REKLAMA

Test: Mercedes EQS

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-06-30 19:40
Czas trwania:
13:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór no i bohater naszej audycji nie byle jaki ale warto już poświęcić na pewno co najmniej 1213 minut przypomnę mercedesa QE znany nam jest od wakacji ubiegłego roku od premiery statycznej, kiedy zrobił przynajmniej na mnie takie wrażenia dość mało charakterystyczne powiedzmy przeciętnej urody sylwetki dług w samochody o długości 520 letni przypominał żadnego samochodu z filmu Rozwiń » science-fiction, a wnętrze dumę Piotr jak i z Eski albo jak z samochodu z kosmosu Hyper Screen i potem w teście mieliśmy wersję z tym ekranem systemu systemu obsługi Hyper Screen przypomnę też, że my już kiedyś jeździliśmy tym samochodem, ale w słabszej wersji niż te ta, który dziś będziemy mówić, bo nasze nazywa 450, którą kiedyś jeździliśmy, czyli miała 360 koni i zejście chyba wszystkie wersje mają napęd na obie osie nie jest chyba nie wszystkie są najwyraźniej ta pięćdziesiątka nie ma napędu na 4 koła 400 pięćdziesiątka z plusem nie ma napędu na 4 koła czy 450 Kama napęd na 4 koła no i potem wszystko co powyżej 500580 koni 658 koni no ten Top o ciałem, że są jeże tak to jest chyba 700 koni oraz państwu powiem dokładnie to na napędy na 78650750 koni taktu jeszcze są te najmocniejsze wersje napędy na 1 oś to na tej tutaj jest nawet to wiadomo no dobrze jeździliśmy już napędem na obie osie jeździliśmy wiele miesięcy temu z tego co pamiętam to najbardziej doskwierało przynajmniej mnie ta obsługa niestety kierownicy i ten Hyper Screen troszeczkę też nie przytłacza ogniem czy też nie miałeś opinię wtedy taki, że nie czy nie lepiej wziąć to wnętrze można przez wybrać, które w mercedesie klasy Aes, chociaż też mówiliśmy chyba obaj, owszem, fajne elektryk drogi z dobrymi osiągami, ale jednak spalinowa SK to chyba jest to co lubimy bardziej no dobra słuchaj zaczniemy wszystko od początku dlatego, że jakby trochę inaczej przede wszystkim bardzo dużo tym samochodem w końcu po jeździłem faktycznie mieliśmy zimą, a tę słabszą wersję, czyli to 4 w pole jeszcze nie ogarniam do końca tej nomenklatury, bo 450 tak czy 4 no tak tak zostawić rząd w i ona była, a na nieco rozczarowująca to znaczy np. zasięg był rozczarowujący, ale to była zima pamiętam, że w lutym mieliśmy ten samochód, a też myślę, że to jest kwestia kolorystyki, ale przede wszystkim rozczarował mnie ten samochód, jeżeli chodzi o jakość jazdy w porównaniu z bezpośrednim konkurentem, ale z napędem spalinowym, czyli Aes klasy są to tutaj tego zawieszenia w tej tańszej wersji tak jakby nie było ja co prawda nie byłem w stanie tego sprawdzić ja nie wiem ja tylko mogę się domyślać, że ten samochód, którym jeździliśmy na początku był bez pneumatycznego zawieszenia ten, którym jeździliśmy teraz 580 z całą pewnością pneumatyczne zawieszenie miała, bo po pierwsze, cechę zaglądałem, a faktycznie przed śmiech z tyłu miechy po drugie to na samochód się poziomowi, jakiego wyłączyło robił takie z się opuszczałem większych samochodów właśnie z pneumatycznym zawieszeniem no i teraz w końcu jest zupełnie inaczej jak się może ja jeszcze raz jak ten samochód wygląda na zewnątrz ona bardzo niski współczynnik oporu powietrza to jest Super sprawa natomiast myśmy ten samochód wiele razy porównywali np. do Pańskiego co ma być takie zabawne takie trochę zbyt żywa no to o tym powiedzieć tak go skrytykowała, jakie opisywałem Muchę premier statyczną, ale chyba zmieniła trochę postać słuchaj nie do końca zmieniłem to znaczy widzisz ten samochód nie jest piękne nie ma w sobie tej ekstrawagancji, którą ostatnio ABW bryła jest niesamowicie zachowawcza i jakby naprawdę taka o niech będzie żona jest spójna z tym co mamy w kabinie natomiast tutaj nie ma na zewnątrz jakichś takich detali, które przykuwały wzrok nie ma jakiejś awangardy ten samochód wygląda, jakby został zaprojektowany 20 lat temu jako Concept Car, a on trochę trąci banałem natomiast nadrabiam nadrabia gminnym nadrabia rozmiarem, dlatego że ten samochód jak się go gdzieś zaparkuję albo się nim jedzie to jest przeogromne to też to są ponad 5m 20cm to parę lat temu to najdłuższy limuzyny SK blogu siódemka blogu Dead tyle miały albo nawet nie miały tyle i rozmiar tego samochodu, ale też jego masa może inaczej rozmiar tego samochodu ma dopiero robi robotę to znaczy dopiero wtedy, kiedy zaparkuje często krytykował fiata 500 uzmysławia, że w fiaty 500 mówi do tego samochodu zmieścić 3 z tym w tym 1 w bagażniku no to dopiero wtedy na to no to auto patrzeć troszeczkę inaczej oni tutaj poszli trochę taką drogą właśnie na rozmiar, żeby to było takie masywne, ale jednocześnie na zewnątrz banalne i niech im będzie za to wnętrze nadrabia tutaj oczywiście swoje wygłoszone na samym początku zastrzeżenia do obsługi absolutnie podtrzymujemy w jak ciężko 1 samochód obsługuje przy pomocy tych łazików dużo łatwiej przy pomocy tego kramu ogromnego bądź obsługi głosowej da się to obsłużyć już tam trochę do tego przyzwyczaiła, więc zmiana stacji radiowej jakiś tam playlisty coś do dnia nawigacja nawet, chociaż głosowo jakoś to wszystko zaczęło jakoś to wszystko zaczęło działać nawet takie będą też miałem okazję się po prostu do tego przyzwyczaić po prostu trochę pojeździć to można obsłużyć nawet Hyper Scream może taka strasznie przytłacza, ale to co na kierownicy się dzieje to jest trochę no tak już sługa kierownicy no wnętrze ono robi wrażenie znaczy pierwszy raz można tego samochodu to jest jednak czysto jak ekrany są wyłączone to jakby DT to wrażenie przestrzeni czystości lekkości jest naprawdę imponujące jak to wszystko odpala to nadal to imponująco wygląda pytania swych Echa trzeci to schlebia czy nie, jeżeli to nie schlebia wróci uśmiechnięty zdali Leeds to, jeżeli ja, jeżeli coś się tym zachwycać na to, że będzie w tym zachwycał natomiast to jest jakościowa z wyjątkiem kilku elementów znaczy pamięć taki czarny plastik fortepianowy, czyli taki niby lakier fortepianowy on jest na kierownicy właśnie te panele dotykowe są z tego zrobione i tam jeszcze paru różnych miejscach to nie wygląda dobrze to wyglądać jak to po prostu zmieniła wiem, że w każdym tak jest ale, ale to tobym zmienił my chyba możemy powolutku przejść do tego co w tym samochodzie najważniejsze jak to jeździ i też przede wszystkim warto wspomnieć, że są słabsze wersje z napędem na 1 oś to akumulator też mocno lewicę 90 kilowatogodzina w tych naszych z napędem na obie osie ma pan prawie 110 kilowatogodzinę i teraz ten zasięg teoretyczny tu widzę 650 nie pamiętam, bo ty ty pamiętasz, że w zimie coś bardzo rozczarowujący rzeczywiście tam 400 pięćdziesiątka to tak nie jak się to miało do tych teoretycznych wartości Sławków jedynie, jeżeli chodzi o akumulator z tego co widzę to jest 1 o pojemności 108 kilowatogodzin jeszcze sobie sprawę konfigurator, że moja widziałem w tych słabszych też chyba jest 90 najsłabszej tej wersji mówię tej jedna z napędem na 1, ale my nie jeździliśmy, więc może już dajmy spokój tym najsłabszym chociażby w tej 352 bez wątpienia wątpliwości w tym aucie, którym jeździliśmy zimą ten zasięg już nie pamiętam teraz dokładnie, ale on nie był jak opowiedzieć satysfakcjonujący może tak to określa tutaj pokrywa się co do joty z deklaracją mało tego tutaj mamy 2 silniki łączna moc 523 konie to jak właśnie te wersje z napędem na 4 koła można rozpoznać po tym, że one są mocno mają 2 silniki sprzed drugiej na jeden z przodu drugi z tyłu 43 sekundy do setki 210 prędkość maksymalna zasięg 660 km bez problemu do zrobienia, a podejrzewam, żeby się trochę bardziej postarał zrobiłby więcej, a to chyba samochód elektryczny z największym zasięgiem, który mieliśmy praktycznym nie wiem czy ja nie przypominam sobie, żebym osiągał, jakim samochodzie elektrycznym zasięgu powyżej 600km dochowanie i jestem bardzo ważna Żak może coś takiego to w końcu to w końcu myślisz sobie okej jest ten samochód mogę pojechać mogę pojechać tam nie muszę go nie musi się codziennie martwić faktycznie tak jak rosną długo jeździłem dużo jeździłem byłem tu tam tam pojechałem już to nie zżera nie ni jak dziś uciekają kilometry, ale też jeździ ostatnio trochę spokoju na tych drogach GM Orzesze przestrzega przepisów wszystkich bardzo skrupulatnie jakoś to tak powoli znika ten akumulator i to jest fantastyczne jak taki duży zasięg naprawdę daje takie poczucie, że jesteś w stanie tym samochodem zrobić to co nie więcej chcesz, ale jest jeszcze 1 rzecz najważniejsza w tym samochodzie zawieszenie to jest bardzo ciężkie auto on poważnie utoną to on waży 2 pół tony to jest duży samochód to do Antoniego do niego rozmiar on trochę przeszkadza, żeby faktycznie ciężko ja wiem tam kamery z każdej strony ale, ale trochę to trochę to mimo wszystko przeszkadza natomiast w końcu to jeździ tak jak jeździć powinna klasa, a to zasługa tego pneumatycznego zawieszenia być może też jakiś dodatkowych systemów jak, który był wyposażony testowy egzemplarz muszę poprosić specyfikacja natomiast to płynie, a to zamienia niewygodną drogę na taką przyjemnie resorowanie to jest to jest auto trochę przypadające w zakrętach jak faktycznie tutaj jest takich hybryd pierwsze kilka dni na tą brałem zakręt z jakimś takim zapasem rozmachem, a trochę jak tankowiec trochę jak stawkę jak, jakbyś łódkę Jaś ustaw Och, w odpowiedni sposób potem jak po prostu się przyzwyczaiłam ZAK to nie jest mistrz czułości i zwinności, chociaż tylna oś skrętna bardzo pomagała zawracania na wolne w manewrach i tutaj trochę kompensowana dwudziestego auto naprawdę taką by ciocią natomiast komfort jazdy jest w końcu satysfakcjonująca to jest jest dobrze, jakby to było 500 kg lżejszy, jakby waliły ważyło tyle co na co zwykłe SK było jeszcze lepiej na nas już w końcu dobrze dobrze się jeździło samochodem Sławku przyjemnie będę wspominał miał mnóstwo frajdy z tego nie z tego, że ma w nie z tego, że ma 520 koni, bo tego co nawet nie sprawdzałem moim zdaniem, jakby okej potrafi szybko przyspieszyć, ale zupełnie bez sensu autostradzie Hani 120 Max, bo szkoda mi było akumulatorów, a prądu natomiast to jest takie z w końcu satysfakcjonujący samego dobra kraj wydaje mi się wtedy właśnie też jakoś mnie chyba narzekałem na tamte jazdy tym samochodem i tak teraz zastanowią patrzę na ceny wieś, bo widzę, że najtańsze Mercedes klasy oglądam zdjęcia porównuje no, więc są opatrzone zaznacza SK widać, że to jest samochód, który znany od lat po różnych modyfikacjach jednak, a ten mercedesa własną urząd nie jest jakieś przepiękne, ale jest jakiś świeży świeży projekt ogląd nie jest przecież bardzo brzydki troszkę banałem troć, który koncept sprzed 20 lat tak, ale zobaczy cena najtańszego chyba podstawowej wersji 470 000 w USA widzę tego 350 najtańsza SK 305400 pięćdziesiątka kosztuje też około 470 000 oczywiście zresztą różna liczba koni różne zasięgi nasz był związany z elektryczności maleje zaś poniżej poniżej 500 000 ma samochód elektryczny spalinowy wybiera tak, ale zgon był fajny to musi być tak jak mieliśmy, a to była cena 600 000 netto og ROD drogo no ale Eski też dużo oś życia dużo nie droga Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo dziękujemy zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA