REKLAMA

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o otwartych związkach. Film "Borders of love"

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-06-25 10:40
Prowadzący:
Czas trwania:
15:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia z nami teraz jest Tomasz Wiński reżyser filmu border z o los w dzień dobry test częściej widać lata Patrycją i łączymy się z Pragą właśnie Tomasz Wiński jest w Pradze, a filmy sam jest koprodukcją polsko-czeską, o czym pewnie za chwilę powiemy o tych swoich drogach polsko czeskich, ale chciałabym zacząć od samego filmu, bo film już całkiem niedługo będzie miał premierę na festiwalu pięćdziesiątym szóstym Rozwiń » festiwalu w Karlovych Varach w konkursie głównym będzie ubiegał się o Kryształową glob to jest twój debiut pełnometrażowy fabularny, więc ogromne wyróżnienie i ogromne gratulacje naj w tym filmie bardzo szczerze bardzo intymnie podchodzić do kwestii związków otwartych związku jest są tam tematy policja może z Angers słów i właśnie otwarcia związku, ale chyba pierwszy raz w życiu oglądałam film, który podchodzi do tego w tak szczery w wręcz czasami analityczny terapeutyczny sposób zadajesz pytania, które chcielibyśmy zadać, ale może nie mamy śmiałości i przepracowuje te wszystkie kwestie razem z widzem oraz ze swoimi aktorami na ekranie ta szczerość intymność też kamery bardzo porusza i za chwilę do tego wrócimy, ale zaczniemy najpierw od samego początku właśnie co skłoniło do do nakręcenia tego filmu do napisania tej historii właśnie taki w tak szczery sposób ten temat po prostu czuła i jest dla mnie jakoś niesłychanie ważny tak zdefiniował to jako jakiś taki Kuba prezes napytanie o wolność i szczerość ogranicza tej szczerości wolności w związku i po prostu jak jak siedzieliśmy nad na tym pierwotnym pomysłem frank Wagner z główną aktorką tego filmu stron żeśmy wspólnie napisali 7 lat temu to po prostu zaczęliśmy zadawać właśnie takie pytania, na które ten film odpowiada i nie mam na odpowiedź dodać regule cel są tam aktualne znacie na ile my w ogóle powinniśmy być szczerzy w związku na ile możemy być absolutnie szczerzy czy są jakieś tematy tabu, o których nie wolno w ogóle mówić czy czy brak potrzeby, które musimy, które musimy wyrzec w związku, żeby tego, czego nie stracić możemy te wszystkie potrzeby realizować czy czy musimy kłamać, żeby realizować można dzielić tymi tymi przeżyciami czy Czyż Wola otwarty związek jest ta tak do obronienia czy można w tym wytrzymać, jakie są w ogóle różne współczesne modele związku, które muszą być Mono monogamia ale, ale właśnie poznaliśmy się po prostu takim bezpiecznym laboratorium filmowego eksperymentu przyjrzeć tym wszystkim pytaniom i bynajmniej nie znaleźliśmy je jednoznacznie odpowiedział kazali każdy z nas sobie od odpowiada na te pytania zupełnie inaczej Otóż to właśnie ten nie ma tam ani wieś z 1 strony moralizatorstwa ani z drugiej strony takiego hurraoptymizmu, jakby pokazujecie dla morze 1 odpowiada innym tonie odpowiada, ale co ważne to być po prostu szczerym ze sobą ze swoimi potrzebami to jest najważniejsze ten film tak naprawdę nie jest taka Ros o seksie prymat seksualnych oczywiście oni tam eksperymenty opowiadają o tym, ale jest tak naprawdę dla mnie film o jakiś taki otwartej komunikacji go od o o tym czy my jesteśmy w stanie mam odwagę, a mówić otwarcie swoich emocjach potrzeba i moi bohaterowie udają tak naprawdę też przez coś szczerze, bo mówią o seksie nie mówią tak naprawdę o tym od tych najważniejszych rzeczach czyli, czyli od jak się czują w tych sytuacjach i ita ich, a zabawa w szczerość właśnie kończy się może dla nich właśnie, dlatego że nie są do końca ze sobą szczerze i i po prostu, a było, bo boją się, że Żegrze siadałem stracą czy będą ranić wiec grają różne takie nie wprost gry i ukrywają te to prawdzie emocjach tak tak naprawdę od stancji właśnie o o tym czy czy mamy odwagę mówić o swoich potrzebach swoich emocjach to jest to dla mnie najważniejsze kupię tak głównymi bohaterami twojego filmu jest para, która otwiera swój związek no takimi drugoplanowym bohaterami też są tacy już tacy ludzie, których spotykamy w pracy na ulicy są to sąd do pary pracujące albo małym dzieckiem albo młode małżeństwa też nie boisz się takich scenę, które pokazują absurdalność całej sytuacji, czyli np. z jego to nie tylko tegoż scenę pozwolę tutaj przytoczyć, gdy jest właśnie młode małżeństwo z dzieckiem jest właśnie trzecia osoba ten trzeci, który kocha się z żoną i mąż obserwuje całą sytuację to dziecko zaczyna nagle płakać mej cóż kobieta po prostu Przehyba idzie uspokoić dziecko mąż siedzi mówi oni zaraz wrócą one zaraz wróci to jest to scena jest zaś meta portek niepowtarzalności tych poza próg wadliwą próbą i naszego pokolenia, które cenić wszystko, które chce jak pogodzić absolutną wolność potrzebą relacji z potrzebą rodzinę to jest tak jak najbliżej sennych najbardziej ekstremalnych chwile, ale właśnie to jest chyba tego dramatu naszego pokolenia może, jakby nie jest niby jesteśmy w stanie pogodzić z jakimiś ograniczeniami jakimiś normami mamy poczucie, że te wszystkie wzorce zostały która, których byliśmy dziękowali panu się pewnie się skompromitowały szukamy innych rozwiązań te rozwiązania nie są jednoznaczne też to boli pogodzenie tych wszystkich potrzeb płaszcze z mojego punktu za niemożliwe ciężkie i jest właśnie tak pięknym poszukiwani kończymy właśnie dziś UE w połowie między fantazją, której realizacja często się kończy kosz parodią tak między fantazją pieluchami tak mówi albo fantazją i bólem no bo w takich takiej realności też mówiła właśnie o dostosowaniu się by w coraz bliżej z kamerą, ale właśnie swe da aktorów, jakby to szczerością przed kamerą tam ważnym elementem tego filmu jest telefon komórkowy, na które oni nagrywają wzajemnie swoje zapowiedzi te swoje przeżycia erotyczne z nimi partnerem opowiadają sobie nagrywają właśnie na komórkę czeka w ogóle elementu co się udało, bo po prostu nigdy nie widziałem, żeby poszukamy była tak blisko charyzmą operator nie może położyć w łóżku między kochankami też po prostu fizycznie niemożliwe, więc jeżeli się kręcą wzajemnie trzymają to ten telefon jak też dzisiaj jak się poczcie ekstremalnej bliskości miały zarówno ciekawa jestem w tym telefonie komórkowym, którego używają ich jako taką takiej swojej nie wiem z erotycznej zabawki też pensje się tak jak trzecia osoba tego dramatu, że oni mówią sobie te rzeczy i nagrywając nagrywając to oni często mówią dużo więcej niż wypowiedzi, gdyby ci nagrywali albo są też stanie się też schować za telefony komórkowe, bo ktoś opowiada, że przeżył ekscytującą przygodą erotyczną z innym innym partnerem to czy to boli fascynuje zarówno ale, ale jak kręcić to może się przecież taki nie wiem reporter wojenny, który pewne jest sytuacja troszkę może się na nią może się i książek jako taki mojego z ekscytujące mu filmowi i oni nie są oczywiście, ale dwudziesta jest taka zabawa w szczerość z kamerą taki hołd widnieją erotyczne, które to udawanie, ale trochę właśnie dzięki temu się bardziej są w stanie może nawet odsłonić otworzyć dzięki dzięki temu powiedziałeś o tych intymnych scenach chciałbym jeszcze im przyjrzeć się nieco nieco bliżej, bo faktycznie ten tego typu firmy no wymaga też ogromnej otwartości ze strony aktorów powiedziałem, że tata ta historia powstawała w głowie nie tylko twoje, ale również głównej aktorki aktor wcielający się główną rolę, ale która zresztą też najmniej Hanka prawda filmie tak a, ale z drugiej strony też bardzo ważne jest zachowanie tej INI atmosfery na samym planie filmowym powiedz jak pracowaliście nad tymi scenami intymnymi albo są trudne zadanie dla dla wszystkich dla mnie dla aktorów tamten ta druga para myśmy mieli dużo czasu, a na próbach, gdzie oni spędzili są ścieki taki tydzień gdzie, gdzie odebraliśmy perskie ceny nie tylko na maszynie Inter ale, ale oni byli ze sobą cały czas dotykali się jakoś tak się wspaniali ze sobą, żeby żeby, bo ja wierzyłem też wiedziałem, że ryby się spotkali po raz pierwszy pani i skoczyli razem do łóżka to zresztą byłoby to by było totalne fiasko, więc jakoś z nimi bardzo długo rozmawiałem i oswoiłem z tym oczywiście, ponieważ stan bardzo duże są bardzo takie powiedziałbym odważne no to aktorzy byli miejsc dużo problemów, jakby i jedyne co jak próbowałem zrobić żeby, żeby jeszcze tylko warto po pierwsze, ta ekipa wokół nich bardzo ograniczona po drugie, poprosiłem miłości oto, żeby się nie wstydzili nie bali w tych sytuacjach to znaczy, żeby nie ukrywali ciałem my z operatorem pomożemy im tym, że będziemy delikatny sposób ich aż kadrowa i i że nie chodzi nam o dobra, jakby pokazanie fragmentu chciała tylko psychologię w tej sytuacji, więc będzie konturowanie twarzy telewizor czy nie nie wstydzili nie bagna miast łodziami nie możemy się kochać w majtkach, bo po prostu będzie komedia nie możecie nas ograniczać, więc był bardzo pewnie dla nich nieprzyjemne tak czy inaczej na jeśli chodzi o te epizodyczne robota jest wiele scen seksu z ZUS z z różnymi egzotycznymi aktorami, których notabene, gdy te postaci grają w pościgu plejada gwiazd polskiego filmu tam są jak 5, bo 6 największych miast czeskiej kinematografii tam się rozbiera i uczestnicy tych w tych szalonych Stanach natomiast no była też jeszcze walka każdy tak naprawdę centymetr ciała negocjacje z każdym z osobna i kobietami mężczyznami oto co oni pozwolą pokazać ja cały czas jakby próbowanie sytuacji dzień nie możemy się wstydzi bo, bo te standardy nie wiem europejskiego kina jeśli chodzi o obrazowanie seksu seksu są stosunki ta granica przesunięta dużo dalej, więc będziemy wyglądać śmiesznie, jeżeli będziemy wstydzić nad była to walka i ten film mam nadzieję, że nie ma kompromisu natomiast te nakaz wręcz udało się uchwycić coś jest coś autentycznego w tych scenach i nie opuszcza właśnie on się, że się wstydzili przełamywania ważniejsza jest np. strużka potu na szyi niż np. odsłonięty sutek prawda tak właśnie no próbowaliśmy uniknąć dosłowności jak i dialogach i w i obrazowaniu, a tych scen, a tak naprawdę mówi chodzi o to co ci ludzie czują właśnie w całym my pytaliśmy siebie w każdej scenie z operatorem, kto kogo patrzy, jakie odległości, jaką emocję tłumi w tej scenie to było to jest temat tego filmu na odległość komunikacja emocje najlepiej pokazuje na ile mówi wprost jak łamiemy, a seks to jest to było po prostu płaszczyzna komunikat to to było to to jest tak naprawdę nasza wina odbieramy ktoś troszkę tak ładnej trochę martwy rytuale złożony świat nie ma się przyrody nie ma niczego żywego i ten seks jest takim ostatnim żywym elementem, w którym ci bohaterowie mogło się 30 wolni w ogóle nie by ich też tam chce z wyrzekł się z aktualizowanym po prostu hermetycznym świecie, gdzie ta wolność kurczy i tak jak wtedy te eskapady seksualne taka dżungla takich jak dzisiaj ostatni bastion czeka ktoś czegoś żywego powiedz jeszcze Tomek na koniec o swojej drodze zawodowej, bo tak powiedzieliśmy na początku mieszkasz w Czechach skończyły się słynną szkołę Famu praską szkołę filmową wcześniej też współpracowały m.in. z Krzysztofem Krauze inne dalej jak to się w ogóle stało, że Rze, że faktycznie w tej Pradze w końcu wylądowałeś to tam zrealizowały swój debiut fabularny pełnometrażowy no właśnie ta droga do Pragi była bardzo związana jest to okazy, bo asystował MO ja nie mogą dostać bardzo długo do szkoły filmowej w Łodzi kilkakrotnie tam zdawałem jakoś po prostu w ogóle nie było światełka w tunelu pełnić właśnie Krzysztof Krauze, któremu asystowałem przy długu przy placu Zbawiciela potem, a on namówił, żebym przestał walić głową ścianę wyjechał prosto z kraju, żeby nie frustrować, że świetna szkoła właśnie Famu poza jakimiś ludźmi i dostać za drugim razem po prostu już tak by było to łatwiejsze niż po sali do Łodzi wtedy wyjechałem na parę lat potem wróciłem do Polski próbowałem po pierwsze, poczułem się nie jest Polakiem po chce robić filmy po polsku i zostawiła wszystko co budowała w Pradze wróciłem i przez 9 lat nie udało się sfinansować finansować swego debiutu w Polsce, a więc podwójna lustracja, ale przyjaciele z Pragi, którzy w międzyczasie porobili kariery filmowe powiedzieli wrócił, bo zostawiłem wszystko co budowałem ich to jest tak ma miejsce robienia filmów i no i 3 lat nie może nie, niemniej mieszkańcy cały czas ale, ale właśnie walczyłem o ten film tras trasy Poznań właśnie tezę tą, z którą z, którą strony my ten film wyprodukowali jest tej właśnie razem mija to tak jak czuję, że pół powoli poprawia się staje moim prawdziwym domem i filmowym i i i o, jakby prywatne i na już za kilka tygodni premiera na na festiwalu w Karlovych Varach ba nawet nie za kilka tygodni za kilkanaście dni w poniedziałek 4lipca mamy premier bardzo dziękuję za rozmowę życie w takim razie powodzenia dziękuję za dziękuję dziękuję za to płaci państwo bardzo dziękuję za całą godzinę, z którą spędziliśmy właśnie w tym świecie filmu zapraszam za tydzień po godzinie dziesiątej w sobotę kolejny magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA