REKLAMA

Silnik na paliwo syntetyczne, generatory wodorowe oraz używane auta elektryczne

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-07-27 19:40
Czas trwania:
13:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór środa Echa staramy się spojrzeć w przyszłość motoryzacji a mogę zacząć jeżeli, jeżeli pozwolisz koncern volkswagena chyba audi ogłosiło, że wstrzymuje prace rozwojowe nad nowymi silnikami benzynowymi prawda to audi to na pewno zrobiło na odwagę to nie tylko audi przede wszystkim pod uwagę wartość seat Skoda Coopera Porsche i na wspomniane audi i tam jest taki silnik, Rozwiń » który już żeśmy wiele razy jeździli bardzo lubimy to silnik 15 sesji o mocy 150 koni mieliśmy to w małych samochodach jak, a takich jak jakiś SA taki mały przyjechał ze skrzynią DSG to takie trochę wyrówna nawet było zbyt, ale to też w passacie kombi można to spotkać chyba w skodzie Superb to ten silnik 15 siedzi 150 koni fajny elastyczny naprawdę dobry kawał dobrego Motoru i w dodatku też niektóre zastąpił konstrukcję 14 i w dodatku jest to silnik, który potrafi być bardzo oszczędnej roli chcemy z nim współpracować dlatego rząd de facto potrafi wyłączyć 2 cylindry maturą układ odłączając 2 cylindry, a więc w pewnych warunkach drogowych pracują tylko 2 zużywają mało paliwa ten silnik zupełnie nieoczekiwanie wzeszłym roku okazało się, że został po cichu dostosowane do paliwa syntetycznego o to żeśmy się na kapeli po paru miesiącach dopiero gdzieś tam, grzebiąc w archiwum ma na przygotowujące jak mu się do czegoś innego się okazało że, że taki silnik jest teraz mamy taką oficjalną informację, że jest wersja EVO 2 tego silnika, czyli taka rewolucyjna premiera w tym roku i też ten silnik 15 sesji poprawione zaraz państwu powiem, a na czym te zmiany polegają w końcu zastąpi silnik 14, który jest w hybrydzie, a Chochoł wiekowy starszy od nas, bo nam będą nie ale, ale w hybrydzie plug-in volkswagenów był silnik 14 teraz będzie właśnie ten silnik 1154 000 000 rocznie silników TSI jest produkowanych przez volkswagena, więc naprawdę bardzo bardzo dużo nowa turbosprężarka ten system, a co to plus ma działać totalnie niezauważalnie, czyli przejście w tryb energooszczędny odłączenia 2 cylindrów powinno być niezauważalne nowy bezpośredni wtrysk paliwa ciśnieniu do 350 barów ścianki cylindrów soli są bliźnięta plazmą co ma zmniejszyć tarcie są nowe kanały chłodzące to pozwala optymalizować temperatura spalania nie jest to silnik, który pracuje w tzw. cyklu Millera zawodowe są trochę wcześniej zamykane i to wszystko to silnik, który może spalać nie tylko zwykłą benzynę, ale też paliwa syntetyczne no dobrze, ale powiedz mi czy to co jest chyba jakaś taka niszowa sprawa nie tu 4 000 000 silników rocznie nie chodzi mi o tym o tym paliwie syntetycznym wydaje się jakoś tak cicho to o tym jest że nic się tym specjalnie nie ekscytuje chyba przynajmniej nie zawiera informacji może to się rozwinie kiedyś jakoś nie no nie widzę przyszłości takie no za 10 lat np. paliwa syntetyczne to będzie coś znaczącego, ale może się mylę tym jak sądzisz no bo tu też wodorem się zmagamy przecież czy ten wodór naprawdę zaistnieje w samochodach osobowych będzie to coś co będziemy brać pod uwagę tylko w autobusach i użytkowych, bo na pewno gdzieś będzie wykorzystywany co sądzisz o tym syntetycznym czy to odpowiedź taka Sulejówka, a Orlen buduje szukam tutaj szukam tutaj informacji o tym ona ma też przeszła bez Echa, a nie wiem czy tak od ręki znajda natomiast Orlen buduje rafinerię właśnie do produkcji dużą rafinerię do produkcji paliwa syntetycznego okej no, czyli jasne no może to nie jest ślepa uliczka w takim razie Kurt taka chwilowa pies to nie jest ślepa uliczka tylko tak się zastanawiam czy 3 jest czy z jakiego powodu faktycznie tak rzadko mówimy tak rzadko mówimy, że nawet teraz jestem w stanie nie znaleźć na szybko informacji tej rafinerii natomiast jak nie spodziewałem się nie spodziewałem się tego pytania nie wiem czy złotą nicią czemu jest tak cicho to oni no ale o volkswagenie faktycznie w zeszłym roku chyba mówiliśmy prawdę o tym to tylko, ale tylko w volkswagen no dobra wróćmy w takim razie do wodoru, bo woda, że wspomniałem, więc dlatego mówię wróćmy w zeszłym tygodniu mówiono o nowinkach General Motors też będzie Chevrolet bla 0, którym więcej będzie hybrydowa korweta to też nie na dziś temat, ale też szukałem General Motors okazuje się rząd tak elektryfikację żywność ciekawy sposób na przyszły Bolta wolta mieli, ale do rzeczy wodorowe ogniwa paliwowe Susz to takiego jest to są wodorowe ogniwa paliwowe to będą generatory, które w odróżnieniu do generatorów napędzanych benzyną olejem, czyli dieslem nie wydzielają zbyt dużo ciepła nie hałasują no oczywiście jak to generatory są takie tak jak tamte niezależne od dostaw energii od sieci energetycznych, więc nie musimy dostarczać na bieżąco wodoru mogą być stacjonarne mogą być przewożone na wuzetkę okazuje się, że General Motors przyspiesza w przyspiesza prace nad tymi generatorami wodorowymi kilka rodzajów już będzie ich moc będą miały, żeby tylko nie skłamał od 60 do 600kW no, więc mogą zasilać np. stacje ładowania aut elektrycznych różne urządzenia w tym również w armii będą wykorzystywane i terasy, jakie tutaj są warianty tego no na czym polega w ogóle polega na tym, że to jest to będą takie pakiety malutki klocków wodorowych, w których właśnie ten wodór będzie magazynowany, dopóki się nie wyładuje od 2 tak taki np. wózeczek gdzieś tam będzie sobie stały będą się mogły samochody elektryczne ładować no i przede wszystkim tam, gdzie nie ma żadnej infrastruktury do ładowania czytamy tankowania wodoru tak się zastanawiam teraz czy to jest na razie tylko na stany Zjednoczone pomysł, bo tak oglądam tutaj tą stronę to już wszyscy przy od kilku tygodni dość sporo mówi nam 2 strony znalazłem, na których to jest podane, ale więcej szczegółów nie ma rzeczy nie wiem, gdzie będą te pierwsze stacje i kiedy będzie można podjechać tam samochodem to załadować natomiast tak jak wspomniał mogą być mobilne mogą być stacjonarne głównie chodzi o to, żeby piszą, że prawdopodobnie będzie to dobry pomysł w Australii no właśnie pamiętasz co żeśmy się śmiali tydzień temu w Australii rzeczywiście są stacje ładowania mobilne, ale zasilane generatorami diesla, więc rzeczywiście albo oleju albo na olej roślinny chyba kiedyś też mówiłem poczekamy zobaczymy w każdym razie General Motors HydroTrucku też nazywają te generatory wodorowe ogniwa paliwowe wstęp na taką ciekawostka na dotyczącą samochodów używanych, ale elektrycznych ostatnio pomysł z moją mamą moim tatą żeśmy się trochę zastanawiali nad nowym samochodem dla mojej mamy mniej automat 100 000 przebiegu jest generalnie nie sprawia problemów, ale nigdy nie był jakiś takim ulubionym samochodem mojej mamy i w związku z tym tak zadałem takie pytania, a może jakiegoś elektryka, a akurat stała dacza dacza Spring na szczęście jakiś instynkt samozachowawczy ja byłem tym samochodem może nie oszołomiony, ale ale, ale jego cena zrobiła na mnie takie wrażenie, że przez własne przez pewien czas własną mama chciałem tak są myślami może być takie auto obraz przepraszam za to natomiast wtedy jakby tata podzielił się z taką taką refleksją, która myślę, że jest problemem czy raczej refleksją większości z nas stanowiących się nad zamianą samochodu z silnikiem benzynowym na małż one auto elektryczne, a ile będzie tego zasięgu za parę lat nie wiemy jeszcze oficjalnego powinien trochę biłem Ależ są w stanie, który mnie 80 lat połowa dnia, więc lego początkowego nie jest Sławek nie no właśnie nie nie wiem raczej, a wzrost powiem, dlaczego do tego, że tak dostarcza samochody elektryczne pionierskie konstrukcji jak tren co 1 poziom Zeta po mają przede wszystkim co dziś mija ona w tym momencie po 10 latach mają 80 km zasięgu zimą 100110120 km zasięgu Laura akumulator może nawet nie jest w sporej degradacji niż Sunreef jak się znajdzie, że ma 11 kresek na 12, a no to jest sukces, ale tak naprawdę one też bardzo często mają 406080 km zasięgu po co komu taki samochód to zwiększy kwota, ale o matę, ale jednak wiemy to o tym, iż nie wiemy ważne wiemy no dajmy dokończyć no, jakby nie wiemy zaraz z zobaczysz dlaczego bateria tego samochodu kosztuje dzisiaj 1215 000 używano nowych nie ma, więc to wszystko jest naprawdę takie kursy dla zajawki Wiciu nie dla normalnych spokojnych ludzi, którzy chcą po prostu auto, ale są w stanie tak mają zainwestować trochę więcej, żeby mieć auto elektryczne nie chcą z tego powodu cierpieć i podam 2 przykłady państwu to Sławku, która myślę, że są warte odnotowania pan pewien kupił sobie w stanach Zjednoczonych z 11 000USD forda Fokusa elektryka z 2014 roku auto było dostępne przez parę lat on miał 2 rodzaje akumulatorów tam 120180 km zasięgu i po pół roku ta bateria padła i okazało się, że nowa bateria kosztuje 14 000USD do tego samochodu zapłacił 11 000 zaś 14 000 musi wsadzić, żeby znowu tym samochodem jeździć akumulatory w dodatku są niedostępne Ford nie ma tej części zapasowej w swoich magazynach, więc tylko problem się robi jeszcze większe auto ma 60 000 mil przebiegu 96 000 km i przestało jeździć, bo padł akumulator, ale z drugiej strony Tesla x 2017 rok 200 000 mil przebiegu i degradacja akumulatora na poziomie 9 bodaj procent auto fabrycznie miało około 95 kilowatogodzin na teraz ma chyba 86 albo 87 kilowatogodziny pojemności po zrobieniu 360 000 km po drogach i na pytanie, jaki samochód elektryczny kupić odpowiedź jest bardzo prosta taki akumulator ma gwarancji po prostu, ale wieś to też zauważ mówisz my mówimy tak w samochodach, które mają tak 80 lat, ale postęp jest jakiś jest mnóstwo nowych modeli faktycznie nie wiemy ile będzie miało zasięgu jaguara I-pace czy audi e-tron Zarate 8310 to prawda, ale wydaje mi się, żeby lud gorzej nie będzie może tylko lepiej właściwie nie wiem, jaki wniosek można by z tego wyciągnąć z tego, że 6 takich, chyba że trzeba jeszcze bardzo pracować nad tą technologią, bo to jest niedoskonałe to jednak oni mam przecież mamy mówimy przez różnych bateriach stały elektrolit się na razie to jest chyba trochę przyszłościowa sprawa ale, ale zaczyna coraz bardziej wierzyć, że już nie będziemy mieli takich dylematów, a co będzie zrobić zrobić za 58 lat, jeżeli będziemy mogli to samochód kupić wkrótce będą chyba już w szkole przy akumulator mam nadzieję, że nie mylę nie wiem zobaczymy kłaniamy się pięknie w takim razie to codzienny magazyn motoryzacyjny zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA