w TOK 3601842 linie lotnicze tną rejsy tysiącami zmagają się z niedoborem personelu personel, który jest zatrudniony pracuje dostępny strajkuje, ponieważ domaga się, żeby sprzedać kolegów koleżanek do pracy domaga się też wyższych pensji tak jest w całej Europie to skutkuje chaosem na lotniskach w Amsterdamie we Frankfurcie na największych portach lotniczych w największych portach lotniczych na kontynencie ze mną jest pani Anna Izdebska z europejskiego centrum konsumenckiego
Rozwiń »
przy urzędzie ochrony konkurencji konsumentów dzień dobry dzień dobry, przygotowując naszą rozmowę wpisałem w wyszukiwarkę frazę odwołany lot i natychmiast pojawiały pojawiło się mnóstwo ofert usłużnych osób kancelarii, który za drobną opłatą pomogą mi się podnieść po odwołanym locie uzyskać od przewoźnika coś co mogło być postaram się ustalić właśnie z panią, gdy co powinienem zrobić, jeżeli na drugim końcu Europy przewodnik powiem, że SOR-y strajk niedobór personelu by nie poleci z nami za to znaczy przede wszystkim będą za drugim końcu Europy to my powinniśmy znaleźć w pierwszej kolejności agenta lotniskowego bądź zadzwonić na Wolinie i poprosić o przygotowanie na pierwszy możliwy termin kolejnego lotu i najlepiej to zrobić za pośrednictwem danej linii lotniczej ponieważ, jeżeli zrobimy samodzielnie to w tej sytuacji będziemy mogli uzyskać zwrot za ten odwołany bilet, a niestety linia lotnicza może na mnie pokryć tej różnicy ani, jeżeli ten nowy nowy zakupiony bilet będzie droższe ponadto pamiętajmy też o tym, że jeżeli jesteś za granicą linia lotnicza tak naprawdę nie może nas porzuci ona powinna nam w czasie oczekiwania na ceny od zastępcy czy na 2 dni powinno nam zapewnić opiekę, czyli posiłki napoje, a także hotel to znaczy też nie będąc Lech i transportu do tego trochę transportu tego hotelu, jeżeli tak się nie stanie my te wszystkie koszty poniesiemy samodzielnie komicznego o tym przede wszystkim, żeby zachować rachunki, a następnie wysłać w formie reklamacji do linii lotniczej pamiętajmy o tym, żeby ta była pisemna reklamacja i nie wysyłajmy z oryginałów tych paragonów tylko oryginał zachowajmy sobie do linii lotniczej myślimy o kopie dokumentu już, a co jeśli linia lotnicza tej mojej reklamacji klienta co prawda może nie porzuconego, ale wprawiony w kłopoty gdzieś poza swoją ojczyzną co jeśli linia lotnicza nie będzie chciała tej mojej reklamacji uznać zdarzają się takie sytuacje pasteli reklamacje są odrzucane, bo linia lotnicza czasem nawet nie odpowiada ani zmieniać, bo takie odpowiedzi w ciągu 30 dni zachęcamy do jeszcze kolejności do zwrócenia się po pomoc do organizacji konsumenckiej, które pomaga bezpłatnie przede wszystkim taką organizację konsumencką jest europejskie centrum konsumenckie, które działa w szerokich im zajmujemy się pomocą w sprawach transgranicznych to znaczy, że do nas mogą się zgłosić pasażerowie, którzy mieli zarezerwowany lot linii lotniczej zarejestrowanej w innym kraju Unii Europejskiej Norwegię Islandię i wciąż Wielkiej Brytanii, jeżeli dojdzie do takiej sytuacji to my możemy postarać się pomóc temu konsumentowi na to, jeżeli sprawa konsumenta dotyczy lotu z krajową linią lotniczą to w tej sytuacji pasażer może się zgłosić do rzecznika konsumentów bądź rzecznika praw pasażera przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, jeżeli ten lot odbywał się z Polski czy państwo już zauważyli zauważają, że to, że więcej pasażerów prosi o pomoc prosi państwa wsparcie biorąc pod uwagę doniesienia z lotnisk w całej Europie, że no 1000 lotów powiedziałem wypadają z rozkładu rejsów tak zdarzają się konsumenci, którzy do nas dzwonią piszą maile i niektórzy nawet stają to znają takiej sytuacji, że linia lotnicza mówi im, że nie nie są nawet uprawnień do opieki w czasie oczekiwania na lot zastępczy my tej ich utwierdzamy w przekonaniu, że tak nie jest, że pasażerowie są do tej opieki uprawnieni, jeżeli linia lotnicza nie zapewnia i 2 i miej to powinni zachowywać wszystkie paragony ewentualnie, jeżeli reklamacja drogą wysłali również 1 nie skończy się powodzeniem zgłosić przykładowo do nas załóżmy, że linia lotnicza nie porzuciła pasażera tylko zaopiekowała się nim, aby w końcu szczęśliwie przywiozła z powrotem do kraju czy mogę się ubiegać o rekompensatę odszkodowanie w przypadku, jeżeli np. wrócę do domu 2 dni po tym, jak skończył mu urlop, nawet jeżeli doleciał tam do miejsca docelowego trzygodzinną opóźnieniem w tym miejscu docelowym co w tej sytuacji nawet już pasażerom może przysługiwać odszkodowanie od 250 do 600EUR pamiętajmy jednak, że z linii lotniczej są zwolnione z wypłaty tego odszkodowania, jeżeli opóźnienie lub odwołanie lotu było spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami ta strajk jest taką nadzwyczajną okolicznością tutaj stres jest dosyć ciekawą okolicznością, bo on umawiałem się, że działania państw może być nadzwyczajną okolicznością nie ma i nie może jest taką nadzwyczajną okoliczność przede wszystkim, jeżeli to jest strach zewnętrzne strajk obsługi lotniskowej no to jest sytuacja, w której tak naprawdę linie lotnicze niewiele może zrobić natomiast są wyroki Trybunału sprawiedliwości Unii Europejskiej, które stwierdzają, że jeżeli dochodziło do steków, a pasażerów danej linii no to pasażerowie już w tej sytuacji mogliby uprawnieni do odszkodowania dlatego każdą sytuację należy zbadać indywidualnie, bo tak naprawdę nie do końca pasażer jest świadom one czy strajk tak naprawdę spowodował opóźnienie bądź odwołanie danego lotu, czyli należy się rozeznać co dokładnie spowodowało kłopoty z podróży tak pasażerowie przede wszystkim są uprawnieni takiej informacji oni powinni będąc na lotnisku otrzymać informację, jakiego powodu jest dany lot opóźniony lub odwołane jednak praktyka pokazuje, że pasażerowie często nie są żaden sposób informowani są tylko instruowani, jakie powinni poczynić dalsze kroki i Joanna Izdebska z europejskiego centrum usług konsumenckich przy urzędzie ochrony konkurencji konsumentów bardzo pani dziękuję 1849 to jest to 360 za chwilę sprawdzimy co po godzinie dwudziestej w mikrofonie TOK FM
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: TOK360
-
-
03:11 W studio: Szymon Kępka
-
06:30 W studio: Kamil Syller
-
09:54 W studio: Krzysztof Dębiec
-
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
-
07:20 Poranek Radia TOK FM11:50 W studio: Mateusz Orzechowski
-
06:10 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
28.09.2023 23:00 Maciej Zakrocki przedstawia50:18 W studio: prof. Arkadiusz Stempin
-
-
-
-
-
14:59 Półka z książkami
-
-
28.09.2023 22:00 Poza Sezonem49:01 W studio: Anna Cymer
-
-
-
-
13:40 Połączenie23:54 W studio: prof. Patrycja Grzebyk
-
-
-
-
13:00 Połączenie21:21 W studio: dr Anna Kwiatkowska
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL