REKLAMA

Kłótnie rodzinnie i nieobecni ojcowie: wybuch stanu wojennego w "Chrzcinach"

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-06-25 10:20
Prowadzący:
Czas trwania:
13:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rozpoczyna się dwudziesta edycja festiwalu filmowego Tofifest Kujawy Pomorze być może jest to okazja by początek wakacji spędzić właśnie w tym miejscu do 3lipca oglądamy filmy oraz rozmawiamy z twórcami, a tych jak zwykle w Toruniu nie zabraknie na spotkaniach z publicznością będzie można spotkać m.in. tegorocznych laureatów rozlicznych nagród jak Roberta Więckiewicza Aleksandrę Popławską Anna Seniuk Filipa Bajona czy Tomasza Ziętka będą najnowsze filmy europejskie Rozwiń » będą filmy polskie będzie też przedpremierowy pokaz filmu chrzciny w reżyserii Jakuba skoczenia, o którym porozmawiamy już teraz Tomasz Schuchardt wcielający się jedną z głównych ról w tym filmie magazyn filmowy zapowiadany gość Tomasz Schuchardt część miło mi miło cię witam Tomasz Schuchardt wciela się w rolę Wojtka w filmie chrzciny w reżyserii Jakuba skoczenia rozmawiamy o tym filmie dlatego, że już niedługo ten film będzie można przedpremierowo zobaczyć na festiwalu Tofifest, który trochę więcej przed chwilą mówiliśmy film do szerokiej dystrybucji wejdzie w listopadzie no to jest te etyka taki film, którego akcja rozgrywa się w ciągu 1 dnia w niedzielę 13grudnia 1981 roku, więc oczywiście wszyscy już wiedzą, o co chodzi jest to dzień wprowadzenia stanu wojennego no i Franciszka taka ma tron narodu można wypowiedzieć w tej roli Katarzyna figura chce zjednoczyć swoje po kłócą one dzieci chce zrobić takie spotkanie rodzinne podczas chrzcin synka jej córki no i spraw, a wszystkie te dzieci do siebie do domu, ale wybucha stan wojenny i ona robi wszystko, żeby ta informacja nie przedostała się do do tego domu na odludziu, gdzie wszyscy się zebrali na tę na te chrzciny tam dużo właśnie konfliktów tu dużo dyskusyjnej akcja jest osadzona faktycznie w PRL-u w tym takim szczególnym dniu wprowadzenia stanu wojennego, ale tak sobie myślę że, że w sumie te konflikty to, jakbyśmy MEN trochę też patrzyli na współczesne czasy jednak niewiele niewiele się zmieniło te konflikty wewnątrz rodzinne wciąż istnieją może te linie przebiegają podziału tam, gdzie zawsze no tak chyba nie było takiej rodziny, która by się nie pokłóciła chce tak jest jest to jakaś taka nasza i może może nawet cecha narodowa, że nasze rodziny lubią się wadzić rzeczywiście na filmie w filmie mamy taki wyraźny konflikt, który pomiędzy natomiast szóstka dzieci tej Franciszki 3 chłopców i 3 dziewczynki dysk 1 wszyscy są do Rosji rocznie i rzeczywiście jest taka linia podziału na tych którzy, którzy zostali na tej wsi ci, którzy zostali przy matce oraz na tych którzy, którzy już w te wieś opuścili, którzy wyjechali spakowali trochę innego życia na, ale konflikt, ale konflikt albo albo owiec o postawie tego domu wynikało z tego, że po prostu gdzieś tam, że w pewnym momencie swojego życia się pokłócili, a 1 i wyjechali, a teraz, a teraz to wszystko ci, którzy wyjechali moja postać mają mają w tym domu w jakby takie głosy są złe miejsce na czy w tym domu nie chcą być mile widziani przez przez to rodzeństwo, które zostały w IT i tak no to jest to jest dużo po Polakach no o dużo o dużą rodzinę właśnie która, która często nie potrafi dać czegoś przyznać tak dużo tych kością trupów w szafie które, które zaczynają wypadać w pewnym momencie tak tak, żeby pan ma ma ma de facto zgrana wszystko się figurę, a powoduje żeby, żeby jeszcze raz postanowiliście skonfrontować no przed faktem Elle stawia stawia jednak tak naprawdę najmłodsza siostra, która zaprosiła wszystkich chrzciny swojego dziecka, czyli moje tutaj trochę nie ma nie ma możliwości, żeby nie, żeby uciec od rozmowy dom jest mały ciasny IAA ludzi dużo te muszą się ze sobą zderzyć muszą się spotkać muszą muszą w końcu porozmawiać, więc taka fajna sytuacja, którą nakreślił reżyser tak mam wrażenie w ogóle że, że ta historia taka, że ten scenariusz jest taki bardzo teatralne być może właśnie, że ten ten ciasny dom, w którym jest dużo postaci dużo charakterów trochę sprawia wrażenie takiej ceny, na której musi wiemy od początku musi dojść do jakiegoś katharsis nie wiem czy ty jak, wcielając się w postać, grając w tym filmie albo późna oglądając film czy miałeś wrażenie właśnie takiej teatralnego prowadzenia tego scenariusza takim czytaliśmy scenariusz dziś to teatralność była widoczna, bo a, bo trochę teatralna jest ta celny założenie jedność czasu jedność jedność miejsca, a ni, ale uważam, że to było tylko z tylko dobre dla VAT dla całego dla całej historii bardzo mi się podobało w tym scenariuszu też to że, że każda z tych postaci miała, jakby przestrzeń na wypowiedzenie swoich swoich żali i przedstawienie, jakby swojego problemu i że nie było tak skonstruowane, że gdzieś się, że mieści nie wiem 7 osób w 1 domu plus jeszcze tam jest ksiądz fotograf my by wszyscy przy przyszłym może ksiądz, więc w sumie do 1010 osób zamkniętych w 1 pomieszczeniu o, a i tak ba no tak czas czasami, bywa że że wówczas skupiamy się na jakiś 12, a pozostałe są tak po macoszemu potraktowane po łebkach to natomiast było byłoby fajnie taka przestrzeń żeby, żeby móc się wypowiedzieć myślę, że każda z postaci mogła się zaznaczyć MOL i mogła opowiedzieć własną historię i własne i ich własny punkt widzenia tak naprawdę danej sytuacji no i tutaj i to tylko taki duży prostego z tego stanowi już filmu zastanawiam się jak to się odnajduje właśnie w tych historiach z PRL-u, bo urodziły się w osiemdziesiątym szóstym roku, więc no nie za długo za dużo tego PRL-u nie nie doświadczyły, ale z drugiej strony urodziły się na Pomorzu, czyli takim miejscu bardzo znaczącym jeśli chodzi o te wydarzenia przełomu, więc jak no właśnie jak się w tych PRL-owskich historiach odnajduje po niedawno w Hiacyncie teście widzieliśmy, że tak wspomnę tylko i no rzeczy mili ja mam nadzieję, że dobrze znajduję panie powinny bowiem nie jest niczym ja natomiast my natomiast mówi Kuk chyba chyba to jest dziś przekłamanie, jeżeli ktoś mówi że, że trzeba leżeć przeżyć żeby, żeby pan wtedy filmy kostiumowe, ale nie istniały w dokładnie więc, jakby zresztą PRL w pewnych pewnych już tak naprawdę kręgach i ludzi, bo i jest uważany za film kostiumowy w tak naprawdę to wszystkich Story, która wydarzyła, jakby my ja mam wrażenie kraju właśnie świat dzieci w Chinach czy w tym będzie też skończyłam zdjęcia do filmu do gangu który, który Jan Holubek robił tak te wszystkie rzeczy dziejące się w Peerelu to są to są rzeczy trochę to trochę tak naprawdę Przyby, które już minęły i wydaje mi się, że właśnie teraz jest najlepszy najlepszy moment żeby, żeby but z powrotem o nich opowiadać już teraz takim dystansem no minęło wystarczająco dużo czasu, żeby o, żeby móc wszystko przemyśleć przeanalizować i teraz na spokojnie już bez bez takiego Anna no napięcia bez bez tego bez tej grozy bez tej, a bez tego smutku czasami wrócić do dotychczas ów i im się przyjrzeć na nowo no co ci co tam był we wszystkich kinach np. bardzo moją uwagę zwróciła rola czynie role, jakby zaznaczenie nieobecności mężczyzny w PRL-u co się, o czym też nie tak dużo się jednak w firmach mówi, ale tamci wszyscy mężowie czy ojcowie albo albo zginęli albo piją alkohol albo po prostu uciekają w zasadzie nie ma to jest coś co co wydaje się, że w PRL-u miał bardzo duży wpływ na na całe pokolenie albo np. wjechali do Ameryki prawda zniknęli nagle tak jak tak no, jakby z był do tej kolejny ciekawy wątek poruszony w filmie ona rzeczywiście te kobiety zresztą jak ta główna kobieta Macrona, który wspomniała właśnie grana przez Kasię figurę Franciszka jest jest matką która, której mąż już nie żyje i ona rzeczywiście jest tym takim ona ona czuje, że cały świat nosi na raz na barkach swoje ucho rzeczywiście jest i też poniekąd tak jest, że tak naprawdę cała rodzina się rozsypała, żeby ją poskładać naszych poniekąd rozsypują w zasadzie mąż to rodzinę, a teraz ona musi ją poskładać z powrotem do kupy bardzo na tym zależy i w tym i rzeczywiście jak kobieta tutaj kolejny raz składa rodzinę skleja jakoś jakiś tam sposób i a to tak jakby ja zawsze uważałem, że kobiety w Polsce są bardzo silna silna osobowość cieszę się, że teraz też o może też ten cały PRL właśnie odwrócił to wszystko i fajnie że, że kobiety mają właśnie taką takie duże znaczenie dzisiaj te, że my w końcu przestrzeń na wypowiadanie się, a innym, gdzie mogą się spełniać realizować może to też pokłosie tych nieobecności tych mężczyzn w końcu miały sprawy swoje ręce to też ich to też jest dziś tak póki znak czasu od chrzciny w kinach o w listopadzie, ale teraz w Toruniu na festiwalu Tofifest Tomasz Schuchardt o tym filmie opowiadał jeszcze tylko wspomnę na koniec teraz możemy się samców Alfa z kolei oglądać w kinach film zupełnie zdrów po drugiej stronie gatunkowej barykady, ale może jeszcze parę słów o tym firmy na koniec z tą listą to też jest czarna komedia, więc można powiedzieć, że nie jest taka druga strona do głosu komedia, a też tutaj nic po specyfiki na rolę facetów o oraz starował karta prezent swoim bratem Igorem natomiast natomiast Katia pokazała trochę właśnie w krzywym zwierciadle może dawać kochać czy życia będzie po obiedzie po mężczyznę w dzisiejszych czasach moi o i prawnikom 5, a w cudzysłowie samców Alfa, bo jak się okazuje 5 ludzi, którzy mają absolutne i problemy ze sobą ZUS, a 0606. człowiek który, który o korzysta z tych jest też ich słabości postanawia ich czegoś nauczyć wbrew kobietom, a więc, więc to jest bardzo bardzo śmieszna wg mnie czarna komedia, która kończy się wręcz wręcz po koreańsku event za mato zapędzić mam nadzieję, że te słowa mogą zachęcić nas obowiązują w kinach Tomasz Schuchardt dziękuję bardzo, rodzin również Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA