REKLAMA

Niczym nie zastąpisz nocnego snu!

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2022-06-23 14:30
Prowadzący:
Czas trwania:
01:33 min.
Udostępnij:

Czym jest sen. Rozwiń »

Naukowcy mogą dyskutować o roli snu i co się z nami dzieje, gdy śpimy, ale jedno jest pewne. To najbardziej skuteczny sposób na zresetowanie mózgu i ciała. Zły sen zniweczy wszystkie wysiłki zmierzające do zachowania zdrowia. Nie pomoże nam dobra dieta i ruch.

Brak snu osłabia układ odpornościowy, utrudnia naukę i zapamiętywanie, przyczynia się do rozwoju depresji, zaburzeń nastroju.

Także ma wpływ na rozwój otyłości, cukrzycy, a nawet raka. Sen ma swoja porę. Rozregulowanie naszego biologicznego zegara, nakręcanego głónie słońcem ma swoje konsekwencje. Rytm snu sami kształtujemy nie pod wpływem tego, że o tej samej godzinie chodzimy spać, lecz że rano wstajemy zawsze o tej samej porze. W ten sposób ustala się regularny rytm wydzielania hormonów takich jak melatonina, kortyzol i hormon wzrostu.

Nie odrobimy strat jakie wywołuje brak snu w nocy, snem za dnia. Jeśli nie nie spaliśmy w nocy nie róbmy drzemek w ciągu dnia , bo nakręcamy w ten sposób bezsenność.

Ciekawostka: stwierdzono, że osoby które nie śpią w nocy mają skłonność do podejmowania pospiesznych i nieprzemyślanych decyzji.

Korzystałam z „ Broń się. Jak dbać o swoją odporność” Autorki. Margit Kossobudzka i Katarzyna Staszak. Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA