REKLAMA

Czy pomysł ministerstwa ws. zwolnień z wf podzieli uczniów na lepszych i gorszych?

Przedpołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2022-07-22 10:20
Prowadzący:
Czas trwania:
25:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy południowym programie Radia TOK FM kontynuujemy temat pomysłu by zwolnienia z wychowania fizycznego mógł wystawiać tylko lekarz specjalista teraz chciałbyś chciałbym byśmy wspólnie poznali głosy z drugiej strony mianowicie nauczycieli jest z nami pani Małgorzata Zalewska nauczycielka wychowania fizycznego dzień dobry kłaniam się dzień dobry dzień dobry witam jak zareagowała pani na ten pomysł by lekarz pierwszego kontaktu nie był już tym, który na zawołanie wystawia Rozwiń » zwolnienie, bo zdaje się, że taka była idea tego projektu i też czy pani zdaniem spowoduje to, że uczniowie chętniej właściwie nawet niechętnie tylko będą musieli przychodzić na lekcje wychowania fizycznego czy pani perspektywy przeprowadzenie takich zajęć z tymi, którzy muszą, a nie, a nie chcą będzie miał sens wie pan co zawsze przeprowadzenie zajęć z tymi, którzy muszą URE, a nie chcą jest trudny i to jest bardzo przekrętów mam bardzo mieszane uczucia, bo ja rozumiem dążenie ogólnie i warto się nie podoba taka tendencja, żeby jednak nie było takie proste, że każdy może też mówi powszechnie załatwić sobie zwolnienie i po prostu mieć tylko ja mam troszkę tutaj o obawy jeśli chodzi o to drugą stronę, że znowu będą lepiej i gorsi i i co to znaczy lekarz specjalista niewielu pewnie część rynku, jakie są kolejki do lekarzy specjalistów i to biedne dziecko będzie w stanie się dostać w ciągu semestru mogli, żeby takie zwolnienie uzyskać co miała 1 co pani miała na myśli, mówiąc że będą lepsi gorsi chodzi pani tych, którzy nie mają ziemi czy żona jawnych rodziców i boją się, że dostęp do tak lekarza tak pancerz troszeczkę obawiał, że dostęp to lekarzy i takich komercyjnych i tutaj tego się obawiam troszeczkę, że osoby z dostępem do lekarzy komercyjnie nawet do tych specjalistów lekarze będą mieli miały ułatwione zadanie i i taką myśl po prostu nie wiem nie chcę tutaj wróżyć no to osoba się szkoda by było to nie o to chodzi o wychowaniu fizycznymi i nie na tym to powinno polegać kogoś złożona, bo ktoś sobie potrafi załatwić bardziej sprawnie takie zwolnienie albo mniejsza, ale trochę powinniśmy ministrów, czyli chodzi o to, że ludzie roztaczają perspektywy jak ten przepis będzie wyglądał w praktyce ci uczniowie, których rodziców na to stać będą mieli takie zwolnienie na zawołanie zakładamy, że jednak lekarza organizuje chcieli mieć no i uciekł tak umyć ani nie ma pan takiej wizji, że tak mogłoby być, że to nie jest tak, że to co lekarze, a ja chciałbym się asekurować znaczy nie wiem to jest nawet kwestii asekuracji nie chciałbym wypowiadać słów, które mogłyby dotknąć tych lekarzy, którzy prowadzą prywatną praktykę, że nie wiem za cenę wizyty unik nie wystawiają każdy dokument, który się tylko poprosi tylko miał na myśli mnie nie jest zupełnie nie chcę tutaj mówić, że tak wystawiają lekarze, ale może być dostęp do tego lekarza łatwiejsze dla osób które, które po prostu Kuj dołu komercyjnie, bo ja wcale nie chcę powiedzieć, że każdy lekarz wystawi, ale skąd się zwolnienia biorą dobrze oby proszę powiedzieć jest pani perspektywy wieloletniego doświadczenia pracy jako nauczycielka wychowania fizycznego dopytam 86 przez 18 lat 18 pracy to jest ogromna praktyka, jakie są najczęstsze powody, dla których dzieci młodzież nie chcą chodzić na lekcje wuefu wie pan co tutaj jest właśnie problem, bo w mojej szkole tego problemu nie ma pomysłu po potrafiliśmy to tak zorganizować że, że u nas spadła liczba zwolnień lekarskich o 70% jak przeprowadziliśmy zmiany wprowadziliśmy zajęcia do wyboru i myślę, że wielu szkoła ten to wychowanie fizyczne działa bardzo fajnie wie pan co jest kluczem przede wszystkim to, żeby dzieci chciały to, czego zaczęliśmy rozmowy uczniowie dzieci zresztą dorośli również, jeżeli jesteśmy zmuszani i to nie sprawia przyjemność, jeżeli chcemy, jeżeli mamy wybór, jeżeli możemy uprawiać ćwiczyć to co lubimy to co daje satysfakcję zupełnie inne podejście i tu jest i najważniejsza jeśli chodzi o takie problemy zdrowotne to pamiętajmy, że po bardzo, ale to naprawdę bardzo mało problemów zdrowotnych ogranicza totalnie dostęp do do aktywności fizycznej i myślę, że powinniśmy w kierunku takim, żeby po prostu mamy informację, czego uczeń nie może robić i wtedy nauczyciel wychowania fizycznego po prostu reaguje na taką informację od lekarza i dostosowuje zajęcia te, które prowadzi z uczniami i dostosowaniu dostosowuje te ćwiczenia dla danego ucznia i bardziej indywidualnie, jeżeli jest dziecko nie może biegać tu po prostu nie być takich wysiłków wytrzymałościowych wykonywać po prostu tego nie robi nad Tajwanem w tym momencie jakieś inne ćwiczenia to wszystkiego można wszystko można przygotować poprowadzić taki sposób, żeby coś się udało kwestia tego, że to załatw to mam wrażenie, że troszeczkę za łatwo podchodzimy do tych dzwoni i wydaje mi się, że właśnie powinniśmy brać pod uwagę te dysfunkcje problemy i tak reagować na wuefie, żeby jednak okazać aktywność fizyczna jest dla każdego bardzo ważny i i to powinno być takie istotne, jeżeli my pokażemy dzieciom różne wybory to karzemy różne formy aktywności tak dostosujemy te zajęcia żonę do prac miał problem sprawiały satysfakcję to jest zupełnie inne podejście zresztą domyślam się, że każdy z dorosłych też woli pójść na to co lubi i poćwiczyć to co lubi niż procent, czego byłby muszą w pani słów wyprowadza wniosek, że winnymi takiego stanu rzeczy są obie strony nie tylko niechęć uczniów, ale także zdarza się, że brak kreacji ze strony nauczyciela wrzucanie wszystkich do 1 worka posłużę się takim określeniem mi nie wiem aplikowanie tych samych ćwiczeń młodym ludziom różnym stopniu sprawności fizycznej wie pan co tak, ale tutaj bym dała też różne jeszcze kolejne strony jeśli już mówić o tych stronę pamiętajmy, że jeszcze są rodzice, którzy powinni zachęcać mobilizować pamiętajmy też tych lekarzach, którzy jednak powinni dać wytyczne nauczycielowi nie tak łatwo dawać zwolnienia oczywiście pamiętajmy o uczniach, których fajnie było zachęcić pokazać im jak to jest istotne no ten pozdrowić, czyli powinien tak zainteresować tak poprowadzić zajęcia i tak przygotować tych zajęć wychowania fizycznego, żeby uczniowie chcieli na nich ćwiczyć, a jedno procent bardzo bardzo wiele szkół, które tak funkcjonują nie mają problemu ze zwolnieniami lekarskimi długotrwałymi czy nie myśli pani, że płacimy cenę za za to dziedzictwo kulturowe społeczne pozwolę sobie takiego terminu użyć, które wyniesione jest sprzed lat, że lekcja wychowania fizycznego nie była równa innym lekcją, że sprawność fizyczna nie jak miała się do sprawności może może to jest słowo, ale zdolności dziecka tych intelektualnych, że nie wiem choćby w pokoju nauczycielskim rozmawiają z wielu nowych uczy przeważa nauczycielami wychowania fizycznego najistotniejszą rolę odgrywali ci, którzy wykładali język Polski matematykę inne przedmioty choćby te, które zdaje się na maturze, a nauczyciel w-f, a co za tym idzie jego przedmiot bardzo często traktowany był per noga i niestety tak jest nasz system edukacji bardzo pod tym względem kuleje najważniejsze są przedmioty, które kończą są egzaminy na egzaminach końcowych czy ten egzamin ósmoklasisty test egzamin maturalny to jest oczko w głowie i to jest najważniejsze tylko wie pan co proszę sobie trochę się zastępowaniu byśmy zaczęli troszeczkę myśleć inaczej wyobraźmy sobie, że i ten uczeń zdaje maturę idzie na studia zmienia studia zmienia pracę, a zdrowie jest jedno, jakby było fajnie byśmy zaczęli jest też to dorośli chętnie aktywność fizyczną taki istotny, żeby jednak troszkę na to większy nacisk kłaść poza tym tendencje teraz w ogóle w społeczeństwie zmieniają się proszę przecież, o ile osób ćwiczy aktywniej jak się rozwija różne formy aktywności na powietrzu czy bieganie czy rowery czy kluby fitness, a my gdzieś zaczynamy jako społeczeństwo widzieć potrzeby czy nie umiemy tygodnie do szkoły do lat młodzieńczych zawsze chcecie, czyli tutaj w zaczynam dotykać problemu kolejnej strony, czyli samych rodziców, bo to ich możliwościach umiejętnościach zachęty swoich dzieci lub zależy od tego to jaka jest frekwencja na lekcjach wychowania fizycznego istotną rolę przywiązują dziś jak do tego przedmiotu oczywiście, że taka tak samo ma u i taki sam związek jest to uczniów prawda to dietę i zdrowy sposób odżywiania też wynosimy z domu my nie jesteśmy w stanie w szkole, mimo że wskazujemy pokazujemy informujemy rozmawiamy nie jesteśmy w stanie tak dbać zadbać o zdrowie pod tym względem naszych uczniów jak to robią rodzice to samo się na związek z aktywnością fizyczną nie jesteśmy w stanie jesteśmy w stanie pokazać powiedzieć, jakie te istotne pokazać różnorodność pomóc znaleźć ten sport całego życia pomóc się tutaj właśnie wzmocnić pokazać jak to robić natomiast nie jesteśmy w stanie przygotować uczniów tak to był Super sportowcy, bo to nie na tym polega wychowanie FIS etycznej nauka w szkole my wskazujemy kierunek na staramy się ten nawyk aktywności fizycznej wykształcić, żeby jednak zainteresować pokazać, że to jest fajne i warto na ile naprawdę bardzo co dużo też zależy od rodziców i od tego konie do tego podchodzą inni nauczyciele o PIT są dla pani innych nauczycieli wychowania fizycznego wsparcie no bo też istotną rolę odgrywają wychowawcy chociażby to w jaki sposób podchodzą do pozostałych przedmiotów oprócz tych których, które sami wykładają no ale wie pan już rozpoczęliśmy wszystkiego o tym, że nasz system edukacji i te zalet całości stare i przedmioty, które są najważniejsze ten egzaminach niestety na to wychowanie fizyczne jest traktowana inaczej nie ma takiej wagi ranki w szkole jak jak powinno mieć zdrowie każdy z nas ma, a zdolności matematyczne humanistyczne już w tym różnie i różnie nam się elementy przydają, a te zdolności przydają w życiu później, a zdrowie zdrowie się przydaje wszystkim za chwilę wracają też matematykę czy sportowcem za chwilkę wracamy do naszej rozmowy Małgorzata Zalewska nauczycielka wychowania fizycznego jest z nami to jest przedpołudniowy program Radia TOK FM przedpołudniowy program Radia TOK FM naszym gościem w ciąży pani Małgorzata Zalewska nauczycielka wychowania fizycznego dzień dobry ponownie dzień dobry witam państwa próbowaliśmy rozwikłać, skąd bierze się problem one zwolnień z lekcji wychowania fizycznego wskazał wskazywaliśmy też na na różne tego powody, a także różne strony, które do mają swoją rolę do odegrania być może nie chcą w rolę absolutnie wejść pamiętam rok 2013 to około dekady temu ówczesny minister sportu Andrzej Biernat, a później następczyni Anna Mucha ogłosili, a później kontynuowali akcję stop zwolnieniom z wuefu ona charakter kampanii, w które brali udział znamienici sportowcy jak Marcin Gortat ówczesna gwiazda koszykarskiej zawodowej ligi NBA Anna Lewandowska żona najlepszego polskiego piłkarza no itd. Otylia Jędrzejczak jest dobrze pamiętam też być czy ta akcja przyniosła jakiś skutek pan musiałbym się odnieść to jakiś badań po tej akcja, ponieważ uczy w szkole ponad podstawowej to moja młodzież trochę inaczej podchodzi do aktywności fizycznej i my musimy zachęcać trochę inaczej ta akcja stop zwolnieniom sklepu była wspaniała i skierowana do młodszych klas raczej, bo po, bo starsza młodzież mam wrażenie, że niespecjalnie reaguje na takie kampanie społeczne, a to co też jest tak z tymi zwolnieniami, że faktycznie jak powiedziałem wcześniej tuż zależy od szkoły proszę mi wierzyć, że ja patrzę statystyki jestem bardzo zaskoczona jest wielu nauczycieli z różnych szkół i akurat może w takim gronie tutaj się poruszam, że na pracę nie mamy aż taki dużej liczby uczniów zwolnionych z wychowania fizycznego proszę wyobrazić jest 750 osób w szkole ja mam około 2030 osób zwolnionych to są faktycznie takie zwolnienia, które trwają przez SMS, bo np. kontuzja kolana i nie był gips operację albo coś to są bardzo rzadko przypadki, gdzie przez cały okres szkoły uczelnie zwolnione i tak jak znany nie wiem pobliskiej podstawówki to to też nie jest także, że te dzieciaki chcą się zwalniać tu jest też problem z takim zaangażowaniem i pokazaniem, że są różne formy aktywności myślę, że na to też powinniśmy zwrócić uwagę, że powinno się różne formy aktywności, a można w czasie nie powinno szybko można różne formy aktywności uprawiać i że ten sport jest bardzo wszechstronny różnorodnej taka lekcja właśnie jak stop zwolnieniom z WF-u, gdzie wystąpią różni sportowcy to świnie pokazuje, że właśnie są różne dyscypliny i wszystkim powinno zależeć na tym, żeby wszystkim powinno zależeć na tym, żeby ta młodzież dzieci ćwiczyły się ruszała co zmieniło się przez ostatnie lata weźmy postaw cezurę 18 lat temu, kiedy została pani nauczycielką wychowania fizycznego to jesteśmy zgodni co do tego, że na pewno poprawiła się infrastruktura choćby orliki boiska mnóstwo placów, które też są miejscem do nie tylko uprawiania rekreacyjnego sportu, ale także do przeprowadzenia lekcji wychowania fizycznego komuś za nauczyciel nie jest już zmuszone, żeby robić to na szkolnym korytarzu coś także zmieniło jeśli chodzi o świadomość, bo przecież zyskaliśmy sportowych idoli tu, którzy rozpalają wyobraźnię samych dzieciaków młodzież jak rodziców Agnieszka Radwańska Iga Świątek teraz Robert Lewandowski dotyk sportowców nie ma siatkarze, którzy dwukrotnie zostali mistrzami świata jest to typowo akademicka gra, którą praktykuje się przecież także na lekcjach wychowania fizycznego w szkole średniej czy czy podstawowe czy pani zdaniem miało to, jakie znaczenie, gdy pani tak retrospektywnie spojrzała na 18 lat co się zmieniło tak mówi pan co ja mam wrażenie, że przez to, że ten sport jest taki powszechny jest kategoryczne dość cudowne tylko, że to jest to wszystko co nas otacza jest tak dalekie od tego co jesteśmy w stanie zrobić szkole, że to jest największy problem mam wrażenie, że teraz trzeba iść bardziej właśnie z duchem czasu i pokazywać nowoczesne formy aktywności i wokół nich też troszkę pracować, a nie tylko to co graliśmy kiedyś nie wiem na uczelni czy tylko i wyłącznie gimnastyka gry zespołowe bieganie i koniec krótka to też jest dosyć istotne i bardzo dużo dzieci, które ćwiczą trenują też na zwolnienia z wuefu, bo one wolą np. grać u siebie w klubie trenować coś tam robić niż przychodzi na lekcje wychowania fizycznego, więc to nie jest tylko także te multum zwolnień lekarskich jest tylko i wyłącznie od dzieci, które nie chcą ćwiczyć nic nie ćwiczą też zwolnienia są też od dzieci to z przykładów, które też przerabiano siebie szkole, które trenują i po prostu nie mają ochoty brać udziału w wychowaniu fizycznym szkoła, ale przepraszam chodzi o to, że to co robią na zajęciach pozalekcyjnych tych sportowych ociera się wyczyn nie obawiają się kontuzji nie chcą być zmęczone, wybierając różnie proszę mnie pan są to różnie to, bo oczywiście ja rozumiem mu, że mogą się obawiać o kontuzję, ale to wf nie jest aż tak kontuzji geny poza tym ja mam wrażenie, że to jest troszeczkę takie właśnie ogniwami rangi wychowania fizycznego w oczach tych uczniów i ja mam wrażenie oni podchodzą wszyscy, ale wielu wielu z nich podchodzi do tego że, że przy jak trenuje jestem takim fantastycznym zawodnikiem tutaj, gdzie będę na szkolnym WF-ie to jest właśnie ten problem szkolnego WF-u, który ma być atrakcyjny zachęcać motywować do ćwiczenia nawet te osoby, które trenują umie szkole byli pięcioboiści i trenujący pływacy, którzy rano chodzi na treningi, a funkcjonowanie w szkole i funkcjonowanie na oesach i takich uczniów jest bardzo dużo, ale wśród tych zwolnionych są też tacy, którzy kreują robią coś poza po prostu szkolne władze nie mają ochoty przychodzić ale kto jest z tymi idolami co oni rzeczywiście mają znaczenie to, że mamy coraz więcej gwiazd sportu czy to kompletnie pozostaje bez wpływu i myślę, że ma znaczenia, bo to naprawdę taka publikacja fajnie pograć w tenisa pojeździe nie wiem na rowerze, bo u ktoś tam właśnie jeździ widziałem w telewizji myślę, że ma znaczenie to co zawsze miało zawsze będzie tylko tak jak mówię mam wrażenie, że bardziej ci idole sportowi to taka pierwsza fascynacja sportem czyli, że to jest ten pierwszy ruch młodych osób u dzieci w wieku szkoły podstawowej to wtedy tak to wtedy tak i Super na pewno się ten będzie rozwijał tak jak się rozwijał się Agnieszce Radwańskiej tak samo teraz będzie przyjęte w piątek tak samo piłka nożna, która przecież zawsze jest bardzo popularna już Lewandowski w ogóle wniosek na wyżyny i myślę, że palenie nasi siatkarze no jest bardzo bardzo dużo sportowców, którzy pokazują, że można i pływacy i jest to ważne naprawdę mam wrażenie, że nadal nadal ma znaczenie po okresie pokazują, że widać, że można coś osiągnąć w różnych dyscyplinach, a to zasady wystawiania zwolnień zaczną obowiązywać od września pani jakieś przewidywania czy to się skończy, bo trzeba wyraźnie zaznaczyć jeszcze raz całą mocą to warto podkreślić, że dotyczy to tylko zwolnień semestralnych dłuższych czyli gdy są tzw. zwolnienia długotrwałe, które nie są na miesiąc na tydzień czy na kilka dni tylko takie, że nie możemy wystawić ocenę wychowania fizycznego, bo to takie zwolnienia chodzi, że jesteśmy w stanie wystawić ocenę czy ten uczeń w danym półroczu albo w danym roku dla PiS natomiast oceny zwolnione z dobrze jak pani to widzi dodatkowo też zapytam, bo przy okazji tej zapowiedzi ministra sportu Kamila Bortniczuka dowiedzieliśmy się również, że powstanie narodowa baza talentów i każdy nauczyciel będzie zobowiązany do przeprowadzenia testów sprawnościowych, które to testy będą pozwala analitykom wyławianie predyspozycji młodych ludzi do do sportu takiego wyczynowego uprawiania sportu pani myśli, że to w ogóle się uda jestem bardzo ciekawa jak to 500 realizowane w jaki sposób to będzie rozliczane w jaki sposób zostanie przydzielony nauczycielom czekam czekam i w tym momencie nie jest panu powiedzieć jak, ale w stołecznym zaczyna myślę, że to i tak nie trafi do do wszystkich szkół tylko pewnie to będzie jakiś okres młodszy szkolny, żeby jeszcze skoro ministerstwo takie plany, żeby były talenty sportowe to specjalizacja jednak przed szkołą ponad to podstawowa musi musi delikatnie być kier kierunki manna, chociaż więc, więc myślę, że to tam też szkoły podstawowej, ale jestem ciekawa, bo w sumie tyle programów czy SKS taki program dla uczniów, którzy i nauczyciele prowadzą w różnych szkołach, gdzie mogą uczniowie popołudniami uczestniczyć po zajęciach swoich różnych formach aktywności fizycznej czy taki program nie wiem nawet teraz minister robił od 2 lat w USA AWF no to są programy, w których wszędzie trzeba było realizować testy sprawności i nauczyciel z tą grupą, którą pracował realizował test sprawności na początku na końcu i jakości nie wiem nie wiem co się wydarzyło z tymi zyskami z tymi wynikami, które trafiły do do organu, które to organizowały no bo przecież takie testy były robione może nie na taką skalę, bo wiadomo, że te zajęcia dodatkowe nie wszystkie dzieci chodzą na le były, więc nie wiem czy to jest pomysł, że to fantastycznie wyszło czy po prostu nie wyszło i miejsce co ma inny pomysł, żeby przeprowadzić z tym ciekawa, bo ministerstwo lub takie pomysły rzucać apotem z tą realizacją to różnie bywa, więc myślę, że warto poczekać niższe poparcie w teście 1 kwestia też nie polegając na badaniach, ale tylko i wyłącznie na pani obserwacjach narzekamy uzyskujemy, że rosną nam pokolenie tzw. kciuka ze względu na te zdobyczy cywilizacyjnej dostęp do technologii, a pani zdaniem pogorszyła się sprawność fizyczna dzieci młodzieży w Polsce biorąc pod uwagę blisko 2 dekady, kiedy pani pracuje tak tak krótko zwięźle pogorszyła się pogorszyła się jeszcze 2 lata tyle siedzenia w domu to to jeszcze dołożyły swoje więc, więc pogorszyło się zdecydować to nie jest takie rozważania w jakim punkcie teraz jesteśmy to jest także trzeba mówić o jakieś podstawowej sprawności o tym by przekierowywać tych najzdolniejszych do sportu wyczynowego w ogóle nie ma mowy, bo takie dzieciaki zdarzają się bardzo rzadko nie tonie tak, bo przekierowanie do sportu wyczynowego oczywiście nadal powinno iść powinien być jakiś system był wyłapywania tych młodych talentów oczywiście się z tym zgadzam, bo nie wszyscy są nie wszyscy trafiają w odpowiednie ręce natomiast szukać trzeba i może ten program faktycznie odniesie jakiś skutek trzeba trzeba próbować, kiedy były jakieś takie też do szkół sportowych i testy były przeprowadzane wśród uczniów szkół podstawowych, a ja sama pamiętam chodzi do szkoły to uczniowie klas trzecich byli brani na testy i te najfajniejsze najbardziej sprawne dzieci może nie mechanizm kogo najbardziej sprawne, które osiągał najlepsze wyniki były zapraszane do szkoły sportowej tak to kiedyś było o moich moich czasów przeprowadzonej na auto trzeba robić, bo pan tonę, a nie każdy ma taką możliwość, że będzie mógł próbować różnych sportów, a nie każdy ma na to finanse i możliwości w okolicy i orzekanie, żeby było jakieś wyszukiwanie natomiast nie wiem jak to widzi minister jeśli chodzi o podejście takie w krajach Wallner na całą Polskę Małgorzata Zalewska nauczycielka wychowania fizycznego była naszym gościem dziękuję pani bardzo za rozmowę dziękuję naszych słuchaczy zapraszamy teraz na informacjach po nich druga godzina naszego przedpołudnie owego programu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEDPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA