REKLAMA

550 kobiet oskarżyło w USA kierowców Ubera o molestowanie

TOK360
Data emisji:
2022-07-14 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
09:28 min.
Udostępnij:

Sprawę będzie rozpatrywał sąd w San Francisco. Na ile Uber jest odpowiedzialny za te napaści?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360550 kobiet tak duża grupa pań, które zdecydowały się iść do sądu przeciwko Uberowi zarzuca temu właśnie podmiotowi gwałty molestowanie, a także porwania no i sprawa będzie rozpatrywał amerykański sąd, bo chodzi o przypadki, do których dochodziło w stanach Zjednoczonych, a konkretnie sąd w San Francisco właśnie ten rozpoczynający się proces ten proces, który dopiero ruszy będziemy teraz omawiać z Sylwią Czubkowską ze spidersweb dzień dobry witam w radiu TOK FM Rozwiń » dzień dobry dzień dobrze stanowisko przedstawicieli tych tych prawników, którzy wnieśli sprawę do sądu jest takie, że Uber, że firma jest właścicielem tej tej tej aplikacji tej usługi nie jest przekładała rozwój firmy i korzyści z tego wynikające nad bezpieczeństwo pasażerów w tym wypadku pasażerek chciałbym zapytać co właściwie Uber ma czy może mieć na sumieniu na przykładzie tak wielu spraw tak naprawdę od tych problemach Ubera jako o firmy aplikacji firmy zarządzającej aplikacjom do przy zamawianiu przewozów wiemy od dawna mówi się od dawna są kolejne sygnały spływające zarówno poszkodowanych kobiet jak też tak naprawdę takich raportów przejrzystości Vera było bardzo się przyznawać do problemów nie ma o tym od dobrych kilku lat, ale mimo wszystko to sprawa 550 powiedzieć wstrząsające, bo mamy dowód w postaci procesu właśnie tak naprawdę masowej skali poszkodowanych potwierdzające, że Uber nikt nie daje sobie rady z odpowiedzialnym zarządzaniem no nie tylko firmy jako tako, ale właśnie bezpieczeństwem swoich klientów, nic więc to już nie są tylko jakieś anonimowe przepraszam, że tak mówi tylko jest anonimowe w cudzysłowie oczywiście, bo wiele skarg związanych z gwałtami czy napastowanie seksualne jest anonimowych z oczywistych powodów, tak więc nie tylko są takie jest anonimowa no tak powiedzmy sprawy tylko kwestia, która trafiła masowo do sądu amerykańskiego no wstrząsająca sprawa co zawiodło w tej sprawie, bo mamy aplikacje i operatorzy, bo to nie jest jedyny tego typu operator deklaruje właśnie, że te przejazdy są bezpieczne to znaczy, że kierowca jest zarejestrowany widzimy jego zdjęcie często za czy właśnie zawsze zamawiający taki przejazd tutaj jest nie nie zadziałało działa proces weryfikacji tych kierowców po co z tego, że mamy zdjęcia co z tego, że mamy nawet imię nazwisko tego kierowcy, jeżeli kierowcy to nie jest coś ze Stanów zjednoczonych są 2 sprawy w Polsce się toczą stres rasą są głośniejsze nie są weryfikowani do końca pod kątem no nie karalności, a tak naprawdę też pod kątem tak tego czy są faktycznie ci kierowcy, bo my mówimy dzisiaj beże, ale rzeczywiście podobne sprawy podobne skargi spływają także w stosunku do Bolta czy lista, której do, którego w Polsce nie ma, ale które również popularny Stano my mieliśmy taki naprawdę w magazynie spidersweb plus wstrząsający reportaż Marka Szymaniaka właśnie kobiety, które są poszkodowane ostatnich tygodni w ostatnich miesiącach takich przejazdach, z jaką stykają i z taką taką bezczynnością czy prawdę mówiąc brakiem działań ze strony aplikacja operatorów tych aplikacji, gdzie słyszą o przestępstwo proszę na policję, a potem się okazuje, że właściwie wiadomo, kto jest ścigany jest odpowiedzialny za pracę tego kierowcę w, czyli wystarczyłoby doprowadzić do sytuacji, że każdy taki kierowca musi zobaczyć się po prostu przedstawicielem tej firmy okazać dowód osobisty zarejestrować się, żeby bezpieczeństwo zostało zwiększone to zbyt prosta ujęty proboszcza to jeszcze za mało tak rzeczywiście powinny być prowadzone lepszy system wydawania licencji tak jak taksówkami powinno być w Polsce teoretycznie domu tak tak słynne prawo go wprowadzono tzw. Uber lex prowadzimy pewne zasady dotyczące licencjonowania przywozu c i osobowych, ale też licencje są budowane praktycznie od ręki tam nie ma testu znajomości miasta i do autora oczywiście trzeba przedstawić dowód niekaralności, ale przy dużym napływie migrantów musimy mówić o wyjazd może to jest pewien problem, jeżeli chodzi o kontrole u o przyszłości człowieka po prostu tak to się okazuje niewystarczające prawdziwe licencjonowanie prawdziwa odpowiedzialność firmy, która jest potężna dysponuje naprawdę dużymi też zasobami finansowymi zasobami też takimi organizacyjnymi do tego, żeby kontrolować kierowców i wprowadzać większe bezpieczeństwo też pasażerów z pasażerek, bo już troszeczkę zmienia np. BOŚ pojawiła się opcja, a zamówienia samochodu dla kobiety prowadzonego przez kobietę i to jest troszeczkę takie piekło Sheen tak, bo te, bo samochody są miejsca zamówienia są miejsca odrobinę droższe niż tradycyjna no bo za bezpieczeństwo dodatkowo zapłacić za porozumiem co jest jakimś kuriozum prawda powinny być też takie mu przyciski alarmowe w aplikacjach wprowadzono takie braki słońca to coś złego dzieje i pasażer pasażerka może automatycznie zawiadomić nie tylko aplikacje, ale od razu służby na tak to to są rozwiązania oraz rozwiązania dr warto zmierzać takie działania podejmują też z sami operatorzy sami właściciele tych aplikacji, ale zapewne państwo ma tutaj kluczową rolę do spełnienia tak w przypadku Stanów zjednoczonych jak Polski jak pani sądzi czy należałoby tutaj znowelizować napisać od nowa ustawa, która była takim kompromisem pomiędzy tą bezpieczną dawną rzeczywistością, gdzie mieliśmy tylko licencjonowanych taksówkarzy w swego spełni tego słowa znaczeniu, czyli czyli, czyli tych, którzy są po prostu zatrudnieni w firmach taksówkarskich, które są znacznie droższe, a pomiędzy takim uwolnieniem rynku myślę, że rzeczywiście potrzebne są lepsze regulację takie bardziej dostosowane do wymogów rzeczywistości tak jak wspominałam mieliśmy przepracowane to prawo od bardzo długo, bo to długie miesiące przyciągania takiego logistycznego pomiędzy aplikacjami pomiędzy sieciami taksówkarskiej mi tam jeszcze wchodziły tak naprawdę interesy amerykańskiego nawet ówczesna ambasador spacer i cała w sprawie tej w tej w tej nowelizacji do polskiego Ministerstwa Transportu i rozwoju, a tylko, że no rzeczywiście jest naprawdę zmienna i większa kontrola państwa jest to czy jest też widzimy, że żaden z BigTech nie dokona auto regulacji bez kontroli państwa czy też bez kontroli regionalnej czy w naszym wypadku Unii Europejskiej komisji europejskiej nie ma co liczyć na pełną opiekę ochronę konsumentów ust pasażerów wóz, ale także lokalnych biznesów, więc ja nie mam do końca już tutaj tę ustawę nowelizować czy raczej nie podejść troszkę bardziej kompleksowo właśnie do regulacji podejść bardziej kompleksowo to znaczy co zrobić z oto mamy tak naprawdę 2 duże zagadnienia 1 jest bezpieczeństwo pasażerów drugim jest po prostu odpowiedzialność tego typu aplikacji dotyczących pośrednictwa zamówił już tzw. Schering ekonomii czy też bardziej niż ekonomicznym takich prac słuch tak zarządzany przez aplikację a dlaczego mówi kompleksowo, dlatego że równocześnie z tym dużym poznał w stanach Zjednoczonych, bo jeszcze 1 stała wokół Ubera to są tzw. Uber Uber nikt dokumenty publikowane przez Guardian i 14 innych redakcji tak od tego na początku tygodnia się zaczęły za to Ubera w ogóle to jest ciężki tydzień dla Ubera ta jest stąd dokumentów Zuber fali wynika nam, że Uber ilość państwa świata wchodził, starając się obchodzić system prawny lobbować dostępem do najważniejszych polityków tak działać, żeby go właśnie jak najmniej regulować między dzisiaj widzimy, że jednak może warto spojrzeć takim trochę bardziej krytycznym okiem na to co się dzieje, jaki ma wpływ to firma tego typu firmy po prostu na lokalne rynki i przy okazji dużej regulacji również doprecyzować kwestie związane z odpowiedzialnością za bezpieczeństwo pasażerów przed ustawodawcą zatem sporo pracy, ale nie wygląda w tej chwili na to, żeby nawet pracę zaczynała co pewnie to pewnie będzie przyszłość, a sytuacja w stanach Zjednoczonych także pewne przypadki tego typu w Polsce pokazują, że system bezpieczeństwa nie jest najlepiej jeśli chodzi o uwolniony rynek tego typu przewozów bardzo pani dziękuję za udział w programie Sylwia Czubkowska ze Anders UE była razem z nami już za chwilę do studia także Michał Janczura gospodarz naszego dzisiejszego wieczornego programu mikrofon Radia TOK FM zdradzimy, jaki jest temat dzisiejszej audycji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA