REKLAMA

Test: Volkswagen ID.5 oraz Citroen e-Berlingo

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-06-23 19:40
Czas trwania:
11:48 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór proszę państwa dziś 2 samochody 1 elektryk wczoraj mówiliśmy, że w przeliczeniu 170 000zł elektryka to wg mnie niewiele no dzisiejszy samochód bohater audycji na pewno będzie już kosztuje dużo więcej co będzie za 2 lata to zobaczymy, a drugi samochód albo niespodzianka albo ty powiesz, ale zacznijmy od tego pierwszego pierwszy to jest volkswagen jeździliśmy już elektrycznymi Rozwiń » volkswagenami nieraz zaczęliśmy chyba elektrycznego APA parę lat temu ostatnie 3 lata temu na pewno jeździłem później już nie, ale potem 2 lata temu, że volkswageny Majdić 3 to taki kompaktowy elektryczny tak czy elektryczny golf to miał być kraju mogą wcześniej był elektryczny, ale nie był odrębnym modelem no jeździliśmy w zeszłym roku na premierze później dłużej volkswageny audi 4 i ten samochód bardziej niż SUV-a to przypomina kombi no i doczekaliśmy się kolejnego modelu, który mieliśmy okazję pojeździć on już nie nazywa ani Sportback ani kupa tylko po prostu oddzielną nazwę, mimo że jest volkswagenem ID 4 coupé, a nazywa się volkswagenem nazywa się ten Fort uwagę, a Idi 5 to jest zupełna nowość, bo premiera była w tym roku i samochód jak tak patrzy rozmiary ma prawie identyczne natomiast dla mnie on jest ładniejszy dzisiaj 4, który na początku mi się w ogóle nie podoba teraz myślę tak podoba w miarę, chociaż zawsze wolałem nijaka a jakby spojrzał, bo przecież nieraz IT 4 jeździłem i 5 oglądałem co sądzisz o stylizacji i 4 i 5, który jest ładniejszy no bo to jednak kupuje oczami czasem wino win dzisiaj piątkę przeciwko w swoje no teoretycznie ta linia i 5 jest bardziej atrakcyjna jak kupa też mi się bardziej podoba audi 4 sport też to ja mam chyba jakąś taką inklinacje do samochodów kupowano, bo tutaj po raz kolejny coupé coupé jest ładniejsze samochód tak, żeby umiejscowić obok audi 3 to mówiłem kompakt golf to, ale 420 parę to jest ponad 4,5m napęd na tył albo na obie osie wersja GTX 4,5m no tak jeśli jeślibyśmy brali tak crossovera to wielki czy usuwano to jest wielkość volkswagena Tiguana z tego koncern długu żywy szerokość metr 85 masa 2 to nie tak źle spory bagażnik prawie właściwy bagażnik pojemnością właśnie za nawet nie różnią ta może parę centymetrów 550l, czyli to jest bardzo praktyczny samochód no dobrze i tak się zastanawiam co można o nim powiedzieć, bo wsiadam do środka to wiadomo, że Saidi 4 tak jak wsiadam do niejaka kupy to jest zwykłe nie tylko z zewnątrz inny czy audi 4 tym razem dostała, bo ostatnio pamiętasz myśmy ich 4 GTX już zastanawialiśmy po złoto 300 koni, bo ona jest astronomiczna przyspieszenie takie, którego nie wykorzystujemy na co dzień no, więc akurat udało mi się i poprosiłem o wersję z napędem tylko na tych 204 konie bardzo byłem z tego zadowolony nie dlatego zionie pytani, ale jest po prostu GTX tańszy, ale było zauważalne to jednak napęd jest na 1 oś i to się da wyczuć no przynajmniej ja to wyczułem, bo to są mocne samochody mocnych samochodach dość łatwo wyczuć czy można pewne objął świadczenie no i teraz tak co zużyciem prądu, bo to jest ważne w każdym elektryków to jazdy, w których uczestniczyłam to było mogły mieć, gdzie chce ale, ponieważ zaczął się w mieście to głównie z pomieszczeń COVEC trochę pod miastem zużycie paliwa, czyli prądu nie takie duże jak kiedyś na premierze i 4, ale być może warunki były sprzyjające jednak jeździe w środowisku sprzyjającym elektryką poniżej 20 kilowatogodzin na setkę osiągnąłem uważam, że jak na taki samochód, bo przyszło znieważył 2 tony 2 tony waży najlżejszy są jeszcze lżejsze tylko ważył 2 tony pewnie z 2 pół tony, więc nie było tak źle prześwit 21cm i tak właściwie patrz zastanawiam, jaka jest zaleta tego samochodu, bo wada jest 1 wg mnie ogromna i tak no to ceny są suche noce swą wagę to nie jest klasa premium 8,5 setki 160 km na godzinę, ale płaci tutaj minimum za ten samochód niestety przekłamań, żeby nie skrzywdzić za najsłabszą wersję 174 konną czy słabszy niż jeździłem 220 000zł Zajda 3 i płacić 150 co uważam teraz bardzo przyzwoitą ceną natomiast tutaj no powiedz mi czy te nadwozie coupé i zasługuje na to, żeby dołożyć kilkanaście tysięcy by 4 jesteś drogi jednak jest trochę tańsze nie wiem Sławka to są pytania, na które nie znamy właśnie do moich nie kupujemy nowe my testujemy, ale tak się zastanawiam czy z własnymi pieniędzmi zagłosował w ogóle za to, żeby za ładniejsze samochód dość tyle pieniędzy też wiem, że jednorazowo nie wyrzucam tych pieniędzy przez nie przychodzę z walizką tylko miesięcznie płacę, ale mimo wszystko jest bardzo ładny samochód, ale jednocześnie bardzo drogi samochód przyjemnie się nim jeździ jest estetyczny bardzo ładnie wykończony może bym tam trochę poprawi obsługę jak ostatni mój volkswagenie to nie jest idealne Koreańczycy robią to lepiej prawda taki jak Hyundai na pewno Walek elitach no ale generalnie tak powiem szczerze, że żadnego zaskoczenia nie było po prostu ładniejszy samochód jeżdżący Caddy 4 no i tak bym go podsumował, a czy komuś się tutaj jakiś sposób uda jeszcze wynegocjować z tą go nie taniej nie będzie, chyba że ty byś znalazł jakiś tam swoich portalach już inne ceny, ale tak jak mówię poniżej 200 000 aut 5 kupi studio CD 4 coupé dostępny już w Polsce dobra, a ja chciałem opowiedzieć innym samochodzie zupełnie zupełnie innym, ale też elektrycznym wczoraj mieliśmy kiedyś taką dyskusję, a propos tego, że wg jednego z nas 10 sekund do setki praktycznym samochodzie to strasznie wolno no to pojąć, że ten samochód ma 11 sekund ostatki uważam, że to strasznie szybko 112 sekund dokładnie prędkość maksymalna 130km/h to jest samochód mojego absolutnie ulubionego segmentu, którzy niestety, a żegnały i to w sposób zupełnie nieoczekiwany gwałtowny, a to segment, na którym producenci najwyraźniej zarabiali do tej pory zbyt mało w związku z tym po prostu wykasowali mieliśmy niedawno Kangoo genialny samochód mercedesa kapitana też bardzo dobre, a teraz mamy citroena berlingo trzecia generacja ich za to od lat dziewięćdziesiątych jest przecież z nami trzecia generacja, która do niedawna była jeszcze jako auto spalinowe benzyna diesel co chcesz, a teraz występuje tylko bądź jako elektryk i kosztuje w wersji krótkiej 157 000zł 152 000 w wersji krótkiej kosztuje najmniej 157 kosztuje na najwięcej i najbardziej wypasionej wersji kosztuje 158 000 w i tras tak czym się różni Emka od salki oczywiście długością i salka ma 4m 70% długości MK 4m 40cm długości my mieliśmy Anka, czyli tę wersję uczą, a ja się mieć fantastycznie czy w ogóle uważam ten napęd, który został przez koncern Pesa jeszcze teraz stosowany jest we wszystkich samochodach koncernu Stellantis jest przewidywalne, dlatego że test jednak 1 rodzaj napędu tak na pewno sprawę, którym pędzla wali wszystko ach, corsy 200 ósemka, a Mokka, czyli 136 koni akumulator o pojemności 50 kilowatogodzinę i zasięg około 300km, ale go to ja widziałem, że raczej byli też jeździłem nim trochę z 250 chyba bardziej czy umówić anulują, o czym od oba no Berlin go radnych oni to reżimy tam 245 mówi, że tak ogólnie zaś około 300 tak was, bo ten ten sam pan jest jeszcze montowany też do metra wolę raczyli samochodu znacznie większego i tam jest to pewnie jeszcze trochę mniej, ale słuchaj ma tu tak tak takie podejście ma swoje zalety jedną z bardzo wyraźnych zalet jest to, że za parę lat te samochody będą dostępne na rynku samochodów używanych zaczną się psuć zaczął się psuć baterię zaczął się psuć silniki być może w związku z tym, że masz 1 dla wszystkich 1 rodzaj akumulatorów na rodzaj silnika tę samą infrastrukturą zarządzającą dużo łatwiej będzie to naprawić niż samochód, w którym aż 12 rodzajów baterii o 3 różnych stopniach pojemności aż 12 różnych wersji silnikowych jak to wszystko wymiesza się nagle okazuje, że próba naprawienia takiego samochodu, a też patrzmy na realia nie każdy będzie samochodem, który odkupi za 4 lata za 50 000zł kupi sobie takie elektryczne berlingo wtedy nie będzie miał 240 km zasięgu 3, ale np. 160 i ktoś kupi sobie taki samochód i te w idealnym świecie jak popadnie akumulator to pojedzie sobie do ASO citroena i temu za 60 000 założą umowy, ale to idealnym świecie, a w praktyce będzie szukał na Allegro będzie klub kamień postara się kupić za 1015 000zł dzięki temu, że to jest popularne będzie to możliwe moim zdaniem to ogromna zaleta taka przyszłościowa, jeżeli chodzi o przetrwanie tej, a Echa w tego tej elektryfikacji w naszym kraju tak, że wieś przez, jakiego żeśmy się otworzyli na Europę, czyli te lata dziewięćdziesiąte to my zaczęliśmy naprawiać to wszystko co Niemcy Holendrzy Luksemburczycy Francuzi już chcieli wyrzucać my robimy w dalszym ciągu i prawdę taka, że jedyna szansa dla nas elektryfikacji już się powoli dzieje no to jest niestety naprawianie tego co innym obsłużono, ale bolesna prawda, ale rysują uważam, że w ogóle bardzo po pierwsze bardzo przyzwoita cena elektryka, a po drugie, też się fajnie tym samochodem jeździła tam jest już taka, która opanowaliśmy obsługa tego wnętrza z takim wystającym trochę ekrany na górze prostotą, ale wszystko bardzo schludnie przyjemnie zrobione ten zasięg rzeczywiście 200 chyba pełnym tak 240 nie wiem ta wchodzi 17 kilowatogodzin na setkę budowa udałoby się osiągnąć ponad 200 zasięgu czy raczej trudno tak spokojnie no wiesz, bo np. ten volkswagen, który wczoraj mówiłem to trudno powiedzieć, aby się udało osiągnąć, ale wieś z kolei tam jest imponujący teoretyczny zasięg 500 km, ale tam z kolei tak mamy ze 4 wersje silnikowe prawda, więc z 1 strony fajnie, że jest wybór z drugiej to co mówi, że tutaj w przypadku elektryków taka unifikacja w obrębie koncernu Stellantis to może wyjść na dobre później program napędu prawda na tym kończymy dzisiejszy program bardzo uprzejmie, dziękując Sławek Paruszewski Jacek Balkan zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA