REKLAMA

Test: Jaguar I-Pace

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-07-26 19:40
Czas trwania:
14:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny edycja wtorkowa Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór i samochód, który powrócił do nas po 34 latach pierwszy raz chyba już okazję jeździć wtedy, kiedy miał premierę, czyli w roku 20192018 jaguara I-pace pierwszy chyba jedyny do tej pory elektryczny Jaguar patrzy premiera, ponieważ 2018 roku OJ, miałem okazję jeździć może nie w połowie, ale trochę później to jest jak to Jaguar zalicza do Rozwiń » klasy premium czy wtedy byli jacyś konkurenci w klasie premium Elektryczni aut ich, bo był ze swoim patronem Tesla miała przecież model jakiś tom to osoba była, ale znamy audi audi, ale rozważane jest on był rok później kursie, bo wiesz, bo to była wtedy posłucha jeśli chodzi o samochody elektryczne to był chyba jeden z pierwszych samochodów klasy premium SUV-ów, które mieliśmy okazję w ogóle, o których mieliśmy okazję mówić też w tym audi e-tron już tak w tej chwili będziemy musimy sprawdzić, bo wydaje mi się on mógł być rzeczywiście 2019 nie aż 20182018 po tak tak 2008 bazie sław ja w ogóle tego audi nie biorą pod uwagę, ale ja wiem, że myśmy chyba mieli zimą nieraz no nawet za 300 km zasięgu ja mam wrażenie, że audi jakoś tam kom kompletnie, ale zobaczymy tej nazwy kompletnie jakoś umknęło mercedesa EQC jeszcze nie było 6 mówiliśmy o nim wczoraj był w 2019 roku no to ten Jaguar to taki w czołówce jeśli chodzi o europejskie firmy elektryczny SUV no jeden z pierwszych może coś nam jeszcze przyjdzie do głowy ja pamiętam jednak to pamiętam może to było 34 lata temu, że ten samochód zrobił i mieli możliwość jeżdżenia kilka godzin zrobił na mnie bardzo duże role bardzo dobre wrażenie i zastanawiałem się zasięg miał między 300400 km, ale bliżej 3 stóp wydaje się, że wtedy było zimno, a powinien mieć 406 i teoretycznie miał 14 pytań, dlaczego tak mało, że trochę mniej niż kuce Ależ, proszę bardzo, tutaj podnosimy samochód 45cm już niema pan 14 ma pan oszczędności 19 czekają różnych rzeczy jakość wykończenia mi się podobała wygląd mi się podobał obsługa mi się podobała, bo ta nowa obsługa jaguara land rovera już wtedy była przejrzysta ładna by, a i tak się zastanawiam 34 lata to dużo myśmy przecież mieli kilkadziesiąt samochodów elektrycznych przez ostatnie 4 lata naprawdę kilkadziesiąt no może 3040 nowych modeli i wyobraź sobie, bo od to pierwszy chyba wydawało albo żeśmy rozmawiali kiedyś parę dni temu przy okazji testów że, że ten samochód mógł się zestarzeć jak tak z taką z takim założeniem do niego podchodziłem no wiesz co on się dla mnie nie zestarzał i Cieszyna naprawdę 400 koni jeszcze na koniec tak tego wstępu poniżej 5 oraz Stępka tak to był wstęp 400 koni poniżej 5 do setki sław samochód stabilny 470 długości to style takie podstawowe rzeczy, a ty chyba nie miałem wtedy okazję dziś nie pamiętam lata uprawnienia miałem chętnie nie miała okazji pojeździć czekam na niego bardzo długo to był mój pierwszy kontakt z samochodem to naprawdę z nielicznych elektryków na terenie, który nie miałem okazję jeździć na raz oglądałem ostatecznie wiele razy i w tym 2000 wóz osiemnastym dziewiętnastym roku, a on robił na mnie trochę kosmiczne wrażenie to znaczy wiem co jakby nie zgodzić się za mną przypadkiem, że to była jeszcze ta starsza sztuka robienia szkoła robienia samochodów elektrycznych trochę gapią na toyotę prius, czyli generalnie jak robimy auto hybrydowe w przypadku toyoty prius czy elektryczna w przypadku już z analiz Mitsubishi miewa na to, żeby ono się odróżniało tak to kto oczywiście on się, żeby na pierwszy rzut oka było widać, że to jest coś co jest przyszłości no bo Mercedes, ale tego nie zrobiłbym również, a Jaguar to zrobił jeśli chodzi o SUV-y tak to znaczy SUV-y to samochód w ogóle nie wygląda jak słuchu jest mam wrażenie bardzo szeroki, a jest niski jest przysadzisty jest napompowany, ale słów no niech będzie, że to SUV nowy cross warto rozważyć bardziej morze kolonie połączone SUV z tej masywne sylwetki wielu nie przypominam byłem w ich 5 dni byłem w ich 6 na ma swój ma swój urok, ale 2018 rok oraz rok 202245 lat minęło czy ten samochód się trochę na zewnątrz nie zestarzał od razu odpowiem na to pytanie, które sam sobie zadałem sobie również tak zestarzał się trochę, ale dobrze się zostać zachowa, bo on jest w dalszym ciągu trochę szlachetne, ale też widać, że ten, że ta kreska ludzi z BMW audi z marca desa poszła trochę inną drogą a, że to jest taki tutaj będę też taki neon Future zoom, a tutaj mamy do czynienia z z taką koncepcją, a to jest ładne auto możemy się bardziej podoba jest bardziej proporcjonalne np. Jaguar XJR tamtych czasach jeszcze był chyba sprzedaży natomiast natomiast widać po aucie żona została za narysowane siedem-osiem lat temu nie ma takiego wrażenia albo 9 są za tak odważnie oryginalne tak odróżniający się, że nie wiem nie chyba to samo powiedział 3 lata temu co teraz po prostu podobało mi się podoba, a te samochody, które się pojawiły to cała plejada co mówiłem to one sobie rzeczywiście idą własnymi drogami one niestety raczej kopiują często linie nadwozia tych tych benzyniaków no z zwróć uwagę BMW trójka audi e-tron przy to też są takie podobne mercedesy pierwsze kuce to przecież wielce tak dobrze, ale powiedzmy Boscha wnętrz właśnie mniejsze, bo też czasem przypominam to to wnętrze no w wnętrze buzi, a zmiana biegów guzikami to też Zobacz Jaguar miał tak was wybór kierunku jazdy wybór kierunku jazdy przód tył i neutralny prawda jak miał takie fazy miał Gałecka miał guziki miał zwykłą zmianę zwykłą gałkę ja narzekam na tę guziki, ale one są tak tutaj przyjemnie umieszczonymi na konsoli środkowej to nie przeszkadzała jeśli chodzi o stylizację o ergonomię no to wieś to tak jak wspomniałem Jaguar land rovery ja umiem obsługiwać pozwala mi naprawdę słuchaj ja chciałem powiedzieć to jest mimo, że to 5 lat na zewnątrz mi trochę myszką tak środek jest doskonały ją będzie doskonały jeszcze za 510 lat jest land Rover Discovery 2009 roku dla mnie w dalszym ciągu są wzorem ergonomii czystości przejrzystości to pięknie szlachetnie starzeje i starzeje się tak dobrą sprawę w ogóle Anna w przypadku tego auta to też to jest przemyślane i to czuć podczas kontaktu z tym samochodem trzeba się do niego odrobinkę przyzwyczaić, ale dość szybko okazuje się, że ktoś nad tym pomyślał zrobił to taki sposób, żeby Shin drapał po głowie zbyt często nie nie szukał instrukcji obsługi co chwilę dobra jak to jeździ twoje wrażenia no właśnie NIK 1 sprzed drugiej z tyłu napęd na 4 koła w związku z tym czy raczej napęd na 2 osie łączna mostu tam chyba około 400km 5 sekund do setki katalogowa no tak proszę, więc taki, kto nie mogę tego nie wspomnieć po raz kolejny volvo c 40 ma pecha, że akurat te trafiły nam się testy volvo 40 tuż przy głazie i wejście audi stronie, które są większe stabilniejsze i mają podobną moc, ale jeżdżą 2× podobno masy też tak dalej jeżdżą 2× lepiej bo, bo to volvo z Ursusa krótki ono jest ono po prostu no przegrywa z tymi samochodami dla, czyli w związku z tym Jaguar I-pace jest naprawdę samochodem dla mnie prowadzący się bardzo stabilnie i wcale nie przeszkadza to 400 koni to, że napęd na 2 silniki to na pewno też bardzo pomaga 48 do setki ja miałam ogromną frajdę nie miałam jakiś problemów tak jest Response w taki bezpośredni układ kierowniczy to nie jest zadawać 4 lata temu co nie było tak oczywiste to mogła trochę działać jak w grze komputerowej, a nie działa jak uważam, że no nie miałam bardzo dużą frajdę tylko 2 dni jeździłem teraz, ale albo baśnią i co naprawdę z żalem się z nim rozstać z nim rozstawałem czasami mówi tym razem też to mówię, bo to jest samochód, który naprawdę mógłby mieć dobry pan, że moje pierwsze wrażenie było na takie może nie dość chłodno bo jakim samochodem jeździłem 5 dni jeździło się fajnie z żalem gotowałam chyba nie ale, ale jeździło się nim fajnie, jakby zaskakujące było zużycie energii, która na, które było bardzo niewielkie oczywiście podczas delikatnej jazdy natomiast 2 refleksje, jakie pierwsze wrażenie, że wsiadam jadę po bułki 5 km jedno 5 km droga, czyli do najbliższego sklepu i zaczynam się zastanawiać czy to nie jest przypadkiem samochód z 4 silnikami zamiast 2 moje pierwsze wrażenie było takie, jakby każda, a strona przód tył lewa prawa żyła troszeczkę własnym życiem, jakby po dodaniu gazu ten samochód przez ułamek sekundy był dziwny tak jakby właśnie te silniki były niejeden 2 tylko 4, jakby każdy z nich miał takie pojęcie internetowo z gier komputerowych Langa, czyli o opóźnienie ma też zachowują się, że wyciągnąłem telefon się zatrzymałem sprawdzano nie no kurczę 2 silniki, ale mimo wszystko ja nie wiem czy tutaj delikatnego opóźnienia między tym przodem tyłem nie ma nie wiem czy to odniosłem takie wrażenia jest na granicy złudzenia, ale potem się do tego przyzwyczaiłem a, ale to towarzyszyło mi cały czas właśnie to poczucie, że ten samochód po prostu on ma takie w wymagające przyzwyczajenia swoje delikatne zachowania mogą wynikać też np. tematyki masy tego auta, ale było takie moje pierwsze wrażenie jeździło się tym jeździło się tym, a coś takiego zauważenie właśnie nie zauważyłem też patrzę tutaj w masła faktycznie zaleczyć solidna nie wszystkie mają na wszystkie mają patrzy czy jakieś wersje, które miały napęd albo mniejszą umocnienie moje obowiązki stanie 11 napęd jak akumulator w złej masa tego samochodu jest spora natomiast 2 to, ale jest tematyka i ona rozwiązuje problem tego, że ten samochód jest za ciężki, jeżeli chodzi o mi i takie normalne, jeżeli im natomiast do dynamicznej jazdy się w ogóle nie nadaje po prostu kompletnie w ogóle się, ale po prostu jeszcze jakoś, ale jakiś szybciej pokonywane zakręty, ale jest 1 rzecz, która jest mega ważna jest jeden z naprawdę nielicznych samochodów, które daje przyjemność zjazdy z nielicznych elektrycznych samochodów ma tutaj to poczucie obcowania z czymś co zostało wycelowane, jeżeli chodzi o ewentualną, jakby ktoś chciał czerpać radość zjazdy bardzo proszę tak jak bałem co tak jak audi ma ten kontakt są drogą, ale inną jest jak na auto elektryczne cecha bardzo rzadko, toteż na szczęście nie było takiego agresywnego odzyskiwania energii czy doładowywania też palił mało już 20 kilowatogodzin na setkę udało się osiągnąć zasięg ponad 400 w związku z tym był realny i to jest plus natomiast widzisz tutaj Zobacz 3 różne samochody elektryczne mieliśmy chyba tydzień po tygodniu audi e-trona jest 500 konnego ten, a Jaguar I-pace i no i volvo i zaczekamy jednak różnią to już jest 1 rzecz chcę sław ku uzupełnić po, a propos jaguara, a ma genialny system odzyskiwania energii to znaczy nie jest inteligentny tak jak BMW w zależności od tego co widzą radary przed tobą albo ona w nawigację pisze to on ma, spodziewając się zakrętu mocniej dochowuje więcej energii odzyskuje ale jakim samochodem przez 2 dni ani razu nie nacisnął hamulca no ani razu, czyli prawo, a kolejne bujanie męczy nie jest uciążliwe, bo to też celem jest to łatwo zrobić Zobacz volvo było słabo nie można było tego regulować środę boli mnie to volvo, bo tak mi się podoba ta 40 cali oraz Stanisław chce jeździć wyznał w osła przy mocy, a cena jeszcze może dobrze już pozostanie musimy kończyć no i lekarzu ceny tak bardzo szybciutko przeszli na ceny zaczynają się od 389 miesięcy wersja podstawowa 404 000 kosztuje wersja specjalna Black wersja Haasa, czyli najlepiej poszła wyposażona 455 000 Sławek Paruszewski Jacek walka bardzo dziękujemy do jutra codzienny magazyn motoryzacyjny Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA