REKLAMA

Czy sztuczna inteligencja będzie nam czytać książki?

Człowiek 2.0
Data emisji:
2022-07-02 14:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
27:33 min.
Udostępnij:

Polacy chętnie słuchają radia przez internet i audiobooków, czyli książek w wersji dźwiękowej. Dotychczas jednak w dziedzinie audio dominują głosy żywych ludzi. Czy kiedyś zastąpią ich roboty? A jeśli tak, to czy sztuczna inteligencja będzie w stanie imitować głos dowolnej osoby? O tym opowie Arkadiusz Seidler.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa człowiek władza zajmuje się dzisiaj audio dźwiękami, ale nie tylko dźwiękami jako takimi zajmujemy się dzisiaj ten jak sztuczna inteligencja będzie mogła zmienić rynek, a udział m.in. rynek audiobooków, czyli książek czytanych do tej pory z tymi w większości przez głosy ludzkie moim rozmówcą jest Arkadiusz Seidler prezes zarządu Chief content officer w firmie Audioteka dzień dobry dzięki temu rozmawiamy o książkach jako Rozwiń » takich tak naprawdę chciałem zacząć od pytania o kondycję czytelnictwa w Polsce nie ma od lat pojawiają się raporty, z których wynika, że nasze czytelnictwo jest dosyć mizernej kondycji we czytelnictwo generalnie spada Polacy coraz rzadziej sięgają po cokolwiek co ma związek ze słowem drukowanym faktycznie jest tak źle czy są jakieś znaki pozytywnych zjawisk, które w tej dziedzinie tak to trudne pytanie, bo pojawiają się faktycznie na rynku różne opracowania, w których to nasze czytelnictwo w Polsce jest przedstawiana czasem trochę bardziej optymistycznie czasem trochę mniej MO obecnie akurat akurat tak się złożyło, że miałem okazji spojrzeć na najnowsze najnowsze badanie krajowego Instytutu mediów, który u z sprawdził jak kondycja czytelnicza w chwili obecnie wygląda no i ten raport jest trochę bardziej optymistyczne niż ten poprzedni projekt pamiętam wg badaczy obecnie 44% Polaków przeczytało co najmniej 1 książkę to nie jest oczywiście oszałamiający wynik samo osobiście bym się spodziewał, że jednak powinniśmy czytać więcej natomiast 44% w stosunku do 37 czy 39, które były podawane wcześniej no jest poprawa może to jest jakiś związek przyczynowo-skutkowy z pandemią, która nas osoby właśnie bardziej ograniczyła zmusiła nas do zamknięcia się w domach często do ograniczenia w ogóle jakieś aktywności zewnętrznej sądzi pan wtedy czytelnictwa jakoś wzrosło nie miała związku wodnego myślę, że wzrosło, dlatego że mieliśmy mniej alternatyw do spędzenia wolnego czasu tak odpadły wszystkie nasze aktywności związane z wyjściem z domu i spędzaniem czasu podejrzeć, choć jak chociażby w kinie czy czy w teatrze różne inne aktywności związane z kulturą, więc oczywiście wzrosły wszystkie usługi cyfrowe, a również wzrosło czytelnictwo i to wiemy od zaprzyjaźnionych wydawców, którzy mimo wielkich obaw związanych z pandemią no nie odczuli spadku sprzedaży i nie odczuli też spadku tego czytelnictwa myślę, że tak badanie oczywiście krajowego Instytutu mediów zajmuję się z rokiem ubiegłym, czyli jeszcze w tym pandemicznym, więc myślę, że oczywiście miała wpływ zresztą bardzo ciekawe jest też rozbicie tych 40% na osoby, które przeczytały 12 książki czy 45 więcej, bo okazuje się, że za no chyba jeszcze są oczywiście czyta jedną z jej blisko 16% natomiast najbardziej liczną grupą jest grupa, która przeczytała 5 więcej książek, dlatego że ich mamy 17,5, więc w naszej nomenklaturze takiej cyfrowej jakiejś WDT orzekały byśmy powiedzieli, że są hard i uzależnień książek czy wini drogą oddali Czytelnicy, choć takie badania obejmują 100 czy rolnictwo cyfrowe inny skład właśnie e-booki audiobooki tak, choć nie ma tutaj informacji o podziale o podziale na formaty natomiast badacze wskazują, że również brali pod uwagę słuchanie audiobooków i czytanie e-booków nowo trzeba sobie powiedzieć, że tak jak e-book jest formą cyfrową książki drukowanej i pewnym odwzorowaniem po prostu tych kartek, które widzi lat tak audiobook nadal jest odwzorowaniem książki książki tradycyjnej, choć podane winny sposób podane w taki sposób, że ktoś nam czyta trochę tak jak kiedyś w dzieciństwie czytali nam rodzice książki no albo gdzieś polskiego radia słyszeliśmy pamiętamy różnego rodzaju słuchowiska tak samo jest za biurkami właśnie ktoś nam czyta książkę, ale de facto jest to po prostu inna forma tej samej treści mówi się też często o tym właśnie te media elektroniczne często już nas odciągają od mediów tradycyjnych mówi się wideo np. serwisy streamingowe to bardzo mocno wzrosły w pandemii, jeżeli chodzi audiobooki czy tutaj widać tendencję wzrostową co Polacy coraz częściej słuchają książek w tej formie i zdecydowanie tak to taka pierwsza moja odpowiedź, choć należy pamiętać, że audio wciąż jest marginesem rynku wydawniczego wydawcy głównie koncentryczne forma książek papierowych tradycyjnych form MAK audio stanowi no i znów nie ma takich badań, które by w sposób precyzyjny określały, jaki procent rynku, ale wszelkie wszelkie szacunki mówią, że jest między 7 IQ, a 10% rynku potwierdzają również nasze zasięgi nasza słuchy czy ilości pobrań poszczególnych tytułów myślę, że należałoby tak to liczyć około 10% stanowią wersji audiobooków wersji audio czy to na tle świata czym wkład Europy jest jakiś wyjątkowy wynik to przeciętna jest to taka taka średnia norma zamieni się 10% książek to właśnie audiobooki powiem tak myślę, że zbliżamy się do średniej to zależy wszystko od rynków są rynki i dla których ludzie mogli praktycznie w ogóle istnieją i na tych rynkach jest oczywiście dużo wydawanych wydań papierowych natomiast audio Popów wciąż jest np. 400 było 800 nie będę podawał konkretnych przykładów obu krajów jest w Tourze, ale my w tym również upatrujemy gdzieś tam swoje szanse Audioteka potrafi budować te rynki już kilka takich rynków zbudowaliśmy jak chociażby czeka na Litwie czy w tej chwili Turcji budujemy rynek audio, gdzie tak jak już powiedziałem książek papierowych wydań papierowych są tysiące, a wydanie audio w wakacje kilkaset, a jak zaczynaliśmy w Turcji to było ich 190, a więc oczywiście trudno mówić o jakieś takież średniej globalnej, ale najbardziej rozwinięty rynek w Niemczech, który źle funkcjonuje od lat osiemdziesiątych Tammy, kiedy były auto auto banany i kiedy już w latach osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych użytkownicy słuchacze podróżowali pomiędzy miastami rozwijała rozwija się rynek audio i bardzo dużo to tytułów ukazywało się równolegle zarówno wersji papierowej jak audio, które były oczywiście wówczas dostępne na płytach no i ten rynek uznawany jest w Europie najbardziej rozwinięte zresztą cyfry potwierdzają ten no to na tym rynku aut stanowi 15% zatem nasza 7 punkt może mniej, ale 10 to już absolutnie idziemy do roku o to jest ciekawe swoją drogą, bo zastanawiają się też nad tym czy jesteśmy dobrym rynkiem aut w związku z tym co Polacy chętnie słuchają Radia i grać przez internet serwis tokfm PL nasza aplikacja mobilna mają jakieś rekordowe w ogóle gościł użytkowników na tle innych państw, więc być może to się tak też dobre perspektywy na przyszłość, żeby słuchanie przez internet czy to Radia czyta książki było najbardziej popularne absolutnie się zgadzam zresztą w ogóle uważam, że audio przeżywa renesans był taki moment, kiedy wszyscy znów wydawcy, ale nie tylko wierzyli w tę wersję edukować, czyli nadal czytania tylko winnej formie natomiast na audi rozwijało się powolutku tak można określić natomiast później no gdzieś tak od 2018 roku zauważyliśmy bardzo dynamiczną tendencję wzrostową ta tendencja została wręcz czy i jeszcze dodatkowo wzmocniona przez pandemię no w trakcie pandemii wszystkie procesy cyfryzacji odsłuchów u nas przez pierwszy rynek zaczął rosnąć po 3540% rok do roku, a zatem jest taka moda na słuchanie i słuchanie jest o tyle fajne, że możemy to robić równolegle do innych naszych czynności nie musimy, więc czegoś trzymać w ręku wystarczą słuchawki telefon, który de facto cały czas mamy za sobą i możemy możemy już coś ciekawego interesującego słuchać i w tym uczestniczyć zresztą to jest pewnego rodzaju nasze takie hasła, które używamy bardzo często uchwał etc, a free chęć chwili i wystarczy, że mamy te słuchawki rzeczone i możemy już słuchać od obu podcastów chciałby seriali która, która oferuje ja przyznam, że akurat, jeżeli chodzi o książki jestem jednak rolnikiem książek drukowanych właściwie 2 najbardziej, bo jednak czytanie dla mnie ma większy powab niż słuchanie takiej w takim przypadku czytanie strat słynący z traktatu również jak też Lubie usiąść z książkami i poczytać to jest taki zupełnie inny czas spędzony z tą książką no natomiast w tym biegu jak jesteśmy i życie na nas wymusza to dynamikę taką funkcjonowania jeśli wciąż czujemy potrzeba obcowania z literaturą no to jest to jest rozwiązanie pamiętam właśnie początki audiobooków w Polsce, kiedy one były jako pliki MP 3 na płytach CD to wtedy jakoś niespecjalnie przyjęło i było to chyba z 1 tony trudne w obsłudze przez użytkownika również drugi to pewnie było łatwe do skopiowania, więc też niezbyt korzystne dla wydawców to sytuacja zmieniła technologia smartfony aplikacja mobilna tak tak absolutnie i możliwość instalacji tej aplikacji na telefonie, czyli na urządzeniu mobilnym, które mamy zawsze ze sobą na urządzeniu podręcznym Audioteka droga zawsze zajmowała się plikami MP 3 początkowo sprzedawaliśmy je z naszej strony internetowej, ale bardzo szybko została od razu URE również przygotowana aplikacja, którą Kreml instalował dziś na telefonach we współpracy z różnymi operatorami telefonii komórkowej, a no i dzięki temu kroczek po kroczku faktycznie zrobiliśmy nasze zasięgi też tym momencie konkurencja na rynku zostaną kojarzy jeszcze firmy Storytel wiem, że można kupować książki wersja, gdzie Amazona nie czujecie państwo takiej presji, że będzie coraz trudniej, ale czujemy cały czas cały czas tak to wymienił pan do 1 kompletu jest więcej natomiast Amazon dom można oczywiście Amazona kupować wersji angielskiej tam też pojawiają się książki polskiej, a tak naprawdę no nie chcę tu oczywiście zachęcać nikogo dodatkowego wejścia na ten rynek, który już tak jest konkurencyjne, ale odbył, czyli spółka Amazona, która zajmuje się audio no de facto nie weszła na Polski rynek jeszcze jeść zostawmy to tak tak można się spodziewać, jeżeli ktoś uznał jednak warto się tym zainteresować się zrobi to gęściej czy to jest koniec rozwoju audiobooków co czeka w przyszłości o tym porozmawiamy za moment w drugiej części audycji państwo tylko przypominam, że moją audycję podobnie zresztą jak na audycję TOK FM można śledzić na stronie internetowej im moją konkrety na stronie wwwkropketokfmpl Kosznik Stradomski zachęcamy do subskrypcji do sprawdzenia co się dzieje nowego w audycji od państwa wracamy za moment ponownie przy mikrofonie Jan Stradowski rozmawia dzisiaj o przyszłości słuchania o przyszłości, a udział w kości audiobooków ze mną żyć, choć Sejm prezes zarządu i w content officer w firmie, gdzie czeka witam ponownie serdecznie witam po przerwie rozmawiamy o tym, że w Polsce słuchanie książek ma się całkiem nieźle słuchanie Radia przez internet słuchanie audio generalnie w formie cyfrowej wygląda na to ma cały czas przed sobą przyszłość pytanie brzmi właśnie co z tą przeszłością będzie, ponieważ do tej pory jednak cały czas opieramy się na tym, że to ludzie słuchają innych ludzi wypadku jest dosyć oczywiste od w tym przypadku rozmawiamy ze sobą my 2 byty biologiczne w środku książek to już nie do końca takie oczywiste, bo mamy coraz więcej technologii, które mogą tego człowieka może nie tyle zastąpić na pewno trochę wspomóc wyręczyć syntezatory głosu pamiętamy to jest pierwszy syntezator głosu, które miałem jeszcze w czasach ZX spektrum na pewno w czasach pierwszych pecetów miałem okazję słuchać to one miały dosyć koszmarnie teraz technologia poszła mocno do przodu tak tak na pewno bym ten ten najsłynniejszy głos Info na syntezator mowy chowano też aktor potrafi przeczytać tekst zadany przesłane no oczywiście tak to jakość syntezatorów mowy no odbiega znacząco od tego jak czytają lektorzy to jeszcze tutaj duża duża praca przed nami, ale musiał przyznać, że na różnego rodzaju tekst np. prawne na 12 Platformie, która zbiera wszystkie akty prawne no o w zupełności sprawca rozmawialiśmy zresztą z wydawcami książek prawniczych z aktów normatywnych rozmawialiśmy też właśnie z tymi firmami które, które zbierają te akty prawne czy nie lepszym byłoby rozwiązaniem zastosowanie głosu żywego aktora, który by to przeczytał no i okazuje się, że mnie okazuje się, że w momencie, kiedy ktoś potrzebuje wersji audio aktów prawnych w zupełności wystarczy ten bezosobowy i bez emocjonalny głos w tej ewidencji to wynika z tego, że tak się fachowo, czyli tak samo jak tekst pracy naukowej czy jakiegoś opracowania encyklopedycznego powinien być podawany w takiej formie, która użytkownika nie angażuje dodatkowo emocjonalnie, bo wtedy pewnie to zakłóca odbiór, a absolutnie tak jest lepiej zapamiętywane okazuje się też, że właśnie z tej Formuły bardzo często korzystają studenci bądź no przyszli prawnicy, którzy muszą zapamiętać poszczególne przepisy u siebie z pamięci zapisać je i najlepiej im to wychodzi najbardziej odpowiada w momencie, kiedy mają podane to właśnie taki bezosobowe sposób wystarczy wielokrotnie powtórzyć zapada w pamięć bez tych emocji i bez interpretacji aktora z drugiej strony, kiedy pomyślimy o tym we z syntezatora głosu takich jak np. ten używany na stacjach kolejowych miałby czytać na jakąś książkę to taką książką w cenie z książką fachową czy też prawniczą jakąkolwiek inną zawierającą już tylko czystą wiedzę to wydaje się, że to nie byłoby dobrym rozwiązaniem po prostu byśmy bardzo szybko się znudzili albo byśmy się irytowali nie, jeżeli mówimy o audiobookach to jest trochę tak jak kiedyś do jak dziś rodzice czytają dzieciom no to jednak nie można tego porównywać do napiętnowania na pewno nimi tak jak mówiliśmy nie wyobrażam sobie, żeby te nagrania które, które też tam są zgromadzone czy to na dworcach akty tych słów, które są wypowiadane, żeby oznajmić komunikat dworcowy mogły mogły czytać książkę powieść czy nawet opowiadania, ale tutaj mam ciekawą historię ten jak już jesteśmy dworca od otwarcia blisko autobusów warszawskich, a mianowicie nowy nie tak dawno jeden z naszych aktorów, a jednocześnie głos, który przecież był wielokrotnie przez lata używane w naszych autobusach warszawskich, czyli głos Tomasza Knapika no niestety nie będzie mógł być w przyszłości już używany, a to wszystko z powodu luki też oczywiście nie ma już z nami pana Tomasza natomiast, zanim to się stało pamiętam pan Tomasz Kulawik przyszedł do nas do krytyki i zadał nam takie pytanie jednak też studiów zadał pytanie czy on powinien się zgodzić, żeby jego głosem nabrać ileś tam przystanków nazw przystanków które, gdy w przyszłości autobusy warszawskie będą wykorzystywały Warszawy na dobę jakiś plan rozwoju sieci autobusowej i dostał pan Tomasz wiedząc, że już jest chory dostał propozycję, żeby te nazwy nagrać no i długa dyskusja rozgorzała i bardzo długo o tym rozmawialiśmy, ale koniec końców pan Tomasz nie zgodził się na tę propozycję i głównie czy główny argument był taki, że dopiero wtedy docenimy fakt, że nie ma już pana Tomasza z nami, kiedy ten nowy przystanek zostanie przeczytany zupełnie innym głosem to jest głos z krajowymi konkretną osobą z konkretnymi rzeczami, które ta osoba wypowiedziała czy czytała 1 głos podłożyła natomiast zastanawiam się to jest teraz w tak efektowny zawodowi są w stanie taki swój głos jakoś ochronić prawnie, bo jeżeli ktoś ma głos charakterystyczny i bardzo bardzo trudne do podrobienia to czy byłoby takim aby kiedy tylko w przyszłości jakaś maszyna odtwórczy skopiuje czy będzie w stanie go konstruować no i tu to jest zaczynamy dotykać bardzo ciekawego tematu, gdyż oczywiście ten w aspekcie prawo prawa autorskie na razie nie nadąża za rzeczywistością za dynamicznie rozwijająca się rzeczywistością, bo takich uregulowań nie ma my to zresztą bardzo dokładnie sprawdzaliśmy, bo ten temat wykorzystania głosu aktora bez jego fizycznej obecności jest noc cały czas bardzo interesującym tematem oczywiście to jest z 1 strony obawa, a z drugiej strony szansa obawa aktorów głównie no być może w cudzysłowie oczywiście oni nie będą potrzebni w przyszłości natomiast z drugiej strony szansa no bo teoretycznie możemy sobie właśnie wyobrazić, że głosem zmarłego aktora może być przeczytany audiobook na po jego śmierci, ale nawet, żeby nie używać tak drastycznych przykładów możemy sobie również wyobrazić, że głosem ulubionego aktora możemy nagrać kilka kilkanaście kilkadziesiąt obiektów równolegle, jeżeli użytkownik tak bardzo preferuje ten konkretny głos to mógłby teoretycznie sobie zamówić całą kolekcję książek czytanych zawsze i wyłącznie tym 1 aktorem bez udziału redaktor takie badania takie takie jest do już się odbywają to nie jest futurologia to jest nasza rzeczywistość my już również uczestniczyliśmy w takich testach są 2 takie firmy, które pan najbardziej są zainteresowani zaawansowane w tej technologii jednak ze Stanów zjednoczonych druga z Wielkiej Brytanii, która potrafi przełożyć dowolny tekst no audio wskazanym we wskazanym głosem i tutaj zgodnie z ich, który informacjami od nich starcie 30 000 słów wypowiedzianych w jakimś głosem, żeby ten głos mógł przeczytać dowolny tak 30 000 słów to niedużo, bo to mi pewnie mniej niż sobie typowy audiobook dokładnie tak audiobooki zagrają po 150180 000 słów, więc tak naprawdę wystarczyłoby 1 audiobook tłoczyć do jakiś czas bazy danych już mamy to on bazę potrzebną do wykreowania nowego nowego tekstu i teraz oczywiście pozostaje ten aspekt interpretacji dobro zawsze aktor kiwi czytając tekst no pewien sposób gra on czyta albo smutny sposób albo melancholijny albo radosny wesoły w zależności od tego jak rozwijać akcję tutaj należałoby nauczyć maszyna i naszą sztuczną inteligencję w jaki sposób ma czytać damy tekst no ale właśnie nad tym pracują 2 firmy, żeby to odpowiednio zaprogramować, żeby można nadać konkretny on tembr głosu w ten sposób czytanego wiemy, że takie próby już pierwsze efekty podrabiania aktorów w filmach spotykają się bardzo różnymi reakcjami niektórych fanów to co robiono obchodów jest wojna, która była przesada by wskrzeszać aktora osadzać go jak w kolejnym filmie, gdzie wyglądał trochę właśnie dziwnie nie zmieni na odszkodowania właśnie zombie sądzi pan, że może być podobnie w tego typu akcja musi pojawić a gdzie jest trochę bardziej wyrozumiały o ten tak tak jak powiedziałem trochę trudno przewidzieć, w którym kierunku to się potoczy czy bardziej potraktujemy jako szansę czy jako zagrożenie natomiast no właśnie tym filmie oczywiście tak widziałem to to część jednak wojen i oczywiście miałem świadomość tego, że nie producenci musieli sobie poradzić natomiast np. w kreskówkach i tutaj chętnie też ciekawa będzie historia de Simpson nie wiem czy wszyscy mają świadomość aktorka, która podkładała głos pod jedną z postaci pod postać jedyny, czyli nauczycielki Barta Simpsona, w trakcie któregoś z sezonów w 2005 roku zmarła w lot i początkowo producent filmu kreskówka, więc nie trzeba było kopiować hologramu tylko sam głos początkowo producent planował po prostu nowym ciasto mienie tego do tej postaci jakieś innym nauczycielem, ale nagle okazało się, że właśnie tak za słów baza zdań wypowiedzianych przez taką aktorka pozwala na to, że notka ta moda odkładała ten głos po prostu scenarzyści muszą pisać kolejne odcinki w ten sposób, żeby frazy wypowiedziane już za to przyszłości może być użyta z kolejnych godzinach no i prąd tylko pokazuje, że taki przykład de facto audio tutaj w taki był oczywiście ale, ale audio już firmy nie jak w gruncie polskiego prawa, a na gruncie prawa Stanów zjednoczonych, ale producenci sobie z tym poradzili, więc to jest bardzo ciekawy temat to eksploracji dla kotów mamy bardziej tak jakby ów tak to brzydko nazwę recykling, bo wykorzystujemy frazy, które aktorka wcześniej wypowiedziała nie robimy takiej dekompozycji potem syntezy komputerowej zupełnie nowych Osaka jak między do tego właśnie algorytmy zdążą to będzie można powiedzieć dowolną kwestię głosem kogoś kogo wcześniej udało się to do końca sobą formą przerobić tak sobie i spodziewam się, że dlatego w ten serial z kim są się udało to było tak jak powtórne wykorzystanie tych fraz, które już były nagrane ta natomiast jednak wykreowanie czegoś nowego na podstawie bazy Danek słów będzie no zupełnie nowym polem eksploatacji zupełnie nowym wykorzystaniem no i nie wyobrażam sobie, żeby się odbywało bez zgody tej osoby bądź do spadkobierców, aby tak no no właśnie musimy również dostosować w pewnym sensie prawo prawa autorskie do tego na dzień dzisiejszy ja osobiście bym się nie podjął takiego eksperymentu no de facto, bojąc się wszystkich konsekwencji, które to za sobą niesie z tego co pamiętam już lata temu był taki proceder w stanach Zjednoczonych muzyk to moi, który ma bardzo charakterystyczny głos wytoczą proces producentowi reklam, które było to było bardzo podobny do jego głosu panu ten proces wygrał no ale to nie jest takie proste jak wiemy po sprawie to nie jest zapisane nie będzie dało się tego bardzo wyegzekwować nie obawia się pan tego takie algorytmy, które są w stanie podrobić to wolny głos byłoby w stanie to zrobić rzeczy nieprzyjemne na wkład dzwonić do kogoś udawać bliską osobę co do służb błąd oszukiwać, bo to już jest ostatni kanał, jaki mamy w tym momencie, żeby zweryfikować informacje chodzi dostajemy coś przez internet możemy zadzwonić do tej osoby zapytać, o co chodzi o rodzinę odpowiadają sztuczna inteligencja, która poprawia ich głos będziemy bezbronni absolutnie się obawiam absolutnie tak to to jak zawsze z każdą technologią może być ona użyta w dobrym celu może być użyta w celu 1 i oczywiście, że tak już abstrahując od tych aspektów prawnych i tu również musiałyby być pewnego rodzaju regulacje no po do faktycznie to jest bardzo duże zagrożenie należy jeszcze na szczęście głosy są autentyczne w większości przypadków łatwo rozpoznajemy mówi do nas robot mówi do nas człowiek w radiu do tej pory cały czas mówią ludzie mamy nadzieję, że państwo się będzie to wciąż podobało moim dzisiejszym rozmówcą był Arkadiusz Seidler prezes zarządu Chief content officer w firmie bijatykę dziękuję dziękuję serdecznie za rozmowę, a ja nazywam się Jan Stradowski póki jestem algorytmem zapraszam państwa zwykle w sobotę do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA