to był wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski weekend rozpoczynamy z ciekawymi informacjami Jacku co tam ciekawego u siebie dobry wieczór cha czy wiem będzie taki ciekawy może trochę mam taką ciekawostkę dotyczącą samochodów elektrycznych mam wrażenie, że zainteresowanie nimi gwałtownie rośnie, a mam wrażenie żona jest podyktowane w tym momencie przede wszystkim rosnącymi cenami paliw to pewną niewiadomą ostatnio szef
Rozwiń »
międzynarodowej energii międzynarodowej agencji energetyki powiedział, że w wakacje może być także, że trochę że, że paliwa dla wszystkich nie starczy może tak to powiem by mieszać, aby nie siać paniki to wyjazdy wakacyjne NATO sprawiają, że używamy tego paliwa więcej niż zazwyczaj no może się okazać, że tutaj gdzieś ma pewną chwilę oczywiście, ale jakiś łańcuch nie zostanie zabezpieczone gdzieś, w którym kraju np. tego paliwa będzie mniej będą kolejki będą będzie panika będą nagłówki będą, a krzykliwa filmy na YouTubie itd. natomiast to zainteresowanie tymi samochodami taktycznymi tak od kilku tygodni, a rośnie na teoretycznie mamy w Polsce fajnie, dlatego że mamy 27 000zł dopłaty do samochodu elektrycznego, jeżeli mamy kartę dużej rodziny jesteśmy osobą fizyczną, jeżeli nie mamy karty dużej rodziny to jest to połowa albo, jeżeli jesteśmy przedsiębiorcą zadeklarujemy, że zrobimy tym samochodem minimum 15 000 km rocznie to wtedy możemy liczyć na 27 000zł dopłaty tyle teoria w praktyce tak jak opowiadam państwu parę dni temu z tymi dotacjami, a chyba nie jest tak różowo on po prostu chyba jeszcze nie są chyba jeszcze nie są wypłacane natomiast to ciekawa to ciekawa informacja pojawiła się z Niemiec w Niemczech jeszcze kilka miesięcy temu planowano zmniejszenie dopłat do samochodów elektrycznych no bo w to trochę luksusowe dobro jest taki brak dopłaca się do samochodów tym, które k, który w, których na samochody tak tak stać inni i to, a pieniądze i tak trafiają do kieszeni i tak trafiają do kieszeni, a producentów to zresztą widać też po cenach tych samochodów w Polsce są wszystkie dostosowane do tych do tych do tych dopłat czy też prawie wszystkie teraz okazuje się, że albo w tym momencie jest tak 6000EUR, jeżeli kupujesz samochód elektryczne hybrydy plug-in, a 4 pół 1000EUR są jeszcze różne premiera na regionalne i od dilerów i w zeszłym roku sprzedano prawie 360 000 samochodów elektrycznych w Niemczech na jej prawda taka, że to potwornie obciążało budżet no i tutaj wszyscy spodziewali, że to już będzie koniec tak koniec będzie z hybrydami plug-in, a one z ekologią faktycznie nie mają zbyt dużo wspólnego spodziewamy się też, że spodziewano się też, że dopłaty do samochodów elektrycznych będą, ale będą takie a takie symboliczne, ale wygląda do jak cel był taki by do 2030 roku mieć 15 000 000 elektrycznych samochodów na drogach ten cel cel jest oczywiście absolutnie niemożliwe, zwłaszcza że sprzedają te 350360 000 samochodów rocznie musieliby sprzedawać jak prawie 2 000 000, żeby się udało co też jest niemożliwe nawet przy dopłacie, którą Niemcy być może wprowadzą mówi się o tym, że samochody elektryczne kosztujące nie więcej niż 601000EUR mają być dotowane kwotą 10 800EUR kawał naprawdę groźne może to coś pomóc, chociaż wiesz najlepiej pomoże no też prawdę mówiąc to trochę na siłę czasami w niektórych krajach są też zapowiedzi jak już zresztą w Polsce miało być 1 000 000 samochodów elektrycznych, kiedy 2005. roku na drogach tak już nie pamiętam jak chce myśleć no wiesz Niemcy tak i tak i tak nieźle to idzie wydaje mi się natomiast ja mam coś o też o Niemczech i też w samochodach, które chyba, jeżeli nie będzie takich wersji hybrydowych może w przyszłości elektrycznych to chyba niestety są skazane na odejście firma alpina, która całkiem jeszcze niedawno samochód zresztą to firma, która od lat sześćdziesiątych na bazie samochodów BMW robi swoje, czyli tyle robi swoje modele dodaje do samochodów BMW różne elementy przerabia auta, ale też dodaje swój win i o tym oczywiście te samochody są oczywiście, bo myślę, że już wiele razy mówiliśmy są mają mocniejsze silniki w porównaniu z modelami seryjnymi w zeszłym roku byłem w tej fabryce Chloe w Bawarii jeździłem w tym tam 4 modelami wcześniej tu w Polsce mieliśmy też okazję krótko jeździć nikt nie nikt nie wspomina zresztą, kto mógł wspominać, chociaż byliśmy spotkaliśmy się też synem tego założyciela obecnie współwłaścicielem firmy, że byłem tak by na poważniejsze weźmie za za to firma to poważne wzięcie się za firmy to polega na tym, że obaj producenci, czyli alpina bym ogłosili, że będzie przyjęte właściwie alpina przez BMW i przez najbliższe 3 lata to jeszcze będzie działać tak jak działało to fabryka Manufaktura, którą zwiedzałem Noto na będzie istnieć na 100% nie wiemy co będzie za 3 lata wiemy, że też oglądałem tam jest taki taka odnoga tej firmy to wina też sprzedają się, że ten witał będą sprzedawane niewiele ma wspólnego złoto Motor motoryzacją, ale jest to jakiś też sposób na zarabianie pieniędzy, dlaczego taki krótki, bo dłuższy wstęp zrobią, dlatego że alpina cały czas działa bardzo aktywnie atak spojrzałam chciała mówić wobec 33, czyli tych modelach robionych na bazie trójki z silnikiem diesla benzyną, ale tu zerknąłem, że w tym roku ruszyła sprzedaż nowego modelu, który nazywa się do 4 Gran coupé to wiadomo na czwórce ABW, że facelifting izba się Adam, czyli to jest tego wielkiego SUV-a BMW w tym roku też też został przeprowadzony natomiast tak, żeby skrócić to już kolejne kolejne nowe wiadomości to Bet trójka IDS trójka, czyli diesel benzyna, bo tam są takie symbole Deezer to jest benzyna bez silnika pod maską, a jeżeli ich to znaczy, że to jest ich z 3 z 4 do 7 na suwak BW wzmocniony będzie silnik benzynowy porządnie 33 konie prawie 500 koni przyspieszenie 3,5 sekundy ceny są ponad 400 000EUR w Polsce tak by było chyba ma oprócz tego też trochę stylistyczne zmiany aerodynamiczne będą, dlaczego dlatego, że odświeżono BMW trójka no i w związku z tym alpina też trochę odświeżyła, ale ciekawostka jeszcze 3, czyli ten diesel to też 6 cylindrów będzie wyposażony uwaga wersje wersja będzie z łagodną hybrydą my Heart High Brit 48 kultowy generator też imponująca tutaj osiągi 350 koni ma ten diesel przyspiesza do setki 4,5 sekundy sedan prędkość maksymalna to niema tych ograniczników 250 km 270 km na godzinę, czyli narazi się dzieje dużo dobrego wal pije albo są ratingi albo nowe modele i oby tak jeszcze potrwało to trochę do 2025 na pewno no dobra Piotra ciekawostkę dotyczącą jednego z naszych absolutnie organy samochodów elektrycznych, które miast Hyundai kona zachwyca nad tym autem, a pojawił się po pierwszych testach właśnie wersji elektrycznej, dlatego że wersja spalinowa nie bardzo nam się podobała pamiętam, że przeprowadziłem kiedyś ten silnik jakoś tak głośno strasznie pracować to był ten 170 oko, ale jak i jakoś ten samochód nie przypadł do gustu potem jeździłem wersją 10, a ona paradoksalnie bucha dużo fajniejsza dużo przyjemniejsza natomiast natomiast elektryk nie wzbudzał żadnych zastrzeżeń miał prawie 500 km zasięgu 470 takiego homologowane ego natomiast w praktyce okazało się, że jest w stanie tym samochodem zrobić sporo ponad 500 km, a świetnie się jeździło bardzo przyjemnie i naprawdę no świetna robota Hyundai kona będzie niedługo miała nową doczeka się nowej generacji w końcu ten samochód ma już parę lat prawdopodobnie w przyszłym roku pojawi się do sprzedania jeździ już jeżdżą już prototypy prawdopodobnie napęd będzie taki sam jak i nowej, a Kia e-Niro, czyli silnik 16 z hybrydą 140 koni 200 sześćdziesiątym km momentu natomiast wersja elektryczna też będzie hałas Eniro elektrycznej, a napęd akumulator 6480 kilowatogodzina 200 koni silnik i tak jeżdżą samochody już zamaskowane i to, czego można się domyślać to ten samochód będzie prawdopodobnie miał miał mniej wyzywającą stylizację niż ta pierwsza Conana elektryczna w ogóle nie była jakoś szczególnie wyzywająca, a teraz ta spalinowa na tak bardzo dziwnie wyglądała natomiast będzie tutaj ciekawy zabieg stylistyczny, który jest w hyundaiu stary to jest taki niedostępne niestety pięciodrzwiowy one minivan on niestety tylko z na rynku koreańskim, chociaż w Europie chyba też już powoli pojawia wygląda naprawdę rewelacyjnie niesamowicie świeżo bardzo ciekawy samochód niezwykle futurystycznie wygląda w jama z przodu taki panele świetlne ostatnio też mówiliśmy to państwo, że zaczyna się moda na samochody z podświetlanym logo podświetlane frontem tak, żeby to było jakieś takie bardziej nawet nie wiem, jakiego słowa użyć, a w bardzo SA mieliśmy najpierw podświetlane gwiazdy z przodu potem BMK wprowadził jakieś podświetlane energii teraz okazuje się, że wszystkie firmy chcą mieć coś podświetlanego z przodu jednostek wszystkich firm będzie Hyundai, które w nowym modelu, a Hyundai kona będzie miał z przodu jakieś świecące ozdobne elementy uważamy też zabawne, ale zobaczysz tak na koniec dorzuca, że ten elektryczny rzeczywiście tym mówiło się tej wersji 204 konnej zresztą też na premierze parę lat temu po raz pierwszy żyłem Hyundai kona to już ma 5 lat ten crossover nie za dużo, bo man and chyba nie całe po faceliftingu ma 420 przy kwestii w tym miał 415, ale też świetnie się sprawuje to i też również w samochodach kij ten silnik słabszy 136 koni z akumulatorem 40 kilowatogodzin tutaj osiągały tak ponad 450 zasięgu nie ponad 500 ponad 500 to jeszcze lepiej, bo ten zasięg przez 5 lat troszeczkę zwiększył teoretycznie nawet natomiast w tym w tym słabszym również można było osiągnąć spokojnie 300 to był teoretycznie 330 do ponad 300 na pewno ja pamiętam, że jeździłem tym krzyż na wiosnę, kiedy jeszcze taką wczesną wiosną, kiedy było dużo dużo chłodniej niż niż teraz, czyli rzeczywiście potwierdzamy to, że ten elektryczny napęd od początku samochód, chociaż już zauważone różnią elektryczne z przodu one nie mają grilla one są takie bardzo obłe natomiast czy kwestia gustu tamten może faktycznie na początku wzbudzał pewne kontrowersje ten spalinowe, ale jakoś skoro to chyba nigdy nie miał problemu czekam na ten Fest w tym mam nadzieję, że nic nie popsują Th też się tak wydaje na co wierzę w to bardzo bardzo przez państwo również dziękujemy to był codzienny magazyn motoryzacyjny miłego weekendu do usłyszenia w poniedziałek po usłyszeniu
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY
-
-
12:38
-
12:34
-
13:09
-
13:33
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
20.09.2023 13:00 Popołudnie Radia TOK FM12:26 W studio: dr hab. Paweł Kowal
-
20.09.2023 12:40 A teraz na poważnie12:36 W studio: Krzysztof Luft
-
20.09.2023 12:00 A teraz na poważnie08:33 W studio: prof. Roman Kuźniar
-
20.09.2023 17:20 Wywiad Polityczny25:05 W studio: Jerzy Baczyński
-
20.09.2023 12:20 A teraz na poważnie14:04 W studio: Michał Kobosko
-
20.09.2023 11:00 OFF Czarek22:04 W studio: prof. Hanna Rubinkowska-Anioł
-
20.09.2023 15:00 Światopodgląd11:48 W studio: Rafał Hirsch
-
20.09.2023 17:00 Wywiad Polityczny15:24 W studio: Ryszard Kalisz
-
20.09.2023 11:40 Kultura Osobista13:39 W studio: Małgorzata Sobieszczańska
-
20.09.2023 14:40 Raport Gospodarczy12:38 W studio: Grzegorz Ogonek
-
-
-
20.09.2023 14:20 Popołudnie Radia TOK FM10:32 W studio: Mariusz Sztal
-
20.09.2023 13:20 Popołudnie Radia TOK FM12:13 W studio: Marek Józefiak
-
20.09.2023 14:00 Popołudnie Radia TOK FM12:38 W studio: Paulina Sobiesiak - Penszko
-
20.09.2023 16:20 Światopodgląd10:53 W studio: dr Olena Babakova
-
20.09.2023 13:40 Popołudnie Radia TOK FM13:03 W studio: Roy Subramoney
-
20.09.2023 16:00 Światopodgląd09:14 W studio: Krzysztof Strachota
-
20.09.2023 16:40 Jeszcze Więcej Sportu13:27 W studio: Dominik Wardzichowski
-
20.09.2023 18:20 TOK36005:59
-
-
20.09.2023 17:59 Gościnnie w TOK FM: Wybieram klimat
-
20.09.2023 18:30 TOK36007:45 W studio: Piotr Andrusieczko
-
-
-
20.09.2023 18:40 TOK36007:13 W studio: dr hab. Anna Moraczewska
-
20.09.2023 18:50 TOK36007:45 W studio: dr hab. Grzegorz Makowski
-
-
20.09.2023 19:11 TOK36004:17 W studio: Wawrzyniec Zakrzewski
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL