REKLAMA

Dyrektorzy TR Warszawa odpowiadają aktorom: nie podamy się do dymisji

A teraz na poważnie
Data emisji:
2022-06-22 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
13:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jesteś po dwunastej Mikołaj Lizut kłaniam się państwo tak jak zapowiedziała Marta Perchuć-Burzyńska połączyłem się z Natalią, gdzie Osiecką dyrektorką naczelną TR Warszawa dzień dobry dzień dobry państwu, a Szanowny panie za wykroczenie, a w studiu razem ze mną jest Grzegorz Jarzyna dyrektor artystyczny TR Warszawa witam serdecznie dzień dobry państwo w wysłuchaliśmy rozmowy Marty Perchuć-Burzyńskiej z przedstawicielami zespołu TR Warszawa w chciałbym najpierw Rozwiń » zapytać panią dyrektor jak pani perspektywy wygląda ten konflikt, a powiem szczerze, że bardzo żałuje, jaką jest mi bardzo przykro trudno w tej sytuacji takiego konfliktu, które faktycznie w dość dłuższy czas narastał, aczkolwiek wiem czasie, że wprowadzanie zmian w instytucjach kultury szczególnie minister w instytucjach artystycznych jest bardzo trudne, a wszystko o zmianę cały czas przychodzimy jak ja przyszłam do ruchu 2017 roku i instytucjami bardzo duże problemy kłopoty finansowe organizacyjne co potwierdzają też kontrolę i musiałam przede wszystkim się zająć ratowaniem gospodarki instytucji co też zrobiłam zrobiłam skutecznie w 2019 roku już byliśmy na plusie i sytuacja finansowa organizacyjna była już stabilna jak dodał również do tego doszło pandemia, a wiemy doskonale jak jaki pandemia miała wpływ na ogóle gospodarkę i też na różnego rodzaju instytucje bardzo trudno było pracować też zachować poczucie bezpieczeństwa i takiej ciągłości działania w momencie takiego odizolowania co też zapewne mało miało duże wpływ na na konflikt, który narastał prowadziliśmy liczne rozmowy z zespołem wysłuchiwaliśmy postulaty rozmawialiśmy ze związkami zawodowymi udało się większą część postulatów zrealizować, chociaż w tych dotyczących warunków pracy zasad BHP co też jak było w planie naprawczym całej instytucji i gdzieś w pewnym momencie te rozmowy zanikały jak my powiedzieli moi przedmówcy skończyło się fiaskiem tylko chciałabym zaznaczyć, że ze strony Dyrekcji zawsze była chęć rozmowy i działania współdziałania z zespołem, żeby na bieżąco rozwiązywać wszystkie problemy i trudną sytuację tak też postępujemy teraz dlatego tak, ale zespół aktorski zapowiada, że zrezygnuje z pracy ciekaw jestem Grzegorz jak wyobrażasz nadchodzący sezon teatrze nowym jest to sytuacja patowa bardzo trudna nie zechce wziąć sobie nie wyobrażam szczerze mówiąc jest mi też no to bardzo trudna sytuacja jest bardzo przykro z tego powodu wiele osób, które odeszły, które są były są wielkimi specjalistami, które trudno pozyskać duże doświadczenie odeszło z zespołu nowość, ale na razie mówią, że stracili poczucie bezpieczeństwa, że zarzucają Dyrekcji, że właściwie każdego da się zastąpić, ale to chyba nieprawda jeśli chodzi o te już te ze skutera Warszawa był budowany przez 20 parę lat i czy bardzo taka praca długoletnia i uczyć ten zespół jest bardzo wysoko wyspecjalizowany i bardzo oddane też pracy bez i to widać właśnie w efektach też później właśnie artystycznych nie da się zastąpić rodzi w teatrze jest z dnia na dzień jest niemożliwe no właśnie mam pytanie do pani dyrektor Natali Dzieduszyckiego co pani zrobiła, żeby zatrzymać 30 osób na przestrzeni 2 lat, które odeszły, a czy zawiodły negocjacje, o co chodzi Ano powiem szczerze, że jest to na pewno złożony pro problem, który nakłada się wiele różnych sytuacji obszaru i potrzeb każdą taką rezygnację MP przeżywało też bardzo osobiście, bo chciałabym zaznaczyć, że za czas mojej kadencji zwolniłam tylko 2 osoby, a także to nie jest tak że, że niczego nie robią z każdą rozmową z każdą osobą, która składała wypowiedzenia rozmawiałam było to różne powody, dla których osoby odchodziły dodał ten może jak przyjęło teatr to też zespół, który z, którym zaczęłam pracować był bardzo zmęczone i wykończone całą jak długą swoją historią i sytuacją niepewności w trudnej sytuacji finansowej teatru i też wewnętrznych konfliktów, więc to nie jest rzecz, która się pojawiła znikąd to jest na pewno problem, który bardzo długo trzeba było przepracować co też się, wg których sytuacja się udało zrobić, ale głównie nie udała oboje państwo jesteście odpowiedzialni jako dyrekcja za TR Warszawa ciekaw jestem czy w tej sytuacji, gdy konflikt jest nierozwiązany, a jest rzeczywiście powiedziałbym bezprecedensowy, jeżeli cały zespół grozi odejściem czy rozważacie swoją dymisję mam pytanie do domu pani dyrektor dobczyckiej i do ciebie Grzegorz, a panie redaktorze powiem tak jest bardzo dużo rzeczy, które wymagają codziennej film uwagi i działania, a w teatrze jest bardzo duża część zespołu, która funkcjonuje działa i pracuje, w którym zależy na tej instytucji, a ja mam poczucie, że jeżeli się podjęłam pewnych zobowiązań wobec teatru zespołu wobec chociażby też organizatora to ma poczucie obowiązku pół wypełnia kontynuacji działania w kontekście tego zespołu w kontekście tej instytucji w kontekście chociażby inwestycję, którą prowadzimy, więc na razie nie przewiduje w swojej rezygnacji Grzegorz no jest dyrektorem artystycznym nie jest zatrudniony przez dyrektorkę naczelną taki układ z mojej perspektywy robię wszystko i są efekty tego wysokiego bardzo wysokiego poziomu artystycznego w ostatnich latach tego teatru i to na tym na tym wokół byśmy praca mój zakres obowiązków nie mam takiej mocy takiej siły, żeby zmienić, gdy sposób zarządzania instytucją pytania organizacyjnymi relacyjnym i znalezienia w konflikcie z dyrektorką naczelną TR Warszawa tak to należy rozumieć my tak tego nie nazwał to jest taka sytuacja by określają sytuację patową to znaczy z 1 strony wszystkich tych ludzi zaprosiłem przed laty i bardziej w cenie z drugiej strony też trochę wyższym w tej sytuacji nie nie potrafi jak by zatrzymać odejścia pracowników to się dogadują ten post facto NATO ma wpływ też sposób zarządzania instytucją z zarządzania instytucją teatralną są bardzo ważne kompetencje finansowe organizacyjne, ale też jest bardzo ważne cały ten sposób umiejętność zarządzania ludzkimi emocjami kryzysami klimatu, jeżeli mówi o sposobie zarządzania instytucją to to jest właściwie to są słowa bezpośrednio do dyrektor naczelny ona stoi na czele teatru pani Natalia tak jak najbardziej chciałaby no też zaznaczyć, że jeżeli w tej chwili mamy do czynienia z protestem zespołu aktorskiego to za obszar artystycznej za swój aktorski jest odpowiedzialne dyrektor artystyczne i jeżeli chodzi o moje kompetencje i mój sposób działania, a to chciałabym zaznaczyć że, gdyby były zastrzeżenia do tego tego działania chociażby organizatora to zapewne też bym poprosił mnie od agresywnych, ale zastrzeżenia mają ani pracownicy do rozwiązania zarządzania to już coś znaczy zaznacza chyba więcej nawet niższy zastrzeżenia organizatora, a ja rozumiem, że w sytuacji zmianę dziękuję nie wszystkim zmiany są po drodze i że pewne rzeczy na pewno trzeba przeprowadzić i do tego została powołana, żeby wprowadzić to instytucje i zachować linię artystyczną z, która jest świetna i pani nie widzę tutaj żadnego konfliktu między ono Grzegorzem, ale jednocześnie, żeby wprowadzić tą instytucję transparentnie i właśnie stoicie państwo działania na czele jednego z najważniejszych teatrów w Polsce znanego teatru także za granicą to jest ogromny dorobek ciekaw jestem po prostu poczucia waszej odpowiedzialności za za to co się stanie TR Warszawa nos mojego punktu widzenia to jest mi się z Szyman serce skoro kroi w bardzo trudny moment patrzeć właśnie jak, do którego momentu doszliśmy odpowiedzialności no w do do momentu, kiedy do momentu, kiedy będę mógł wspierać zespół będę wspierał na pewno to znaczy to jest jakby gdzieś no tak będzie się parę lat mego życia i też pewnej wizji misji, którą podjąłem się i na pewno też nie nie będzie ani obrażona ta sytuacja ani robić radykalnych decyzji natomiast nami najważniejsze dobro tego teatru przez najważniejsze dobro tego zespołu prezydent Rafał Trzaskowski podjął decyzję o zarządzeniu konkursu na dyrekcję TR Warszawa czy państwo zamierzacie w tym konkursie wziąć udział pani Natalia tak już dodałam taki komentarz zamierzam wziąć udział w konkursie tak jak mówiłam wcześniej mam duże poczucie odpowiedzialności za zespół i za instytucję, a za zmianę, która w tej instytucji chodziłem, który chce kontynuować też za prowadzenie procesu zmarł złożony skomplikowany proces inwestycyjny placu Defilad także takie takie wątpliwe, żeby wziąć udział w konkursie, ale wiadomo zobaczymy jak sytuacja będzie wić dal z brzegu szerzy notesy sytuacja konkursu jest przed kim konkretnie prowadzone na dyrektorkę dyrektora naczelnego ta sytuacja od kilku ładnych lat zmieniła kiedyś się jak zatrudniony bezpośrednio przez pana panią pana prezydenta i wtedy bramek w równoważnym głosem w zarządzaniu teatru ta sytuacja się zmieniła jestem zatrudniony przez dyrektora dyrektora dyrektor naczelną i dyrektora etyczny nie startuje w konkursach teraz się ta sytuacja się ostatni roku zmieniła radykalnie to znaczy tylko dyrektor dyrektorka naczelna staje do konkursu dyrektor artystyczny nawet nie wchodzi na plan na ten przed komisją nie staje także jestem tutaj uzależniono w tej sytuacji, a taka sytuacja właśnie uzależnienia doprowadzi do tego, że trudno mi też wciąż pełną odpowiedzialność za za całokształt wszystkich spraw, które dotyczą zarządzania teatru po prostu nie ma na nią wpływu w bardzo dziękuję za tę rozmowę Natalia Rusiecka dyrektorka naczelna TR Warszawa i Grzegorz Jarzyna dyrektor artystyczny tej sceny byli gośćmi państwa i moimi bardzo dziękuję, a teraz zapraszam na informacje, a teraz na poważnie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA