REKLAMA

Test: Volvo C40 i Ford Focus

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-07-19 19:40
Czas trwania:
13:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór dobry wieczór co tam Sławku dzisiaj protestujemy zaczniemy od samochodu elektrycznego tak jak wczoraj opowiadaliśmy sporo elektryka jest trochę motocyklach elektrycznych, ale to jutro dzisiaj obietnica chce zrealizować, czyli umów volvo c 40, którym do tej pory nigdy nie jeździliśmy to jest nowy elektryczny SUV, ale taki kupa, bo jeździliśmy XC 40 Rozwiń » pamiętasz jeździłem rok temu na premierze na wiosnę potem byliśmy na tydzień w zimie XC 40 i z tego co ja pamiętam, a może popraw mnie to chyba mieliśmy podobne wrażenia jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, że ten samochód praktycznie niczym nie różni nie sądzę żeby, żeby się za bardzo za to zaczął różnić przez ostatnie pół roku no też mówiliśmy, że trochę niepotrzebny jest taki napęd 400 koni nowe zasięg 400 km teoretyczny było kraju, ale 400 koni zapewniającą 5 sekund do setki to wydawał się pewnym szaleństwem, ale okazało się, że volvo nie dość zrobiło nowy model teście poszło po rozum do głowy i mamy w ofercie teraz słabszą wersję, która ma 408 koni tylko 230 koni kosztuje tam 20 parę tysięcy mniej no dobra, ale to ja tylko zanim my coś co 40 powieść to możemy tak wrażenia zewnętrzne no dużo bardziej mi się ten samochód podoba to, że XC 40 dziś brzydkie, żeby się znudził, a przecież to jest jeden z moich ulubionych crossoverów XC 40 po prostu wersji elektrycznej nie widziałem nic dziś w nim takiego co by mnie urzekło po prostu kolejna wersja silnikowa czy układu napędowego tego samochodu, a ten jest po prostu chce 40, czyli ten crossover coupé samochodem wg mnie naprawdę ładnym tylko ja mam być może takie odchylenie w stronę SUV-ów coupé audi też mi się podobają te kupy rozmiary bardzo zbliżone jest niecałe 445 bagażnik też co ciekawe wcale nie jest jakiś znacząco mniejsza jak ocena to cechy widzisz, bo generalnie cały Bajer tych samochodów, na których modę zapoczątkował BMW x 6 ma polegać na tym, że one mają być przyjemniejsza dla oka, a SB wójt wcześniej piekło a, ale przecież citroenie C4 wypowiadaliśmy się ciepło Renu arkana wypowiadaliśmy się bardzo ciepło o tym jak ten samochód został narysowany, więc wiesz no to właśnie tak powinno być, że to samochody nam się bardziej podobają niż to takie zwykłe bardziej kanciasta wersje się z tobą zgadzam czy ten samochód robi bardzo dobre pierwsze wrażenie wygląda na starannie zaprojektowane absolutnie spójny, jeżeli chodzi o wszystkie detale przód jest spójny bokiem bok jest spójny z przodem ładnie się na ten samochód patrzę z absolutnie każdej strony jak ma to co mnie trochę zaskoczyło ma spory prześwit nie wiem czy masz dziś dane dotyczące Acta są prześwity około 20 no to jak na SUV-a w dzisiejszych czasach to volvo jest rekordzistą tutaj ten przeciwnie nie razi nie jest jak na szczudłach noszą nie, ale mówię, że ten efekt jest duże jak ja wiem tak patrzy się 18 trochę przesadziłem 18, ale to też, ale mamy wykrywają 14 dnia 16 tak albo 15 tak, ale to, tak więc na zewnątrz bardzo ładne auto w środku volvo po prostu ów, ale już takie volvo, które umiemy obsługiwać, a przynajmniej polubiła już niema żadnego problemu na 3 Czesiek wszedł do volvo, a to nie zawsze tak było nic nie zawiesza pamięta, że wiele lat temu jak się te ten nowy system multimedialny żeśmy się nie dość, żeby nie był taki łatwy w obsłudze na początku to jeszcze bywało także nawigację to się napędziła słabo się całe pół roku temu, dlatego że teraz to jest chyba oparte na Androidzie ten ten system mam to to z czego korzystali z ażurowym ekranie, więc mamy mapy Google to jest dobra sprawa nie wiem czy one pokazują inną drogę gorszą niż mój telefon, ale to już nie jest chyba to wina volvo nie uważam, żeby to był wzór ergonomii mnie się tutaj jak potrzebowałem coś znaleźć coś chciałem coś chyba chciałem by włączyć albo wyłączyć i to jest dopóki tylko ustawiać temperaturę ewentualnie korzystać z nawigacji albo zmieniasz stację radiową to powiedzmy, że jeszcze jakoś jak próbujesz coś to albo w dół albo naciska, bo dusi to przycisk to jest jeszcze do poprawy tutaj jest jeszcze coś co należałoby poprawić natomiast to wnętrze jest fajna jest wykonane w sposób który no ja ja próbowałem nie użyć tego słowa, którego często używamy, którego chyba nie ma w słowniku, ale nie będzie to moje jakościowa jest fakt, czyli jest jest wysokiej jakości widać, że zrobione starannie swoich materiałów to wszystko przemyślane to nie jest przypadkowe nie ma tutaj nie straszyć tutaj oszczędność na tak dobrą sprawę na żadnym z tych etapów natomiast złe ciekawostka wydaje się, że to właśnie w tym samochodzie po raz pierwszy została zastosowana ta nowy rodzaj tkaniny opracowanej przez volvo, a która ma zastąpić skóra no i jak procent bardzo fajna w ogóle też nagle nie myślałem, że to jest nowy rodzaj, ale na pewno bardzo przyjemnie ładnie wygląda dobrze się dobrze się tam w tym siedziało to prawda to trochę i dobra rada to niektóre te elementy wykończenia też są bardzo bardzo bardzo fajna, bo to jest np. taki coś w stylu o nie plusie ktoś nazywa Fic boczki drzwi są złożone tam kieszenie są na czymś budżetu nie problem bardzo fajny sami nie no dobrze, ale teraz społecznicy 7000 to jest dużo, bo to zdaje się w Polsce taka różnica między tym rynku crossoverem Coopera zwykłym no wiem, że to kwestia gustu ja bym te 7000 chyba przy takich cenach, bo przypomnę, że to jest 226 000 za tańszą wersję około 250 000 za tą wersję co mieliśmy 408 koni 7000 za dużo ładniejszy wygląd żadnego żadnego mniejszego bagażnika ciasnoty na tylnej kanapie trochę pada oczywiście tam dach ale, ale bagażnika patrzy to jest praktycznie są ta sama pojemność bardzo uważam ładny samochód dobrze jeździ, chociaż wziąłbym wersję słabszą po pierwsze, chciałbym oszczędzić 20 parę tysięcy po drugie, uważam, że 5 sekund do setki i niepotrzebne jest w osła trzyma na pewno mieliśmy tę wersję notach mieliśmy z napędem na traktorze musieliśmy mieć tą wersję z suszą wieś tutaj ten chodnik jest dość dziwne 226 000 wersja 230 koni 254 000 wersję 400 koni z napędem na 4 koła to przepraszam bardzo kto kupi tę zwykłą nowi, abym kupił żonie, ale wiem, że to jest nie ja bym kupiła już to pojąć, że przy takich przy takich cenach, jeżeli ten z wyższych 10% różnicy to to może jednak by nie kupił, ale może trochę za mała różnica generalnie ja raczej się upieram, że nie jest potrzebna i po raz kolejny wiele samochodów przerabialiśmy kilkadziesiąt elektrycznych twierdzą że, że 400 koni to w ogóle jest nadmiar dobra, ale zła mamy 400 koni porozmawiajmy teraz trochę o tym jak to jeździ, bo tutaj też jest takie śmieszne pierwsze wrażenie mianowicie mam ja miałem z czystym samochodem w taki mały problem z adaptacją, dlatego że tam trzeba było tak rusza, jakby miał zaciągnięty ręczny Niemcy zwrócili na to uwagę takim oporem ruszał jak zwrócił uwagę, że nie ma trybów jazdy, ale czy uwagę bardzo agresywna ta rekuperacji odzyskiwanie energii też z tym nie można tego by poradzić poważniejszego słuchałem gdzieś mnie, żeby sobie jakoś zmienić ustawić właśnie nie było stałego rady brakuje mi tutaj faktycznie jakichś bardziej rozbudowanych trybów jazdy uważam, że to jest ważne minus druga rzecz to właśnie samo ruszanie wymaga sporego przyzwyczajenia, bo ono było w miarę płynne, ale trzecia z rzędu Żaka no, że IT kolejny samochód, który ma ogromną moc nadmiar tej mocy taka sprawa, której totalnie nie wykorzystasz w sensie takim, a że tym się źle jeździ, jeżeli chcesz jeździć szybko to się totalnie nie nadaje do energicznej sprytne jazdę zgadzam się zauważyć, gdyż mam wrażenie było 30 kg Ryś i to samo było Brzykcy 40 po prostu skacze jak taka mała zabaweczki pędzi jak szalony do przodu, a wszystko dnie nie sądzę, żeby to wszystko dobrze nadążał, czyli zawieszenie, chociaż układ kierowniczy nie ma frajdy te 5 sekund po prostu trochę gwizdy, ale odpowiedź to właśnie trochę także to jak głupek nie długa prosta no ta ma zostać zakrętów tam samochód nie lubi niech idą dróg trochę gorszym standardzie, których w Polsce mamy większość, bo to jest niestety krótki, a i część jak jadał, więc tak, ale w sumie chyba jesteśmy wydaje mi się obaj za 40, a ja jestem na pewno za słabszą wersją, których nie miałem okazję przetestować mam nadzieję, że ona była bardziej dla przeciętnego kierowcy nie dość by oszczędził trochę kasy to jednak by się nim lepiej jeździło dobra możemy na krótko tego Fokusa dużo o nim nie musimy mówić Ford Fokus słucha od 4 lat mamy czwartą generację Fokusa zawsze mi się kojarzy ta prezentacja pierwsze jazdy z pierwszymi jazdami Kią CEED i były w odstępie miesiąca oba samochody udane nowe generacje wtedy, ale Fokus został odświeżony z w koniec ubiegłego roku w wersji europejskiej został odświeżony atak patrzy jeśli chodzi o przód pojazdu inna chłodnica trochę inne reflektory takim lampy tylne, ale to widać, ale tak nie za bardzo natomiast widać bardzo zmianę kokpitu większy wyświetlacz 12 calowy widzę tutaj tak w tych danych jak widzę no gdzie indziej są jest klimatyzacja są inne inny panel przełączników funkcja oglądany to wnętrze sobie już są w tamtym pokusie mi się wydawało, że trochę za mały na to jak siadłem mu się wydaje za dużo tak jest to tym co prawda no właśnie, ale z drugiej strony jako wolę jednak mimo wszystko już są jakoś nie jest trudny w obsłudze co mieliśmy pod maską jest to nie jest rząd w obsłudze, ale trzeba się chwilę zwyczaj, dlatego że tutaj tak, a na nie masz praktycznie żadnych przycisków 4 dosłownie takie podstawowe i to wszystko, więc jeżeli chce zmienić temperaturę musisz dotknąć ci wysuwa się taki pasek tutaj chwilę potrzebuje się przyzwyczaić, żeby się wieś kopnąć jak to się obsługuje jest to trochę od nowa wymyślona, ale to nie jest wymyślone na nie jest źle Zobacz Fort ma takie nowe pomysły Ford Explorer fordzie MAH to te ekrany są ustawione w tym tym takim krótszym bokiem tak jak laptop postawiony na krótszym boku ratuje po prostu duży ekran panoramiczny przyzwyczają się bardzo szybko jeśli chodzi o to co pod maską nam dano tym razem 10155 koni zaskoczenie ze skrzynią manualną to oczywiście nie jest najtańsza wersja najtańszej 125 koni, która właśnie propos kosztuje już słuchaj 3 cylindrów kosztuje 104 000 nasz 112 manualna sześciostopniowa skrzynia biegów no dobra wygląd ja uważam rząd się nim rok temu dziś w identycznym kolorze psów sprzed faceliftingu to zmiana mogła być mogło nie być uważam, że to, że zmienili mówią na zewnątrz to, że zmienili systemu multimedialny cieszę się nie jest idealny, ale wolę dobre rozmowy, ale jeżeli tak minuta czy to się tym dobrze jeździło, dlatego że ja miałem wrażenie, że ten samochód, a był za leki miał lekki przód i że zostało w nim zawieszenie np. wersje dwulitrowe, ale dali silnik jedno litrowy tam brakowało jak już do ciążenia nie to, żeby to pół żył, ale na bardzo podatne na podmuchy wiatru z jakimiś takimi skłonnościami do wjazdu do bycia takim trochę z lekkim samochodem nie odniosła takiego wrażenia to tylko jawnie radziłam nie nie odniosłem takiego wrażenia natomiast też zastanawiałem się już właśnie czy trochę czy jest potrzebny czy nie za mocny silnik 10, bo ja cały czas miał problem w tym także wolny z zeszłorocznego źle wychowane takie drewno jest taki trochę drugim tak tak wiesz Soja uważam, że albo kupić będziemy mieli w sierpniu Fokusa 280 konnego uważam, że albo kupić 23 EcoBoost to albo kupić po prostu zwykłą hybrydę miękką albo bez hybrydy miękkie 10125 koni wiesz, dlaczego też nie tylko dlatego, że to jest tam prawie 10 000 mniej, dlatego że jednak tam zdecydowanie mniej pali pan Rafał to nie jest oszczędny samochód ten 155 w prawo musimy Mieczysław, mimo że jest ich do tak 10 to ja polecam 125 wszyscy myślę będą zadowoleni, którzy potrzebują do codziennej jazdy Ford Fokus po faceliftingu generalnie to jest wojna kończy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny kolejny jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA