1416 tylko benzynowym 15160 koni i było dla odmiany na Niemcy tutaj jest wersja chyba musi być 2 brzegów, ale myśmy manualną skrzynię biegów no ja 2 sprzęgów gasło, a mieliśmy w koszykówkę tak siedmio stopniową nie ma 6 patrzę teraz konfigurator i skrzynie sześcio biegową dwusprzęgłową możesz dokupić tylko wyłącznie do hybryd władza nie może do 5 lat muszą się, więc mamy wiele jest wielki problem z tymi 2 przegródkami ludzie zamawiali samochody okazuje się, że to wypadało produkcji Szanowni też pamiętałem właśnie tam nie było też 2 sprzęgów i w konflikt o to, że też nie ma, czyli dostaliśmy, ale wiesz jaka by nie była to akurat okazało się, że warto przypomnieć ręczną skrzynią skrzynię biegów i zorientować, jaką może dobrze pracować świetnie pracowała tutaj rzeczywiście to to to szacunek jeśli chodzi o wyglądało to w kim się podobają to od 4 lat produkowane pamiętam premiera była w tym samym czasie co forda Fokusa 1 drugi bardzo udany jeśli chodzi o prowadzenie tych samochodów układ kierowniczy to jest naprawdę tak dopracowane, że bardzo się staram, żeby znaleźć jakieś wady w tych samochodach no i trudno znaleźć patrz może coś z danych technicznych wyniknie znaczka jest ospały, ale chyba nie jest ospały ma 8 sekund do setki haczykiem bagażnik majaki 400l no dobra ktoś mógł być większa to hatchback no pojemność zbiornika paliwa 50l nie wiem jak ty słuchaj mam jeszcze mam jeszcze 1 uwagę właśnie może coś znajdzie ani nie jest tak jak jest Lesław, a to supernowa jest tani, dlatego że tu 60 konne auto z silnikiem 15 cena taka wyjściowa jest 88 000 w USA narażam astra kosztuje 92 000 nikt jeszcze w Polsce nie widział najtańszy golf kosztu jest tu Uwe 100102 000 także dość często, o ile na wartości no tak 88 000 i mało tego też się tak jeszcze wydaje, że taki jest samochodem a no bo to jest tak wczoraj podaliśmy byłem w x 1 w kontekście padło takie porównanie do BMW 2 akty które, które na ten system, który ma do dyspozycji kierowca pasażerowi do obsługi tego samochodu mówi o dno obsługi multimediów do do ustawy o różnych tego auta on, a może faktycznie wygląda bardziej by randka na pewno daje jakieś takie poczucie świeżości jest to coś do czego to dobrze to wygląda, ale też te zmiany, które są wprowadzane one bardzo często nocne SS, skąd biorą panele dotykowe kierownica np. w mercedesie, żeby było lepiej nie jest lepiej, żeby było taniej, bo wyprodukowanie takiego elementu elektronicznego najwyraźniej kosztuje mniej niż elementu mechanicznego, czyli taką składającego się z mikro i czy przełączników Tłumak, a nie masz po prostu jakiś czujnik sensor, który reaguje na to, że i to samo jest w call Fund uwagę na to to samo to właśnie, ale są jeszcze na koniec jedno jedno informacje powiem wypadanie skończyłem Sławku ja chciałem tylko powiedzieć, że jeżeli chodzi o golfa to ósma generacja czuć, że została bardzo zoptymalizowane pod kątem zrobienia tego samochodu jak najtaniej niech on wygląda, więc niech się wydaje nowoczesne ale, a dla mnie ten samochód wygląda na totalną optymalizację pod kątem Anna pod kątem wydatków co potem odbija się w trakcie jego obsługi czy z niego korzystania choćby brak tej działki zrobienia dzisiaj głośnikach to samo, jeżeli właśnie o tym chciałem tylko powiedzieć, że ta działka jest średniej wersji wyposażenia ostatnio tajgą pytałem w tym roku byt my dostajemy najdroższe tamtych gałek nie ma, a w tych wersjach tańszych gałki są, więc może warto brać wersje pośrednie tak, ale wiesz chcę powiedzieć mam wrażenie, że tak jest w dalszym ciągu samochodem z najlepszych lat aż, a tylko trochę doskonalone, ale nie zrobionym odnowa po to, żeby zrobić jak najtaniej rząd będzie trochę bardziej widowiskowe, ale będzie w nim głośniej Anne silniki będą słabsze, bo mniej trwałe mam wrażenie, że to naprawdę w dalszym ciągu kawał doskonała samochodu, którym się rewelacyjnie jeździ, bo te właściwości jest na, a no po prostu wzorowe tak jak na stronach samochód hatchback klasy kompaktowej Zobacz mamy konkurenta opla astry aż 308 to astrą jeżdżę 4 miesiące temu po 308 ja ja jestem zadowolony z peugeota stron pojeździć pewnie w wakacje dłużej wreszcie dojedzie do Polski jeszcze Toyota corolla, bo tak zapomnieli oni też przez lidera sprzedaży ten sam, ale to jest inna słuchaj, więc bliskie podejście do motoryzacji jednak trochę inne, ale Toyota jest zrobiona znowu jakby, jakby nam taką toyotę pokazano 10 lat temu tobyśmy powiedzieli okej może być, a taki zabija na głowę, jeżeli chodzi o stylizację, jeżeli chodzi o obsługę się kraje też jakaś wprowadzenia również jej frajdę zjazdy tak mi taki, a ja nie wiem czy ona jest najlepsza jeśli chodzi o fragment klasy kompaktowej, ale na pewno na podium jest to świetny samochód ten facelifting nic nie popsuł na szczęście to jest dobry silnik 15160 koni benzynowy dobrze teatr szybciutko przejdą do drugiego auta, które mamy do omówienia dzisiaj to jest suzuki Ignis a, a i to jest takie auto, która a, które zawsze budziło sporo kontrowersji zacznę od tego żony dostępne z 1 silnikiem 112 benzyna 83 konie do wyboru jest albo manualna skrzynia, bo skrzynia bezstopniowa z manualną skrzynią ten samochód kosztuje 75 000 z bezstopniową skrzynią ten samochód kosztuje 78 000 imię my mieliśmy tę najdroższą, czyli tam 78 to jest maleństwo to jest samochód, który ma państwu powiem, a przepraszam jeszcze wersja za 66 000 taka absolutnie absolutnie najtańsza oczywiście z manualem samochód, który ma 3m 70cm długości mamy 60 szerokości i ma 60 wysokości, a 240 rozmiar rozstaw osi, ale za to średnica zawracania 94m waży 860 kg, czyli jest to auto małe i lekkie no i ma zbiornik paliwa 30l to jest powinnam pojechać na Mazury z powrotem się zastanawiam czy dam radę udało się złej jest coś nie wiem czy zauważyłeś jak ostatnio ludzie jeżdżą ja wczoraj przyjechała jakieś 100 km pięćdziesiątką a, czyli dużą obwodnicą Warszawy nazwijmy to oczywiście jeżdżeniu bardzo mającą ruchu, bo to żadna, bo to żadna obwodnica natomiast jechałem 85 na godzina nie wyprzedził mnie nikt mam wrażenie, że wszyscy starają się, a jeździć jak naj oszczędniej poza tym są pomiary odcinkowe w 3 miejscach już noty tak, ale nie jest to nie z tego powodu Sławku 80 może nie no tak, że jest drogie paliwo monitor w wieś, jeżeli na przestrzeni, że miasto kilometrach, gdzie faktycznie ma 7 odcinkowy pomiar ma 2km nic nie wyprzedza nie widzieć nikogo, kto jechał szybko to znaczy, że po prostu ten ruch sił spokoju przez drogie paliwo i wiesz trochę inaczej, a kiedy, kiedy człowiek być może państwo też mają, że trochę państwo zmienili swój po ostatnim tankowaniu, a zmienili troszeczkę jako swoje nawyki motoryzacyjnej po prostu już państwo delikatni jest absolutnie najlepszym rozwiązaniem, jeżeli chodzi o, a jeżeli chodzi o oszczędzaniu paliwa my nie dużego citroena, a Space, która co 4 z dwulitrowym dieslem automatem udało się na trasie wytresować w okolicach 4 puch 44l 4 pół litra następnego, ale wróćmy do tego Ignis jak wytresować go słuchaj to jest to, o czym mówi teraz jest dla mnie o tyle istotna, że zupełnie inaczej się tym samochodem jeździło, kiedy benzyna była tańsza, a zupełnie inaczej się nim jeździ w czasach, kiedy powiedzmy to paliwo bardziej oszczędzamy, dlatego że tu nagle okazuje, że ten samochód potrafi być bardzo oszczędny, jeżeli jeździsz nim bardzo delikatnie, czyli przestaje jechać 130 autostradą 320 tylko jedziesz tak jak sporo osób ostatnio stówkę na tę formację prawym pasem z prędkością, a do ciągnika siodłowego po prostu samochody palą mało po raz pierwszy od dawna miałem sporą frajdę z tego malutkiego samochodu z tego suzuki okazuje strasznie mnie zadziwiło okazuje się, że wcale wtedy nie jest taki głośny i to co to samochód to zwierz generacja z 6 lat temu byłem na premierze pamiętam jest są wersje jedno Ośno obie osie to przyspieszenie 12 sekund to nie jest przez żaden szalony samochód jeśli chodzi o nas czy panda cross jest szalonym samochodem też nie jest, bo tor konkurent chyba Andy Cruz w tej chwili masz jeszcze jakiś tam inne pomysły takie, ale są panda cross ma na pewno 4 koła, ale tu też jest o czym ja ja miałem na ten 4 koła w zeszłym roku teraz mamy mają to w zeszłym roku teraz ja już widzę taka, że wypadł z oferty, ale był w każdym razie przepraszam jest wersja premium plus na pewno 4 koła, ale gaz koszt 8185 skrzynia bezstopniowa np. ale skrzynia bezstopniowa jest tylko z napadem na przednią oś i NATO skrzynia też takiego starego typu czy trzeba się trochę przyzwyczaić, bo to jest jeszcze tych żyjących cofał te, ale daje to rada, a to drogi samochodowe straty, a 370160 parę tysięcy sporo, ale naprawdę całkiem znośna świata suzuki Ignis kosztuje jest to właśnie odebraliśmy dacię Spring, która kosztuje mniej więcej tyle samo co Kia CEED najtańsza, który wczoraj mówiliśmy trochę droższa suzuki nie stanie będziemy w przyszłym tygodniu dziwić, ale ten crossover taki to trzecia generacja już łącznie z tą, która chyba była poza Europą produkowano też też też ją lubię, ale oczywiście ona nie nadaje się wg mnie do jazdy nowie wiadomo do Wrocławia do Poznania za bardzo ale, ale ma swoich klientów i to jest całkiem udany samochód kłaniamy się pięknie codzienny magazyn motoryzacyjny do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA