REKLAMA

Mały elektryczny Mercedes, Maxus oraz Tesle w Chinach

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-07-04 19:40
Czas trwania:
12:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM poniedziałek Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam dobry wieczór jednak zaczynamy kolejny tydzień z przeglądem tego co w motoryzacyjnym świecie ciekawa istotna program nagrany ciut wcześniej wakacje wyjazdy, ale mam nadzieję, że będzie ciekawe i zaczną od takiej ciekawostki niewątpliwie Chińczycy mają jak się okazuje taką obsesję na punkcie szpiegowania znaczy bardzo zależy na tym, żeby nikt ich nie Rozwiń » szpiegował, jeżeli ktoś miał szpiegować to tylko oni tak tutaj tych afer na zresztą też 1 wielka firma z tego powodu wyleciała z amerykańskiego rynku i po przerwie po pozrywane kontrakty na całym świecie, więc nie jest te lęki, że nie tylko oni chcą szpiegować są jak najbardziej uzasadnione, a jedną z takich narzędzi, które może służyć do szpiegowania są w dzisiejszych czasach samochody, a np. auta marki Tesla, które są wyposażone tak przynajmniej 8 kamer, jeżeli dobrze pamiętam no to oczywiście łączy z internetu chęć jak to wszystko kontrolować no, a w związku z tym na 2 miesiące samochody marki Tesla to od pierwszego od pierwszego od 1lipca nie będą mogły wjeżdżać w okolice nie wiem jak to bili bez dachu District to jest Bejda ich dzielnica prefektury miejskiej we wschodnich Chinach wprawo w prowincji Hebei dlatego, że ma tam być niezwykle niezwykle tajna skoro o tym mówimy o spotkanie chińskich przywódców na w związku z tym te nie mogą tam wjeżdżać tak po prostu tak to historia pamiętam coś już parę lat temu żeśmy o tym mówisz tak, że nie mogą bowiem nie mogą wjeżdżać to sami też to w zeszłym roku było na terenie jednostek wojskowych nową kamerę mogłyby teoretycznie ten obraz z kamer potem ich ze chmura i teoretycznie Elon Musk mógłby przekazać ten obraz kamery pewnie zrobi albo pewnie to robi, a no służbom wywiadowczym Stanów zjednoczonych tak to jest taka prosta prosta sprawa, zwłaszcza do samochodu też mogą nie tylko nagrywać, ale też podsłuchiwać no i na wszelki wypadek na wszelki wypadek przez 2 miesiące nie mogą wjeżdżać gdzieś w wakacje spotkają się właśnie najwyżsi rangą przedstawiciele pewnie komunistycznej partii Chin członkowie rządu, czyli przedstawiciele komunistycznej partii Chin, a na ich, żeby tam za dużo z tych spotkań nie wyciekło no to na wszelki wypadek Teslą nie pojeździsz no to pozostajemy w takim razie w Chinach ostatnio mówiliśmy o ME drzwi i mówiliśmy w związku z tym o o tym koncernie SA IC tak to jest Szanghaj oto motyw Industry Corporation chyba w i dzisiaj chciałem powiedzieć o jeszcze 1 marce, która należy do tego koncernu, dlaczego dzisiaj no bo dlatego, że chcemy powiedzieć o tym, że Max ZUS właśnie tej firmy chiński producent samochodów PiS SUV-ów pikapów dostawczych, którzy 10 lat ta Marka istnieje będzie można Max kupić w Polsce rok w i to do nas drogą okrężną przez Norwegię, bo norweska spółka Air SA wprowadzi do Polski 11 miastach będzie można kupić te samochody okazuje się, że no szeroko idą na początku od razu nie dość, że ioniq 67 miejscowy słów oglądam zdjęcia tych wszystkich MAX-ów ono całkiem ładnie na zdjęciach mówi wyglądają unik 6 to będzie pierwsza pierwsza Marka zaledwie 225 000 mówi zaledwie trochę tak no w cudzysłowie, bo wydaje mi się tu silnik o mocy 177 koni zasięg 350 km tak też nie za dużo no i Chiny jednak to taką ceną Niewiem no ładnie to wygląda w środku ładna stylizacja naprawdę się podoba to jest ten pierwszy taki, który chyba najbardziej mi się podoba tych wszystkich potem będzie rodzinny wanna, zwłaszcza unika MPV akumulator trochę większy siedmioosobowy wam też ten sam silnik zasięg raczej 300 km to nie może być ten może on jest po prostu część zupełnie inne wnętrza jest moim na koniec na koniec tej gamy 2 samochody dostawcze elektryczne Deliveroo 3 i delivery 9 trójka nic dziwnego to mniejszy Deliveroo 9 to ten dłuższy, ale Deliveroo 3 to też może mieć ponad 5m długości to małe akumulatory 35 kilowatogodzin albo 52 zadziwiające jest to, że w każdym modelu zaglądam do wnętrza to zupełnie inna stylizacja czekała przez to dużo kosztuje jakoś tak jestem zaskoczony właśnie Niemcy pozytywnie, bo najbardziej mi się podawaniem czy widziałem w ogóle temat susy na najładniejszy dla mnie to jest ten unik ten unik, który jest ioniq 6, który jest SUV-em popatrz na mnie przecież to jest ładny samochód, bo one bardzo ładny, chyba że może mam coś może tak Ssangyonga mi trochę przypominała w każdym razie nie są tanie są chińskie i to, że są chińskie na początek to nie jest no chyba dobra reklama, ale może się przekonamy do chińskich samochodów jeszcze patrzeć z przyspieszenia poniżej 10 sekund do setki noc sporo wiemy o tych samochodach znamy ceny wiemy, jakie są modele wiemy, że 11 salonów no i nic tylko z po testować zobaczymy może nam się uda już wakacje chciałbym ja teraz taką ciekawostkę, a w ogóle słuchaj i jakaś astra się pojawiła 1 w punkcie dilerskim nie pamiętam, którym HR z silnikiem trzycylindrowym 150 000 od ręki dobrze wiesz co astra świetnym samochodem, bo tak jak wspomniałem jeździło mniej niż w lutym, więc czekamy już le 45000 prawie, ale dobre auto i mam nadzieję, że wkrótce pojeździmy dłużej ją wraz z taką ciekawostkę ze strony Samar krótka pali Instytut badań rynku motoryzacyjnego, a Samar postanowił sprawdzić co się dzieje w fabryce koncernu Stellantis w Gliwicach miała tam ruszyć produkcja dużych samochodów dostawczych duże samochody dostawcze to są np. fiaty ducato no i pokrewne tak, czyli Opal wywaru prezio jak to nazywał nie Jump Jump to mniejsze Jump Jump per jumper i pasz to citroen jumper Peugeot boxer duże do 3,5 tony, ale duże duże samochody dostawcze nie nie kombi vany to względami taki segment, którego strasznie strasznie brakuje na rynku właśnie tych aut tam się dzieje w tej fabryce coś tajemniczego, dlatego że w zeszłym roku, a dyrektor fabryki udzielał wywiadu autoryzowanego właśnie Samowi moim była informacja, że to był listopad wyprodukowaliśmy 25 służących do testów od lutego będziemy składać samochody przeznaczone na sprzedaż najpierw powstanie około 100 sztuk, bo musimy się przekonać wszystkie procesy technologiczne odpowiedzieć w odpowiedzi działają w marcu powstanie kolejnych 300 samochodów od 4kwietnia ruszy produkcja seryjna ni docelowo chcemy montować w Gliwicach 20 samochodów na godzinę do końca roku wprowadzi w zakładzie 3 zmiany fajnie, zwłaszcza że zapotrzebowanie na samochody jest przeogromne natomiast mamy lipiec no i samochody nie są produkowane nie wiadomo, kiedy będą, dlatego że tutaj informacji udzielają ani związki zawodowe ani fabryka ani biuro prasowe ani dyrekcja zakładu nie wiadomo co się dzieje nie no i właśnie co się dzieje ja będę mówił w środę o nowym klipie elektrycznym, który prawdopodobnie właśnie ta ma być produkowany oraz przy jeszcze w tym roku, więc zobaczymy Fabre, a nie fabryce w Tychach przepraszam dobra to w takim razie mówiliśmy w zeszłym tygodniu o najtańszym elektrycznym BMW na wasze x 1 to ja dzisiaj o zapowiadanym najtańszym elektrycznym mercedesie mamy on będzie bazował on będzie rozmiarów może mercedesa spalinowego, ale nie może nazwać Sekuła nowa ku już mamy skład jest mały SUV crossover w ogóle, jakie mamy już elektryki mówiliśmy dużo całą audycję poświęciliśmy testowi luksusowego elektryka US jeździliśmy parę lat temu za 3 już EQC jeździliśmy EKUZ, a jeździliśmy EKUZ fałsz chyba Eko na Kubę czekamy ponieśliśmy Kuby prawdą elektrycznym nie jak nie Kuba mercedesem no już dobra, ale w takim razie nie jeździliśmy pojeździmy nieprędko pewnie pojeździmy najtańszy mercedesem natomiast jak on będzie wyglądał właśnie wyglądał jak mały koncepcyjny Eko x x przynajmniej na tych wizualizacjach, czyli taki luksusowy samochód, ale mniejsza natomiast technologia ma być ze smarta aż 1 samochodu produkowanego w Chinach zaprojektowanego w Chinach no i z którym ma coś wspólnego przez koncert koncern dziwi, więc technologia się znana z koncernu dziwili no tutaj będzie samochód w podobnych rozmiarów, czyli konkurent, czego Ford uwagę na tak pewnie audi 3, bo to taki nowa Platforma będzie Maciej średnia wielkość samochodów kompaktowych i małe samochody segmentu da tyle na razie wiemy widzę te wizualizacje widzę, że to jest podobne do tego mercedesa EQC ich zwierzę na słowo, że pod maską to co Marcie 1 natomiast kiedy co będzie produkowane patrzy patrzy w tej informacji niestety nie mogę się tutaj autokar, bo to ze strony autokar w 2025 roku to będzie miał już każdy samochód każdy model mercedesa zelektryfikowana wersję tego artykułu mogę wyczytać natomiast dokładnie tutaj widz nie wiadomo przynajmniej autokar nie wie, kiedy ten samochód będzie produkowany w teście wykończą dzisiejszy dzień taką informacją od czapy herb czytałem to 4× i nadal nie rozumiem, że ktoś zadał sobie tyle trudu zrobiła to firma Furman James na to brytyjski specjalista ubezpieczeń taka firma ubezpieczeniowa Broker ubezpieczeniowy oni twierdzą może klasyczne samochody mniej zanieczyszczają środowisko niż współczesna łącznie z elektrycznymi czemu, dlatego że ten z klasycznymi samochodami prawie w ogóle nie jeździ robi się nimi średnio Wielkiej Brytanii koło 2 tysięcy km rocznie no wiadomo, że tymi nowymi to się jeździ więcej na to jest słuchaj bardzo zaskakujący bardzo zaskakująca płyta dzisiejszego dnia jeszcze tutaj też parę takich ciekawostek wyprodukowanie samochodu typu volkswagen golf to misja prawie 7 ton dwutlenku węgla wyprodukowania elektrycznego samochodu typu Polestar 2 to emisja już 26 ton dwutlenku węgla, zanim samochód w ogóle opuści fakt fabryka na to jest teraz bardzo pracują nad tym właśnie stać się neutralni, jeżeli chodzi o produkcję na podejrzewam, że będziemy przez najbliższe lata też obserwować właśnie jak firmy się zmieniają, jeżeli chodzi o produkcję samochodów elektrycznych na razie, jeżeli chodzi o emisję co 2 to to cienko to jest mi na tym zakończyła program fakt na tym kończymy jutro citroena C5 x, a propos klasyków też będę miał coś dopowiedzenia kłaniam się pięknie do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA