REKLAMA

Test: Alfa Romeo Tonale i Fiat 500

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-07-28 19:40
Czas trwania:
13:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór kiedyś byśmy powiedzieli, że mamy 2 bohaterów z koncernu FCA albo, że to po prostu Alfa światem będą dzisiaj dzisiaj to jest Stellantis, ale rzeczywiście mamy Alfa i świata mamy zupełnie nowy samochód w testach do mówienia Alfa Romeo to lato, ale co prawda po krótkich jazdach, ale coś już wiemy no imamy światach hybrydowego pięćsetka jedyny dostępny układ napędowy, ale Rozwiń » w wersji cabrio takiej nie mieliśmy może targa bardziej, bo tam się ten dach przesuwa zacznijmy od tej Alfy miał okazję jeździć tylko 1 układem napędowym i 15130, ale zacznijmy też od co to za samochód to jest SUV crossover no małe Stelvio ładniejsze małe Stelvio, a nie uważa ładniejsza tak uważam ładniejsze Stelvio dostępne nie mogą się przekonać przez parę miesięcy najlepszy książkowy tył jakiś taki, ale reszta się podobała wnętrze też już zupełnie inna ale, czyli to jest no powiedzmy sobie można by powiedzieć segment set duże małe de coś jak volkswagen Tiguan 4,5m nie rodzice, jakie dla no to chce dobrze to w takim razie już tutaj problem rozwiązany, czyli to jest kilkanaście centymetrów niecałe 20 krótszy od 4 kilka centymetrów niższy kilka centymetrów weź no i zdecydowanie ładniejszy no to na zewnątrz różnice są zauważalne wsiadamy do środka różnice są jeszcze bardziej zauważa, dlatego że tutaj ta deska rozdzielcza nie wygląda tak nawet jak w Alfie Romeo Stelvio i w Alfie Romeo Giulii to jeszcze jedyne 2 modele, które można kupić po faceliftingu oko wygląda zupełnie inaczej wygląda np. tak bardziej zbliżona chociażby do elektrycznego fiata, czyli nad konsolą środkową jest taki panoramiczny ekran dotykowy on jest czytelny łatwy w obsłudze jest to coś w Alfie zupełnie nowego i jest do niej nowe przesadą jest łatwe w obsłudze co ten samochód przede wszystkim fizycznymi guzikami jest sporo, dlatego że na ten ekran on faktycznie w końcu jest bardziej przejrzyste może tak to określę, ale przecież to są mieliśmy ostatnio czy w Giulii czy Stali to się w porządku, ale zupełnie inny pomysł prawda stylizacyjne nadal nie wygląda tak jak tam prawda no tam jest budowane w konsolę środkową może tak, ale chodzi tylko ten detal tak chodzi tylko właśnie ten ekran dotykowy, bo to co jest przed kierowcą złoto jednak drugi umie no co roku to jest dokładnie ten sam ekran ikony inaczej na stronie konsoli, która nie to samo oprogramowanie to wszystko wygląda dokładnie tak samo tyle tylko, że tutaj aż taki tablet Chick wystające jak to kiedyś było mocno ale, ale w 11 oderwano konsola będę jednak się upiera, bo przy jeździłem alfą jeździ stanowi miesiąc temu, że jednak to jest inne trochę łatwiejsze w obsłudze, ale nie jest idealne to od razu mówię jakość wykończenia w środku na pierwszy rzut na drugi, bo w końcu 100 kilkadziesiąt kilometrów przyjechałem to niedużo z przerwą pewną na na ochłonięcie to jest dobrze wykończone samochód tak jak zresztą talii po faceliftingu tam już niema czegoś takiego co przeszkadzało chyba 6 lat temu nie pamiętam chyba Giulia Stelvio to 6 lat temu były premier jakiś niema takich szczelin zbyt dużych dobrze, ale różne wreszcie ruszyliśmy samochodem, który jest najsłabszy, czyli 15130 koni dwusprzęgłową siedmiostopniową tak patrzy jeszcze rakieta to na pewno nie była to wiem poniżej 10 do setki 9 pół, ale świetny układ kierowniczy bardzo dobre zawieszenie mam wrażenie, że to zawieszenie nie będzie trzeba specjalnie modyfikować, żeby nam tutaj pokazać model 20283275 koni, bo też się pani, że jeździłem 15130 miękką hybrydą, czyli najsłabsza benzyna jest jeszcze w ofercie 15160, ale to nie wiem, kto jeździ to patrzy się, że to ile szybciej no powiedzmy 88 no to niewielka może być różnica będzie słuchaj i Wiesel 16130 i też na tej prezentacji mówiono tak my jeszcze póki można tego diesla będziemy sprzedawać, bo klientów jest mnóstwo jest bardzo oszczędny zresztą to samo słyszymy w Stellantis, ale w tym starający się po francuskim, czyli tam też źle jeszcze przez sprzedają do dobrze i to co powiedziałem zawieszenie jest w bardzo dobry układ kierowniczy bardzo dobry tu nie było zaskoczenia albo może lepiej jest aż tak dobre zrobili w tak niewielkim samochodzie czy średniej wielkości i teraz jest pytanie właściwie czy ten samochód z ceną 157 000zł za tą wersję ma szansę ugryźć kogoś, ale forma no tak nowe dobro tak kogo będzie Parysa nie będzie nas wszystkich ta zła jest 57 000 za auto, które ma 130 koni silnik turbo 130 koni to, bo może się to nie wydaje jakoś strasznie dużo, ale oczywiście działa nawet na 4 koła jest niezłym skandalem, ale w pracy może ta cena dzięki temu jest jakoś tak ten nie do zaoferowania mam jest to duże auto i masz automatyczną skrzynię przecież tak w tej cenie aktach 2 dużą głową no to wyjazd na testy co wstrzyma to możemy volvo np. spróbować porównać porównajmy ile kosztuje volvo z 40 trochę mniejszy, ale niewiele ono FAU ich 140 tak no volvo XC 40 kosztuje na dzień dobry moment no powiedzmy 15130 koni 153 000zł, czyli troszkę nam co na podobne, ale skrzynia manualna auto trochę mniejsza popatrzymy sobie np. na mercedesa GLA, ale on jest niedostępna wieś, jakby Pani Poseł Marzena Nowaczyk popatrzmy na BMW x 1 w takim razie, która też ostatnia ocena w porównaniu z poprzednią generacją nam strasznie skoczyła ich Jedynka oznaczenie kodowe 11 na ceny zaczynają się 165 000 też benzyna 15 automat co prawda napęd na jedną z łóżka, ale 165 000 taka wydaje się, że przyzwoita cena to oni są słabi są w stanie sporo wygrać to alfą ton ale, ale muszą być spełnione 2 warunki pierwszy to jest jakość, a drugi jest dostępność jakość pierwsze egzemplarze jest z nieoficjalnych źródeł wiem, że niezbyt dobra są pewnie się poprawi nam pokazania Ziobry, ale być może, ale no tak jak jest krainą jak to Alfa no to wieś przy każdym chyba modelu zawsze na początku tak było słać noty rozmawiałem z gościa, który pracuje w w was o Alfa Romeo i mówi, że samochody jak przyjeżdżają to przed wydaniem w ogóle pokazaniem komukolwiek to oni mają naprawdę parę godzin, żeby to wszystko po po fabryce w uprawie, ale słowa problem, ale potem jeszcze ciekawostka ja bym 30 000 nie dał więcej, żeby mieć 160 koni, aby już raczej poczekał na 20275 koni z napędem na obie osie, bo taki będzie jak wspomniałem albo wziął diesla uważa diesel kosztuje chyba co do grosza tyle samo co 15 turbo 130 prawda 157500 to się stało ZOMO i kto wie czy to tylko, że jest sześcio stopniowa dwusprzęgłowa, kto wie to nie byłby najlepszy wybór niż benzynowy musiałbym pojeździć dobrze przejdziemy do mówiliśmy Alfy to, ale mam nadzieję już na jesieni na dłużej ją dostaniemy, czyli nowy SUV Alfy 4,5m długości Fiat 500 w związku chętnie no czerwony wielbią słał uwielbiam to auto nawet trasy mamy takie zlecenie obsługuje duży film, a zacząłem skupować pięćsetki w sobotę od soboty jazda w realiach takim Obra państwem, a właśnie 5002009 rok, gdyż zamiast w dodatku tam rodzą wszyscy, więc to tak trochę hałasuje, jaki to jest dobry samochód od 2007 roku niezmiennie powtarzam to jest świetne auto nie tylko, dlatego że produkowane w Tychach AJA jestem patriotą, ale dlatego, że to jest po włosku sprężysta to jest dobre auto chyba jedno z lepszych, jeżeli chodzi o właściwości jezdne komfort też resorowania, który w takim małym samochodzie przez 3,5m nie jest łatwe do uzyskania to jest komfortowa i sprężysta i zwinne i zwrotna jest naprawdę rewelacyjne auto, do których mam ogromną ogromną słabość mam kilka 5 setek w swoim życiu i ale jak i ja i okazuje się, że ciągle pod domem stoją 1 rzeczy nie żałuje wie, że niema 3 tych dwu cylindrowy silników żałuje, że nie ma diesla, który byłby drogi żałuję, że nie ma zwykłego liczbę zmierza tego diesla wieczerza oraz dla mam teraz realizmem i powiem, że naprawdę nie ma co żałować to jest silnik, który słabo do tego samochodu nadaje bardzo prostego powodu to jest auto, które generuje to to silnik, który generuje sporo wibracji NATO jest jednak maleństwo już wcale też nie jest taki ultra oszczędne jak jeździć na krótkich odcinkach, a nie spokojnie autostradą o tam jakąś więź między miasto kończy 50 na godzinę to wcale taki uproszczony nie jest, ale mnie coś innego, choć nie bardzo szkoda silnika 1269 no właśnie zwykłej benzyny i tak jest wielu długo letniej, która nam towarzyszyła naprawdę od wielu wielu lat prawda prawda teraz mamy benzynę trzycylindrowy 10 hybryda pseudo hybryda 70 koni i jeździliśmy takim samochodem w zeszłym roku w zeszłym, ale nie był radio należą Garbarz narzeka on o narzekała, że był chyba popsuty narzekały, że było ciężaru ja tam trochę z tobą polemizował, ale też nie uważam, że to był demon prędkości, ale wiesz nie wiem co się stało, ale w tym miała jakąś lepsze wrażenia zjazdy dni trudno chodzić, ale ja miałem dokładnie tak samo jeśli już tego nie sprawdzę w nie pytam czym żeśmy wtedy mieli z pięciobiegową skrzynię czy 6 od razu na pewno było gorzej zdecydowanie nie było gorzej tak trafiliśmy kabriolet, który przez wcale nie jest lżejszy od wersji na zwykłym dachem 10 hybryda skrzynia szóstka tym się naprawdę fajnie jeździło to w końcu znowu jest to znowu jest niezwykle udany samochód tak, a nas winny z energiczny zgrabny mało palącą chęć do pralki też w tym kolorze bardzo ładnie wyglądał zwraca uwagę naprawczych ludzie oglądali jak zabaw, których samochody święto zadziwia oczywiście to był jakiś tam były małe miejscowości dobrze, ale nie jeździłem przez mercedesa Mac USA to ciekawa bardzo fajnie ton waży bez wieś bez 20 kilo bagażu NIK 185l pojemnik z pojemności zbiornika paliwa jak to w tych małych pięćsetka 35l po drodze miał facelifting kilka lat temu trochę wnętrzu odświeżono inne zegary niem czy pamiętasz te pięćsetki zmieniły, ale wciąż na zewnętrzną to jest stara taka Japonii dobra pięćsetka, bo myślę te samochody bardzo podobają elektryk to jest inna bajka, bo to jest już większy samochód inaczej wyglądających, ale bardzo przyjemny powrót uważany przynajmniej dla mnie po roku do pięćsetki hybrydowej, której trochę jak dojeżdża odchodziłem słabiej ja mam dokładnie to samo właśnie teraz sprawdziłem to pięćsetka hybrydowa nasze 2020 roku pojawiła, a ona miała skrzynia szóstka od początku, więc toczą żeśmy jeździli na pewno miał sześciobiegową skrzynię teoretycznie miały identyczny napęd, ale prawdopodobnie coś co w nowo pozmieniali jakoś ten samochód udoskonalili dlatego, że to jest w końcu dobra robota, że do tak jak na tę pięćsetka hybrydową plusem faktycznie tak teraz przestaje no, a i cieszę się tym, że w ogóle jest, chociaż jak patrzeć na to ile kosztuje no właśnie z 60 000zł kosztuje najtańsza pięćsetka pamięta czasy, kiedy po 33500 były, a w wersji pop pamiętam czas 50 działających tysięcy złotych najwięcej 3040 000 to były takie rzeczywiście segment spokojnie szukaliśmy okazji były między 2530 jest nie to pan były sław ku pięćsetka i tak taka, jakby w ogóle wszystkich segmentu darzy szukaliśmy okazji między 2530 000 nowe samochody dawało się znaleźć jakiś koreański i 10 stary to było tak tak no ale było mówili o 60 000 kosztuje najtańsza wersja z zamkniętym dachem kabriolet ich nasz, a kosztuje proszę państwa minimum 70 000 wersji red mieliśmy tak 68770 no cóż niestety od Fiat 500 został tak bardzo tani to nigdy nie był, ale zawsze był bardzo fajny, ale też to państwo zobaczyli, że Włosi pociągnęli ceny bardzo długo się z tym wstrzymywali, ale jak pociągnęli, stawiając stówę droższa z dieslem niż była 23 lata temu kończy się pięknie to codzienne magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA