REKLAMA

Zapowiedzi Forda, Microlino oraz tankowanie aut na Węgrzech

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-06-08 19:40
Czas trwania:
12:31 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny edycja środowa Jacek Balkan Sławek Paruszewski witają dobry wieczór proszę państwa samochody elektryczne trudno tego uczestnik nie będzie uciekał my też nie, tym bardziej że mamy teraz tani samochód elektryczny w testach Dacia Spring, a właśnie dziś sporo będę miał dawno nie było Sławku przepraszam, że wchodzę w słowo samochodu, który wywoływał równie, a gwałtowna daj Boże to jest samochód, którym ja muszę po jej ojca Rozwiń » musi ja słuchaj musisz musisz, bo ja też obawiać, że będzie gorzej powiem ci od razu, że jest dużo lepiej się spodziewać trudno w to uwierzyć no ale będziesz jeździł dopiero jest odebrany tydzień mamy słuchaj zasięg 200 ponad 200 km przy odbiorze i niewiele spadną nam czasami jeździłem jako czasami nie to, ale to na temat na kolejną audycję, a co inni producenci sądzą małych samochodach jak jacy jeszcze SOS producenci małych samochodów elektrycznych na Super samochód był Skoda Citigo już go nie ma on uwagę na pierwszy jest jest produkowany będzie produkowanych przez dwa-trzy lata bardzo dobrze, ale okazuje się, że to co robi volkswagen tak oficjalnie nawet nie ukrywa to potwierdza i popiera prezes forda czy Fart, który stwierdził, że tak najpierw oczywiście trzeba sprzedawać samochody elektryczne nawet wysoką marżą jest dużo chętnych czy dużo dużo w stosunku do tego ile produkowanych, bo nadal samochody elektryczne przez około 10% produkcji na całym świecie są chętni dajemy droższe modele i tak się sprzedają jak się skończą chętni, którzy będą chcieli kupić drogi elektryki to zaczniemy wprowadzać mniejsze tańsze samochody to co mówi prezes Ford Ford Ford dają powtarza argumenty no szefa szefa volkswagena Zobacz badacze nasza Spring ona już teraz Niemcy wyniki zmieniają się ona koszty jeszcze poniżej 90 trochę powyżej 80 to ja nie wiem, ale chociażby chociażby Mach ten Mustang Mach no kosztuje 45 000USD w stanach Zjednoczonych, ale teraz okazuje się, że sama bateria to już 13 ceny samochodu bateria bardzo podrożały ja mówiłem o tym na kilowatogodzinę jak podrożały baterie to jest 160USD jest to 320 jeszcze spodziewaliśmy się że, że tak będzie, ale twórcy są oszczędności w tych samochodach elektrycznych, żeby ceny rosły tak bardzo jak powiedział prezes obcinamy koszty dystrybucji i marketingu, ale myślimy o małym samochodzie elektrycznym być może na wspólnej Platformie z volkswagenem zmodyfikowanej MTB no i ile on kosztował w przeliczeniu mówił na złotówki oczywiście z dolarów no to poniżej 100 000zł to była Super cena ile mamy takich elektryków nie wiem czy Dacia Spring ich, bo volkswagena ledwo się łapie do 100 000 jeśli się w ogóle jeszcze łapie na to tyle jeśli chodzi o to co powiedzieli forda co powiedział prezes forda, że poczekajmy, ale my też będziemy robić małe samochody elektryczne, bo na pewno będzie na nią ogromne zapotrzebowania swoje stówa kosztuje czas Spring 90 000 bazowa wersja pod jakimiś dodatkami typu lakier metalizowany mówi w wersji Comfort plus, czyli jakieś takiej nośnej podrożało wszystko wie co to jest także ten samochód mógłby kosztować 80 000, ale kosztuje stówę, dlatego że są dotacje no wiem rozmawiałem dzisiaj często rozmawiam ze specjalistą od dotacji takie firmy opcji, a i na pytam go cieczą załatwiali ringi na te samochody elektryczne mówi, że załatwia, a co z tymi dotacjami mówi jeszcze nikt ich nie widział przynajmniej było jego stan wiedzy powiedzmy na marzec z dnia, że nawet ludzie, którzy zamówili sobie samochody we wrześniu czekali z ich odbiorem, dlatego że bank, który dotacji obsługiwał po prostu no nie przyjmował wniosków tak czy też ich nie oddawał, więc że warto by się było przyjrzeć jak to z tymi dotacjami jest w praktyce no właśnie teoria sobie praktyka sobie radni dokładnie tak ja taką ciekawostka z Węgier masz wsi i jakże bliscy Mamba bratanki tak Echa myślę, że trochę odjechali nam nie tylko mentalnie, ale też mam wrażenie, że coraz dalej od Europy są Węgrzy, że mają w tym momencie w Europie chyba najtańsze paliwo mają cenę urzędową maksymalną, która jest na stacjach benzynowych i te 480 forintów za litr 480 forintów te 5zł z delikatnym haczykiem, a no co się zaczęło dziać zaczęło się dziać to, że nią funkcji, którzy mają blisko granicy z Węgrami Słowacją np. zaczęli przyjeżdżać tankować swoje samochody tam, gdzie tani zrozumiała jak najbardziej zrozumiała, a pan, a premier Orban postanowił, że cudzoziemcy nie będą tankować na węgierskich stacjach o, a to czy tablice rejestracyjne będą skanowane odchodzi, ale wiesz co ktoś chyba wytłumaczył, że jeżeli przyjedzie ktoś z zagranicy, a i samochodem i nie będzie mógł go na Węgrzech zatankować to będzie uchodźcą no zostanie w tym samochód właśnie i to chyba jeszcze gorzej nawet niż, żeby sobie zatankował, więc generalnie doszli do wniosku, że samochody na węgierskich blachach tanku jesz tanią samochody na obcych blachach, żeby właśnie powstrzymać trochę ten tę turystykę paliwową od 2 na 1 zbiornik 30EUR może oszczędzić jest naprawdę sporo krzyża Słowacji, ale myśmy samochód na na węgierskich blachach, czyli te na Słowacji tedy też znaleźć zagranicznych tablicach rejestracyjnych to droższe paliwo będzie to tak to jest dla wspomina cen to jak z czasów chyba jak realnego socjalizmu może w niektórych krajach tak było, ale jeszcze pamiętam władzy tak było Klary w krajach, a w Polsce to myślę, że jak było jak samochód już za bony Pekao co tam za dolary paliwo kupowało liczby, ale wiesz to nadal funkcjonuje też dom może nie tylko paliwa w krajach rozwijających się natomiast w Afryce Azji byłem są też właśnie cenniki dla cudzoziemców wyższej dla obywateli danego kraju niższe oczywiście nie na wszystko, ale niewiarygodne jest to wiadomość dnia powiem ci szok zresztą to jest wiadomość dnia też dlatego do wież 480 forintów dla Węgrów, a 708 forintów dla Węgrów w pracę generalnie Niemców jak sobie zdają sprawę z tego są w unii europejskiej i tego typu praktyki nowo Niemcy przecież próbowali wprowadzić opłaty do ruchu tranzytowego na autostradach, czyli że Niemcy nie będą płacić autostrady swoje natomiast ci, którzy przejeżdżają przez autostrady będą za nie płacić fakt jest taki przez ten ruch tranzytowy Niemcy mają na gigantyczne na, ale to zostało dość szybko odstrzelone jako absolutnie uderzająca w to co w unii europejskiej ważne by nie powiedzieć najważniejsze, czyli wspólnotowość na ten projekt został zawieszony podejrzewam, że także toż, chociaż z drugiej strony wszystko trochę rozłazi ciężkie czasy i to aż Polska też dość dobrym przykładem tego że naginanie różnych norm przepisów czy jest jest chyba na porządku dziennym widzą zwana kochany dalej prawo praworządność stosunkach międzynarodowych tak też taka to taka ciekawostka ma ciekaw jestem jak długo także wytrzymają, bo to paliwo i tak i tak trafia na Słowację tylko zrobiło się z zostały stworzone takie wypożyczalnie samochodów na węgierskich tablicach rejestracyjnych słuchaj może sobie wypożyczyć taki samochód pojechać na Węgry, a zatankować go tam wrócisz pewnie tak jakoś to paliwo siadają coś no dziwne czasy nieciekawe prawdę mówiąc dobrze przejdźmy do czegoś orzec może sympatycznego mniejszego, bo pochodzę z dużą sympatią nigdy nie jeździłem takim samochodem nie wiem czy go widziałem w Polsce nazywał się BMW sed to jest taki Mig nawet mikro samochód produkowany w latach pięćdziesiątych do początku przez BMW do początku lat sześćdziesiątych i okazuje się, że ta sekta tam komuś w głowie została długość tego samochodu niecałe 230 szerokość 40 zbiornik paliwa 13l rozstaw osi metr 50 jest taka szwajcarska firma mikro Dino i ona produkuje i i rozwija i elektrycznymi samochody i jest taki elektryczny mikrosamochód mikro lina 20 zapowiadany teraz widzę prezentacji fragmentowi daj Boże niecałą okazuje się, że ten samochód jest ten jest bardzo malutki tak patrzy rozmiary większe trochę tamtego, ale 245 całe szerokość metr 50 masa poniżej pół tony bagażnik niezły 220l na 2 osoby ten samochód drzwi też otwierają do przodu, bo do tej sety wsiadało z przodu natomiast tutaj w ogóle mamy pod maską wiadomo elektryki to są naczynia czy wiadomo czy wspomniany to są elektryki tam są 3 pojemności baterii uważa nie spadnie z krzesła jeśli siedzisz jeździłeś samochodem o pojemności baterii 6 kilowatogodzin chyba nie 10 też raczej nie 14 kilowatogodzina wizji no właśnie ja jeździłem, ale takie tam być może są ja nie wiem zasięgi słuchaj ten najsłabszy akumulator najmniejszej pojemności zapewnia zasięg teoretyczny 90km, a tym 15 kilowatogodzinę zapewne zasięg teoretyczny 230 km no pewnie masa tego samochodu niewielka ma na to ogromny wpływ patrzę na te zdjęcia to fajne samochody są bardzo wzbudzają taki uśmiech cały czas na twarzy jak oglądam nawet już już nie nie włączam teraz tej prezentacji ile tych samochodów będzie wyprodukowanych w tym roku 1500 sztuk z tego 999 to taka edycja nazwana przez producenta pionierską zacząłeś od forda to tak w kontekście szeroko pojętej przyszłości motoryzacji szlam Zaproś ma o tym co jeszcze prezes forda, a dzień Harla chyba tak informuje powiedział, a mianowicie zapowiedział on też realizację forda, a to znaczy Ford chce odejść od tego modelu sprzedaży samochodów, a który obowiązuje obowiązywał od zarania dziejów, a mianowicie chce przestać sprzedawać samochody za pośrednictwem dilerów i to zrobi szlak przetarła Tesla, a Tesla, która wydaje bardzo mało pieniędzy na reklamę praw chyba w ogóle a gdzie jest dziś reklamach na okej no pewnie obydwaj oglądamy telewizji w, a więc tak, jeżeli chodzi o samochody elektryczne prezes Ford zapowiedział, że samochody będą sprzedawane wyłącznie online wyłącznie bezpośrednio z fabryki będą trafiały do, a na klienta z pominięciem, a pkt Lewskiego i samochody będą miały stałą ustaloną cenę, która nie będzie podlegała żadnym negocjacjom co też jest dobra teraz nie będzie podlegała spekulacją, jeżeli chodzi o dilerów dilerzy sobie trochę przez robili przez ostatnie miesiące, bo sprzedawali samochody, która to dotyczyło aut elektrycznych sprzedawali samochody, które mieli na placu znacznie powyżej ceny obowiązujące jak sugerowanej przez producenta i trudno powiedzieć to jakaś kara, ale powiedzmy, że jest jakaś konsekwencja tego wszystkiego co co ostatnio w branży się dzieje innej też prezes Ford zapowiedział, że te wydatki właśnie związana z reklamowaniem samochodów elektrycznych będą dużo dużo niższe, dlatego że po prostu tych samochodów nie ma sensu reklamować Korony się tak i tak sprzedają na pniu niemalże tak piw i na tym kończymy dzisiejszy program bardzo się państwo dziękujemy zapraszamy na kolejne już jutro do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA