REKLAMA

Okropny film, który bardzo polecamy! Czy warto iść na „Elvisa” do kina?

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-06-18 10:40
Prowadzący:
Czas trwania:
13:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Radia TOK FM kolejny gość zapowiadany Krzysztof Kwiatkowski krytyk filmowy Onet PL dzień dobry dzień dobry, a będziemy państwu opowiadać o filmie el vis bazaru mana to jest 1 chyba najbardziej oczekiwanych filmów tego roku, a już na pewno po wielkiej hucznej premierze podczas ostatniego festiwalu w Cannes film za tydzień trafi do takiej szerokiej dystrybucji, ale państwo już na różnych przedpremierowych pokazach firmy możecie oglądać, więc cóż wychodzimy przed szereg, jako Rozwiń » że oboje mieliśmy okazję już film zobaczyć to państwo możemy szczerze o tym filmie to opowiadać no z firm z niezwykłą niezwykłym rozmachem wizualnym, ale też oczywiście no ba Lotman, więc wszyscy oczywiście spodziewaliśmy tego, że na ekranie będzie co najmniej tak jak mola róż, czyli głośno kolorowo dał fajerwerki po prostu przez przez senne 2 godziny chyba ponad nawet na w 240 na na ekranie na jej taki się nie zdziwiliśmy nie dokładnie tak to wygląda, ale będziemy dzisiaj przede wszystkim rozmawiać czy coś pod tymi fajerwerkami się kryje pod tym całym rozmachem tym kolorem tym hukiem na ekranie coś tam jeszcze więcej jest właśnie wspomniałeś o festiwalu w Cannes właśnie mam wrażenie, że to Cannes, które się odradza po takiej pandemicznej przerwie czy pandemicznym pół trwaniu w tym roku poza tym czaszka zawsze należy do takich artystów jak bracia NRD w tym roku Jerzy Skolimowski Ruben, skąd no to poza tym tokiem kocha przepych w tym roku po stronie przepychu po stronie tego co mówią fajerwerków nie tylko na ekranie, ale też na niebie raz były fajerwerki raz było 8 myśliwców z kolorowymi wstęgami na cześć to gan Top gan Marek no właśnie druga wielka premiera, choć łódzka, czyli Elvis i cała plaża przerobiona na wielki klub ze złotymi napisami Elvis oraz drony, które w nocy układały się w twarz Elvisa Presleya i znaki różne znaki symbole związane tak to jest taki szykują się przemysłu filmowego wracamy czas wrócić do kin czas oglądać na wielkich ekranach filmy, które są niesamowitym spektaklem, który znów to tak tak się zawsze mówi, choć oczywiście na poziomie gruntu fałszywy na ile kina jest sztuką na ile jarmarkiem kim jest sztuką jarmarkiem czasem jednocześnie mam wrażenie w przypadku tego filmu to te granice bardzo bardzo cienka tak tutaj po podamy taką historię Elvisa w stronę jego menedżera płk. Toma Parkera, który jak mówi na samym początku to ja stworzyłem Elvisa to, że wy zachwycać tym kryzysem od 70 lat to jest właśnie moja zasługa no to chęć z masą silikonu na twarzy sztucznym brzuchem groteskowy jednak dla mnie trochę w tej w tej formie i ostrym Battle, który wciela się w Visa Presleya, który w zasadzie przez niemal przez cały film przyjmuje takie pozy właśnie ikoniczne, czyli trochę kamera się do niego zbliża nie chcę gdzieś tam zajrzeć to co naprawdę się działo w głowie Elvisa Presleya, a ja jednak ciągle go gdzieś tak pokazuje tego dystansu taki właśnie ikonicznych ujęciach może nią owijamy w bawełnę tylko spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie, które zadam na początku czy pod tą feerią barw kryje się za tym filmem historia nie wiem w szykujemy do widzenia prezentował magazynierzy mogą dozować, jakie odpady nie wiem, ponieważ to jest trochę także jeśli w pół jeśli jeśli idzie na ten film taki krytyk filmowy notesy notatniki, które zapisuje sobie strukturę filmu i tak uważacie nas zalewać zaczyna narzekać, bo też właściwie pomysł jest banalny ten tom Parker pułkownik tom Parker, który opadać, który być może rzeczywiście pewnego stopnia stworzył presja ja oczywiście nie dał mu głosu nie dał mu wrażliwości, ale np. pionierską wykorzystywał ten mecz Anda, czyli wszelkie ulotki przypinki rzeczywiście, jakby w MON był sprzedawcą na darmowe tak tak myślę rzeczywiście z jego punktu znaczy to Elvis Presley czy nowy Cadillac na to o tyle lepiej nowy Cadillac się nie zbuntuje i nie rozstaje no natomiast nie uzależnia od figur różnych natomiast z pomysłu biograf jest prosty na właściwe ogląda się Visa od urodzin śmierci od chłopaka, który gdzieś tam wychowuje się w czarnych dzielnicach Memphis i podpatruje podpatruje muzyka, gdzie jest cały czas straszliwie wcześniej w ramy uciśnięć nie masz Amerykanie no w tym odnajdują w tym odnajdują życie w tym odnajdują swoją wolność w tym jest w tym jest Bóg kiedy, kiedy to są piosenki gospel w kościele w tym jest seks, kiedy to piosenki pełne pragnień namiętności, a czasem póki seks tuż obok siebie to fascynuje młodego człowieka Elvisa Presleya i od tych czasów aż do aż do aż aż do śmierci można tutaj znowu to jest taka dyskusja, bo rzeczywiście ta końcówka życia Elvisa Presley to właściwie tak, aby ktoś krzyknął chłopaki mamy 2 godziny filmu czas dokończyć, bo dziś jak jest przeszli skręty natomiast jeśli pytasz czy coś się pod fajerwerkami myślę, że tak czy to co mnie zaskoczyło to jest np. to Niemcy zauważyła tam stale oczywiście muzyka, ale wcale nie ma tam tak dużo piosenek i jest on zrobi Wassermann np. te w tę samą piosenkę pokazuje w świetlaną w różnych czasach w różnych różny sposób od właśnie tej szopy, gdzie gdzie, gdzie miejscowe grajek po prostu Gran rozklekotane gitarze przez przez lata pięćdziesiąte, kiedy nazywano Presleya, a pianką takim serum biodrami każdy koncert podpada pod kategorię zbrodni zbieżności przez kolejne lata, gdzie już był rock and roll, gdzie już Niemcy Rolling Stonesi przybywa Iza oceanu gdzie, gdzie zamordowano szarą tej aż po później lata siedemdziesiąte, gdzie za każdym razem to co innego znaczył wobec innego znaczyło to ta sama sensacyjne znaczyła później, kiedy hotelu zatrudniony na stałe w hotelu Elvis miał do dyspozycji całą orkiestrę, więc przeskakujemy od tej samotnej rozklekotane gitarę gigantycznej orkiestry blichtru las Vegas, ale z drugiej strony tak jest, ale też straciła w tym, tak więc pytać kończąc tylko zdanie co jest pod myślę, że trochę udało się dotknąć Hermanowi po całym tym, że on kocha sią dla niego właściwie to jest czasem wystarczającą wystarczającym atutem to gdzieś Smuda musi pokazać ten zmieniającą się kultury sam z trasy Stanów Ameryki, ale w ogóle popkultury, w której które, które nam bliska właśnie ja tutaj nie chcę narzekać, bo chce nawet to zachwycać jeszcze bardziej tym, o czym powiedziałeś, bo dla mnie to chyba było odkryciem tego filmu mimo, że to szum państwo o lachmana i w pewnym momencie zaczęło mnie męczyć irytować, ale jednak to pokazanie, skąd ten Elvis Presley się wywodzi nawiązania właśnie do czarnej kultury czarnych rytmów to to gra w tym filmie fenomenalnie i mam wrażenie, że coś, o czym zapominamy patrząc tylko dlatego Elvisa w glorii i chwale u szczytu sławy zapominamy, skąd chłopak w ogóle się wziął i kto miał na niego wpływ jest nie tylko szczytu sławy, ale właściwie 1 Młynarska upór Warszawy, ale nie to są tego Elvisa jako gwiazdy przeszłości co kraj nie należy do historii kultury na coś jest także buntowała się, słuchając tych lat ten no raczej były piosenki, o których opowiadali rodzice albo dziadkowie nawet, więc rzeczywiście myślę, że to się udało farma nowi, że w całym tym efekt efekciarstwo i w całym tym się udał się PO-KO pokazać np. nam, że w tak nasze te skandale nie są tylko anegdota, że w tym liście był punkt, a w życiu tak na niego nie patrzyłem w Braniewie dostała już tak Elvisa na kasetach magnetofonowych w latach dziewięćdziesiątych, gdzie na w tak powiem buntem już było fikcyjne Gatta nagle pokazuje jak wielką siłę też pasmem pokazuje wielką siłę ta muzyka mogła mieć w swoim czasie jak wiele zmieniła kulturowe to ta zmiana jest pięknie pokazana jest 1 taka scena, która faktycznie wywołała u mnie gęsią skórkę i motyle w brzuchu jest taka scena za dużo państwu nie nie zdradzę, bo zaraz na początku filmu, ale z nastaniem pamiętasz jak jest pierwszy występ Elvisa młodziutkiego Elvisa, który wchodzi na scenę taki troszkę zachód Kany wystraszony nieśmiały i nagle zaczyna śpiewać oczywiście tutaj to już magia kina właśnie to jak Elle man pokazał jak pojawia się ta energia dziewczynę on wlewają piszczą w w zasadzie wszyscy są w jakim w takim transie i widownia w kinie również w tym transie i to wyniesienie po prostu tego Elvisa, który nie ma po prostu na skrzydłach Anieli jest w między Jerzy już fruwa pod sufitem tata taki taki religijny wręcz wymiar tej legendy Elvisa to było pokazane niesamowicie to faktycznie ma takie patrzeć na to myślisz sobie kucie no bo to jest kino Ada po pod poz tworzenie takich emocji widzach słusznie powiedział, że trans, bo to jest pokazanie, że ten Elvis no, że także dla niego ta muzyka była absolutnie w opresyjnym społeczeństwie przestrzenią do ekspresji uczuć pragnień do bycia sobą i często jest moment, kiedy pod wpływem oburzonych oburzonych widzów telewidzów Republikanów komentatorów publicystów pułkownik tom Parker, czyli właśnie ten oceni jego menedżer ku uzależniona od hazardu chciwy, ale też ze smykałką nie da się ukryć na TR ZEC chce zaproponować światu takiego Elvisa powiedział ocenzurowane ego wykastrowany ima płacone go najlepiej w ładnym swetrze świątecznym w specjalnym świątecznym wydaniu programu, żeby śpiewał kołysanki z dnia czy przemykały sanie tylko kolędy kołysanki dziękował oczywiście Elvis mówi nie boja nie mogę nie tańczyć nie mogę ruszać tak biodrami, ponieważ dla mnie ja nie umiem śpiewać bez tego ruchu bez Muzy bez bez poruszania się tak muzyka jest jakimś niesamowite czy ta muzyka to w ogóle granie bycie na scenie, ale być też przez pod sceną to jest jakiś niezwykły trans, które staje się bezpieczną przestrzenią w bezpiecznym społeczeństwie to w zasadzie jeśli ktoś miałby opowiedzieć o tym życiu Elvisa to jest chyba właśnie reżyser na z taką wizją insta kim do taką fantazją niezwykłą jak Berman, bo on wprowadza jednak jakąś właśnie Energa tak jak powiedziałem wprowadza w życie te w tym te w postać ze zdjęcia czy postać czarnobiałego telewizora prawda ten ten ten bunt, który tam jest pokazany też bunt pokoleniowy, bo to chyba jeszcze możemy powiedzieć, że tam świetnie ukazany jest to jak ci legendarni biali mężczyźni w średnim wieku są oburzeni próbują w jaki sposób no właśnie są oburzeni oni są przerażeni tą energią oni są przerażeni tym co tam muzyka Elvisa Presleya co samemu znajdzie wywołuje w ludziach, a zwłaszcza w kobietach prawda, więc też, gdy ten film się przez to moim zdaniem wpisuje w współczesny dyskurs o buncie o równouprawnieniu o właśnie tron Amerykanach kobieta itd. itd. czyli taki błąd tej młodej energii, która chce w jaki sposób się przeciwstawić tej no stary zaściankowej energii, która właśnie Energi tej zaściankowości, które chciałby niczego nie zmieniać już na pewno jest na pewno jest to produkt takiego powiedziałbym cukierkowe hallu tylko wielkie emocje wielkie siał wielki jak tragizm to wielki a, a jak upadek to potem trzeba powstać na na pewno jest to absolutnie Hollywood, ale tak nowoczesne Hollywood Hollywood w Niemczech to chyba powiem, choć w dobrym też te naj proszę państwa tak to zaczęliśmy trochę kręcić nosem, że może, że zobaczymy co o tym Wisła powiem tutaj zakończyliśmy no jednak bardzo pozytywnie, chociaż oczywiście dobrze to może 1 łyżeczka gdzieś, że tak aktorsko jednak trochę ten tom chętnie jednak trochę mecz był dla mnie troszkę zbyt groteskowy jednak na razie żadnej ze swoją naiwność honoraria niż najadła nie zadań Państwowej zły film, który bardzo państwu serdecznie polecam tak też tak Krzysztof Kwiatkowski krytyk filmowy Onet PL bardzo dziękuję dziękuję bardzo, państwu bardzo dziękuję za całą dzisiejszą godzinę no i zapraszam za tydzień po godzinie dziesiątej magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA