REKLAMA

Test: Nissan Juke i Renault Clio

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-06-28 19:40
Czas trwania:
13:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór cisza 2 samochody z 1 aliansu z 1 koncernu niż son RNA Mitsubishi zacznie Monza to raczej taki jest z Elano nie jest sam Mitsubishi tak jest trochę wie oklejone później poza tym takie naprzeciwko trochę no ale ale zyskać pamiętasz mówiliśmy ostatnio jest większy i ten jest ich nowy, którym będziemy jeździć dopiero w przyszłym roku zobaczymy go we wrześniu to tam właściwie Rozwiń » układy napędowe to gruntówki przychodziły poprzez nissana po drodze tak no ale tak tak tylko wjazd to było także część mniejsza część technologii przeszła z nim sanatoria no trochę przeszło z Reno do nich sama, a Mitsubishi co przesłony ani z Ireną właśnie obniżana do ASX przyszły z tamtych dzisiaj druku druk druk jest nam znany od lat kilkunastu przypomnę, kiedy w Polsce 2009 rok zaskakująco niezła sprzedaż jak na tamte lata takiego samochodu do ekstrawaganckiego niecałe 3000 rocznie pamiętam dziwiliśmy się taki mały crossover, ale naprawdę oryginalny nie do pomylenia z żadnym innym samochodem cóż to znaczy mały 414 wtedy miało to pierwsza generacja były silniki 16 wolnossące było 12 turbo potem bogów jest w tym były też takie mocne silniki nad mieliśmy kiedyś takiego szuka 16 turbo chyba nie wie, jaką mieć wersję 390 niż mu Clara 200 goli jak teraz patrzę na te zdjęcia Łukasz nadal nie mogę nie mogę otrząsnąć się wtedy tak dużo tych samochodów jak na tamte czasy się sprzedało nie pamiętasz jak na niego mówiliśmy uparcie uknuł jako żart i dział drukarza, w którym Zobacz bagażnik mały 250l samochód w środku takich naprawdę dość ekstrawagancki nawet w tej chwili jak patrzę to to widzę, że to chyba bym się tak za bardzo z nim nie oswoił teraz nawet bo dlaczego tak poprowadzę, bo druga generacja zostaną pokazane 2 lata temu tuż przed pandemią pamiętam rzutem na taśmę jakoś jeździliśmy tą drugą generacją ten samochód oczywiście pozostał crossoverem prześwit ma tam 1718cm urósł 8cm jest trochę szerszy cel 23cm bagażnik zdecydowanie większy, bo już 420l co jest naprawdę całkiem niezłym wynikiem, ale przede wszystkim złagodniał Zobacz przecież widzi jeździła już potem drugi drukiem drugiej generacji od premiery minęły tak jak 2 lata tak jak C-HR złagodniał przecież po faceliftingu to druga generacja juke, a w środku tak uporządkowana deska z zewnątrz też samochodu stracił taki pazur, ale czy to źle trochę stracił trochę nie stracił bowiem błąd trochę takich cech charakterystycznych dla Żuka Toma np. duże okrągłe świata poniżej całe leczenie no w całym zakresie to zostało bowiem zniknęło pamiętasz po paru latach do tej pory nie mogę już zresztą nie ma skody, ale wojna była Skoda yeti z takimi wnioskami, ale wiernie oddaje się, ale nie wydaje ci się, że wnętrza tego samochodu totalnie nie przystaje do tego co na zewnątrz mamy nie wyszło trochę rzeczywiście on jest takie normalne właściwie w każdym samochodzie można by wrócić i ale tak totalnie no jest trochę znaleźliśmy ogromne zalety ma ogromną zaletę, że to jest wszystko łatwe w obsłudze po prostu jak ja wszedłem do tego samochodu teraz, dlaczego mówi, że teraz, dlaczego nie mówimy po 2 latach od premiery dostaliśmy do dyspozycji wersję z hybrydową hybryda taka zwykła klasyczna hybryda, czyli na prądzie przecież 23km to jest taki właśnie zaczynaliśmy audycje układ napędowy, który już znamy, skąd znamy znanego z Ireną ja nie pamiętam czy 16140 koni hybrydą nie da ładowano z gniazdka, bo te doładowane 163 jeździliśmy clio w kapturze czy Warka nie, ale wydaje mi się, że w którymś z tych samochodów, bo tam był silnik przypomnę w tej wersji sprzed 2 lat 10 trzycylindrowy 115 koni od mamy 16 w sumie 140 koni ty pamiętasz, który modelu myśmy go już ujeżdżalni czy nie boi, ale kogo nad Note sił ten napęd hybrydowy czy my go 16140, który napęd hybrydowy docent rano byliśmy w kapturze 1 i Warka 1 i ten w kapturze działał mało fajnie, a ten w Arka nie wymaga przyzwyczajenia i biliśmy też wymaga również lek. Megane 16160 koni z gniazdka doładowywać no dobrze to skoncentrujmy się na tym sanie w ramówce na pewno co najmniej 2 mieliśmy tę hybrydę tutaj jest skrzynia takie, które już nie będziemy dziś po raz kolejny mówić to jest tam multi mało skrzynia, gdzie są 4 biegi spalinowe 2 biegi elektryczne to wszystko technologia Formuły 1 tam trochę podobno wzięta w każdym razie działa sprawnie działa płynnie pamięta też jeździłem tym opowiadała o tym gorących chyba natomiast tak warto się myli troszeczkę no ale tu akurat nie myliło więcej pewnie zarząd auto może to jest sekret wieża Wisz nie oczywiście w ramówkach też przecież z tego samego koncernu w różnych modelach różnie to działa i przede wszystkim co jest w tym samochodzie najważniejsze właśnie coś jest nowy układ napędowy to przy okazji co też warto by ktoś podekscytowany 420l bagażnik no to ja tutaj studzą emocje w hybrydowej wersji ma 350 no, więc to jest warto o tym pamiętać natomiast, jeżeli to sprawniej niż ta wersja trzycylindrowa ciszej 16 to wiadomo, że inaczej inna kultura pracy czterocylindrowy silnik zużycie paliwa jeździliśmy do góry w dół, bo to to był jazdy na terenie Polski pofałdowany tak delikatnie mówiąc nie były to wysokie góry i ten samochód rzeczywiście spala tak jak pamiętam by nie spala poniżej 5l uważam, że to niezły wynik nie starałem się specjalnie co ciekawe tryb Eco nic nie pomagał, więc jeździła w trybie normalnym nie jeździłem w tym w EPP dalej i spalał tak samo albo lepiej nawet mniej niż czy to jest dobry pomysł, żeby dawać tak taki napęd hybrydowy pomysł bardzo dobry natomiast w takim małym samochodzie no bo się sprawdził clio i w kapturze oczywiście rok może nie jest idealny, ale tutaj nie zauważy jakiś wad nic nie szarpał 1 rzecz jest niestety drożejąca niem czy pamiętasz ten Nissan juke wtedy 2 lata temu wydawało nam się, że był drogi czy mnie, bo jeździłem wtedy pamiętam już 90 000 kosztuje ten trzycylindrowy w tej chwili natomiast wersja, którą jeżdżę hybrydą kosztuje 125 000 minimum tak się zastanawiam czy czy 142 000 Max szanować czy warto za to, że będziesz miał pół litra zużycia czy litr nawet, bo tamten palił ponad 51, kto pamięta Itaki taką bardziej kulturalną jazdę, ale te 45 000 Trzaska, ale Sławku to wszystko nie jest takie proste dlatego, że jeżeli do tej benzyna 10, która ma 115 koni to fajny silnik, a dołożyć automat jednostopniowe to robić cena 104 000, więc sobie popatrzeć 125 za najtańszą hybrydę 104 za najtańszą benzynę z automatem nota cena już jest taka Noto, czyli po prostu już chyba ten trzycylindrowy 3 cywilne, ale automat ale, ale odpowiedź na twoje pytanie brzmi nie to jest są 4m 20cm są z samochodu wydaje się, że to jest jednak cena dość wygórowana no drogi samochód, ale bardzo bardzo przyjemne naprawdę przypomniałem sobie tego Żuka po dłuższej przerwie naprawdę ładnie wykończony łatwej obsłudze i uważam, że druga generacja cały czas mówimy o drugiej generacji panujących w 2 lat mniejsze bardziej podoba do wyboru do koloru właśnie 2 układy napędowe co kto woli sądu drugiej generacji generalnie jest fajnym samochodem tutaj wielu wad nie ma, ale teraz przejdziemy Jacku do samochodu, który na pobliskiej kranach niech to będzie Reno clio najnowszej piątej generacji i takie wprowadzenia, że to jest proszę państwa jeden z moich absolutnie ulubionych samochodów od zawsze Reno clio pierwsza generacja Super clio prosto z raju być może starsi pamiętają, a druga generacja miałem wielokrotnie trójką też jeździłem często czwórką bardzo często na tą piątką nigdy nie miałem natomiast już na jazdach testowych żeśmy się zapoznali 2 lata temu pierwszy raz 13 benzyna 140 koni z automatem samochód wymagający pewnego przyzwyczajenia natomiast natomiast potem jak już to się tak człowiek przyzwyczaja to jakby było mnóstwo zalet, a teraz mamy bardzo ciekawą wersję, bo to jest auto, zaczynając od końca kosztuje 70 000zł w wersji Eko Libre w wersji techno, czyli takich dobrze wyposażonej kosztuje 80 00070 000 za auto segmentu UB brzmi oczywiście jest ktoś nie wie np. przez rok, a nie ogląda wiadomości i dopiero go rozmrozić np. lodówki wyjęli no to brzmi to jak szaleństwo, bo za 7080 000 też kupowało najmocniejsze wersje takie sportowe po 200 koni silniki, a na jakiś polo gti clio Gordini natomiast tutaj mamy no taką jedną z podstawowych wersji absolutnie najtańsza znaczy jeszcze najtańsza jest benzyna 1090 bez gazu 60 właśnie, ale daj daj dokończyć mówi absolutnie najtańsza jest odmiana z silnikiem 10 TCe 90 koni kosztuje 68 000 i w obliczu tego że, dokładając naprawdę niewiele, dokładając 3000 za 70 900zł mamy wersje 10 TCe 100 koni to nawet to tam pół sekundy czy7 sekundy do setki jest szybsze od tej wersji 90 konnej manualną sześciostopniową skrzynia i to są świeże dane pieniądze te 3000 tak uważam no, zwłaszcza pierwszy w dzisiejszych, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy paliwo jest drogie benzyna jest droga diesel jest drogi gaz nadal jest jeszcze jakaś ta cena taka do zaakceptowania generalnie, kto jeździ na gazie narzeka, bo wszyscy narzekają ale, ale bez trudu większego jak to pali 10l na setkę mieści się 35zł za 100 km to nie pali 10l gazu na setkę to pali między 78 jedno taka uwaga to jest napad, który już doskonale znamy zdać mieliśmy to Sandero spisywało się rewelacyjnie, chociaż pamiętam, że to pierwsza Sandero, który mieliśmy tak delikatnie tak nierówna praca silnika od czasu do czasu takie troszeczkę przy ławie, ale to może być kwestia jakości i bloga nie byliśmy najpierw byliśmy na bloga nie ten silnik i tam działał najlepiej czy tym się po prostu jeździło także, że było wysiadać mieliśmy też w Jokerze i droga, że tutaj duża Fura tak dużo większa, więc już te zachwyty były też trochę ciszej jak to działa jak to działa w KIO wydawać by się mogło, że skoro jest to produkt flagowy to nasz flagowy sądzę, aby dodać należy do Reno Reno dotacji, więc wydawać by się mogło będzie to działało jeszcze lepiej, ale nie najlepiej dachy nadal działa w Sandero potem bloga nie ten napęd jest jakoś tak płynnie dostosowane natomiast tutaj może jest też kwestia tego, że teraz często klimatyzacji korzystało, więc włączona klimatyzacja wyraźny sposób obciąża ten silnik rośnie spalanie to normalne, ale też czuję, że ten samochód robi się trochę bardziej wołowa 1200 kilo, ale wieś jeżdżą bez klimatyzacji, więc nie miałem tych problemów takich raczej nie wyczuwało problem to raczej obserwacja no wiec zobaczą samych, ale jednak wciąż Zobacz klip jest wciąż nowoczesne, bo to jest odlot 3 lat dojść do marszałek czy słoik, pomijając znaczy Szanowni, pomijając może nie jest osobą nie jakieś wielkie zastrzeżenia jak na zasadzie porównania, w czym najlepiej, ale silnik rano z instalacją gazową się sprawdza najlepiej sprawdza Sandero Logan nie w KIO też się sprawdza to bardzo mało pali tym, że przyjemnie jeździ, a to 11 z rakiem do setki do absolutnie fantastyczny samochód, zwłaszcza te pieniądze jak na to patrzeć, które tylko, żeby dać działał tucz no fajnie wykonane fajnie wykończone przyjemnie siedzi przyjemnie się z tego samochodu korzysta naprawdę trudno tutaj już dziś myślę, że tutaj jak akurat na wersję hybrydową też można by spojrzeć, ale nie wnieśliśmy hybrydowa kosztuje tylko 95 000 przypominamy identyczny napęd jak w tym roku, którą przed chwilą mówiliśmy, więc skąd różnica w cenie na dopłaca za prestiż posiadania psów 30 rok 30 000 to musimy kończyć kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny, a następnie już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA